Czyli realnie trzeba ze 25% (tylko, bo niska zabudowa) doliczyć jeszcze. Ładny rozwój ludnościowy.Krzysiek_S pisze: ↑29 maja 2023, 20:28Jedna radna wyciągnęła też statystyki ludnościowe stan grudzień 2022. I tak Osiedle Zerzeń[ w tym Zastów] to wzrost od 2017 roku z 7 tyś mieszkańców z meldunkiem na 9,2 tyś w 2022. Nadwisle z 3 tyś z hakiem na 4- 5 tyś.
Komunikacja miejska w Wawrze [II]
Moderator: Wiliam
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Brak kierowców. Zadajmy sobie pytanie dlaczego?...
W kwestii koncepcji planu rozwoju połączeń ZTM w Wawrze... Już dawno wyrosłem z bajek dla dzieci i w kolejne nie wierzę. Mija już 13 lat od fajnego planu zaproponowanego przez ZTM dla Wawra w 2010. Gdyby wtedy przyjęto zmiany...
W kwestii koncepcji planu rozwoju połączeń ZTM w Wawrze... Już dawno wyrosłem z bajek dla dzieci i w kolejne nie wierzę. Mija już 13 lat od fajnego planu zaproponowanego przez ZTM dla Wawra w 2010. Gdyby wtedy przyjęto zmiany...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Ktoś wysłał ciekawą petycję aby 402 kursowało w weekendy. A żeby nie stwarzało dużego zapotrzebowania na wozy, zaproponował aby linia w DS dojeżdżała tylko do M. Służew. Całkiem pomysłowe, aczkolwiek to mogłoby dodatkowo obciążyć niektóre kursy 189 akurat na najbardziej obciążonym odcinku.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
-
- Posty: 4154
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Mogłoby dojeżdżać do Metra Służew, przepoczwarzać się w 401 i jechać dalej do Ursusa. Oczywiście jedynie w weekendy.
A jak frekwencja w 148 i 168 na Trasie Siekierkowskiej w DŚ? Chociaż, całotygodniowe połączenie ZP Płowiecka z TS i lewym brzegiem nie byłoby może takie głupie
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Przy czym skorzystanie ze 148 to bardziej wycieczka krajoznawcza niż szybki transport.
Telepanie się przez Fieldorfa dla mieszkańca Mokotowa jest wyjątkowo wkurzające. Podejrzewam że w drugą stronę działa tak samo. Dla mieszkańca Gocławia jechanie przez Sobieskiego i Bonifacego nie jest zbyt przyjemne .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
Ktoś z Falenicy w petycji do ZTM zaproponował stworzenie linii z Falenicy do linii metra M1 przez obwodnicę Warszawy. ZTM odpisał, że już jest 319 i nie cieszy się zbytnią frekwencją (co nie dziwi bo w takiej formie i przy takim rozkładzie...).
To mi przypomina patologię z wygaszaniem połączeń kolejowych z lat reform PKP: "zróbmy patologiczny rozkład by udowodnić, że połączenie jest niepotrzebne i je wytnijmy".
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
-
- Posty: 2852
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Moźe najpierw zacznijmy od przerobienia 319 - na trasie takiej jaka obecnie jest - na linię kursującą przez cały tydzień.
Z całym szacunkiem, ale raz na 15 min. w szczycie to chyba jak na razie wystarczy.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26856
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
linia z tak unikalną relacją i, co do zasady, na 1 jak nie 2 przesiadki w każdej podróży, to powinna być co najmniej 10/15/15. Inaczej nie ma sensu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Przede wszystkim musi obsługiwać porządny generator popytu. 401/402 miało od początku porządną ww. częstotliwość, ale Gocław ledwo co obsługuje i poza kilkoma porannymi kursami długo walczyło o swój byt.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26856
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie wiem, czy w Wawrze jest taki jeden punkt. Może Międzylesie?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
A chrzanić Międzylesie! Mają linie na lewy brzeg. A rozbudowuje się głównie południowo - zachodnia część Wawra, np. Miasteczko Wawer czy łanowa zabudowa przy wale.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
Rozbudowuje się cały Wawer, ale... pragnę jedną rzecz zauważyć:
- Dalej mamy nie za gęstą zabudowę, a sporo z nich to osiedla zamknięte, przez co trudno jest wytyczyć linie w punktach wysokiego popytu;
- Większość z tych osób i tak wybierze auto.
Więc to nie jest wcale łatwa sprawa. Póki co wystarczy z 319 zrobić linię całodzienną i co 15 min, nawet mogłoby to być na 9/10m w pierwszym okresie.
- Dalej mamy nie za gęstą zabudowę, a sporo z nich to osiedla zamknięte, przez co trudno jest wytyczyć linie w punktach wysokiego popytu;
- Większość z tych osób i tak wybierze auto.
Więc to nie jest wcale łatwa sprawa. Póki co wystarczy z 319 zrobić linię całodzienną i co 15 min, nawet mogłoby to być na 9/10m w pierwszym okresie.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2