Obiegi i obsługa połączeń KM
Moderator: JacekM
Na konkurencyjnej stronie trochę się rozpisałem, więc rozpiszę i tu.
Ciekawa jest korekta marcowa. Dosyć stałe, powtarzalne relacje w podobnych godzinach, wpasowujące się w projekty ER160 oraz optymalne trasy dla 45WE, 22WE, ER75.
Na przykładzie R7:
Oprócz poniższych wyjątków:
Sobolew - Łowicz Glówny - 7:02 z Falenicy
Dęblin - Sochaczew - 7:38 z Falenicy
Pilawa - Sochaczew - 8:02 z Falenicy
Sochaczew - Dęblin - 5:25 z WZ
Łowicz Gł - Pilawa - 23:25 z WZ
Reszta połączeń liniii R7 to
wariant 1). Łowicz Główny/Sochaczew/WZ - Otwock/Celestynów - Lowicz Główny/Sochaczew/WZ
wariant 2). Skierniewice/Żyrardów/GM/WZ - Pilawa/Dęblin - Skierniewice/Żyrardów/GM/WZ
wariant 1 idealnie wkomponowuje się pod 2 umowę wykonawczą na ER160 oraz EN57AKM
wariant 2 pasuje idealnie pod kursy na 45WE oraz EN57AL
Oczywiście sporą część wariantu 1 i 2 stanowić będą EN57AKM/AL, ale jeśli będzie to połowa połączeń z danej puli to całkiem realne że średnio ten jeden nowy kurs na godzinę da się osiągnąć.
Z ciekawostek: zastanawia mnie jaka będzie obsługa połączeń: Łowicz Główny - Siedlce, a także Mrozy - Skierniewice.
W marcowej aktualizacji mamy też głównie połączenia Skierniewice - Mińsk Mazowiecki. Pytanie więc do was - czy 12 EZT ER160 da radę obsłużyć te kursy, czy trzeba się tu posiłkować 45WE/22WE? Bo w przypadku takich kursów do Skierniewic czy Siedlec nie ma mowy o czymś innym niż tabor na 160 km/h.
W przypadku R8 to Radom - Gdańska, GK - Gdańska. Pierwsze pewnie w dużej mierze na wolne 22WE z R9, a drugie na ER160.
Ciekawa jest korekta marcowa. Dosyć stałe, powtarzalne relacje w podobnych godzinach, wpasowujące się w projekty ER160 oraz optymalne trasy dla 45WE, 22WE, ER75.
Na przykładzie R7:
Oprócz poniższych wyjątków:
Sobolew - Łowicz Glówny - 7:02 z Falenicy
Dęblin - Sochaczew - 7:38 z Falenicy
Pilawa - Sochaczew - 8:02 z Falenicy
Sochaczew - Dęblin - 5:25 z WZ
Łowicz Gł - Pilawa - 23:25 z WZ
Reszta połączeń liniii R7 to
wariant 1). Łowicz Główny/Sochaczew/WZ - Otwock/Celestynów - Lowicz Główny/Sochaczew/WZ
wariant 2). Skierniewice/Żyrardów/GM/WZ - Pilawa/Dęblin - Skierniewice/Żyrardów/GM/WZ
wariant 1 idealnie wkomponowuje się pod 2 umowę wykonawczą na ER160 oraz EN57AKM
wariant 2 pasuje idealnie pod kursy na 45WE oraz EN57AL
Oczywiście sporą część wariantu 1 i 2 stanowić będą EN57AKM/AL, ale jeśli będzie to połowa połączeń z danej puli to całkiem realne że średnio ten jeden nowy kurs na godzinę da się osiągnąć.
Z ciekawostek: zastanawia mnie jaka będzie obsługa połączeń: Łowicz Główny - Siedlce, a także Mrozy - Skierniewice.
W marcowej aktualizacji mamy też głównie połączenia Skierniewice - Mińsk Mazowiecki. Pytanie więc do was - czy 12 EZT ER160 da radę obsłużyć te kursy, czy trzeba się tu posiłkować 45WE/22WE? Bo w przypadku takich kursów do Skierniewic czy Siedlec nie ma mowy o czymś innym niż tabor na 160 km/h.
W przypadku R8 to Radom - Gdańska, GK - Gdańska. Pierwsze pewnie w dużej mierze na wolne 22WE z R9, a drugie na ER160.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Ja już parę projektów z ładnym taktem widziałem, ale trzymam kciuki, że może w końcu. Oby KM to jeszcze obiegowo połączyły, bo to inna bajka.
Coś mi chodzi po głowie, że do Sobolewa Flirty już jeździły, ale teraz ciężko mi to sprawdzić.... Edit: 45WE to były.
Masz jakieś dokładniejsze informacje, bo nie kojarzę o którą stronę chodzi?
Coś mi chodzi po głowie, że do Sobolewa Flirty już jeździły, ale teraz ciężko mi to sprawdzić.... Edit: 45WE to były.
Masz jakieś dokładniejsze informacje, bo nie kojarzę o którą stronę chodzi?
Skyscrapercity, mam tam nick Kambodżanin. W wątku KM SKM WKD Kolej na Mazowszu.
A taki ładny system równych obiegów jest trochę wymuszony przez prace przy Warszawie Zachodniej. Oraz izolację R8. Trzymam kciuki również za to.
Do Sobolewa były 45WE ale to te kursy łączone z Radomiem.
A taki ładny system równych obiegów jest trochę wymuszony przez prace przy Warszawie Zachodniej. Oraz izolację R8. Trzymam kciuki również za to.
Do Sobolewa były 45WE ale to te kursy łączone z Radomiem.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Zacząłem trochę analizować te obiegi, ale łatwiej było złamać kod Enigmy...
Byłby ładny obieg na 45WE (bo Flirt i Sobolew, to raczej nie bardzo):
WZ 21:42 > Sobolew 23:21/5:50 > Łowicz 8:50/10:03 > Otwock 12:12/12:49 > Łowicz 14:55/16:04 > Otwock 18:10/20:13 WZ 21:05
I kolejny, pod Flirta, gdyby nie wyjazd z Tłuszcza (więc pewnie będzie EN57):
Tłuszcz > Łowicz 7:20/8:04 > Otwock 10:10/10:50 > Łowicz 12:56/14:05 > Celestynów 16:23/16:39 > Łowicz 18:55/...
Byłby ładny obieg na 45WE (bo Flirt i Sobolew, to raczej nie bardzo):
WZ 21:42 > Sobolew 23:21/5:50 > Łowicz 8:50/10:03 > Otwock 12:12/12:49 > Łowicz 14:55/16:04 > Otwock 18:10/20:13 WZ 21:05
I kolejny, pod Flirta, gdyby nie wyjazd z Tłuszcza (więc pewnie będzie EN57):
Tłuszcz > Łowicz 7:20/8:04 > Otwock 10:10/10:50 > Łowicz 12:56/14:05 > Celestynów 16:23/16:39 > Łowicz 18:55/...
- TranslatorPS
- Posty: 654
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
Przy obiegach KMKOL nigdy nie ma pewności, że przy dwóch przyjazdach, a następnie dwóch odjazdach w przeciągu tych powiedzmy 30 minut od siebie nie zostanie zamieniona kolejność przyjazd-odjazd (tj. późniejszy przyjazd nie odjedzie czasem pierwszy)... choć w niektórych miejscach jest to oczywiste z powodów infrastuktury (np. w Celestynowie muszą po kolei, bo tam tylko środkowym torem się obrobi).
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57AKŁ-1044 > ROJ 41212, 25.11.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57AKŁ-1044 > ROJ 41212, 25.11.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Nie, no fakt. KM różne dziwne rzeczy robi, dla szarego pasażera niezrozumiałe. Nawet można podsyły Sochaczew/Łowicz robić na pusto. Z Łowicza rano odjeżdża 6 składów, przyjeżdżają 3. Więc coś się musi dziać (chyba jeden nocuje nawet z obsługą). Po tym Tłuszczu aż do wieczora są łączenia Otwock/Celestynów, więc musiałby stać aż do wieczora... Pożyjemy-zobaczymy. Ja do rozkładu na dłużej niż tydzień się nie przywiązuje.
Pociągi kończące w Celestynowie jeżdżą max co 1h. Więc tu będą odjeżdżać chronologicznie.TranslatorPS pisze: ↑25 lis 2022, 12:04Przy obiegach KMKOL nigdy nie ma pewności, że przy dwóch przyjazdach, a następnie dwóch odjazdach w przeciągu tych powiedzmy 30 minut od siebie nie zostanie zamieniona kolejność przyjazd-odjazd (tj. późniejszy przyjazd nie odjedzie czasem pierwszy)... choć w niektórych miejscach jest to oczywiste z powodów infrastuktury (np. w Celestynowie muszą po kolei, bo tam tylko środkowym torem się obrobi).
Generalnie tak, z tego co mi wyszło z podliczania, to w obiegi R3 - Otwock/Celestynów zostaną zaangażowane wszystkie ER160 + 1/2 pary EN57AKM/AL, ale w sumie dziwi obsługa z Tłuszcza. EN57AL? Czy może para tłuszczańskich Flirtów dostanie pozwolenie z CUPT na obsługę Łowicz - Celestynów, przy wymogu pozostawienia 6-7 par ER160 na kursy do Tłuszcza i Wołomina. Ale raczej EN57AL.Paweł D. pisze: ↑25 lis 2022, 11:38Zacząłem trochę analizować te obiegi, ale łatwiej było złamać kod Enigmy...
Byłby ładny obieg na 45WE (bo Flirt i Sobolew, to raczej nie bardzo):
WZ 21:42 > Sobolew 23:21/5:50 > Łowicz 8:50/10:03 > Otwock 12:12/12:49 > Łowicz 14:55/16:04 > Otwock 18:10/20:13 WZ 21:05
I kolejny, pod Flirta, gdyby nie wyjazd z Tłuszcza (więc pewnie będzie EN57):
Tłuszcz > Łowicz 7:20/8:04 > Otwock 10:10/10:50 > Łowicz 12:56/14:05 > Celestynów 16:23/16:39 > Łowicz 18:55/...
Co do Sobolewa - pewnie 45WE, ale reszta wyjątków z R7 raczej EN57AL/AKM. Ciężko gdybać tak naprawdę. Jeśli zostanie sporo 45WE to i uda się część połączeń Pilawa/Dęblin - R1 obsłużyć na 45WE.
Połączenia z R3 nie łączone z R7 czyli głównie Błonie/Sochaczew - Rembertów raczej na armii EN57AKM z Sochaczewa.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Czy Flirty #24, 32 i 38 są przypisane do konkretnych tras czy KM załatwiły odstępstwa? Po R3 ganiają....
Jest coś w tym stylu, że dane EZT-y mogą przechodzić między kontraktami. Tzn. ten ze Skierniewic może pojechać do Łowicza, ten z Nasielska do Celestynowa itp. Byleby KM-y trzymały się zasady, że jeżdżą tylko tam gdzie warunki finansowania umożliwiają.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Czyli załatwili odstępstwa od kontraktów, bo jeszcze niedawno to było na sztywno, więc w teorii łatwiej konstruować obiegi pod ten tabor. Czyli można posłać już Flirta Tłuszcz - Łowicz (pod obieg by to pasowało)?
Bo i nawet różnymi sekcjami są łączone (18+38)....
Na marginesie, to do Łowicza EW60 ostatnio rano ganiał.
Bo i nawet różnymi sekcjami są łączone (18+38)....
Na marginesie, to do Łowicza EW60 ostatnio rano ganiał.
Czy znacie może obiegi na EW60. Jeszcze w poniedziałek widziałem jak 001 jechała z Pilawy do Góry Kalwarii, potem z Gory Kalwarii na Mrozy. Ostatnimi tygodniami miała właśnie taki kurs, natomiast dzisiaj zniknęła.
Koleje Mazowieckie opublikowały "Zestawienie obsługi pociągów KM kursujących w dniach 21.08 - 27.08". Nie bardzo wiem dlaczego tylko na tydzień, ale może taki plik będzie publikowany sukcesywnie. Dla miłośników bardzo cenna zawartość, bo obok każdego kursu widnieje planowe zestawienie (typ taboru oraz liczba jednostek/wagonów)!
https://www.mazowieckie.com.pl/sites/de ... 20VIII.pdf
https://www.mazowieckie.com.pl/sites/de ... 20VIII.pdf
KM ujawniły jedną ze swoich tajemnic. Jeszcze jak udostępnią położenie pociągów z GPS to już piekło całkowicie zamarznie
Czy podali też objaśnienia tych magicznych EN57....?
A czemu tylko na tydzień? Taka trwałość służbowego rozkładu jazdy
Czy podali też objaśnienia tych magicznych EN57....?
A czemu tylko na tydzień? Taka trwałość służbowego rozkładu jazdy
KM trochę daje ciała z obsługą linii RE21 na Czeremchę. Zwykle tę trasę robi jaszczur, ostatnio widać raczej 627. Komfort jazdy bajka - jak ktoś się załapie na siedzące. Ale lepszy byłby 628 lub 2x627, bo zapełnienie np. dziś 11:13 ze Wschodniej - 120%.
Tych 222M nie jest przypadkiem już dwa? I oba odstawione?
Tych 222M nie jest przypadkiem już dwa? I oba odstawione?
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Jak się kliknie w nazwę to odsyła do PDF z danym taboru. W piekle zakładają powoli sweterki...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.