Rozdysponowanie taboru
Jedyne pewne przesunięcia to przeguby z R3 na R1 aby jak najszybciej wycofać serię 81xx bez klimatyzacji. Reszta to wróżenie z fusów.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"
Te 81 to nie byłyby takie złe, nie mulą jak 85 (choć w ślimakowie to wszystko jedno). A czy dobrze pamietam, ze 85 miały pedał gazu poziomo a nie skośnie?
ŁK
- ZielonyJamnik
- Posty: 711
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Dla mnie to raczej bujda z brakiem przegubów. Jak się nie walnąłem w obliczeniach to rano z R-2 wychodzą 193 przeguby na 243 posiadane, na solo to 49 brygad na 60 autobusów, więc zapas jest spory. Po za tym nie widzę większego sensu przegubów na calakach 124, po za szczytem jeżdżą niemal puste.
Mkną po koleinach zielone jamniki...
-
- Posty: 4116
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
81 są świetne w prowadzeniu dla kierowcy, choć jak wszyscy wiedzą, gorzej z komfortem dla pasażerów. Zgadza się, 85 mają pedał gazu poziomo.
I dla części kierowców też. Gdy były zimy bardziej śnieżne, wielu kierowców z R-1 wyjeżdżało przodem w błoto i śnieg, żeby tylko nikt nie wsiadł pierwszymi drzwiami. Jednak duże kabiny wyeliminowały takie zachowania.Autobus Czerwon pisze: ↑05 maja 2023, 19:0681 są świetne w prowadzeniu dla kierowcy, choć jak wszyscy wiedzą, gorzej z komfortem dla pasażerów. Zgadza się, 85 mają pedał gazu poziomo.
-
- Posty: 2117
- Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
- Lokalizacja: Wawa / Wrocław
Zamiast oddać dla porządku 8561-79 . 8827 do 8855 to oddaja to co od zawsze w w R3 bylo
-
- Posty: 2844
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Można tak zrobić. Tym bardziej że ja się dziwiłem, po co w ogóle wysłali 43xx na Kleszczową.mb112 pisze: ↑05 maja 2023, 16:33Nie nie, nie chodzi mi o przerzucanie Autosanów.
Gazowe solówki faktycznie nie mogą na Stalową, to w takim razie można by to zrobić np. jakoś następująco:
43xx R11 R10 10 szt.
14xx/15xx R10 R13 10 szt.
np. 88xx R10 R11 10 szt.
R10 +10 szt. Autosanów
R13 może skasować wtedy skasować 10 szt. 11xx/18xx
To przykładowo, jeśli liczyć, że ma być 1:1 wszystko.
Podmiana solówek na przegubowce ma jakiś sens, bo w ostatnich latach kupiono sporo przegubów a solówek niemal wcale. No a zostało jeszcze trochę starszej generacji solówek. Dobrze ze jak słyszałem, następny przetarg planowany jest na 30 solówek (gorzej że chyba elektryki, a najlepsze byłyby diesle, ewentualnie gazowce).
Byleby tylko autobusów do podmiany starczyło
z czym zgadzam się z @kocur.
Ja wolę stare autobusy. Pomijam nowy układ siedzeń w którym jest mniej miejsca do siedzenia, a jakość wykonania, spasowania widocznie spadła. Wrażenia z jazdy nowych autobusów zaczynają przypominać te z jazdy odkurzaczami, których wszystko się trzęsło i tłukło.
Najbardziej spadek jakości widać po Solarisie i MANie (choć ten drugi jeszcze ujdzie). Autosan za to wydaje się (przynajmniej jak jest nowy) być bardzo przyjemnym autobusem dla pasażerów. Najgorsze wrażenie z jazdy odczuwam zawsze w elektrycznych, przegubowych Solarisach. Po prostu pod każdym względem tragedia...
No nie wiem, co jest w Autosanie przyjemnego dla pasażerów oprócz ciasnoty. Za to jest dużo miejsca do stania. Dla mnie najlepiej dostosowane wnętrze do wymogu ZTM dwóch rzeźni ma Mercedes Conecto Euro 6 (62xx) i Solaris IV generacji. Także jak widzisz, odczucia są bardzo subiektywne.SU89 pisze: ↑08 maja 2023, 21:11Najbardziej spadek jakości widać po Solarisie i MANie (choć ten drugi jeszcze ujdzie). Autosan za to wydaje się (przynajmniej jak jest nowy) być bardzo przyjemnym autobusem dla pasażerów. Najgorsze wrażenie z jazdy odczuwam zawsze w elektrycznych, przegubowych Solarisach. Po prostu pod każdym względem tragedia...
-
- Posty: 4116
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Jeśli chodzi o Solarisy, to także mam wrażenie że czym nowszy, tym gorszy. I piszę to także pod kątem prowadzenia. Już niektóre tureckie autobusy (i nie chodzi mi absolutnie o turecką fabrykę MB) są dużo przyjemniejsze w obyciu.SU89 pisze: ↑08 maja 2023, 21:11Najbardziej spadek jakości widać po Solarisie i MANie (choć ten drugi jeszcze ujdzie). Autosan za to wydaje się (przynajmniej jak jest nowy) być bardzo przyjemnym autobusem dla pasażerów. Najgorsze wrażenie z jazdy odczuwam zawsze w elektrycznych, przegubowych Solarisach. Po prostu pod każdym względem tragedia...
- ZielonyJamnik
- Posty: 711
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Mam dokładnie takie samo odczucie jak @Autobus Czerwon
Mkną po koleinach zielone jamniki...
- ZielonyJamnik
- Posty: 711
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
#8342 R-1
#8343 R-1
#8344 R-1
#8345 R-1
#8346 R-1
#8347 R-1
#8343 R-1
#8344 R-1
#8345 R-1
#8346 R-1
#8347 R-1
Mkną po koleinach zielone jamniki...
- ZielonyJamnik
- Posty: 711
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
#8342 R-1
#8343 R-1
#8344 R-1
#8345 R-1
#8346 R-1
#8347 R-1
#8348 R-1
#8349 R-1
#8350 R-1
#8343 R-1
#8344 R-1
#8345 R-1
#8346 R-1
#8347 R-1
#8348 R-1
#8349 R-1
#8350 R-1
Mkną po koleinach zielone jamniki...
8352 R-1
8353 R-1
8353 R-1
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1