Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów
Moderator: Wiliam
W lecie zrobią ciepłociąg, potem mogą się zająć górą. Jeśli faktycznie są powiązani.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Czy pula robotników jest nieograniczona?
BTW: w ten weekend zamykają Belwederską:
https://www.wtp.waw.pl/newsy/2023/07/06 ... objazdach/
Nie byłbym sobą, gdybym nie ponarzekał na brak mapki...
Z dzisiejszego artykułu w wyborczej o trasie tramwajowej do Wilanowa, można dowiedzieć się że ze studium wykreślono przedłużenie trasy na południe.
Nie będzie.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36687
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Do następnego studium. A i w tym, jak w innych, będzie zapis o tym, że można realizować też trasy nie wskazane wprost w studium.
Albo inaczej: zanim miasto znajdzie środki na przedłużanie al. RP na południe, studium zdąży się zmienić ze dwa razy.
Albo inaczej: zanim miasto znajdzie środki na przedłużanie al. RP na południe, studium zdąży się zmienić ze dwa razy.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Ale jeśli nie masz trasy w Studium, to potem nie będziesz jej mieć w MPZP i będzie kłopot jak z linią na Gocław przez ogródki. Na szczęście tramwaje są już objęte specustawą kolejową, ale trochę głupio sobie dodatkowe problemy generować.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Tylko dla kogo właściwie to przedłużenie miałoby być ? Po południowej stronie obwodnicy są jakieś niewielkie osiedla szeregówek, którym powinna wystarczyć obsługa od Przyczółkowej. Studium nie przewiduje wiele nowej zabudowy w tym rejonie. Co najwyżej, można by zrobić w przyszłości przedłużenie o 1 przystanek, z pętlą gdzieś przy samej obwodnicy. Generalnie jest mnóstwo dużo pilniejszych odcinków do zbudowania, więc raczej nie ma co się tym w ogóle zajmować.
Choćby na ewentualny węzeł przesiadkowy - o ile mnie pamięć nie myli, to pętla miała być bardzo blisko skrzyżowania Korbońskiego i Drewny.mb112 pisze: ↑21 lip 2023, 10:14Tylko dla kogo właściwie to przedłużenie miałoby być ? Po południowej stronie obwodnicy są jakieś niewielkie osiedla szeregówek, którym powinna wystarczyć obsługa od Przyczółkowej. Studium nie przewiduje wiele nowej zabudowy w tym rejonie. Co najwyżej, można by zrobić w przyszłości przedłużenie o 1 przystanek, z pętlą gdzieś przy samej obwodnicy. Generalnie jest mnóstwo dużo pilniejszych odcinków do zbudowania, więc raczej nie ma co się tym w ogóle zajmować.
-
- Posty: 4154
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Dowożenie Konstancina do tramwaju zamiast do metra na Kabatach chyba ma taki sobie sens.
Ale już zbliżenie tramwaju jak najbardziej do Powsina, by uzupełniające tam linie miejskie mogły pojechać np. do Wilanowskiej zamiast do centrum albo przez Korbońskiego właśnie, już trochę większy.Autobus Czerwon pisze: ↑21 lip 2023, 16:11Dowożenie Konstancina do tramwaju zamiast do metra na Kabatach chyba ma taki sobie sens.
Poza tym jakby Konstancin odrobinę rzucił groszem, to nawet i któraś z L-ek, podobnie jak L39, mogłaby zostać przedłużona z Klarysewa.
7xx raczej faktycznie powinny pozostać na Korbońskiego do Kabat, natomiast 139 i/lub 251 mogłyby zahaczać o tramwaj. Poza tym w Studium jest właśnie wrysowane P+R w rejonie końcówki tramwaju przy obwodnicy (wprawdzie po południowej stronie bo tam jest więcej miejsca, ale to i tak na tyle blisko, że w zasięgu tego samego końcowego przystanku, jeśliby przedłużyć tramwaj o 1 przystanek do obwodnicy).
Akurat tereny na południe od POW są wg MPZP przeinaczone pod zabudowę i ciąg Wiedeńska - al. Rzeczypospolitej w odróżnieniu od Przyczółkowej ma wyznaczać środek osi nowego osiedla domów jedno- i wielorodzinnych, więc warto byłoby uwzględnić w planach objęcie tego rejonu czymś więcej niż autobusem, jeśli sugeruje to ilość planowanych nowych mieszkańców tych rejonów. Może nie w tym czy przyszłym dziesięcioleciu, ale dalszej przyszłości, żeby nie było jak zawsze, że obsługa nowych i rozbudowujących się osiedli wisi na załadowanych najmniej pojemnych środkach transportu miejskiego jakimi są autobusy.mb112 pisze: ↑21 lip 2023, 10:14Tylko dla kogo właściwie to przedłużenie miałoby być ? Po południowej stronie obwodnicy są jakieś niewielkie osiedla szeregówek, którym powinna wystarczyć obsługa od Przyczółkowej. Studium nie przewiduje wiele nowej zabudowy w tym rejonie. Co najwyżej, można by zrobić w przyszłości przedłużenie o 1 przystanek, z pętlą gdzieś przy samej obwodnicy. Generalnie jest mnóstwo dużo pilniejszych odcinków do zbudowania, więc raczej nie ma co się tym w ogóle zajmować.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27449
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
MPZP tam, poza pojedynczymi obszarami przylegającymi do POW, przewiduje głównie ekstensywną zabudowę jednorodzinną, więc jednak myślę że bardziej możemy się tam spodziewać 264 niż 2, 6 i 4.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Raczej coś w pokroju 512 niż 264, bo chyba na południe od POW to prędzej będzie coś bliższe Zaciszu niż Kępie Zawadowskiej lub Okrzeskiej. Niemniej nie powinno to być przesłanką do rezygnacji z rezerwy. W najgorszym razie w przypadku słabych prognoz dla tramwaju może posłużyć jako wydzielona jezdnia dla autobusów, jakiejś rowerostrady do Powsina lub całkiem zmienić swoje zastosowanie na niekomunikacyjne.