Komunikacja miejska na Woli

Moderator: Wiliam

mb112
Posty: 995
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 09 sie 2023, 20:09

Autobus Czerwon pisze:
09 sie 2023, 19:44
Flash8222 pisze:
09 sie 2023, 11:19
Ostatnio niestety mam okazję dosyć często jeździć na 178 i zauważyłem, że w godzinach szczytu popołudniowego wozy na tej linii są mocno przepełnione od ronda Daszyńskiego w kierunku Ursusa.
Tam to i nawet w weekendy ludzie ledwo się mieścili do solówki na tym odcinku. Potem troszkę się przerzedzało na APT, a na Beresteckiej znowu drzwi się ledwo domykały.
No to może trzeba dać przeguby ? Na 177 w DP jednak się dało, ogólnie jak liczyłem to wychodzi że Kleszczowa ma procentowo najwięcej przegubów. A w razie czego trzeba w pierwszej kolejności kasować solówki a nie przeguby w zamian za Autosany, jak już proponowałem kiedyś. Teraz wiadomo, że zwiększanie częstotliwości może wszędzie być problematyczne ze względu na braki kadrowe, ale jak się da zwiększyć metraż, to dlaczego nie ?

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 09 sie 2023, 21:29

Na Skoroszach to dwie solówki się mieszczą na styk, a co dopiero przeguby. Jak zwykle planowanie w tym mieście leży i woła o pomstę.

mb112
Posty: 995
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 09 sie 2023, 21:49

Mierząc na ortofotomapie to wychodzi, że 2 przeguby na Skoroszach się zmieszczą jak jeden dojedzie do samej jezdni czyli nie będzie stać całkiem prosto (i pewnie nie przy samym chodniku, żeby potem wyjeżdżając nie skasować przegubem tego znaku po prawej przed rondem), a drugi zablokuje bramę (to chyba nie problem bo tam jest opuszczone osiedle) i być może częściowo wyjazd z ulicy - to trochę bardziej problematyczne, ale do czasu wymyślenia czegoś lepszego można tymczasowo udawać że wszystko ok (jak w wielu przypadkach w tym mieście)...

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 09 sie 2023, 21:54

Tam jeszcze patoskrzyżowanie Prystora ze Skoroszewską jest bardzo nieprzyjemne, ale chyba kilka razy tam przegub już przeszedł. Uwielbiam to jak bardzo niedostosowana do czegokolwiek jest infrastruktura w tym mieście.

mb112
Posty: 995
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 09 sie 2023, 22:52

Autobus Czerwon pisze:
09 sie 2023, 21:54
Tam jeszcze patoskrzyżowanie Prystora ze Skoroszewską jest bardzo nieprzyjemne, ale chyba kilka razy tam przegub już przeszedł. Uwielbiam to jak bardzo niedostosowana do czegokolwiek jest infrastruktura w tym mieście.
No na pewno trzeba tam czekać i zająć oba pasy przy skręcie przegubem, ale to nie jedyne takie miejsce... Ogólnie na Skoroszach wszystkie te uliczki są ciasne i bloki przy nich nastawiane z taką intensywnością jak w centrum, no ale już się tego nie zmieni...

Gdynianin
Posty: 641
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 15 sie 2023, 10:33

Ulice Skoroszy nie pozwalają na przeguby, ale podbicie 178 wydaje się potrzebne. Zarówno rano w stronę centrum, jak i popołudniem w stronę Skoroszy, bywa niezabieralne. Nie sprzyja temu też nakładanie się różnych opóźnień (np. nałożenie się kursów z Konwiktorskiej i z Ronda). A dzięki temu, że łączy różne potoki, dzieje się to praktycznie na całej trasie.

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 15 sie 2023, 11:26

Nie ma kierowców.*

*No chyba że na 159 na Siekierki, 439, 171, 190 na Górczewską, 112 na Karolin i wiele wiele innych, to wtedy magicznie się znajdują.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 sie 2023, 11:53

Gdynianin pisze:Ulice Skoroszy nie pozwalają na przeguby, ale podbicie 178 wydaje się potrzebne. Zarówno rano w stronę centrum, jak i popołudniem w stronę Skoroszy, bywa niezabieralne. Nie sprzyja temu też nakładanie się różnych opóźnień (np. nałożenie się kursów z Konwiktorskiej i z Ronda). A dzięki temu, że łączy różne potoki, dzieje się to praktycznie na całej trasie.
To trzeba zmienić mu trasę, żeby mogły jeździć przeguby (kursy skrócone od Ryżowej np.). Zakładam, że chęć dotarcia do metra czy tramwaju będzie się zwiększać.

Możliwe, że dobrym pomysłem byłoby przerzucenie dodatkowo na lewoskręt przy RZS 187, które nawet nie musiałoby pewnie jechać do Daszyńskiego ze względu na możliwą przesiadkę w metro/tramwaj - ale to już po zmianach tramwajowych na Mokotowie.
ŁK

Matt Cubis
Posty: 468
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 15 sie 2023, 14:29

Gdynianin pisze:
15 sie 2023, 10:33
Ulice Skoroszy nie pozwalają na przeguby.
Czy to znowu casus 328, czyli nie można przegubem, ale jak MZA bardzo chce to może?

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 sie 2023, 14:33

Na 178 już MZA puszczało zarówno deskorolki, jak i przeguby. ;-)

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 30 sie 2023, 23:41

a czy 105 ma szanse wylecieć po odpaleniu 10 i 11 na nowych torach na kasprzaka? Przydałoby się wywalić w diabły w końcu ta linię.

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 31 sie 2023, 5:33

Takie są plany, ale jak któraś dzielnica będzie za głośno krzyczała, że 105 jest niezbędna to po porostu będzie kursować dużo rzadziej tak co 30 minut.

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 31 sie 2023, 7:01

Flash8222 pisze:
31 sie 2023, 5:33
Takie są plany, ale jak któraś dzielnica będzie za głośno krzyczała, że 105 jest niezbędna to po porostu będzie kursować dużo rzadziej tak co 30 minut.
W zasadzie problem byłby tylko z ZP Siemiatycka i Sternicza, bo one tracą połączenie z tramwajem po kasacji 105. Więc trzeba będzie podciągnąć coś Lazurową do Cm. Wolskiego.

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 31 sie 2023, 7:33

Teoretycznie można wydłużyć 255.

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 31 sie 2023, 7:59

Autobus Czerwon pisze:
31 sie 2023, 7:33
Teoretycznie można wydłużyć 255.
Czy jak wrócą tramwaje na Górczewską, to otwarta zostanie też pętla autobusowa?

ODPOWIEDZ