(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

ashir
Posty: 27731
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 16 maja 2023, 12:35

Ale za głośno było na Piaskach, a nie Młocinach. ;-)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36650
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 maja 2023, 22:56

Paweł D. pisze:
16 maja 2023, 11:07
To można pomyśleć o jakimś mikroszczycie na 10 z kursami skróconymi do Narutowicza, niż cały dzień pchać to na Chałubińskiego, a za luźno to raczej tam nie jest. I raczej sam Centralny to nie jest miejsce docelowe pasażerów 10. I blokowanie skrętu się zacznie....
Skrócone kursy 10 w drodze na Naruciak nijak nie ominą ani Chałubińskiego, ani Centralnego, więc o co ci chodzi?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 maja 2023, 6:35

A 10 na Centralnym ma potężne wymiany, co udowadnia, że jednak - z punktu widzenia 10 - punktem docelowym pasażerów jest.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Paweł D.
Posty: 5286
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 17 maja 2023, 6:56

Chodziło mi że 10 nie potrzebuje wsparcia od świtu do nocy, więc warto zastanowić czy jest sens pchania 11 na Centralny, który jest miejscem do przesiadek, które być może niekoniecznie muszą się tam odbywać. Żeby 11 nie podzieliło losu 14 na Puławskiej jadąc puste (może poza ścisłym szczytem) w parze.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 17 maja 2023, 9:46

Glonojad pisze:
17 maja 2023, 6:35
A 10 na Centralnym ma potężne wymiany, co udowadnia, że jednak - z punktu widzenia 10 - punktem docelowym pasażerów jest.
Zabrano dobrą 8 do Centrum, zastąpiono ją byle czym. To dla wielu rejonów 10 została jedynym tramwajem do Centrum (lub takim którym można gdzieś dojechać).
ZTMowi już nawet tramwaje do Śródmieścia przeszkadzają.
A trasa II linii metra dowozi do Centrum, ale nie dokładnie tam gdzie dowozi 10 czy dowoziło 8. A jak pamiętam II linia metra była argumentem do kasacji 8.
Ludzie piszą wyżej, że 11 ma słabe zapełnienie. Skasować je, przywrócić z powrotem 8 i będzie zapełnienie jak trzeba.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 17 maja 2023, 10:15

8 nie miała zapełnienia jak trzeba, dlatego poległa.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Georg
Posty: 5991
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 17 maja 2023, 10:16

Myślałem że to było kosztem zwiększenia częstotliwości 24.

Łukasz
Posty: 10623
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 maja 2023, 10:31

Andrzej pisze:
Glonojad pisze:
17 maja 2023, 6:35
A 10 na Centralnym ma potężne wymiany, co udowadnia, że jednak - z punktu widzenia 10 - punktem docelowym pasażerów jest.
Zabrano dobrą 8 do Centrum, zastąpiono ją byle czym. To dla wielu rejonów 10 została jedynym tramwajem do Centrum (lub takim którym można gdzieś dojechać).
ZTMowi już nawet tramwaje do Śródmieścia przeszkadzają.
A trasa II linii metra dowozi do Centrum, ale nie dokładnie tam gdzie dowozi 10 czy dowoziło 8. A jak pamiętam II linia metra była argumentem do kasacji 8.
Ludzie piszą wyżej, że 11 ma słabe zapełnienie. Skasować je, przywrócić z powrotem 8 i będzie zapełnienie jak trzeba.
Oczywiście, że metro nie dowozi wszędzie tam gdzie dziesiątka, ale na pewno dowozi tam, gdzie można się przesiąść.

[Dyskusja o staruszkach i matkach z dziećmi za 3…2…1…]
ŁK

Georg
Posty: 5991
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 17 maja 2023, 10:56

Przecież nie ma co wracać do 8, skoro nie ma możliwości skrętu na Rondzie Daszyńskiego.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6932
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 17 maja 2023, 11:02

Ani nie ma na to gówno slotów na Jerozolimskich. Kolejny muchowóz blokujący 9+24? Dziękujemy uprzejmie ;)

Georg
Posty: 5991
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 17 maja 2023, 11:27

Emyl pisze:
17 maja 2023, 11:02
Ani nie ma na to gówno slotów na Jerozolimskich. Kolejny muchowóz blokujący 9+24? Dziękujemy uprzejmie ;)
Ale muszę przyznać, że ZTM przy tej reformie trochę ludzi oszukał. Sam popierałem likwidację 8, ale miała się ona wiązać ze wzmocnieniem 24. Ostatecznie 24 skończyło jako słabe, a 8 skasowano.
Myślałem że nie chodzi o sloty w Alejach tylko skręty na pl. Zawiszy. Kiedyś 24 miało KS do pl. Narutowicza. Ostatecznie z tego zrezygnowano.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25359
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 maja 2023, 12:28

Ale dlaczego 24 miałoby być teraz mocne na Woli/Bemowie, skoro pojawiło się metro, które zassało istotną część pasażerów? Od czasu likwidacji 8 zmieniło się mnóstwo rzeczy dookoła.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 5991
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 17 maja 2023, 12:43

pawcio pisze:
17 maja 2023, 12:28
Ale dlaczego 24 miałoby być teraz mocne na Woli/Bemowie, skoro pojawiło się metro, które zassało istotną część pasażerów? Od czasu likwidacji 8 zmieniło się mnóstwo rzeczy dookoła.
Jednym z argumentów za likwidacją autobusów na Bemowie było to, że do Centrum szybciej dojedziemy tramwajem. Oczywiście mogę pojechać tramwajem do UD Bemowo i tam wsiąść w metro, ale 23 i 24 jest szybciej. Obozowa nie ma metra.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 17 maja 2023, 12:46

pawcio pisze:
17 maja 2023, 12:28
Ale dlaczego 24 miałoby być teraz mocne na Woli/Bemowie, skoro pojawiło się metro, które zassało istotną część pasażerów? Od czasu likwidacji 8 zmieniło się mnóstwo rzeczy dookoła.
Owszem, pobudowało się dużo osiedli na Jana Kazimierza, gdzie dużo osób spaceruje do tramwajów na Wolskiej. I takie 8 do Centrum byłoby jak znalazł, zamiast korzystania z rzadszego korkującego się 255 z przesiadką do II linii metra, która i tak nie dowozi w ciąg al. Jerozolimskich.

Przywrócenie 8 mogłoby być też odtrutką na dwoistość 9, z której bardzo dużo kursów kończy na Wiatracznej.

Georg
Posty: 5991
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 17 maja 2023, 12:50

Ale przecież 8 zastąpiło 22. 8 z 9 nie ma nic wspólnego. Mało tego, jeśli pasażerowie by nie protestowali, to cała 9 jeździłaby na Gocławek.

ODPOWIEDZ