Komunikacja miejska na Woli
Moderator: Wiliam
Przeszedłem się dzisiaj Ordona. I trochę się rozczarowałem. Myślałem, że wymiana kostki na asfalt będzie na całej długości ulicy, a nie tylko kawałek za Odolanką. Przy budowie tramwaju jest takie zamieszanie, że autobus na Ordona nie ma sensu.
106 to podobny przypadek co 157. Na wyizolowanym ciągu sąsiednim do szyny z lewej i prawej ale przez intensywnie zagospodarowany teren udało się stworzyć atrakcyjne połączenie do obsługi potoków lokalnych i średniodystansowych. W czym wydatną rolę pełni całkiem niezła częstotliwość. Nie należy tego psuć.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27749
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
157 przynajmniej niektóre przystanki ma poza bezpośrednią strefą oddziaływania metra, 106 też by się to przydało mimo wszystko.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Siłą 157 na Żelaznej i Smoczej jest też to, że w większości zapewnia relacje nie dublujące się z liniami tramwajowymi z Okopowej/Towarowej i alei Jana Pawła II, no może poza 1, ale różnią się nieco obszarem obsługi. Dobrze by było, żeby przykłady 157 na Żelaznej (może poza regularnością jegopawcio pisze: ↑01 lip 2023, 21:58106 to podobny przypadek co 157. Na wyizolowanym ciągu sąsiednim do szyny z lewej i prawej ale przez intensywnie zagospodarowany teren udało się stworzyć atrakcyjne połączenie do obsługi potoków lokalnych i średniodystansowych. W czym wydatną rolę pełni całkiem niezła częstotliwość. Nie należy tego psuć.

Tylko żeby to lepsze nie było wrogiem dobrego. 106 nie jest ideałem, ale względnie dobrze funkcjonuje. Wolałbym tego nie psuć.
Właśnie z racji spodziewanego popytu, nie bardzo sobie wyobrażam tworzenie dla okolic kolejowej jakiejś linii od podstaw. To raczej nie ten moment. Łatwiej, nie mówię że bezstratnie, jest wpleść okolice w coś istniejącego.
Była tu już mowa, czy może lekkie fantazjowanie o przedłużeniu Prądzyńskiego na zachód, mi tu się pojawia fantazja o przedłużeniu Kolejowej na wschód.
Chyba się właśnie zaczyna zabudowywanie kwartału Pańska - Miedziana - Srebrna - Towarowa i może trochę szkoda że nie ma pomysłu na umożliwienie przejazdu Kolejowa - Srebrna. Wydaje mi się że komunikacja w ciągu Kolejowa - Srebrna - Twarda/Złota mogła by też fajnie przybliżyć północne rubieże Dworca Zachodniego do miasta.
Była tu już mowa, czy może lekkie fantazjowanie o przedłużeniu Prądzyńskiego na zachód, mi tu się pojawia fantazja o przedłużeniu Kolejowej na wschód.

Chyba się właśnie zaczyna zabudowywanie kwartału Pańska - Miedziana - Srebrna - Towarowa i może trochę szkoda że nie ma pomysłu na umożliwienie przejazdu Kolejowa - Srebrna. Wydaje mi się że komunikacja w ciągu Kolejowa - Srebrna - Twarda/Złota mogła by też fajnie przybliżyć północne rubieże Dworca Zachodniego do miasta.

To co napisałem w żaden sposób się z tym nie wyklucza. Tylko nie powinna być to linia typu alibibus puszczona, aby tylko była kreska na mapie.
Przebicie Prądzyńskiego do Ordona jest zapisane w MPZP. Na razie nie ma MPZP dla terenów na zachód od Ordona, ale kiedyś coś było mówione lub pisanie o jakiejś ulicy będącej przedłużeniem nowego odcinka Prądzyńskiego tamże i to nawet z trasą tramwajową z racji planowanej w baaardzo dalekiej przyszłości zajezdni tramwajowej.Wiliam pisze:Była tu już mowa, czy może lekkie fantazjowanie o przedłużeniu Prądzyńskiego na zachód(...)
Nie bardzo widzę, jakby miało to poprawić komunikację w tamtym miejscu. Środek kwartału Towarowa - Prosta - JPII - AlJ obsługuje 157, do tego stamtąd jest stosunkowo blisko do dwóch ciągów W-Z (Norblin i pl. Starynkiewicza), więc taka linia byłaby nieatrakcyjna i kanibalizowana przez linie z sąsiednich ciągów. Samo osiedle budowane w miejscu śp. Domu Słowa Polskiego i śp. Jupitera natomiast będzie w sile rażenia ronda Daszyńskiego, a szczególnie M2.Wiliam pisze:Chyba się właśnie zaczyna zabudowywanie kwartału Pańska - Miedziana - Srebrna - Towarowa i może trochę szkoda że nie ma pomysłu na umożliwienie przejazdu Kolejowa - Srebrna. Wydaje mi się że komunikacja w ciągu Kolejowa - Srebrna - Twarda/Złota mogła by też fajnie przybliżyć północne rubieże Dworca Zachodniego do miasta.
Wracając do Kolejowej: coraz milej patrzę na 159 puszczone tamże. Na trasie do Niebieskiego miasta jego wykorzystanie z czwórki 127/158/159/517 jest najsłabsze, a zasilenie relacji Reduta - DWC/Centrum powinno nastąpić np.: poprzez kursy skrócone na 127 lub 158 (i już tu się pomysł rozjechał ze względu na konieczność dołożenia brygad



Dodam też obawę, że jak zobaczy 159 na Woli jakiś zryty beret to uzna, że to już rzut beretem na Koło, to potem wyjdą kursy Małe Siekierki - PKP Wol(sk)a/Tunelowa i EC Siekierki - Koło to już będą niezłe jaja

Nie ukrywam też, że myślałem nad 504 i 191. To pierwsze \(lub coś podobnego) to bym wolał jednak widzieć na Towarowej jako dowóz do M2 z ZiW, a i sam Pomnik Lotnika niekoniecznie jest jakimś atrakcyjnym węzłem przesiadkowym z punktu widzenia Kolejowej. To drugie jak sobie wyobraziłem jego trasę, to złapałem się za głowę. W świecie spotyka się linie c-kształtne lub u-kształtne, ale chyba nie o takie coś chodzi jak 191 z mojego pomysłu. Generalnie wysłanie czegoś z tej dwójki spowodowałoby, że taki wynalazek pracowałby wybitnie odcinkowo i byłaby synergia potoków na miarę tej z wakacyjnego romansu 517 ze 109, a niekoniecznie o takie łączenie potoków nam chodziło

Do tego pomysł ze 191 powoduje, że zaraz ktoś tu po mnie pojedzie jak po łysej kobyle

159 jest gorsze, ponieważ nie obsługuje przesiadek na Beresteckiej (które wskutek istnienia 178 czy 191, a teraz i 208 są dla pasażera ciekawsze niż te przy Zachodnim).primoż pisze: ↑02 lip 2023, 0:28Na trasie do Niebieskiego miasta jego wykorzystanie z czwórki 127/158/159/517 jest najsłabsze, a zasilenie relacji Reduta - DWC/Centrum powinno nastąpić np.: poprzez kursy skrócone na 127 lub 158 (i już tu się pomysł rozjechał ze względu na konieczność dołożenia brygad). Takie 159 dowoziłoby do pl. Zawiszy, gdzie jest przesiadka we wszystkie strony świata, do tego jedzie ciągiem nie szynowym - Koszykową. Pasuje też
Plus jednak to akurat jest zmienne przez rozkłady jazdy - w zależności co się komu skoordynuje na jednokierunkowych Jerozolimskich, to jeździ pełne lub puste. Na przykłąd obecnie w popołudniowym szczycie mamy takt 2-3-10. I tak na Białobrzeskiej na zachód:
127 - :00 :15 :30 :45
159 - :02 :17 :32 :47
158 - :05 :20 :35 :40
Nic więc dziwnego, że 159 czy 158 jeżdżą pustsze, skoro linia jadąca dalej zbiera pasażerów przed nimi

P.S: 517 powinno wylądować w Alejach, omijając Starą Ochotę. Do obsługi tej relacji są tramwaje i 191.
Tunelowa po otwarciu Zachodniego wydaje się naturalnym kierunkiem. W przeciwieństwie do pomysłów z Ordona, obsługa Zachodniego pomoże zamknąć temat obsługi liniami typu 159 rejonów dalszej Woli.primoż pisze: ↑02 lip 2023, 0:28Mam też problem z zachodnią końcówką: Tunelowa ma być większa, za to naturalne wydawałoby się dojechać już do PKP Wola (Kasprzaka), ale tam jest problem infrastrukturalny. Wymyśliłem w przypływie geniuszu lub - jak kto woli - głupoty, kryterium Kasprzaka - APT - Ordona - Kasprzaka z postojem z zatoce na PKP Wola (Wolska) 02![]()
Dodam też obawę, że jak zobaczy 159 na Woli jakiś zryty beret to uzna, że to już rzut beretem na Koło, to potem wyjdą kursy Małe Siekierki - PKP Wol(sk)a/Tunelowa i EC Siekierki - Koło to już będą niezłe jaja
157 obsługuje ten kwartał w relacji północ-południe. Zdaje sobie sprawę z ciążenia do innych ciągów, więc nie sugeruję tutaj że potrzeba specjalnie tworzyć połączenie dla tej części miasta. Nie mniej będzie tam się to jeszcze dogęszczać, a strefy dojścia rzędu >500m w gęstej zabudowie, to nie wydaje mi się bardzo atrakcyjna oferta. Także szukam tu tej synergiiprimoż pisze: ↑02 lip 2023, 0:28Nie bardzo widzę, jakby miało to poprawić komunikację w tamtym miejscu. Środek kwartału Towarowa - Prosta - JPII - AlJ obsługuje 157, do tego stamtąd jest stosunkowo blisko do dwóch ciągów W-Z (Norblin i pl. Starynkiewicza), więc taka linia byłaby nieatrakcyjna i kanibalizowana przez linie z sąsiednich ciągów. Samo osiedle budowane w miejscu śp. Domu Słowa Polskiego i śp. Jupitera natomiast będzie w sile rażenia ronda Daszyńskiego, a szczególnie M2.Wiliam pisze:Chyba się właśnie zaczyna zabudowywanie kwartału Pańska - Miedziana - Srebrna - Towarowa i może trochę szkoda że nie ma pomysłu na umożliwienie przejazdu Kolejowa - Srebrna. Wydaje mi się że komunikacja w ciągu Kolejowa - Srebrna - Twarda/Złota mogła by też fajnie przybliżyć północne rubieże Dworca Zachodniego do miasta.


Przede wszystkim 159 jest gorsze, gdyż:
a) nie dowozi pasażerów do DWC, w zamian dowożąc do ZP Koszykowa, więc jest nieatrakcyjne dla osób chcących przesiąść się do 17/33

a co najważniejsze i to jest sporą bolączką tej linii jadąc od zachodu:
b) w ZP Plac Zawiszy zatrzymuje się gdzieś w wypizdowie, znaczy się na Koszykowej co z punktu pasażerów chcących się przesiąść do tramwajów i pozostałych linii autobusowych jest niedogodne z racji pokonywania kuriozalnie dużych dystansów jak na węzeł przesiadkowy do pozostałych linii z wyjątkiem autobusów

Tutaj mam poważne wątpliwości, bo 517 będzie jeszcze bardziej dublowało kolej, a to ona powinna być podstawowym środkiem łączącym Ursus i stołeczną Italię ze Śródmieściem, jak też 191 i tym bardziej tramwaj nie łączą Niedźwiadka z Ochotą. Mam wrażenie, że 517 zapewnia też jakieś lokalne połączenia, czego siłą rzeczy nie robi pociągGdynianin pisze:P.S: 517 powinno wylądować w Alejach, omijając Starą Ochotę. Do obsługi tej relacji są tramwaje i 191.

Jednak mam odczucie, że 159 czy jakakolwiek linia na Kolejowej powinna jechać dalej na zachód, bo kończenie na Tunelowej spowoduje problem z frekwencją. Ponadto byłoby też powiązanie tego rejonu z kierunkiem zachodnim.Gdynianin pisze:Tunelowa po otwarciu Zachodniego wydaje się naturalnym kierunkiem. W przeciwieństwie do pomysłów z Ordona, obsługa Zachodniego pomoże zamknąć temat obsługi liniami typu 159 rejonów dalszej Woli.
Wątpię, że ją tutaj znajdziesz. Do centrum niektórzy stąd już na piechotę chodzą. Twój pomysł przypomina mi stare 150

(Niepoważnie: może tak zburzyć tego socrealistycznego klocka, odbudować przedwojenne kamienice wraz z siatką ulic i puścić autobus od Towarowej przez Srebrną, Twardą i Złotą do Marszałkowskiej? Zawsze to dodatkowe paręnaście tysięcy mieszkańców i potencjalni pasażerowie

194 można by przedłużyć lub załatwić to kursami skróconymi 178.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
To jest bardziej szalone niż wysłać 191 lub 504 na Kolejową.
Nie zgodzę się. Linia okrężna nie będzie wtedy spełniać fukncji dowozu z PKP Kasprzaka.
Docelowo tam ma być tramwaj, z którego będzie można się przesiąść. Robienie częstej linii wzdłuż nowo wybudowanego tramwaju raczej nie przejdzie.Jelcz4755 pisze:Nie zgodzę się. Linia okrężna nie będzie wtedy spełniać fukncji dowozu z PKP Kasprzaka.
ŁK
191 lub 504 nie masz szans, przez to że wiadukt nad koleją i WKD musi być wyremontowany.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.