Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

Moderator: Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 20 lip 2023, 16:22

No akurat 167 nie jeździ do centrum tylko omija je (względnie) szerokim łukiem :P Ale tak, generalnie środkowy odcinek jest frekwencyjnie najsłabszy. W sumie relację DWZ-RZS-Bemowo 523 wykonuje trochę lepiej.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 lip 2023, 16:25

Autobus Czerwon pisze:No akurat 167 nie jeździ do centrum tylko omija je (względnie) szerokim łukiem :P
No i? Nie jeżdżą 167 do Grojeckiej z Bemowa żeby się przesiąść do tramwaju do centrum, ani też do siedemnastki się nie przesiadają.

A poza tym bliski Mokotów czy bliska Ochota to obrzeża centrum (kiedyś to była gmina Centrum).
ŁK

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 455
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 20 lip 2023, 20:54

Flash8222 pisze:
20 lip 2023, 10:27
Robicie z ludzi jakieś osoby w pełni niepełnosprawne tak samo jak robią to mieszkańcy Bemowa z samych siebie po tym jak przestały jeździć tramwaje na Górczewską. Nagle przejście jednego przystanku dla nich urosło do rangi wykluczenia komunikacyjnego. To samo robisz z mieszkańcami okolicy zp Aspekt czy Nocznickiego.
A jak niedawno napisałem, że Z23 przy okazji prac torowych na Kercelaku mogłoby jeździć tylko do Feminy, to zaraz były głosy, że jak to można zmuszać pasażerów do przesiadek (bo rzekomo wszyscy jechali do M1), że byłoby to "usrywaniem życia ludziom", itp. A wtedy żaden ZP nie pozostawałby bez obsługi.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3812
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 21 lip 2023, 16:44

Krzysztof_J pisze:
20 lip 2023, 20:54
A jak niedawno napisałem, że Z23 przy okazji prac torowych na Kercelaku mogłoby jeździć tylko do Feminy, to zaraz były głosy, że jak to można zmuszać pasażerów do przesiadek (bo rzekomo wszyscy jechali do M1), że byłoby to "usrywaniem życia ludziom", itp. A wtedy żaden ZP nie pozostawałby bez obsługi.
Z Tobą dyskusja jest tak samo owocna jak z parapetem.

piterett
Posty: 10
Rejestracja: 11 cze 2023, 18:52

Post autor: piterett » 21 lip 2023, 22:36

mb112 pisze:
20 lip 2023, 9:54
fik pisze:
20 lip 2023, 7:42


Linia zastępcza zastępuje funkcję, a nie infrastrukturę.
Tak czy inaczej, bez przystanków Aspekt wiele bloków na Chomiczówce i Wawrzyszewie oraz Leclerc właśnie ma teraz dłuższe dojścia do jakiegokolwiek przystanku.
Linia Z33 ma na celu zastąpienie linii 33 na wyłączonym odcinku do Piasków. Ze względu na to, że zamknięta jest Nocznickiego oraz Wólczyńska to linia ma na celu jechać maksymalnie blisko odpowiadającej jej zastępowanej linii tramwajowej stąd wyszła taka trasa.

Co do przystanków przy Aspekcie:
-W kierunku Piasków:
Powierzchnia wyłączona i parametry skrzyżowania w prawo z Wólczyńskiej w Kwitnącą uniemożliwiają jakiekolwiek umieszczenie przystanku w rejonie bezpośredniego skrzyżowania (bez zbędnej potrzeby zabierania miejsc parkingowych przy cmentarzu Wawrzyszewskim). Wtedy taki przystanek musiałby być daleko na Kwitnącej za Leclerciem, co mogłoby doprowadzić do sytuacji że dojście na przystanek byłoby porównywalne z dojściem do alei Reymonta. Gdyby go zlokalizować na Wólczyńskiej jeszcze przed skrętem to odległość pomiędzy przystankami wynosiłaby niecałe 200m, co mija się z celem.

-W przypadku przystanku w kierunku Młocin, przystanek nachodziłby bezpośrednio na teren Leclerca i mogłoby być to trudne do wykonania.

:)

mb112
Posty: 995
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 21 lip 2023, 23:15

piterett pisze:
21 lip 2023, 22:36
Co do przystanków przy Aspekcie:
-W kierunku Piasków:
Powierzchnia wyłączona i parametry skrzyżowania w prawo z Wólczyńskiej w Kwitnącą uniemożliwiają jakiekolwiek umieszczenie przystanku w rejonie bezpośredniego skrzyżowania (bez zbędnej potrzeby zabierania miejsc parkingowych przy cmentarzu Wawrzyszewskim). Wtedy taki przystanek musiałby być daleko na Kwitnącej za Leclerciem, co mogłoby doprowadzić do sytuacji że dojście na przystanek byłoby porównywalne z dojściem do alei Reymonta. Gdyby go zlokalizować na Wólczyńskiej jeszcze przed skrętem to odległość pomiędzy przystankami wynosiłaby niecałe 200m, co mija się z celem.

-W przypadku przystanku w kierunku Młocin, przystanek nachodziłby bezpośrednio na teren Leclerca i mogłoby być to trudne do wykonania.

:)
Właśnie wczoraj napisałem na 19115 w sprawie tych przystanków i coś mi się wydaje że odpowiedź może być właśnie w ten deseń ;)
Ale jakoś mnie to nie przekonuje ponieważ:
- w stronę Piasków właśnie trzeba zabrać te parę miejsc parkingowych, bez przesady, przystanek jest ważniejszy niż miejsca parkingowe, tym bardziej że o tej porze roku nie ma jakiś szczególnych tłumów odwiedzających cmentarz, i tak trochę tych miejsc zostanie a w razie jak ktoś przyjedzie na cmentarz i akurat nie będzie miejsca to można zaparkować na parkingu Leclerca przecież;
- w stronę Młocin właśnie na chodniku wzdłuż Leclerca, on jest dość wąski ok. 1,5m ale to na tymczas przecież, i z tego co widzę na mapie miejskiej to chodnik jest na działce drogowej, nie na działce Leclerca,

Ogólnie bez przesady, postawienie dwóch słupków i tymczasowe wygrodzenie paru miejsc parkingowych nie wymaga jakiejś kosmicznej technologii ani milionowych inwestycji ani uzyskiwania zezwolenia ONZ, Rady Europy i Watykanu.

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 21 lip 2023, 23:50

Czyli po raz kolejny zbiorkom przegrywa z samochodami. Ot, taka miejska rzeczywistość.

piterett
Posty: 10
Rejestracja: 11 cze 2023, 18:52

Post autor: piterett » 22 lip 2023, 0:58

mb112 pisze:
21 lip 2023, 23:15
piterett pisze:
21 lip 2023, 22:36
Co do przystanków przy Aspekcie:
-W kierunku Piasków:
Powierzchnia wyłączona i parametry skrzyżowania w prawo z Wólczyńskiej w Kwitnącą uniemożliwiają jakiekolwiek umieszczenie przystanku w rejonie bezpośredniego skrzyżowania (bez zbędnej potrzeby zabierania miejsc parkingowych przy cmentarzu Wawrzyszewskim). Wtedy taki przystanek musiałby być daleko na Kwitnącej za Leclerciem, co mogłoby doprowadzić do sytuacji że dojście na przystanek byłoby porównywalne z dojściem do alei Reymonta. Gdyby go zlokalizować na Wólczyńskiej jeszcze przed skrętem to odległość pomiędzy przystankami wynosiłaby niecałe 200m, co mija się z celem.

-W przypadku przystanku w kierunku Młocin, przystanek nachodziłby bezpośrednio na teren Leclerca i mogłoby być to trudne do wykonania.

:)
Właśnie wczoraj napisałem na 19115 w sprawie tych przystanków i coś mi się wydaje że odpowiedź może być właśnie w ten deseń ;)
Ale jakoś mnie to nie przekonuje ponieważ:
- w stronę Piasków właśnie trzeba zabrać te parę miejsc parkingowych, bez przesady, przystanek jest ważniejszy niż miejsca parkingowe, tym bardziej że o tej porze roku nie ma jakiś szczególnych tłumów odwiedzających cmentarz, i tak trochę tych miejsc zostanie a w razie jak ktoś przyjedzie na cmentarz i akurat nie będzie miejsca to można zaparkować na parkingu Leclerca przecież;
- w stronę Młocin właśnie na chodniku wzdłuż Leclerca, on jest dość wąski ok. 1,5m ale to na tymczas przecież, i z tego co widzę na mapie miejskiej to chodnik jest na działce drogowej, nie na działce Leclerca,

Ogólnie bez przesady, postawienie dwóch słupków i tymczasowe wygrodzenie paru miejsc parkingowych nie wymaga jakiejś kosmicznej technologii ani milionowych inwestycji ani uzyskiwania zezwolenia ONZ, Rady Europy i Watykanu.
Niestety nie pracuję w 19115 😉

Porównując odległości, do takiego tymczasowego przystanku przy Kwitnącej za cmentarzem jest niemal podobna odległość jak do przystanków w ZP Al. Reymonta, co przy ominięciu całych utrudnień na Conrada i tak wychodzi korzystniej 🙂

bentes
Posty: 89
Rejestracja: 30 sie 2020, 13:23

Post autor: bentes » 22 lip 2023, 23:10

Jaki jest sens w skróceniu 23 do Koła w związku z remontem na Wólczyńskiej? Gdzie Rzym, a gdzie Krym?

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 lip 2023, 23:19

bentes pisze:Jaki jest sens w skróceniu 23 do Koła w związku z remontem na Wólczyńskiej? Gdzie Rzym, a gdzie Krym?
Liczba torów na Bemowie plus konieczność postojów gdzieś 23.
ŁK

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3812
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 22 lip 2023, 23:33

Konkretniej to zaplecza socjalnego.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 22 lip 2023, 23:58

Pomyślałem, że można by puścić 13 i 23 dookoła Bemowa-Jelonek w przeciwnych kierunkach*, no ale właśnie to zaplecze...

*) Czy kiedyś te właśnie linie nie jeździły tak, ale we Wrocławiu?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

bentes
Posty: 89
Rejestracja: 30 sie 2020, 13:23

Post autor: bentes » 23 lip 2023, 0:00

Na Nowym Bemowie są dwa perony w kierunku Radiowej plus żeberko. Nie można było go wykorzystać dla 23?

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3812
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 23 lip 2023, 0:16

Bastian pisze:
22 lip 2023, 23:58
Pomyślałem, że można by puścić 13 i 23 dookoła Bemowa-Jelonek w przeciwnych kierunkach*, no ale właśnie to zaplecze...
Od biedy można zrobić podmiany na PDT-cie lub Kole, ale to już mogłoby wymagać większej ilości motorniczych :-k
bentes pisze:
23 lip 2023, 0:00
Na Nowym Bemowie są dwa perony w kierunku Radiowej plus żeberko. Nie można było go wykorzystać dla 23?
Po postoju na żeberku postój na torze wspólnym z 24 czy 26?

bentes
Posty: 89
Rejestracja: 30 sie 2020, 13:23

Post autor: bentes » 23 lip 2023, 0:21

A musi być postój na torze z peronem? Po wyjeździe z pętli jest przystanek zbiorczy.

ODPOWIEDZ