Modernizacja trasy tramwajowej w ciÄ gu Al. Jerozolimskich
Moderator: Wiliam
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26837
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Klasyczne gadanie taborowców. Wina na pewno jest T1, tylko się barany przyznać nie chcą. Jak się tramwaj przy 30 na godzinę na łuku R25 wywali, to też wina "beznadziejnych torów w Warszawie", hehe (autentyk z forum motorniczych).tomstak pisze: Jak się zaczną tam tramwaje wykolejać, to w szybkim tempie wyrośnie tam ograniczenie do 10km/h, ot taka tramwajowa rzeczywistość. Musi co najmniej 10 wagonów wyskoczyć przy prędkości poniżej 10km/h, aby ktoś był wstanie się domyślić co jest przyczyną, albo musi się skurczyć lista "przyczyn" spoza ZETiT na które jeszcze da się zwalić winę.
Naprawdę, jak czytam takie "mądrości" mam nadzieję, że kiedyś tory trafią do ZDM. Dopiero wtedy wszyscy zobaczą, jak im było dobrze...
(co nie zmienia faktu, że w tym przypadku przebudowa jest ewidentnie konieczna).
Ojej, zabierzesz mi teraz premię?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26837
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Doprawdy? To bardzo interesujące, napisz coś jeszcze. Z premią na razie nie trafiłeś, ze zbijaniem bąków także, ale próbuj dalej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26837
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Rzecznika prasowego pytaj. W ogóle pewnie jakieś sygnały od pasażerów by się przydały czy coś.
Z moich obserwacji wynika, że problem jest bardziej dotkliwy w 120N/Na, niż w stopiątkach.
Z moich obserwacji wynika, że problem jest bardziej dotkliwy w 120N/Na, niż w stopiątkach.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
O dziwo tak - i się nasiliło ostatnio.Glonojad pisze:Z moich obserwacji wynika, że problem jest bardziej dotkliwy w 120N/Na, niż w stopiątkach.
Pytanie czy wtedy nie zostanie to rozwiązane wstawieniem ograniczenia?Glonojad pisze:W ogóle pewnie jakieś sygnały od pasażerów by się przydały czy coś.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26837
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Czasowo być może, ale docelowo na pewno zostanie zrobione - ograniczenia stałe są stawiane tam, gdzie trwale nie ma możliwości poprawy, a tu trzeba po prostu wyłagodzić geometrię, żeby wózki sztywne tramwajów pięcioczłonowych (niezależnie od producenta, bo przecież nie wiadomo, kto przetarg na dwukierunki wygra i nie wiadomo, jakim układem konstrukcyjnym wozu) wchodziły łagodniej w łuk - temperatura nie ma tu wiele do rzeczy, bo w prawidłowo utrzymanym torze bezstykowym naprężenia termiczne są przenoszone przez przytwierdzenia i nie rosną w nieskończoność. Chyba w zeszłym sezonie były tam poprawki, ale prawdopodobnie geometria poszła się kochać przez dużą ilość sztywnowózkowców (a pewnie i zużycie boczne do tego doszło).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Do wykolejenia jeszcze daleko. Zdaje się, że w ten sposób oszczędza się epsilon miejsca. Pewnie za czasów projektowania tej trasy tramwaje jeździły maks 20 km/h i nie było to problemem. Poprawienie trasy wymagałoby ingerencji w geometrię toru, czego w czasie tej wielkiej modernizacji nie robiono.MeWa pisze:Z czego to może wynikać? I czemu tego nie wyprofilowano lepiej przy modernizacji trasy z Banacha na Gocławek? I czy jest szansa, że ktoś to poprawi, czy też muszą się wreszcie dwa tramwaje w krótkim odstępie czasowym w tym miejscu wykoleić, żeby ktoś się tym zajął?
Chociaż identyczny problem z omijaniem pomnika po południowej stronie skrzyżowania rozwiązano...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Na Placu Narutowicza, na przystanku tramwajowym w kierunku Okęcia, gdzieś na wysokości środka drugiego wagonu (gdy tramwaj zatrzyma się na przystanku) jest miejsce w którym najpewniej łączone były kolejne odcinki szyn. Coś musiało się popsuć z prawą szyną, bo kolejny odcinek na który najeżdża koło jest wyżej niż poprzedni. Kilka milimetrów, ale jest. Takie coś chyba jest zabójcze dla kół.
Wymieniono przęsła? Zawsze myślałem, że dlatego są różne, że w czasie drugiej wojny światowej zniszczono nie wszystkie i odbudowano trochę inaczej.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Nie wiem, czy wymieniono, wiem, że były zdejmowane (są nawet takie zdjęcia).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem