Zmiany od czerwca 2023

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Stary Pingwin
Posty: 5835
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 07 cze 2023, 23:14

Fakt, dzisiaj w szczycie B miałem wolne siedzące, na ciągu Jerozolimskich. Długi łykend przed nami.
miłośnik 13N

reserved
Posty: 14644
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 07 cze 2023, 23:18

Ogólnie w piątki jest duży ruch ale często wcześniej - np. tak o 13:00-14:00. Za to już koło 18:00 zaczyna się rozluźniać.

man1956
Posty: 1594
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 07 cze 2023, 23:32

Kto może urywa się pewnie z pracy wcześniej.

Łukasz
Posty: 10707
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 cze 2023, 7:03

Stary Pingwin pisze:Fakt, dzisiaj w szczycie B miałem wolne siedzące, na ciągu Jerozolimskich. Długi łykend przed nami.
Wczoraj był dziwny dzień. Jak rano byłem w centrum, to miałem wrażenie, że już wszyscy wyjechali. Na Towarowej przed Zawiszy nie było żadnego samochodu (o 9).

Z kolei o 17 musiałem przejechać z Mokotowa na Bemowo i NaviExpert pokazał wstępnie 48 minut. I trzeba było mocno sprawnie jechać, żeby te 48 minut wykręcić, nie tryknąć na wyborze pasa, omijać dosłownie kawałki Jasielską, Rokosowską, Monte Cassino czy Bolkowską (choć tu miałem największe wątpliwości).

W poniedziałek w mordorze był luz jak w wakacje. We wtorek po 17 wyjazd był możliwy tylko przez Suwak - i to taki pełzający.
ŁK

Stary Pingwin
Posty: 5835
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 08 cze 2023, 9:14

Normalnie do pracy jeżdżę Bokserska, Postępu, Konstruktorska, Woronicza. Zajmuje to 8 do 12 minut. Jedyne wąskie gardło to rondo Postępu/Cybernetyki. We wtorek korek do ronda zaczynał się jeszcze przed prokuraturą, dojazd zajął 22 minuty.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 332
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 08 cze 2023, 9:28

124 na 12m w DS? Nikt już tym nie jeździ w weekendy na działki?

man1956
Posty: 1594
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 08 cze 2023, 10:45

Ktoś na tym forum sugerował, że solówki na 124 raczej pasowałyby w DP.

bartoni722
Posty: 12142
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 08 cze 2023, 10:47

Nie no, bez przesady, w solówkach byłoby ciasno. Frekwencyjne idealne były sztywniaki, tu mamy przykład takiej linii gdzie solówki to za mało, a przeguby dają w miarę komfortowe warunki.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

man1956
Posty: 1594
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 08 cze 2023, 11:13

Ciekawe, dlaczego Miasto nie kupuje sztywniaków? Przydałyby się na wielu liniach. A Solaris, po krótkiej przerwie, znów taki model produkuje: https://www.solarisbus.com/pl/pojazdy/n ... e-electric

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1320
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 08 cze 2023, 12:07

Sztywniaki się nie sprawdziły w Warszawie z wielu powodów i bardzo dobrze że się ich już nie kupuje.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

man1956
Posty: 1594
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 08 cze 2023, 12:09

Z jakich powodów?

Autobus Czerwon
Posty: 4147
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 08 cze 2023, 12:22

Przy obecnej tendencji do robienia maksymalnie antyautobusowej infrastruktury, tym bardziej nie widzę dla nich miejsca.

man1956
Posty: 1594
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 08 cze 2023, 12:26

Chyba że tak. Te wozy potrzebują dużo przestrzeni przy wchodzeniu w zakręty. A złamać się, jak przeguby, nie mogą.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2242
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 08 cze 2023, 14:16

1. Przestrzeń przy wchodzeniu w zakręty
2. koszt eksploatacji 18-tek minimalnie większy niż 15
3. koszt zakupu -||-, większa unifikacja 18-tek
4. Ograniczona infrastruktura w Wawie, ciasne zakręty. Owszem da się, ale to uciążliwe (np. SU15 które kiedyś jeździło na 115 po wąskich uliczkach)
5. komfort kierowcy
Podobnie będzie z autobusami 10 m (oprócz rzecz jasna problemów natury obsługi pojazdu jak w SU15) które zostaną zastąpione 12 m.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3841
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 08 cze 2023, 14:23

bartoni722 pisze:
08 cze 2023, 10:47
Nie no, bez przesady, w solówkach byłoby ciasno. Frekwencyjne idealne były sztywniaki, tu mamy przykład takiej linii gdzie solówki to za mało, a przeguby dają w miarę komfortowe warunki.
To w takim razie 124 powinno być na solówkach, ale co 10/15/15, a nie tak jak teraz na przegubach co 15/20/20. Na pewno podbicie częstotliwości byłby korzystne, tym bardziej, że jest to dowozówka do szyny na dawnym Okęciu, więc na przesiadce skróciłby się czas oczekiwania na autobus. Brakujące brygady na 171 lub innym 521.

W ogóle dowożówka co 15/20/20 to jest doprawdy złoto :|

Zablokowany