Buspasy
Moderator: Wiliam
Gdzieś mi w głowie zostało Rondo Zesłańców z wczorajszej podróży.
Ogólnie się boja, bo jest buspas zaraz. Buspasy gryzą z odległości, to jasne.
Ogólnie się boja, bo jest buspas zaraz. Buspasy gryzą z odległości, to jasne.
ŁK
Bo to zagramamiczni, z Grojcareserved pisze:Żeby tak wszędzie się bali buspasów.
Tak btw to ja bym dopuścił jeżdżenie po buspasach, a jedynie zakazał stać na nich w korkach. Ale jak to egzekwować?
ŁK
A mi się podoba łódzki model buspasa: https://www.google.com/maps/@51.7836928 ... 384!8i8192 (tu nie widać ale tam na prawym pasie jest buspas jeśli dobrze pamiętam)
Czyli takie małe progi oddzielające buspas od pozostałych pasów. Da się po nich przejechać w razie czego ale jednak skutecznie zniechęca wielu kierowców...
Czyli takie małe progi oddzielające buspas od pozostałych pasów. Da się po nich przejechać w razie czego ale jednak skutecznie zniechęca wielu kierowców...
Coś podobnego wiele (z 15?) lat temu było na Grójeckiej między Wawelską a Niemcewicza lub placem Zawiszy, ale zostało zlikiwdowane, bo kierowcy pługów mieli problem z odśnieżaniem jezdni przy separatorach/krawężnkach. A teraz żyjemy w czasach rewolucji cyforwej i chatu GPT, a w tym mieście w dalszym ciągu nie rozwiązano do dziś problemu odsnieżania części jezdni przy krawężnikach, w efekcie czego piesi w czasie roztopów dokonują skoku nad breją, żeby dostać się z chodnika na pasy.
Nie zawsze poważne opinie
To coś jest na jezdni by kierowcy włączając się do ruchu nie jechali od razu na lewy skrajny pas ruchu tak jak ten kierowcareserved pisze: ↑18 maja 2023, 11:42A mi się podoba łódzki model buspasa: https://www.google.com/maps/@51.7836928 ... 384!8i8192 (tu nie widać ale tam na prawym pasie jest buspas jeśli dobrze pamiętam)
Czyli takie małe progi oddzielające buspas od pozostałych pasów. Da się po nich przejechać w razie czego ale jednak skutecznie zniechęca wielu kierowców...
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36655
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Jak chcesz z Rostafińskich pojechać w Banacha albo z Białostockiej w al. Solidarności, to musisz jechać od razu na lewy pas.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Daniel_FCB
- (kaczofob)
- Posty: 1599
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Natolin
Trasa Łazienkowska, kierunek zachodni - ostatnimi czasy buspas jest totalnie dysfunkcyjny. Przy Przyczółku Grochowskim padaka totalna, zwężenie dla samochodów z 3 pasów do jednego, a 523 zarabia jakieś 5 minut, jeśli kierowca ciśnie po zakreskowanym zamiast zbijać do lewego pasa.
Potem kolejne tasowanie się z wjeżdżającymi na TŁ z Wału i Wisłostrady, na końcu zwężenie przy pl. Na rozdrożu.
W obecnym kształcie to ten buspas jest baaaardzo teoretyczny i wcale nie czuć uprzywilejowania zbiorkomu. Mam wrażenie, że najlepiej na jego istnieniu wychodzą taksówki/ubery. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to wrócić do układu z czasów remontu wiaduktów nad Rozbratem, czyli buspas na lewym pasie, kończący się jakąś przeplotką/śluzą na wysokości Rozbrat 02.
Są jakieś inne techniczne możliwości usprawnienia tego przejazdu na cito?
Potem kolejne tasowanie się z wjeżdżającymi na TŁ z Wału i Wisłostrady, na końcu zwężenie przy pl. Na rozdrożu.
W obecnym kształcie to ten buspas jest baaaardzo teoretyczny i wcale nie czuć uprzywilejowania zbiorkomu. Mam wrażenie, że najlepiej na jego istnieniu wychodzą taksówki/ubery. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to wrócić do układu z czasów remontu wiaduktów nad Rozbratem, czyli buspas na lewym pasie, kończący się jakąś przeplotką/śluzą na wysokości Rozbrat 02.
Są jakieś inne techniczne możliwości usprawnienia tego przejazdu na cito?
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
Nie bardzo. Trzeba poczekać na koniec prac nad Francuską (niestety potrwa) i Rozdrożu. I tak jest lepiej niż w podczas Agrykoli.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Ja wciąż uważam, że powinien zostać zlikwidowany buspas na samym moście Łazienkowskim. Więcej z niego utrudnień niż pożytku. Jak mam 523 to zawsze po obsłużeniu Rozbratu uciekam na skrajnie lewy pas bo jest szybszy...
Rozumiem, że może być im równie dobrze, bo też z niego korzystają, ale dlaczego ma być im lepiej?Daniel_FCB pisze: ↑07 lut 2024, 22:44Mam wrażenie, że najlepiej na jego istnieniu wychodzą taksówki/ubery.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6939
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Lewy jest szybszy do ~połowy mostu, a potem jednak szybciej idzie buspas - ma drożniejsze ujścia po stronie praskiej, podczas gdy lewy mozolnie wbija się na prawy (niektórzy nadal nie czają jazdy na suwak).