Problemy komunikacyjne Służewca
Moderator: Wiliam
Tam po prostu powinno się to traktować jako dwa osobne skrzyżowania. Tzn. przejście dla pieszych, przejazd dla rowerów i torowisko to jedno, i tam sygnalizacja faktycznie dobrze że jest, ale skrzyżowanie z jezdnią Marynarskiej to drugie, i tutaj jest pas włączenia i żadnych świateł nie potrzeba. Może wystarczyłoby to jakoś porządniej oznakować, tzn. np. przed przejazdem dla rowerów sygnalizator, a potem C-1 albo C-2 dopiero za torowiskiem, i potem A-7 i jakiś separator na początku tego pasa ? I wtedy sygnalizator mógłby już być standardowy ? Pytanie czy każdy by się połapał o co chodzi jadąc tam pierwszy raz.
Jeszcze bardziej głupia, ale podobna sytuacja była w czasie objazdów Kasprzaka (w ramach budowy początkowego odcinka M2), kiedy ruch na Kasprzaka był od Karolkowej. Skręt w lewo z Karolkowej od strony Kolejowej prowadził tylko na lewy pas Kasprzaka, a skręt w prawo z Karolkowej od strony Siedmiogrodzkiej tylko na pas prawy. Fizycznie te dwa pasy były na początkowym odcinku oddzielone od siebie barierkami, pomiędzy nimi był chyba jeszcze wyjazd z budowy. A mimo to sygnalizacja wpuszczała tylko albo z jednego kierunku, albo z drugiego, przez to było potrzebne więcej faz świateł i bardziej się korkowało.
Z drugiej strony na Wisłostradzie przy Sanguszki jakoś nikomu nie przeszkadza, że pasy do jazdy na wprost 'omijają' w ogóle sygnalizację świetlną i sygnalizator jest do lewoskrętu tylko. Wiadomo, że na tym skrzyżowaniu od dawna nie było nic zmieniane, nie wiem czy teraz by przeszło coś takiego, ale tak jak jest jest przecież najlogiczniej.
Jeszcze bardziej głupia, ale podobna sytuacja była w czasie objazdów Kasprzaka (w ramach budowy początkowego odcinka M2), kiedy ruch na Kasprzaka był od Karolkowej. Skręt w lewo z Karolkowej od strony Kolejowej prowadził tylko na lewy pas Kasprzaka, a skręt w prawo z Karolkowej od strony Siedmiogrodzkiej tylko na pas prawy. Fizycznie te dwa pasy były na początkowym odcinku oddzielone od siebie barierkami, pomiędzy nimi był chyba jeszcze wyjazd z budowy. A mimo to sygnalizacja wpuszczała tylko albo z jednego kierunku, albo z drugiego, przez to było potrzebne więcej faz świateł i bardziej się korkowało.
Z drugiej strony na Wisłostradzie przy Sanguszki jakoś nikomu nie przeszkadza, że pasy do jazdy na wprost 'omijają' w ogóle sygnalizację świetlną i sygnalizator jest do lewoskrętu tylko. Wiadomo, że na tym skrzyżowaniu od dawna nie było nic zmieniane, nie wiem czy teraz by przeszło coś takiego, ale tak jak jest jest przecież najlogiczniej.
- Piotrek_2274
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
- Lokalizacja: Nowe Górce
Oczywiście, że by przeszło, w przypadku Sanguszki kierunek na północ nie jest z niczym kolizyjny. Na Marynarskiej pas włączenia z Postępu musiałby być fizycznie oddzielony od kierunku głównego, np. być oddzielną jezdnią na odpowiedniej długości, aby przejazd przez tory tramwajowe potraktować oddzielnie i sterować wlotem dla samochodów "w kolorach", a nie tylko na strzałce.
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
W Stołecznej ukazał się artykuł, według którego za 2 tygodnie powinniśmy spodziewać się wyprostowania trasy 136 (Wołoska - Woronicza) oraz skrócenia 308 do Os.Nowy Mokotów.
Jakoś w dwie strony to ciężko będzie zrealizować Wołoska/Woronicza - chyba że przez Samochodową. Poza tym 308 rano jednak dowozi do biur, a o to chyba chodzi. Po południu faktycznie 308, które startuje spod Tulipana, pierwszych pasażerów miewalo dopiero przy Os.Nowy Mokotów (czasem jeździłem z Tulipana tamże jako jedyny pasażer). Być może chodzi o mój pomysł z popołudniowym przesunięciem tych linii z Konstruktorskiej.Autobus Czerwon pisze:W Stołecznej ukazał się artykuł, według którego za 2 tygodnie powinniśmy spodziewać się wyprostowania trasy 136 (Wołoska - Woronicza) oraz skrócenia 308 do Os.Nowy Mokotów.
ŁK
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Być może dla 136 zostanie dopuszczony lewoskręt z Wołoskiej w lewo w Woronicza, tak było zresztą przed przebudową skrzyżowania: zakaz skrętu w lewo z wyjątkiem autobusów.
To by się skończyło skracaniem wszystkiego, co zjeżdża na Woronicza, więc bez dodatkowej fazy ani rusz (3 pasy i tramwaje). Za duży iloczyn ruchu jak na dzisiejsze czasyAutobus Czerwon pisze:Być może dla 136 zostanie dopuszczony lewoskręt z Wołoskiej w lewo w Woronicza, tak było zresztą przed przebudową skrzyżowania: zakaz skrętu w lewo z wyjątkiem autobusów.
ŁK
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Da się zrobić zakaz skrętu z wyjątkiem wyłącznie autobusów liniowych, z pasażerami, ale już nie kursów zjazdowych?
Wszystko się da. Tylko po co robić takie cyrki?
- Piotrek_2274
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
- Lokalizacja: Nowe Górce
Obecne sterowanie sygnalizacją świetlną na Wołoskiej-Woronicza wyklucza wykonanie takiego manewru, lewoskręt musiałby mieć wydzieloną fazę i pas do skrętu w lewo.
Ktoś wie, czy 136 wyprostowano, a 308 skrócono?
Jeszcze nie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Daniel_FCB
- (kaczofob)
- Posty: 1599
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Natolin
Wrzucam jako ciekawostkę. Mój pracodawca dostał zapytanie od zarządcy biurowca, czy znajdą się chętni na shuttlebus MWierzbno - Konstruktorska.
Jak na zawołanie, ZTM zmienia trasę 308
Jak na zawołanie, ZTM zmienia trasę 308
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
Poczekaj, ale że KBC? Przecież ono tam jeździło, z Racjonalizacji nie jest jakoś dalekoDaniel_FCB pisze:Wrzucam jako ciekawostkę. Mój pracodawca dostał zapytanie od zarządcy biurowca, czy znajdą się chętni na shuttlebus MWierzbno - Konstruktorska.
Jak na zawołanie, ZTM zmienia trasę 308
Btw kiedyś był shuttle bus z KBC do Wierzbna, ale to jeszcze przed 218 i Z-2 chyba.
ŁK
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
136 miało być wyprostowane tylko w drodze na południe.Autobus Czerwon pisze: ↑26 lut 2023, 18:33Być może dla 136 zostanie dopuszczony lewoskręt z Wołoskiej w lewo w Woronicza, tak było zresztą przed przebudową skrzyżowania: zakaz skrętu w lewo z wyjątkiem autobusów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.