[KM] Górny Mokotów
Moderator: Wiliam
Mniej więcej. Tylko rozumiem, że poniedziałek to anomalia, a niedziela to standard.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
W kontekście wydłużenia 118 do Dworkowej aż się prosi by tak zrobić... Wystarczyłoby pewnie dołożenie jednej brygady i zakrańcowanie 118 na Rakowieckiej, by znacząco poprawić obsługę Madalińskiego od Puławskiej, która po wyrzuceniu stamtąd 117 i 210 opiera się tylko na długim i nieregularnym 138. Przy okazji unikalne połączenie tej części Mokotowa z południowym Śródmieściem i Powiślem. 138 jak najbardziej też powinno zostać.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
-
- Posty: 4100
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Raczej 168 skróciłbym do Rakowieckiej, a 118 posłał faktycznie na Spartańską. Można by w końcu zakombinować żeby 167 i 168 odjeżdżały z tego samego przystanku przy MPM.
-
- Posty: 2836
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
wincenty pisze: ↑17 cze 2023, 18:32W kontekście wydłużenia 118 do Dworkowej aż się prosi by tak zrobić... Wystarczyłoby pewnie dołożenie jednej brygady i zakrańcowanie 118 na Rakowieckiej, by znacząco poprawić obsługę Madalińskiego od Puławskiej, która po wyrzuceniu stamtąd 117 i 210 opiera się tylko na długim i nieregularnym 138.
No to może...Autobus Czerwon pisze: ↑17 cze 2023, 19:24Raczej 168 skróciłbym do Rakowieckiej, a 118 posłał faktycznie na Spartańską. Można by w końcu zakombinować żeby 167 i 168 odjeżdżały z tego samego przystanku przy MPM.
118 MARIENSZTAT - ... - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Puławska - Madalińskiego - Wołoska - Woronicza - Spartańska - SPARTAŃSKA
168 WITOLIN - ... - Puławska - Rakowiecka - al. Niepodległości - Batorego - Boboli - Rakowiecka - RAKOWIECKA-SANKTUARIUM (powrót: RAKOWIECKA-SANKTUARIUM - Rakowiecka - Łowicka - Madalińskiego - Boboli - Batorego)
Macie zamianę 118 ze 168, macie wspólny przystanek 167 i 168 na MPM, macie wsparcie dla 138 na Madalińskiego. 118 wprawdzie nie jedzie przez MPM, ale przecież jest na Politechnice...
Ale nie wiem, ile to może kosztować brygadowo. Ostatnio tną na potęgę ile wlezie...
118 rzeczywiście mogłoby kończyć docelowo na Spartańskiej.michael112 pisze: ↑18 cze 2023, 20:17wincenty pisze: ↑17 cze 2023, 18:32W kontekście wydłużenia 118 do Dworkowej aż się prosi by tak zrobić... Wystarczyłoby pewnie dołożenie jednej brygady i zakrańcowanie 118 na Rakowieckiej, by znacząco poprawić obsługę Madalińskiego od Puławskiej, która po wyrzuceniu stamtąd 117 i 210 opiera się tylko na długim i nieregularnym 138.No to może...Autobus Czerwon pisze: ↑17 cze 2023, 19:24Raczej 168 skróciłbym do Rakowieckiej, a 118 posłał faktycznie na Spartańską. Można by w końcu zakombinować żeby 167 i 168 odjeżdżały z tego samego przystanku przy MPM.
118 MARIENSZTAT - ... - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Puławska - Madalińskiego - Wołoska - Woronicza - Spartańska - SPARTAŃSKA
168 WITOLIN - ... - Puławska - Rakowiecka - al. Niepodległości - Batorego - Boboli - Rakowiecka - RAKOWIECKA-SANKTUARIUM (powrót: RAKOWIECKA-SANKTUARIUM - Rakowiecka - Łowicka - Madalińskiego - Boboli - Batorego)
Macie zamianę 118 ze 168, macie wspólny przystanek 167 i 168 na MPM, macie wsparcie dla 138 na Madalińskiego. 118 wprawdzie nie jedzie przez MPM, ale przecież jest na Politechnice...
Ale nie wiem, ile to może kosztować brygadowo. Ostatnio tną na potęgę ile wlezie...
168 pewnie zrobi wypad z Górnego Mokotowa, bo po prostu na zwężonej Rakowieckiej po oddaniu linii tramwajowej nie ma miejsca na autobusy, nie przewidziano tam przystanków autobusowych itp.
Może skończy jako gocławsko-siekierkowska dowozówka do tramwaju na Sielcach, jadąc z Witolina skręci w Czerniakowską, potem w Bartycką by skończyć na Siekierkach-Sanktuarium. Obok 167, dla którego nie będzie miejsca na Gagarina i Rakowieckiej, więc z Bartyckiej skręci w prawo do Trasy Ł i potem prosto na Ochotę, zapewniając przy okazji dojazd do Metra Politechnika.
A 119 pewnie skończy tak jak teraz przez Al. Niepodległości- Madalińskiego, tylko już obustronnie.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
-
- Posty: 4100
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Biorąc pod uwagę częstotliwości, obciążenie na trasie, długość taboru oraz zapewnienie niezbyt długiej i podatnej na opóźnienia korki, myślę że wskazane byłoby trochę się pobawić końcówkami 118, 138 i 166.
118 z uwagi na częstotliwość i stosunkowo krótką trasę widziałbym na Bokserskiej zamiast 138. Właściwie potoki na autobus na Wołoskiej są takie że myślę że dzięki delikatnie lepszej częstotliwości można byłoby też sprzątnąć ze Spartańskiej średnio potrzebne 168.
Z kolei 138 z Utraty mogłoby od Ząbkowskiej jechać dalej po trasie 166 przez Powiśle i skończyć trasę przy Metrze Politechnika na miejscu 118.
Połączenie Praga-Mokotów powinno za to realizować 166 (czy jakkolwiek inaczej tę linię nazwać) która powinna przejąć końcówkę 166 na pl.Hallera, jechać dalej jak 138 przez Saską Kępę, Trasę Łazienkowską, Waryńskiego i Madalińskiego żeby skończyć trasę przy Rakowieckiej.
Obecnie jest to absurdalne że relacje lokalne na Szmulkach plus dowóz pojedynczych osób do magazynów na Zabranieckiej realizują przeguby jadące zresztą na pusto już z Mokotowa.
118 z uwagi na częstotliwość i stosunkowo krótką trasę widziałbym na Bokserskiej zamiast 138. Właściwie potoki na autobus na Wołoskiej są takie że myślę że dzięki delikatnie lepszej częstotliwości można byłoby też sprzątnąć ze Spartańskiej średnio potrzebne 168.
Z kolei 138 z Utraty mogłoby od Ząbkowskiej jechać dalej po trasie 166 przez Powiśle i skończyć trasę przy Metrze Politechnika na miejscu 118.
Połączenie Praga-Mokotów powinno za to realizować 166 (czy jakkolwiek inaczej tę linię nazwać) która powinna przejąć końcówkę 166 na pl.Hallera, jechać dalej jak 138 przez Saską Kępę, Trasę Łazienkowską, Waryńskiego i Madalińskiego żeby skończyć trasę przy Rakowieckiej.
Obecnie jest to absurdalne że relacje lokalne na Szmulkach plus dowóz pojedynczych osób do magazynów na Zabranieckiej realizują przeguby jadące zresztą na pusto już z Mokotowa.
Problemem 138 jest to, że za bardzo nie ma sensu dokąd jeździć z Zabkowskiej jakoś blisko, bo przez Targową nie da się nijak zawrócić.
Dalej już jest Saska Kępa, wiec nie ma gdzie i po co skończyć. Jedzie zatem do Politechniki, a potem przejmuje relacje mokotowskie trochę na podobnych zasadach jak na Pradze.
Ogólnie to jednak puste nigdy nie jeździ.
Dalej już jest Saska Kępa, wiec nie ma gdzie i po co skończyć. Jedzie zatem do Politechniki, a potem przejmuje relacje mokotowskie trochę na podobnych zasadach jak na Pradze.
Ogólnie to jednak puste nigdy nie jeździ.
ŁK
-
- Posty: 2836
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
@Autobus Czerwon Tylko nie zostawiłeś nic za 166 na Ursynowie.
Tylko pytanie czy po to ją skracano z jednej strony żeby wydłużać z drugiej? W założeniu miała to być krótka a więc punktualna linia więc to taka trochę niekonsekwencja by była.Autobus Czerwon pisze: ↑26 cze 2023, 22:09118 z uwagi na częstotliwość i stosunkowo krótką trasę widziałbym na Bokserskiej zamiast 138.
-
- Posty: 4100
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
118 miałoby na trasie do Bokserskiej w szczycie 47 minut przelotu, więc zauważalnie mniej niż 138 które ma godzinę i 6 minut. Zresztą odcinek mokotowski w zasadzie idzie gładko nawet w szczycie, może z 3-4 minuty opóźnienia łapie się przy PUL.
Może miałem wyjątkowego farta przez całą zmianę, ale maksymalnie było w środku 40 osób jednocześnie i to na odcinku PUL-Marszałkowska. Tak to głównie wykorzystanie odcinkowe przez naprawdę pojedyncze osoby. Powiedzieć że nie było tłoku to jedno, ale praktycznie o każdej porze były siedzące na wozie.Łukasz pisze: ↑26 cze 2023, 22:24Problemem 138 jest to, że za bardzo nie ma sensu dokąd jeździć z Zabkowskiej jakoś blisko, bo przez Targową nie da się nijak zawrócić.
Dalej już jest Saska Kępa, wiec nie ma gdzie i po co skończyć. Jedzie zatem do Politechniki, a potem przejmuje relacje mokotowskie trochę na podobnych zasadach jak na Pradze.
Ogólnie to jednak puste nigdy nie jeździ.
Tam to w ogóle przydałoby się zrobić jakieś generalne porządki, ale generalnie stoję na stanowisku że ulica Przy Bażantarni nie musi mieć dowozówki do metra jadącej aż z placu Hallera.michael112 pisze: ↑26 cze 2023, 22:26@Autobus Czerwon Tylko nie zostawiłeś nic za 166 na Ursynowie.
No skoro jest zbudowana na 5 odcinkach, to pracuje mocno odcinkowo.
40 osób to całkiem sporo. Raczej zwykle nie są to przypadkowe osoby (może pomijając Puławską i kawałek TŁ), bo żeby jechać 138 a nie tramwajem, to trzeba specjalnie pójść na przystanek, gdzie są linie w jej relacji. I trzeba uważać, bo skręca.
Poza tym to jedna z idei komunikacji, żeby można było podjechać 2-3 przystanki. Ja, jak akurat jeżdżę, to z Wołoskiej na Ząbkowską lub odwrotnie i często widzę, że ktoś już jedzie, a potem jeszcze zostaje w wozie (nie kierowca) - ale w całej relacji to bardziej fani tej linii.
Można przedłużyć 118, można rozciąć 138, wszystko się ładnie ułoży - tylko właściwie po co? 118 też będzie przywozić losowe minuty z Pięknej.
40 osób to całkiem sporo. Raczej zwykle nie są to przypadkowe osoby (może pomijając Puławską i kawałek TŁ), bo żeby jechać 138 a nie tramwajem, to trzeba specjalnie pójść na przystanek, gdzie są linie w jej relacji. I trzeba uważać, bo skręca.
Poza tym to jedna z idei komunikacji, żeby można było podjechać 2-3 przystanki. Ja, jak akurat jeżdżę, to z Wołoskiej na Ząbkowską lub odwrotnie i często widzę, że ktoś już jedzie, a potem jeszcze zostaje w wozie (nie kierowca) - ale w całej relacji to bardziej fani tej linii.
Można przedłużyć 118, można rozciąć 138, wszystko się ładnie ułoży - tylko właściwie po co? 118 też będzie przywozić losowe minuty z Pięknej.
ŁK
To jus było 200 razy omawiane - brak przystanku przy Ząbkowskiej. Możliwe, że to jest najistotniejszy przystanek odcinka praskiego, bo 170 tu nie staje. Ale też kiedyś nie było Kijowskiej pod wiaduktem.
ŁK