Bezpieczeństwo w pojazdach komunikacji
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
- ZielonyJamnik
- Posty: 1023
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
No ciężko wydać za zestaw kamerka + monitor za 150zł dla TW na wóz...
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Moja Babcia też miała przy Politechnice przytrzaśniętą nogę jak wsiadała do tramwaju linii 15, cały przystanek tramwaj ciągnął po torowisku do Nowowiejskiej (skrzyżowanie z al. Niepodległości). Świadkowie którzy wtedy złożyli zeznania, wycofali się i motorniczy nie poniósł żadnych konsekwencji. To był początek lat 90. Po tym wypadku na nowo uczyła się mówić. W 1992 roku Babcia zmarła, miała wylew. Poczekajmy mimo wszystko co sąd orzeknie w tej sprawie. A TW muszą jak pisał inny użytkownik monitoring w tramwajach (wagonach) wszystkich zamontować.Daniel_FCB pisze: ↑14 kwie 2023, 11:39Motorniczy od feralnego przytrzaśnięcia dziecka na Jagiellońskiej dostał zarzuty.
https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1 ... rzuty.html
Pewnie będzie dym w środowisku motorniczych, bo wyobrażam sobie, że ciężko jest dostrzec w lusterkach cokolwiek, co dzieje się w ostatnich drzwiach 2. wagonu. Bardzo ciekawe jest, że TW i prorok orzekli, że odbijak drzwi zadziałał poprawnie w sytuacji, gdzie nie mógł zadziałać poprawnie (skoro dzieciaka przytrzasnęło). A tak w ogóle, zakaz wysiadania po sygnale dźwiękowym nie wybroni motorniczego?
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
W tamtych latach nikt nie myślał by w wozach były mechanizmy odbijające w drzwiach.
Same nowe złącza międzywagonowe, które utrzymają impedancję w takich ryzach żeby było coś widać na analogowym wideo będą kosztować więcej. Do tego rbh na ciągnięcie drogiego kabla koncentrycznego przez 2 wagony. No i to, co wydaje mi się największym problemem - realnie taki monitoring służyłby raczej jako dupochron dla przewoźnika bo nie sądzę żeby motorniczowie wyrobili sobie nowy nawyk zerkania na ekranik przed każdym odjazdem z przystanku.ZielonyJamnik pisze: ↑14 kwie 2023, 22:30No ciężko wydać za zestaw kamerka + monitor za 150zł dla TW na wóz...
Może po prostu należy uznać, że niestety raz na dekadę taki wypadek musi się stać, nie oskarżać motorniczego, który właściwie nie miał możliwości go uniknąć (a poszkodowany pasażer musiał próbować wysiadać po sygnale ostrzegawczym, który jest po to żeby ostrzegać) i zamiast inwestować w konstale, skupić się na tym żeby jak najprędzej wycofać ten typ. Może jeśli uda się to zrobić w mniej niż dekadę, kolejnego takiego wypadku już nie będzie
Nie można po Wifi?
W metrze oprócz kamerek pociągowych są jeszcze na peronie. W nowszych tramwajach też są kamerki. Dlaczego motorniczowie w jednym typie taboru ma mieć nawyk zerkania, a w innym nie?No i to, co wydaje mi się największym problemem - realnie taki monitoring służyłby raczej jako dupochron dla przewoźnika bo nie sądzę żeby motorniczowie wyrobili sobie nowy nawyk zerkania na ekranik przed każdym odjazdem z przystanku.
Lepsze pytanie: czy jest gdzie postawić taki monitor, odpowiedniej wielkości i rozdzielczości?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Daniel_FCB
- (kaczofob)
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Natolin
Jeśli do głupiego wyświetlacza z koralami trzeba zakładać serwer i ciągnąć kable po pojeździe, to ciężko, żeby w tych samych warunkach CCTV działało po wifi.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
Koniec lat 80 i początek 90. to w ogóle była walka o przetrwanie. Przytrzaskiwanie starszych pasażerów, wysiadających wolniej, było dosyć częste - ludzie o tym rozmawiali nawet. A drzwi w parówkach i 105tkach zamykały się szybko. Ale wiadomo - było właśnie słynne: "Po usłyszeniu sygnału nie wysiadać" i tyle. Teraz jednak czasy się zmieniły mam nadzieję.Bon Jovi pisze: ↑14 kwie 2023, 23:08Moja Babcia też miała przy Politechnice przytrzaśniętą nogę jak wsiadała do tramwaju linii 15, cały przystanek tramwaj ciągnął po torowisku do Nowowiejskiej (skrzyżowanie z al. Niepodległości). Świadkowie którzy wtedy złożyli zeznania, wycofali się i motorniczy nie poniósł żadnych konsekwencji. To był początek lat 90. Po tym wypadku na nowo uczyła się mówić. W 1992 roku Babcia zmarła, miała wylew. Poczekajmy mimo wszystko co sąd orzeknie w tej sprawie. A TW muszą jak pisał inny użytkownik monitoring w tramwajach (wagonach) wszystkich zamontować.Daniel_FCB pisze: ↑14 kwie 2023, 11:39Motorniczy od feralnego przytrzaśnięcia dziecka na Jagiellońskiej dostał zarzuty.
https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1 ... rzuty.html
Pewnie będzie dym w środowisku motorniczych, bo wyobrażam sobie, że ciężko jest dostrzec w lusterkach cokolwiek, co dzieje się w ostatnich drzwiach 2. wagonu. Bardzo ciekawe jest, że TW i prorok orzekli, że odbijak drzwi zadziałał poprawnie w sytuacji, gdzie nie mógł zadziałać poprawnie (skoro dzieciaka przytrzasnęło). A tak w ogóle, zakaz wysiadania po sygnale dźwiękowym nie wybroni motorniczego?
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Tak się zmieniły że niedługo to chyba ci starsi i wysiadający wolniej będą chodzili z buta, bo tłumu kandydatów do wożenia ich to nie ma, a dzięki takim akcjom może się to zmienić tylko na niekorzyść.
Straszne, ale Ty chyba jeszcze pracujesz jako kierowca, więc aż tak tragicznie nie jest.Autobus Czerwon pisze: ↑17 kwie 2023, 14:32Tak się zmieniły że niedługo to chyba ci starsi i wysiadający wolniej będą chodzili z buta, bo tłumu kandydatów do wożenia ich to nie ma, a dzięki takim akcjom może się to zmienić tylko na niekorzyść.
- vernalisadonis
- Posty: 3212
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Ja to tutaj zostawię
https://samorzad.pap.pl/kategoria/prawo ... na-ochrona
https://samorzad.pap.pl/kategoria/prawo ... na-ochrona
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Idąc twoim tokiem rozumowania - opisywanego przez Ciebie problemu też nie było i nie ma, bo nadal masz wszystkie kończyny. Gdybym był bardzo niemiły, mógłbym teraz napisać niewybredny żart o tym że być może masz braki w innej niż kończyny istotnej części ciała, które to braki raczej nie są wynikiem żadnego wypadku komunikacyjnego, ale jednak się powstrzymam i tego nie napiszę.fraktal pisze: ↑17 kwie 2023, 15:44Straszne, ale Ty chyba jeszcze pracujesz jako kierowca, więc aż tak tragicznie nie jest.Autobus Czerwon pisze: ↑17 kwie 2023, 14:32Tak się zmieniły że niedługo to chyba ci starsi i wysiadający wolniej będą chodzili z buta, bo tłumu kandydatów do wożenia ich to nie ma, a dzięki takim akcjom może się to zmienić tylko na niekorzyść.
W sumie to jakby nie spojrzeć, od lat się mówi że niedługo pasażerowie będą łazić pieszo bo nie będzie komu prowadzić. I jakoś nie łażą pieszo, a MZA chwali się że zatrudnił więcej niż zwolnił.
Tylko, że tak tylko mówi rzecznik prasowy, prawda jest zgoła inna. Więcej odchodzi niż przychodzi.
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
W zasadzie to zależy, bo niektórzy już łażą.
Nie wiem jak to wygląda w statystykach, natomiast osobiście wrażenia co do braków kierowców mam zgoła inne. Ponadto, z moich badań do licencjatu wynika, że codziennie na miasto wyjeżdża tylko 78,42% taboru posiadanego przez przewoźników. Zazwyczaj jako rezerwę operacyjną przyjmuje się 10%, co oznacza mniej więcej że 210 autobusów w skali miasta stoi niewykorzystanych - czy to z powodu braku kierowców czy pieniędzy, to już inne pytanie.
Skoro "jest tak dobrze", to czemu pocięto mi 116 w święto i wieczorami...? Czemu E2 jeździ o połowę rzadziej niż jeździło...?
Czemu 190 które kursowało w szczycie jako linia szkieletowa co 5 minut, teraz kursuje co 8?
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....