Dyskusja o 521

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 18 paź 2022, 21:23

Zarówno ze 143 jak i z 521 można się przesiąść na tramwaj na Gocławku, gdzie dojście do tramwaju to spacer na 10 sekund. W drugą stronę jest gorzej, ale zakładając wyjście z tramwaju na Wiatracznej (przystanek na rondzie) to nadal jest akceptowalnie blisko. Niemniej brak węzła Zapłowiecze-tramwaje przy Płowieckiej oraz absurdalny autostradowy przekrój Grochowskiej nie są stanem pożądanym.

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 18 paź 2022, 21:58

521 jedzie do centrum szybciej niż tramwaj. Jeśli pasażerowie mieliby się do czegoś na Grochowskiej przesiadać to chyba po to, żeby właśnie dostać się czymś szybszym do centrum. Jaką korzyść mają mieć z tego, że wysiądą i wsiądą w coś wolniejszego?

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 19 paź 2022, 0:56

Emyl pisze:
18 paź 2022, 21:23
Zarówno ze 143 jak i z 521 można się przesiąść na tramwaj na Gocławku, gdzie dojście do tramwaju to spacer na 10 sekund. W drugą stronę jest gorzej, ale zakładając wyjście z tramwaju na Wiatracznej (przystanek na rondzie) to nadal jest akceptowalnie blisko. Niemniej brak węzła Zapłowiecze-tramwaje przy Płowieckiej oraz absurdalny autostradowy przekrój Grochowskiej nie są stanem pożądanym.
W drugą stronę jest bardzo przyzwoita przesiadka przy pl. Szembeka, wystarczy na światłach przejść na drugą stronę. Jak jeździłem w okolice Traktu, wolałem ciut dłużej jechać tramwajem do pl. Szembeka niż czekać 30 minut na 521. W okolice Płocka-Szpital jak uciekło mi 106, to szedłem do metra. Jak jechałem w okolice stacji PKP gdzieś pomiędzy Wawrem a Falenicą, to wybierałem pociąg KM lub SKM. W 521 wsiadałem jak akurat miało być za kilka minut, jeśli to był kurs skrócony, to żadnym problemem nie było dla mnie przesiąść się na Gocławku w tramwaj, podjechać do Muzeum Narodowego i do autobusu na przystanku Foksal lub z buta jeśli był akurat tego dnia był deptak. Mimo że chodzę o kuli.

Co do 143 na Esperanto, to był luźny pomysł. Uznałem, że skoro źle że robi zawrotkę przy pomniku Lotnika, to Eperanto mógłoby być dobrym pomysłem. Wronia jest o tyle złym pomysłem że nie ma tam zaplecza żadnego. Można też puścić dalej Wawelską, skręt w prawo w Grójecką i koniec trasy przy pl. Narutowicza. Powrót pl. Narutowicza - Grójecka - Niemcewicza - Raszyńska - skręt w lewo przy pomniku Lotnika i dalej w stronę do Rembertowa swoją trasą. Zyskują kierowcy jakieś zaplecze z toaletą oraz obsługę przystanki Pomnik Lotnika, na żądanie można zrobić Wawelska, dalej zyskują przystanki pl. Narutowicza i Raszyńska. 504 mogłoby jechać do ronda Daszyńskiego, ale znów brak zaplecza dla prowadzącego, musiało by skręcać w prawo w Prostą i przez rondo ONZ do dw. Centralnego dojeżdżać, bo kończenie na Emilii Plater, tak to robi obecnie linia 518 to dowożenie do nikąd a mogła by przystanek dalej do dw. Centralnego. Na Żwirki i Wigury jest linia którą można by było puścić do ronda Daszyńskiego i jej trasa nie byłaby taka długa. Chodzi o linię 154 można ją puścić prosto, by nie skręcała w 1 Sierpnia, w zamian podkręcić częstotliwość linii 228, jeśli nie na całej trasie to zrobić kursy wariantowe do dw. Zachodniego. To także luźny pomysł.

Edit: Usunąłem ten wpis, który został przeze mnie błędnie odebrany z komentarzy: Zresztą ZTM zrobił celowo aby linia 108 kończyła przy Książęcej, a zaczynała przy PKP Powiśle, aby tylko pasażerowie nie przyzwyczaili się że obecnie można by było dojechać do pociągów.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 19 paź 2022, 6:17

108 zaczyna, jak i kończy na Książęca 02. Tam też odbywa postoje, dlatego tylko w drodze powrotnej zahacza o PKP Powiśle.

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 19 paź 2022, 6:35

Zrozumiałem że z Książęcej do PKP Powiśle jedzie jako PT, mój błąd. Przepraszam.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 paź 2022, 7:23

Emyl pisze:Ale pociąg jest zarówno w Wawrze jak i Rembertowie.
Jest. Tylko autobus ma kilka przystanków więcej. Cofanie się do Rembertowa, żeby dojechać do Śródmieścia, żeby przesiąść się do metra… Wygląda to bezsensownie.

Tak, brakuje węzła Płowiecka z metrobusem, może nawet trolejbusem.

143 może jeszcze obsługiwać cały Przyczółek w kontekście Grochowskiej. Jakoś bardzo bym przy tej linii nie gmerał, choć coraz bardziej podoba mi się ono na Szczesliwicach po wywaleniu może też kawałka 167 (miks ze 187). 521 to inna historia.

Btw przy Pomniku Lotnika też nie ma żadnego zaplecza.
ŁK

Walas
Posty: 17107
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 19 paź 2022, 7:33

ashir pisze:
19 paź 2022, 6:17
108 zaczyna, jak i kończy na Książęca 02. Tam też odbywa postoje, dlatego tylko w drodze powrotnej zahacza o PKP Powiśle.
A powinien na PKP Powiśle. Ciekawe czemu na objazdach się da a teraz nie?...
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 19 paź 2022, 8:00

Łukasz pisze:
19 paź 2022, 7:23
Emyl pisze:Ale pociąg jest zarówno w Wawrze jak i Rembertowie.
Jest. Tylko autobus ma kilka przystanków więcej. Cofanie się do Rembertowa, żeby dojechać do Śródmieścia, żeby przesiąść się do metra… Wygląda to bezsensownie.
What? Ale kto ma się cofać? :term:

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 paź 2022, 13:43

Emyl pisze:
Łukasz pisze:
19 paź 2022, 7:23
Jest. Tylko autobus ma kilka przystanków więcej. Cofanie się do Rembertowa, żeby dojechać do Śródmieścia, żeby przesiąść się do metra… Wygląda to bezsensownie.
What? Ale kto ma się cofać? :term:
Ktoś z trasy 143 dalszej niż okolice pkp rembertow. Tak, może do pkp Gocławka. Chyba że już jest bliżej Grochowskiej. To już mu się nie opłaca. Wiec z Grochowskiej na TŁ i tak coś będzie musiało jeździć.
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 paź 2022, 14:15

Łukasz pisze:
18 paź 2022, 17:49
tylko właściwie co to jest Wiatraczna? Ani pociągu, ani metra…
Za czasów jak jeszcze węzeł Marsa był skrzyżowaniem, a nie rondem Mościckiego, wpadłem na pomysł, żeby zrobić tam węzeł przesiadkowy: z całego Zapłowiecza na dociągnięte tramwaje lub ekspres do M Politechnika. Nie ja jeden, były całkiem sensowne plany na Siskomie, ale już chyba nie ma.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 paź 2022, 22:14

Plany nadal są, tylko pieniędzy na to nie widać.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

adam2239
Posty: 6
Rejestracja: 10 lis 2013, 4:44

Post autor: adam2239 » 21 paź 2022, 1:16

Autobus Czerwon pisze:
18 paź 2022, 19:07
Łukasz pisze:
18 paź 2022, 17:49
Zarówno 143 jak i 521 powinny kończyć na Wiatracznej - tylko właściwie co to jest Wiatraczna? Ani pociągu, ani metra…
Nie mówię już o tym, że często 521 jedzie po prostu szybciej niż tramwaj, więc strata może okazać się jeszcze większa. Inny problem (choć właściwie ciężko to nazwać problemem) jest taki, że 521 na odcinku do Centrum czy DWC ma nadal całkiem przyzwoitą frekwencję i to w wielu porach: osobiście zdarzyło mi się wieźć w sobotę w okolicach 22-23 pełen autobus ludzi z Wawra do Centrum. Podejrzewam że gdyby 521 jeździło częściej, miałoby tę frekwencję jeszcze lepszą. Oczywiście, na odcinku od Wiatracznej na wschód liczba pasażerów jest jeszcze wyższa niż na odcinku centralnym, ale naprawdę jest dużo linii które wożą mniej ludzi niż 521 na rzeczonym fragmencie trasy i jakoś nie widziałem postulatów ich likwidacji.
Dokładnie tak jest, zgadzam się w 100 procentach. Właśnie takie linie jak: 125, 158 i 521 udowadniają, że można nimi szybciej pokonać pewien odcinek niż tramwajem. I to niektórych wyraźnie boli. Ja również, jeśli tylko mam możliwość, wybieram w/w linie zamiast tramwajów (158 na odcinku: Park Skaryszewski - Dworzec Centralny, 125 - Praga Płd. Ratusz - Gocławek, 521: Centrum - Rondo Waszyngtona). Poza tym, to usilne dążenie do tego, żeby skracać linie tylko dlatego, że krótkie odcinki ładnie wyglądają na mapie, robi się coraz bardziej uciążliwe.

Na takiej właśnie zasadzie drastycznie skrócono trasę bardzo sensownej linii 109, która odpowiadała wszystkim i pięknie komunikowała Bemowo i Wolę ze Śródmieściem. Sam regularnie z niej korzystałem na odcinku: Krucza - Os. Górczewska. A teraz pozostał kikut, obsługujący odcinek Torwar - Emilii Plater. Z dobrej frekwencyjnie linii zrobiono autobus donikąd, którym podróżuje maksymalnie 16-20 osób na kurs (a mówimy o autobusie przegubowym, który wcześniej na odcinku Śródmiejskim był zapełniony ludźmi, a od Dworca Centralnego wręcz zawalony). Czy naprawdę o to chodziło? 109 jest idealnym przykładem wylania dziecka z kąpielą.

Nie wszystko warto skracać za wszelką cenę, tym samym zaburzając poruszanie się po stolicy. I podobnie jest z linią 521 - ona SPEŁNIA swoją rolę, wbrew usilnym chęciom i marzeniom co niektórych, by uwalić jej trasę do Wiatracznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 paź 2022, 1:51

Przecież 109 tylko zmieniono numer na M2 i przyspieszono, chowając pod ziemię.

A może wiesz, ile z niej odzyskano brygad?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 21 paź 2022, 5:23

adam2239 pisze:
21 paź 2022, 1:16
Autobus Czerwon pisze:
18 paź 2022, 19:07

Nie mówię już o tym, że często 521 jedzie po prostu szybciej niż tramwaj, więc strata może okazać się jeszcze większa. Inny problem (choć właściwie ciężko to nazwać problemem) jest taki, że 521 na odcinku do Centrum czy DWC ma nadal całkiem przyzwoitą frekwencję i to w wielu porach: osobiście zdarzyło mi się wieźć w sobotę w okolicach 22-23 pełen autobus ludzi z Wawra do Centrum. Podejrzewam że gdyby 521 jeździło częściej, miałoby tę frekwencję jeszcze lepszą. Oczywiście, na odcinku od Wiatracznej na wschód liczba pasażerów jest jeszcze wyższa niż na odcinku centralnym, ale naprawdę jest dużo linii które wożą mniej ludzi niż 521 na rzeczonym fragmencie trasy i jakoś nie widziałem postulatów ich likwidacji.
Dokładnie tak jest, zgadzam się w 100 procentach. Właśnie takie linie jak: 125, 158 i 521 udowadniają, że można nimi szybciej pokonać pewien odcinek niż tramwajem. I to niektórych wyraźnie boli. Ja również, jeśli tylko mam możliwość, wybieram w/w linie zamiast tramwajów (158 na odcinku: Park Skaryszewski - Dworzec Centralny, 125 - Praga Płd. Ratusz - Gocławek, 521: Centrum - Rondo Waszyngtona). Poza tym, to usilne dążenie do tego, żeby skracać linie tylko dlatego, że krótkie odcinki ładnie wyglądają na mapie, robi się coraz bardziej uciążliwe.

Na takiej właśnie zasadzie drastycznie skrócono trasę bardzo sensownej linii 109, która odpowiadała wszystkim i pięknie komunikowała Bemowo i Wolę ze Śródmieściem. Sam regularnie z niej korzystałem na odcinku: Krucza - Os. Górczewska. A teraz pozostał kikut, obsługujący odcinek Torwar - Emilii Plater. Z dobrej frekwencyjnie linii zrobiono autobus donikąd, którym podróżuje maksymalnie 16-20 osób na kurs (a mówimy o autobusie przegubowym, który wcześniej na odcinku Śródmiejskim był zapełniony ludźmi, a od Dworca Centralnego wręcz zawalony). Czy naprawdę o to chodziło? 109 jest idealnym przykładem wylania dziecka z kąpielą.

Nie wszystko warto skracać za wszelką cenę, tym samym zaburzając poruszanie się po stolicy. I podobnie jest z linią 521 - ona SPEŁNIA swoją rolę, wbrew usilnym chęciom i marzeniom co niektórych, by uwalić jej trasę do Wiatracznej.
Czyli czeka Pan 15 minut na kolejne 158 lub 30 minut na kolejne 521, zamiast pójść na przystanek tramwajowy do 7/9/22/24/25 które kursują co chwile? Przez ten czas czekania, dojechałby Pan do celu tramwajem a nawet by jeszcze na horyzoncie nie byłoby widać tych linii. Do Ronda Waszyngtona tramwajem jedzie się ok 1 lub 2 minuty dłużej zależy czy to się jedzie 158, czy 521. Ale co tam lepiej poczekać 15 minut by jechać 1 minutę krócej 158 i być 10 minut później niż by się jechało tramwajem lub poczekać 30 minut i jechać 2 minuty krócej linia 521 i być 23 minuty później niż by się jechało tramwajem. Wychodzi na prawdę zdecydowanie szybciej według Pana tylko.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 paź 2022, 7:47

Niech sobie każdy jeździ, czym chce. Całość polega na tym, że trzeba umiejętnie gospodarować zasobami, a trzymanie takich linii jak 521 umiejętnym gospodarowaniem nie jest, zwłaszcza w kryzysie. Na fejsbuku musiałem już ileś razy się kłócić z jakąś babą, że jej egoistyczna potrzeba jeżdżenia 118 z Bródna jest kompletnie nieistotna w kontekście całego układu. Podobnie nieistotna jest potrzeba jeżdżenia 521 po centrum adama3528.
ŁK

ODPOWIEDZ