Uspokojenie ruchu na ulicach Warszawy

Moderator: Wiliam

gfedorynski
Posty: 765
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 26 paź 2022, 8:39

mb112 pisze:
26 paź 2022, 0:37
Na Obozowej jak najbardziej powinno być 30 km/h dla samochodów a 50 km/h dla tramwajów.
A niech sobie będzie, i tak nie ma to znaczenia bo przystanki są co 400 metrów i tramwaj się nie rozpędzi.

Istotne jest, żeby Obozowa była objęta strefą 30.

rudy
Posty: 1816
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 26 paź 2022, 12:39

Nie bardzo rozumiem, dlaczego na Filtrowej na odcinku Krzyckiego-NIK miałoby być wprowadzone ograniczenie do 30 km/h, takie samo jak na mniejszych bocznych uliczkach (Zimorowicza, Kromera, Górnickiego itd.). Na tym odcinku nie ma żadnych przejść dla pieszych, parkujący przy ulicy też nie przeszkadzają. Nie widzę sensu w tym ograniczeniu.
Pozdrawiam

Łukasz
Posty: 11055
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 paź 2022, 12:42

rudy pisze:Nie bardzo rozumiem, dlaczego na Filtrowej na odcinku Krzyckiego-NIK miałoby być wprowadzone ograniczenie do 30 km/h, takie samo jak na mniejszych bocznych uliczkach (Zimorowicza, Kromera, Górnickiego itd.). Na tym odcinku nie ma żadnych przejść dla pieszych, parkujący przy ulicy też nie przeszkadzają. Nie widzę sensu w tym ograniczeniu.
Dalsze uspokajanie ruchu ma głównie sens tam, gdzie nie jest on uspokojony poprzez istnienie spowalniaczy czy geometrię drogi. Na Filtrowej to by się przydał odcinkowy pomiar prędkości.
ŁK

rudy
Posty: 1816
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 26 paź 2022, 17:30

Odcinkowy pomiar to ewentualnie tak, ale nie ograniczenie prędkości.
Podejrzewam, że mieszkańcy woleliby raczej takie rozwiązanie niż progi.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 485
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 28 paź 2022, 11:14

gfedorynski pisze:
26 paź 2022, 8:39
mb112 pisze:
26 paź 2022, 0:37
Na Obozowej jak najbardziej powinno być 30 km/h dla samochodów a 50 km/h dla tramwajów.
A niech sobie będzie, i tak nie ma to znaczenia bo przystanki są co 400 metrów i tramwaj się nie rozpędzi.

Istotne jest, żeby Obozowa była objęta strefą 30.
Spokojnie na większości odcinków można jechać więcej niż 30. Tutaj nagranie (Obozowa od 11:52): https://youtu.be/Y3I68THbnkI?t=712
Tam przed wszystkim należałoby zrobić lepsze przystanki (wysepki lub przystanki wiedeńskie) i najlepiej zlikwidować także te podwójne światła przy Deotymy, zastępując progami zwalniającymi na jezdni (których nie ma tylko tam, przy pozostałych przystankach już są). Jakiś czas temu zrobiono też azyle na przejściach dla pieszych (między jezdnią a torowiskiem). Tak więc jest wiele elementów nie pozwalających rozpędzić się i zwiększających bezpieczeństwo pieszych, więc robienie z całej Obozowej strefy 30 jest chyba bez sensu.
rudy pisze:
26 paź 2022, 17:30
Odcinkowy pomiar to ewentualnie tak, ale nie ograniczenie prędkości.
Podejrzewam, że mieszkańcy woleliby raczej takie rozwiązanie niż progi.
Dokładnie, raczej należałoby egzekwować obecnie limity prędkości (a ograniczenia wprowadzać przede wszystkim tam, gdzie jest np. bardzo duży ruch pieszych), a nie pochopnie je obniżać w prawie całym mieście.

mb112
Posty: 1140
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 18 sie 2023, 11:39

https://zdm.waw.pl/aktualnosci/progi-si ... czynskiej/

"Testy przeprowadzone na Bielanach wraz z ZTM potwierdziły, że autobusy nie będą miały problemu z przejazdem." -> czyżby dlatego nie miały problemów z przejazdem, że zamontowano próg w miejscu, gdzie autobusy nie kursują ? ;)

Flash8222
Posty: 7809
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 18 sie 2023, 11:46

Ale w okresie wszystkich świętych już kursują.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1862
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 18 sie 2023, 11:46

mb112 pisze:
18 sie 2023, 11:39
https://zdm.waw.pl/aktualnosci/progi-si ... czynskiej/

"Testy przeprowadzone na Bielanach wraz z ZTM potwierdziły, że autobusy nie będą miały problemu z przejazdem." -> czyżby dlatego nie miały problemów z przejazdem, że zamontowano próg w miejscu, gdzie autobusy nie kursują ? ;)
Czy ktokolwiek o zdrowych zmysłach prowadziłby takie testy w ruchu liniowym?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8825
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 sie 2023, 11:53

mb112 pisze:
18 sie 2023, 11:39
czyżby dlatego nie miały problemów z przejazdem, że zamontowano próg w miejscu, gdzie autobusy nie kursują ? ;)
Są testy na żywym organizmie/na produkcji, ale są też testy zaplanowane w środowisku specjalnie w tym celu zaaranżowanym. Słyszałeś o tym drugim rodzaju testów? ;)

BTW: na zdjęciach ZDMu nie widzę sinusoidy, ani niczego niezwykłego w drugiej partii zdjęć. Widzę zwykłe wyniesienie jakich pełno w innych polskich miastach. Chodziło o wykreowanie nowego produktu, czy ja jestem ślepy nie widząc różnicy?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25762
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 18 sie 2023, 11:55

Różnice mogą nie być widoczne tak łatwo, szczególnie na zdjęciach redukujących jeden wymiar.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8825
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 sie 2023, 12:02

Kierowcy już w 2019 r. byli nimi zachwyceni:
https://autokult.pl/sinusoidalne-progi- ... 241521281a
(uwielbiam nazwę tego portalu)

BTW: wystarczył mi jeden rysunek na ZM i już widzę o co chodzi:
https://zm.org.pl/?a=bruksela_sinusoidalna-173

Śmieszne jest to robienie rewelacji z _wielkiego_testu_, podczas gdy w innych miastach (nawet w tej parszywej Łodzi) to rozwiązanie jest już baaaardzo często spotykane (nota bene specjaliści ZTMu onegdaj śmiali się z nich, że niczemu nie przeciwdziałają - czas zmienia ludzi!).

mb112
Posty: 1140
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 18 sie 2023, 12:12

No ok, można na początek przetestować 'laboratoryjnie', ale chyba istotą wszystkich testów jest zrobienie tego w normalnych warunkach użytkowania.
Jakoś np. autobusy testowe nie jeżdżą tylko bez pasażerów.
Ale chyba faktycznie nie ma co z tego robić wielkiej akcji, jeśli próg jest prawidłowo zrobiony, to wiadomo, że autobusy nie będą mieć problemów i szkoda, że wcześniej nie stosowano tego rozwiązania. Dobrze, że w końcu zmieniono przepisy i będzie się dało, ale jakoś w wielu krajach autobusy od dawna kursują po takich progach.

Matt Cubis
Posty: 564
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 18 sie 2023, 16:16

Na testach było kilku pasażerów :P ZTM bardzo chciał, żeby pomimo progu autobusy mogły jechać "szybko" i dopiero próg sinusoidalny spełnił taką możliwość. Niestety jest to jeszcze bardzo niepopularne rozwiązanie, a więc dość drogie.
person pisze:
18 sie 2023, 12:02
Śmieszne jest to robienie rewelacji z _wielkiego_testu_, podczas gdy w innych miastach (nawet w tej parszywej Łodzi) to rozwiązanie jest już baaaardzo często spotykane (nota bene specjaliści ZTMu onegdaj śmiali się z nich, że niczemu nie przeciwdziałają - czas zmienia ludzi!).
ZTM prędzej czy później musiał się zgodzić na jakieś progi, bo niemal wszystkie nowoprojektowane i modernizowane ulice z komunikacją autobusową je mają - takie trapezowe również się pojawią.

kajo
Posty: 2811
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 18 sie 2023, 17:06

Co do sinusoidalnych to one kosztowo zaczynają się opłacać, gdy są robione z prefabrykowanych elementów, a do tego trzeba skali. Warszawa musiałaby pewnie kupić od razu jakąś większą ilość by zbudować rynek i najlepiej zamówić je jak KolMazy Flirty w partiach które maiłyby przychodzić przez 2-3 lata do Warszawy.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2715
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 18 sie 2023, 21:51

Myślę, że próg z kostki ma taki sam koszt niezależnie od kształtu. Kwestia odpowiedniego przycięcia deski do wyrównania.

ODPOWIEDZ