Masz może zdjątko? Jestem ciekawy jak to wygląda.pawcio pisze:Zauważyłem nowy to słupka przystankowego na przystanku Metro Politechnika 07 (z Waryńskiego na TŁ). Ciekawostką jest skrzynka na rozkłady z drzwiczkami na kwadrat.
Oznakowanie przystanków
- AdamKlocusky
- Posty: 588
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Mam tylko takie zdjęcie, jak w załączniku. Tablica D15 jest odblaskowa, gablotka na rozkłady jest szersza i inaczej zamykana (ma drzwiczki), a kolorystyka jest utrzymana w odcieniach szarości.
Wykonałem te zdjęcie dla znajomej, ponieważ niewidomy na pierwszym planie chwilę wcześniej uderzył twarzą w gablotkę. Ktoś nie pomyślał i zrobił ją za szeroką (a szary kolor nie pomaga w przypadku osób słabowidzących), więc niewidomy idący z laską nie zauważa słupka, co kończy się w najlepszym przypadku siniakiem na głowie... Nie pisałem tego oficjalnie do ZTMu (więc jak ktoś chce, to zapraszam!), ale poruszyłem ten temat wśród znajomych, by zwrócili uwagę osobom odpowiedzialnym za ten projekt.
Wykonałem te zdjęcie dla znajomej, ponieważ niewidomy na pierwszym planie chwilę wcześniej uderzył twarzą w gablotkę. Ktoś nie pomyślał i zrobił ją za szeroką (a szary kolor nie pomaga w przypadku osób słabowidzących), więc niewidomy idący z laską nie zauważa słupka, co kończy się w najlepszym przypadku siniakiem na głowie... Nie pisałem tego oficjalnie do ZTMu (więc jak ktoś chce, to zapraszam!), ale poruszyłem ten temat wśród znajomych, by zwrócili uwagę osobom odpowiedzialnym za ten projekt.
Ta gablotka nie była przypadkiem wcześniej na Lubelskiej 06?
Szukam w necie zdjęcia, ale nigdzie nie mogę znaleźć
Szukam w necie zdjęcia, ale nigdzie nie mogę znaleźć
Do lokalizacji z nową gablotą dopisać trzeba też Rakowiecką 03.
-
- Posty: 4114
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
O ile sama koncepcja nie jest najgorsza, bo odblaskowe znaki D-15 nie dość że są wymagane rozporządzeniem, to są jeszcze dosyć przydatne, szczególnie poza miastem i w innych terenach z kiepskim oświetleniem, to realizacja jak to zwykle bywa w przypadku organizatora jest po prostu beznadziejna. Nie wspominając już w ogóle o dramacie estetycznym, gdzie w kilku miastach dało się zrealizować założenia ustawy dużo estetyczniej (Olsztyn, Szczecin, ZTM GZM, GPA), to przez ostre krawędzie gabloty są zwyczajnie niebezpieczne dla osób niewidomych lub dzieci. Powinno się je albo wygładzić, albo po prostu postawić słupek na dwóch nogach.
- AdamKlocusky
- Posty: 588
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Brzydkie to jak nie powiem co. Czyżby nie stać ZTM na pełnoprawny słupek?florekf pisze:Tak to wygląda. Stoi od ok. 2 miesięcy.
- Piotrek_2274
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
- Lokalizacja: Nowe Górce
Taki przystanek stoi też od dawna gdzieś na Grzybowskiej.
Muzeum Powstania Warszawskiego 02
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Ciekawe, czy było to akceptowane przez Biuro Architkektury. Szary jest jaśniejszy niż obowiazujacy dla innych elementów (RAL 7016).
Estetyka jest po części kwestią gustu, ale uważam, że niektóre z tych przykładów mają nieprzemyślane mocowania.
Pod tym względem za bardzo dobry uważam wzór radomski: http://www.mzdik.pl/upload/image/Fotogr ... nia-11.png
(tutaj akurat zdjęcie z infografiki z podsumowaniem ETZT w 2018 roku, bo wówczas stanęły pierwsze takie słupki) .
Wygląda, jakby elementy były mocowane trytytkami.MZ pisze: ↑26 paź 2022, 22:01Pod tym względem za bardzo dobry uważam wzór radomski: http://www.mzdik.pl/upload/image/Fotogr ... nia-11.png
Pogubiłem się. Czy przeszkadza wam:
- szerokość znaku D-15 z tradycyjnymi warszawskimi numerami linii dookoła,
- szarość słupka
- rodzaj, wygląd, kształt kasety/gablotki z rozkładami?
Bo przykłady z Radomia, Olsztyna, Szczecina... wszystkie jakby dotyczą czegoś innego.
Jak dla mnie problematyczna jest gablota - uważam, że na pojedynczym słupku powinno się wieszać rozkłady tylko wtedy, kiedy mieszczą się w jednej kolumnie (czyli, licząc dwie strony słupka, maksymalnie 4 rozkłady + dwa miejsca na inne informacje). W innych przypadkach jestem za konstrukcjami szerszymi na całej wysokości - niekoniecznie podoba mi się to, co zostało zaproponowane w 2015 (https://transinfo.pl/wp-content/uploads ... 41_n-1.jpg), ale to kwestia estetyki, a nie funkcjonalności, która jest bardzo ok. Całkiem podoba mi się koncept rzeszowski: https://www.transport-publiczny.pl//img ... 78-443.jpg ale estetycznie najbardziej widziałbym coś nawiązującego do dawnych wzorców: http://www.omni-bus.waw.pl/archiwum/alb ... 8-13-1.png .
Gablota taka, jak ostatnio montowane, jest akceptowalna wg mnie tylko w tych szczególnych przypadkach, gdy należy zamocować ją wzdłuż chodnika, a nie w poprzek (np przy bardzo wąskiej wysepce).
Gablota taka, jak ostatnio montowane, jest akceptowalna wg mnie tylko w tych szczególnych przypadkach, gdy należy zamocować ją wzdłuż chodnika, a nie w poprzek (np przy bardzo wąskiej wysepce).