Ale żeby na 4 świąteczne dni niemal całkowicie przemeblowywać układ komunikacyjny wraz ze zmianą rozkładów to oczywiście nie szkoda nikomu czasu i chęci, a zysk jest jeszcze bardziej marginalny w porównaniu do ponad 40 niedziel : >kajo pisze: ↑11 kwie 2023, 23:44Nie wiem czemu chcecie w tą niedziele tak ciąć rozkłady. Wbrew pozorom dla miasta to jest marginalny zysk. Tabor i tak jest, tak samo infrastruktura itd. nawet jak miasto mniej zapłaci TW to dołożą do wozokilometra więcej i to takie przelewanie kosztów z jednego miejsca w drugie. Do tego takich tras jest pewnie kilkanaście. Zysk będzie minimalny a koszt ułożenia osobnych rozkładów zje połowę tych zysków. Dalej pogorszymy atrakcyjność zbiorkomu, obniżymy wpływy z biletów i tyle z tego będzie.
[KM] Górny Mokotów
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 4102
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
A nie robi się tego w pierwszej kolejności ze względu na kierowców i motorniczych, żeby większa grupa w najważniejsze święta miała wolne?
No właśnie na święta to bardziej kwestia socjalna niż ekonomiczna. Plus pewnie zrównoważenie grafików. W takim kwietniu jest bardzo mało godzin na etacie.
Teoretycznie na głównych ciągach można ściąć trochę tramwajów bez zauważalnego pogorszenia oferty. Tylko w wozokilometrze tramwajów większość to koszty stałe. Sprzęt i infrastruktura. Które i tak się ponosi. Jeszcze bardziej w metrze. Jeszcze ma to jakikolwiek sens w autobusach, tylko ile jest takich linii, a jednocześnie nie są to linie do całkowitego uwalenia.
Teoretycznie na głównych ciągach można ściąć trochę tramwajów bez zauważalnego pogorszenia oferty. Tylko w wozokilometrze tramwajów większość to koszty stałe. Sprzęt i infrastruktura. Które i tak się ponosi. Jeszcze bardziej w metrze. Jeszcze ma to jakikolwiek sens w autobusach, tylko ile jest takich linii, a jednocześnie nie są to linie do całkowitego uwalenia.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
A ja myślę, że mało kto by zauważył tak naprawdę, gdyby ZTM zrobił to po prostu pod pretekstem zmiany rozkładu. Mam na myśli niedziele niehandlowe.primoż pisze: ↑11 kwie 2023, 18:57Patrząc na ostatnie praktyki w zbiorkomie to (chyba) takMatt Cubis pisze: ↑11 kwie 2023, 16:15To jest jakiś nakaz rozpatrywania wszystkich interpelacji pozytywnie?
ZDM ma poparcie na szczytach władzy samorządowej dla swoich zmian wcielanych w życie, czego nie ma obecny ZTM.Autobus Czerwon pisze: ↑11 kwie 2023, 22:34Gdyby ZDM się tak przejmował krzykaczami, to chyba nic by się w tym mieście nie zmieniło.
Nie zawsze poważne opinie
To ja tylko zauważę, że jak w niedzielę wieczorem przyjedzie pociąg, to do 17/33 od DwC na północ czasem ciężko wejść.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
- Posty: 4102
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Około której godziny?
Pociągowy mikroszczyt dworcowy ok. 18-20 jest dobrze znanym zjawiskiem. Nie bez powodu tramwaje w pierwszej wersji podziału rozkładów sobotnio-niedzielnych w soboty co 7,5/15 jeździły w godz. 7-17, a w niedziele 11-19.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
21-22. Późno, kiedy tramy już jeżdżą rzadziej.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
A nawet i o 23 bardzo ładnie się tam zapełniają. Głównie na odcinku Dw. Centralny - Rondo Babka.
W dni powszednie też da się zauważyć podobny trend między 22 a 23 ale to pewnie wynika z faktu kończenia pracy w miejscowych punktach sprzedaży czy to na dworcu czy w Złotych Tarasach.
-
- Posty: 5816
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
-
- Posty: 461
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Nie wiem, czy w ostatnim czasie ZTM zaproponował coś na tyle odważnego jak niektóre projekty ZDM. Pomijam buspas na Puławskiej, bo to bardziej branża drogowa niż komunikacyjna.primoż pisze: ↑12 kwie 2023, 15:22ZDM ma poparcie na szczytach władzy samorządowej dla swoich zmian wcielanych w życie, czego nie ma obecny ZTM.Autobus Czerwon pisze: ↑11 kwie 2023, 22:34Gdyby ZDM się tak przejmował krzykaczami, to chyba nic by się w tym mieście nie zmieniło.
Nota bene, buspas funkcjonuje już całkiem długo, a 7xx dalej się turlają 30 km/h po buspasie...
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27397
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No więc sprawdziłem i z przedziałów godzinowych 22-23 była swego czasu najpopularniejszą porą przyjazdu do Warszawy w niedziele, na drugim miejscu 20-21. Wzmocnienia na kluczowych liniach przydworcowych powinny być do samego końca kursowania, plus niezbędne jest zapewnienie w tym czasie przynajmniej podstawowej częstotliwości 20' na liniach autobusowych łączących dworce z obszarami mieszkaniowymi, bo potem zdziwienie że lud woli ubera od czekania pół godziny na 517 czy 169.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Zwykle wracam siedemnastką na Mokotów, ale jak w poniedziałek przed 20 jeździła co 20 minut, to wybrałem freenow, za 16 pln zamiast 4.40. O to chodzi?
ŁK