Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 18 cze 2023, 11:17

reserved pisze:
18 cze 2023, 9:36
Ja to nieraz się łapię za głowę gdy stoję po 2-3 minuty na Bemowie (Wrocławska itp.) na skrzyżowaniach bo tramwaj musi przejechać (a sam mam coraz większe opóźnienie mimo pustych ulic).
Pojeździj 167, korek od Gusu do Rakowieckiej jest spowodowany właśnie przez priorytet. Za Rakowiecką w stronę Ursunowa korki w magiczny sposób znikają, ale nie dziwota gdy na zielone czeka się nawet ponad dwie minuty 🤷‍♂️

Leitner98
Posty: 95
Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:29

Post autor: Leitner98 » 18 cze 2023, 11:43

Podobnie (choć mniejsze) korki tworzy priorytet na Pl. Konstytucji. Tramwaj ma "zielone" nawet wtedy, gdy w okolicy skrzyżowania nie ma żadnego tramwaju. A odkąd wprowadzono priorytet, tramwaj nie ma "zielonego" razem z ruchem ogólnym.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 cze 2023, 14:15

Flash8222 pisze:
reserved pisze:
18 cze 2023, 9:36
Ja to nieraz się łapię za głowę gdy stoję po 2-3 minuty na Bemowie (Wrocławska itp.) na skrzyżowaniach bo tramwaj musi przejechać (a sam mam coraz większe opóźnienie mimo pustych ulic).
Pojeździj 167, korek od Gusu do Rakowieckiej jest spowodowany właśnie przez priorytet. Za Rakowiecką w stronę Ursunowa korki w magiczny sposób znikają, ale nie dziwota gdy na zielone czeka się nawet ponad dwie minuty Obrazek
Przy Rakowieckiej już lepiej nie będzie, tam pomogłoby jedynie przerzucenie torów na zachodnią stronę, ale zaraz będzie priorytet dla 3 kierunków.

Priorytet pomaga na pewno wyjazdowi z Rakowieckiej i jezdni w kierunku centrum. Korek się przesunął z dalszego Mokotowa.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 cze 2023, 15:48

Leitner98 pisze:
18 cze 2023, 11:43
Podobnie (choć mniejsze) korki tworzy priorytet na Pl. Konstytucji. Tramwaj ma "zielone" nawet wtedy, gdy w okolicy skrzyżowania nie ma żadnego tramwaju. A odkąd wprowadzono priorytet, tramwaj nie ma "zielonego" razem z ruchem ogólnym.
Co dowodzi, że to nie jest kwestia priorytetu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 18 cze 2023, 15:58

Na pl.Konstytucji nie ma priorytetu jako takiego - po prostu odseparowano fazę dla tramwajów od fazy dla aut na Marszałkowskiej co spowodwało skrócenie fazy dla aut. Żeby było śmieszniej, gdy tramwaje mają zielone a wszyscy inni czerwone, mogłaby świecić zielona strzałka do skrętu z pl.Konstytucji w Piękną (tak jak jeździ 118 i 222), ale pewnie albo ktoś nie podumał, albo się nie da, więc skręcanie tam to trochę patola.

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 18 cze 2023, 21:18

Autobus Czerwon pisze:
18 cze 2023, 10:49
pomyślcie o mikroskopijnej zatoce na przystanku PKP WKD dla 208, w którą nie dość że nie da się poprawnie wjechać
Jak to nie da się poprawnie wjechać? Ja normalnie w nią wjeżdżałem.

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 18 cze 2023, 21:18

Alpino jest delikatnie krótsze od innych autobusów :P

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 18 cze 2023, 21:30

A no tak, zapomniałem że teraz tam kursują też Solbusy.

Leitner98
Posty: 95
Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:29

Post autor: Leitner98 » 18 cze 2023, 23:20

Glonojad pisze:
18 cze 2023, 15:48
Co dowodzi, że to nie jest kwestia priorytetu.
No tak, w pewnym sensie to nawet nie jest priorytet, skoro tramwaj nie ma (?) systemu detekcji i tramwajowe "zielone" jest fazą stałą (podejrzewam, że ze stałym czasem trwania).

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 cze 2023, 21:04

Rozdzielenie kierunkow to jedno, priorytet to drugie. I owszem, jest tam, ale polega na koordynacji dwukierunkowej (w przypadku placu Konstytucji, na północ od niego lokalnie adaptacja jest).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Nieciej
Posty: 78
Rejestracja: 16 gru 2005, 10:38
Lokalizacja: Ochota, Warszawa

Post autor: Nieciej » 20 cze 2023, 1:03

reserved pisze:
18 cze 2023, 21:30
A no tak, zapomniałem że teraz tam kursują też Solbusy.
Solbusy? Oby tylko. Jakiś nieodrywalny od swojego wozu pojechał tam elektrykiem IVgen, którego normalne zadania są z dala od Włodarzewskiej, bo widocznie on na Solbusy nie siada - jemu one za bardzo skrzypią. Nie zdziwię się jak jakiś następny nie do oderwania od swojego wozu tam pojedzie 81xx na dzień przed kasacją.

https://1drv.ms/i/s!Ak4rESVUnoMqg5IOEgU ... g?e=utHCL8
LINIĘ OBSŁUGUJE
ZAKŁAD "PIASECZNO"
R-12

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 cze 2023, 9:55

przecież już był tam przegub.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1514
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 20 cze 2023, 10:13

Plac Wilsona - tramwaj jadący od Marymontu jedzie, tramwaj jadący od centrum stoi.
AWF - dalej nie trzyma światła dla tramwaju na przystanku i jadącego od Tarchomina
Przejście przed Centrum na Marszałkowskiej od Świętokrzyskiej - wygaszanie światła przed tramwajem jadącym od Świętokrzyskiej jest na porządku dziennym.
Centralny kierunek GUS - tramwaj ruszający później ma duże szanse dostać poziome na przejeździe rowerowym.

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 20 cze 2023, 10:23

Glonojad pisze:
20 cze 2023, 9:55
przecież już był tam przegub.
Żeby to raz :P

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 cze 2023, 11:19

Kelly pisze:
20 cze 2023, 10:13
Plac Wilsona - tramwaj jadący od Marymontu jedzie, tramwaj jadący od centrum stoi.
tamtejszy system dogorywa, idzie projekt na wymianę.
AWF - dalej nie trzyma światła dla tramwaju na przystanku i jadącego od Tarchomina
stałoczas chwilowo.
Przejście przed Centrum na Marszałkowskiej od Świętokrzyskiej - wygaszanie światła przed tramwajem jadącym od Świętokrzyskiej jest na porządku dziennym.
Świętokrzyska jest na 120 sekund, a Centrum na 110, więc nie zawsze przepychanie tramwaju ma sens (np. jesli ucieknie mu światło na Centrum).
Centralny kierunek GUS - tramwaj ruszający później ma duże szanse dostać poziome na przejeździe rowerowym.
a to dziwne, do sprawdzenia, dzięki.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ