Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023
Moderator: Wiliam
Jest. W osi wschód-zachód.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
AdamKlocusky pisze: ↑19 cze 2023, 13:54W ten weekend ponoć planowany jest remont torowiska w rejonie Kercelaka.
Wydłużenie Z23 na duży plus, natomiast 77 można było sobie darować.13
zawieszenie kursowania linii
20
w obu kierunkach:
ŻERAŃ FSO – (…) – Targowa – Targowa – Kijowska – al. Tysiąclecia – Kawęczyńska – KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA
23
w obu kierunkach:
NOWE BEMOWO – (…) – Wolska – Skierniewicka – Kasprzaka – Prosta – al. Jana Pawła II – al. „Solidarności” – (…) – CZYNSZOWA
24
w obu kierunkach:
GOCŁAWEK – (…) – Al. Jerozolimskie – Grójecka – PL. NARUTOWICZA
26
w obu kierunkach:
METRO MŁOCINY – (…) – Wolska – Skierniewicka – Kasprzaka – Prosta – al. Jana Pawła II – al. „Solidarności” – (…) – WIATRACZNA
27
zawieszenie kursowania linii
77
Uruchomiona zostaje zastępcza linia tramwajowa kursująca na trasie:
w obu kierunkach:
CM. WOLSKI – Wolska – Młynarska – Obozowa – al. Prymasa Tysiąclecia – PKP KOŁO
Z23
Trasa linii zostaje wydłużona do krańca METRO RATUSZ ARENAŁ:
w kierunku krańca Metro Ratusz Arsenał:
KOŁO – Obozowa – Młynarska – Wolska – al. „Solidarności” – METRO RATUSZ ARSENAŁ 09
w kierunku krańca Koło:
METRO RATUSZ ARSENAŁ 06 – al. „Solidarności” – Wolska – Młynarska – Obozowa – al. Prymasa Tysiąclecia – Górczewska – Deotymy – Obozowa – Ciołka – Newelska – Księcia Janusza – Obozowa – KOŁO
- Krzysztof_J
- Posty: 455
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Dlaczego 77 jest bez sensu? Dzięki temu można było utrzymać ruch tramwajów w maksymalnym możliwym zakresie. Gdyby były skręty na rondzie Daszyńskiego, to mogłoby tam jeździć 24 przez Kasprzaka i Skierniewicką, no ale nie ma, więc nie dało się zrobić nic bardziej sensownego.
Bardziej się zastanawiam nad sensem Z23 do metra Ratusz, mogłoby kończyć trasę przy Feminie, gdzie można się przesiąść do 23 lub 26. A zawracać by mogło skręcając w lewo w al. Jana Pawła II i korzystając z zawrotki przed przystankami Nowolipki.
Pewnie dlatego, że nawet jak dowozi w sensowne miejsce, to jest
![:mewa:](./images/smilies/metro_waw.gif)
![:mewa:](./images/smilies/metro_waw.gif)
Po to, żeby dowieźć pasażerów do ważnego węzła przesiadkowego w tym mieście, zamiast kończyć trasę przystanek przed.Krzysztof_J pisze:Bardziej się zastanawiam nad sensem Z23 do metra Ratusz, mogłoby kończyć trasę przy Feminie, gdzie można się przesiąść do 23 lub 26. A zawracać by mogło skręcając w lewo w al. Jana Pawła II i korzystając z zawrotki przed przystankami Nowolipki.
O Z23 primoż napisał już to, co ja myślę.
77 na Wolskiej nie ma żadnej wartości dodanej. Jeśli koniecznie trzeba zachować dojazd Młynarskiej do M2, można to zrobić autobusami z Metra Płocka 01 (bez postoju) do Wawrzyszewskiej lub Ostroroga. Dla pasażera bez różnicy, a jakieś oszczędności pewnie by były.
77 na Wolskiej nie ma żadnej wartości dodanej. Jeśli koniecznie trzeba zachować dojazd Młynarskiej do M2, można to zrobić autobusami z Metra Płocka 01 (bez postoju) do Wawrzyszewskiej lub Ostroroga. Dla pasażera bez różnicy, a jakieś oszczędności pewnie by były.
77 na Wolskiej pozwala na dowóz pasażerów z tejże Wolskiej w okolice dawnego PDT, aczkolwiek tak trochę jednostronnie biorąc pod uwagę lokalizację ZP Młynarska dla tramwajów, więc tak wychodzi to średnio.
W ogóle to chyba tak nieco zapomniano o relacji Kercelak - Wolska. Można było nawet dać plaster w postaci przekierowania 171 - w końcu ta kuriozalna w obecnej postaci linia by się na coś przydała - przez Płocką, Wolską i Solidarności, to chociaż w soboty byłby socjal.
W ogóle to chyba tak nieco zapomniano o relacji Kercelak - Wolska. Można było nawet dać plaster w postaci przekierowania 171 - w końcu ta kuriozalna w obecnej postaci linia by się na coś przydała - przez Płocką, Wolską i Solidarności, to chociaż w soboty byłby socjal.
Tą linią to lepiej niech nikt nie jeździ.primoż pisze:77 na Wolskiej pozwala na dowóz pasażerów z tejże Wolskiej w okolice dawnego PDT, aczkolwiek tak trochę jednostronnie biorąc pod uwagę lokalizację ZP Młynarska dla tramwajów, więc tak wychodzi to średnio.
W ogóle to chyba tak nieco zapomniano o relacji Kercelak - Wolska. Można było nawet dać plaster w postaci przekierowania 171 - w końcu ta kuriozalna w obecnej postaci linia by się na coś przydała - przez Płocką, Wolską i Solidarności, to chociaż w soboty byłby socjal.
ŁK
-
- Posty: 717
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
77 było oczywiście kompletnie bez sensu, nie pierwszy i nie ostatni raz mści się odpuszczenie skrętów na rondzie Daszyńskiego, 24 z dodatkowym fikołkiem przez Skierniewicką może kogoś by przewiozło.
- Krzysztof_J
- Posty: 455
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Idąc tym tokiem myślenia, to można było dociągnąć Z23 do Wileńskiego - w końcu to też jest ważny węzeł przesiadkowy i na pewno trochę chętnych by było. Ale to miała być linia zastępująca tramwaje na nieczynnym odcinku. Pamiętam zresztą sytuację dwa lata temu jak było zamknięcie odcinka Bankowy - Femina i 26 jeździło naokoło przez Marszałkowską, Nowowiejską i al. JPII. I widywałem zdezorientowanych pasażerów np. przy Starym Mieście, jak widzieli równocześnie 26 i Z26 (które jeździło od Wileńskiego do Kercelaka).
24 nawet przez Prostą i Skierniewicką na pewno miałoby sens - nadal zapewniałoby np. bezpośrednie połączenie Jerozolimskich z Młynarską.gfedorynski pisze: ↑26 cze 2023, 9:4777 było oczywiście kompletnie bez sensu, nie pierwszy i nie ostatni raz mści się odpuszczenie skrętów na rondzie Daszyńskiego, 24 z dodatkowym fikołkiem przez Skierniewicką może kogoś by przewiozło.
A przystanek na Feminie gdzie?Krzysztof_J pisze: ↑25 cze 2023, 14:23Dlaczego 77 jest bez sensu? Dzięki temu można było utrzymać ruch tramwajów w maksymalnym możliwym zakresie. Gdyby były skręty na rondzie Daszyńskiego, to mogłoby tam jeździć 24 przez Kasprzaka i Skierniewicką, no ale nie ma, więc nie dało się zrobić nic bardziej sensownego.
Bardziej się zastanawiam nad sensem Z23 do metra Ratusz, mogłoby kończyć trasę przy Feminie, gdzie można się przesiąść do 23 lub 26. A zawracać by mogło skręcając w lewo w al. Jana Pawła II i korzystając z zawrotki przed przystankami Nowolipki.
- Krzysztof_J
- Posty: 455
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Można zrobić tymczasowy, tam jezdnie mają po 3/4 pasy, więc raczej nie powinno to być problemem.ashir pisze: ↑26 cze 2023, 11:37A przystanek na Feminie gdzie?Krzysztof_J pisze: ↑25 cze 2023, 14:23
Dlaczego 77 jest bez sensu? Dzięki temu można było utrzymać ruch tramwajów w maksymalnym możliwym zakresie. Gdyby były skręty na rondzie Daszyńskiego, to mogłoby tam jeździć 24 przez Kasprzaka i Skierniewicką, no ale nie ma, więc nie dało się zrobić nic bardziej sensownego.
Bardziej się zastanawiam nad sensem Z23 do metra Ratusz, mogłoby kończyć trasę przy Feminie, gdzie można się przesiąść do 23 lub 26. A zawracać by mogło skręcając w lewo w al. Jana Pawła II i korzystając z zawrotki przed przystankami Nowolipki.
Ja to w dalszym ciągu jednak jestem zdania, że te skręty przy obecnej koniunkturze politycznej to przyniosą więcej szkody niż pożytku, bo jakiś terrorysta z Bemowa przypomni sobie, że kiedyś tam skręcało 8 i poleci interpelacja od radnego chcącemu przypodobać się elektoratowi przed wyborami i ZTM wcielając w życie ideę społeczeństwa obywatelskiego przywróci tę linię. Już tutaj jeden z użytkowników chciał przywrócenia 8 kosztem połowy 9, żeby terroryści z Bemowa mogli jeździć do św. Patelni w arystokratycznych warunkach kosztem tego, żeby Ochota w Jerozolimskie jeździła jak bydło.gfedorynski pisze: ↑26 cze 2023, 9:47(...)nie pierwszy i nie ostatni raz mści się odpuszczenie skrętów na rondzie Daszyńskiego(...)
Wątpię, bo wolska część Obozowej i Młynarska nie są same w sobie generatorami dużych potoków, jak też jazda na około odstraszałaby potencjalnych pasażerów, mając do dyspozycji alternatywne środki dojazdu.gfedorynski pisze:(...)24 z dodatkowym fikołkiem przez Skierniewicką może kogoś by przewiozło.
Mam cokolwiek wrażenie, że w temacie objazdów Kercelaka te skręty na Daszyniaku są zwyczajnie za bardzo fetyszyzowane.
No jednak jest różnica w odległości pomiędzy Feminą a MRA, a pomiędzy Feminą a WileniakiemKrzysztof_J pisze: ↑26 cze 2023, 11:13Idąc tym tokiem myślenia, to można było dociągnąć Z23 do Wileńskiego - w końcu to też jest ważny węzeł przesiadkowy i na pewno trochę chętnych by było.
![chtry :>](./images/smilies/chytry.gif)
Na trasie do MRA jak najbardziej była. Nawet jeszcze lepiej spełniała swoją rolę niż gdyby zakrańcować na Feminie, albowiem w przypadku zawracania przy Feminie, ludzie dojeżdżający do M1 musieliby się przesiadać na jeden przystanek do tramwaju, co nie byłoby w żaden sposób korzystne dla nich głównie z racji wydłużenia czasu przejazdu.K_J pisze:Ale to miała być linia zastępująca tramwaje na nieczynnym odcinku.
I było to działanie jak najbardziej słuszne, albowiem Z26, tak jak 190 dowoziło ludzi z Trasy W-Z możliwie najkrótszą i najszybszą drogą do Feminy, w odróżnieniu od 26, które jechała bardzo mocno na około. Gdyby nie Z26, to Ci ludzie i tak nie pojechaliby 26 zwiedzać sobie przy okazji Nowowiejską i DWC, tylko zapchaliby jeszcze bardziej 190. Natomiast idąc Twoim tokiem rozumowania, Z26 powinno tylko kursować między Feminą a MRA, co w żaden sposób nie usprawniłoby komunikacji, tylko byłoby usrywaniem życia ludziom, żeby się przesiadali na jeden przystanek, zapychali 190 lub popierdalali na około 26.K_J pisze:Pamiętam zresztą sytuację dwa lata temu jak było zamknięcie odcinka Bankowy - Femina i 26 jeździło naokoło przez Marszałkowską, Nowowiejską i al. JPII. I widywałem zdezorientowanych pasażerów np. przy Starym Mieście, jak widzieli równocześnie 26 i Z26 (które jeździło od Wileńskiego do Kercelaka).
Zdziwienie pasażerów nie powinno być w żaden sposób wyznacznikiem wprowadzanych zmian, bo w ten sposób nie można by w tym mieście niczego zmienić.
Które to byłoby całkiem dyskusyjne pod względem atrakcyjności co udowodniłem kilka akapitów wyżej. Raczej byłaby to kreska na mapie i dodatkowa tarczka na słupku.K_J pisze:24 nawet przez Prostą i Skierniewicką na pewno miałoby sens - nadal zapewniałoby np. bezpośrednie połączenie Jerozolimskich z Młynarską.
Przystanki zastępcze przy Żabie nie działają. Skrócona 1 i 4 jadą bez przystanku między Namysłowską i Bródnowską... Brak kartek w tramwajach, tylko motorniczowie próbują informować.
Oj
Ja widziałem 2 godziny temu na żabie na tych przystankach tramwaje i INR TW I INR ZTM i nawet przeprowadzali ludzi z przystanku przez ulicę, gdyż przejścia dla pieszych tam brakuje
- AdamKlocusky
- Posty: 590
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Zastanawia mnie co kierowało ZDMem (jak mniemam to oni są za to odpowiedzialni), by po dwóch dniach, gdy te przystanki funkcjonowały i miały dalej dunkcjonować, usunąć tymczasowe przejście.