Rozkłady tramwajowe - 2023
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
To tym gorzej, jak ktoś wykonuje pracę o której nie ma wielkiego pojęcia, a prywatnie nie interesuje go tematyka wykonywanej pracy.
Nie, to dość normalne. To raczej w komunikacji warszawskiej było anomalią (czasami zresztą wychodzącą bokiem), że dominowali pasjonaci.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Ale chyba nadal przed przyjęciem do pracy (na etat) muszą zaliczyć test wiedzy o warszawskim transporcie publicznym. Czy już to znieśli, obniżając wymagania?
Uważasz że działania ZTM zasługują wyłącznie na pochwały pisane złotymi literami? Jak widzisz wielu z nas bez problemu potrafi wymienić wiele problemów które ZTM stworzył i z którymi (bezskutecznie) walczy od lat. Ale jeśli przy przyjęciu do pracy największe znaczenie mają znajomości...Matt Cubis pisze: ↑05 wrz 2023, 7:56Narzekanie na pracowników ZTM na tym forum jest na porządku dziennym, nie wiem skąd to zaskoczenie.
Oczywiście że wiem, że są tam ludzie którzy stają na rzęsach aby to wszystko dobrze funkcjonowało i chwała im za to. Ale jeśli leci na miasto tak spaprany rozkład jak owa 17, to albo zrobiła to osoba średnio kompetentna, albo po prostu tak zarobiona, że nie miała już czasu ani ochoty aby swoje dzieło obejrzeć. I ta druga opcja jest ewidentną winą kierownictwa które za organizację pracy odpowiada.
Ale na teście chyba nie ma pytań o częstotliwość kursowania linii 17 na wybranych odcinkach sieci?
Ale gdyby ktoś chciał się sprawdzić, to jedno z pytań testowych:
Zarząd Transportu Miejskiego:
A.) w imieniu m.st. Warszawy wykonuje zadania w zakresie organizacji, zarządzania i nadzorowania lokalnego transportu zbiorowego na terenie m. st. Warszawy a także na obszarze innych gmin.
B.) realizuje zadania w zakresie pobierania opłat za przejazdy środkami lokalnego transportu zbiorowego; środki pozyskane z tego tytułu przekazuje na rachunek bankowy m.st Warszawy.
Która odpowiedź - A czy B jest prawidłowa?
Oczywiście, że był to błąd pracownika ZTM. Ale to jeszcze nie powód, by sobie z nich robić jaja i czy ich obrażać. A że nie jest tam dobrze, to insza inszość.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
A rozkłady na czyj koszt będą wymieniane? Więcej wariantów, to na pewno wszystkim ułatwi pracę/podróż!
Pani Strzegowska też pewnie nie wie. Dobrze, że chociaż wie jak wygląda tramwaj.Łukasz pisze: ↑05 wrz 2023, 8:04Taki styl myślenia a potem wypowiedzi nie pomaga żyć. Znam to z autopsji. No ktoś nie zaznaczył checkboxa pośród miliona chceckboxow, które trzeba było zaznaczyć po wakacjach. Może nawet nie jest miłośnikiem i nie wie, gdzie jeździ 17 - a za tą najniższą krajową (może trochę większą) nie ma ambicji zwiedzać miasta.Matt Cubis pisze: ↑05 wrz 2023, 7:56Narzekanie na pracowników ZTM na tym forum jest na porządku dziennym, nie wiem skąd to zaskoczenie.
Ale przebieg linii 28 przez Broniewskiego na teście wiedzy mógłby już być.Paweł D. pisze: ↑05 wrz 2023, 9:15Uważasz że działania ZTM zasługują wyłącznie na pochwały pisane złotymi literami? Jak widzisz wielu z nas bez problemu potrafi wymienić wiele problemów które ZTM stworzył i z którymi (bezskutecznie) walczy od lat. Ale jeśli przy przyjęciu do pracy największe znaczenie mają znajomości...Matt Cubis pisze: ↑05 wrz 2023, 7:56Narzekanie na pracowników ZTM na tym forum jest na porządku dziennym, nie wiem skąd to zaskoczenie.
Oczywiście że wiem, że są tam ludzie którzy stają na rzęsach aby to wszystko dobrze funkcjonowało i chwała im za to. Ale jeśli leci na miasto tak spaprany rozkład jak owa 17, to albo zrobiła to osoba średnio kompetentna, ale po prostu tak zarobiona, że nie miała już czasu ani ochoty aby swoje dzieło obejrzeć. I ta druga opcja jest ewidentną winą kierownictwa które za organizację pracy odpowiada.Ale na teście chyba nie ma pytań o częstotliwość kursowania linii 17 na wybranych odcinkach sieci?
A tak poważnie - widać po prostu, że sami się już gubią we wprowadzanych przez siebie zmianach. Tylko co mają w takim razie powiedzieć pasażerowie?
Pani Strzegowska ma zarządzać biznesowo i słuchać podwładnych, którzy znają się na szczegółach swojej pracy. Nie musi na przykład być programistką ani motorniczą, ani rozumieć trybów SB - ma wymagać, żeby był odpowiedni przekaz, żeby opłacone tramwaje jeździły i żeby w sytuacjach kryzysowych były mechanizmy pozwalające wrócić do normalności. Czasy, gdy prezeska musi mieć sumę kompetencji podwładnych już minęły - i nawet dobrze, bo choć dobrze jest znać swój obszar lub przynajmniej go lubić, to zdecydowanie brak niektórych umiejetności chroni przed Mikromanagementem.ashir pisze: ↑05 wrz 2023, 9:47Pani Strzegowska też pewnie nie wie. Dobrze, że chociaż wie jak wygląda tramwaj.Łukasz pisze: ↑05 wrz 2023, 8:04
Taki styl myślenia a potem wypowiedzi nie pomaga żyć. Znam to z autopsji. No ktoś nie zaznaczył checkboxa pośród miliona chceckboxow, które trzeba było zaznaczyć po wakacjach. Może nawet nie jest miłośnikiem i nie wie, gdzie jeździ 17 - a za tą najniższą krajową (może trochę większą) nie ma ambicji zwiedzać miasta.
ŁK
Chyba najlepszy byłby do tego wątek o tytule "Wadliwe oznaczenia przystankowe"
Bo nigdy w historii stołecznego zbiorkomu nie zdarzyło się, żeby linie o odrębnych numerach były źle skoordynowane.
Przypominam, że w Łodzi funkcjonują linie z czterema wariantami tras (np.: 60A, 60B, 60C i 60D) i jakoś tamtejsze MPK jest w stanie zorganizować to tak, że wszystkie kursy wariantowe są umieszczone na jednym papierowym rozkładzie i każdy wariant A-D wyświetla się wraz z numerem linii na wyświetlaczu.
Nie o to chodzi, linie pokroju 17 powinny być silne na całej trasie, a nie takie dziadowskie oszczędności. To samo się tyczy choćby 33.
Czy ilość komunikatów musi być wprost proporcjonalna do ilości zleceń?AdamKlocusky pisze: ↑03 wrz 2023, 23:21Uruchomienie ZS2 a organizacja pociągów SKM to dwa odrębne zlecenia.
Czy brak zlecenia zwalnia z umieszczenia komunikatu na stronie www? To tłumaczyłoby też, czemu do tej pory Organizator nie pochwalił się w sposób zauważalny dla korzystających z tejże strony web o wydłużeniu godzin kursowania linii 1.
Tak byłoby najlepiej, ale jeśli już tak jest, to może warto byłoby nie odbiegać standardem od miast, które niekoniecznie są postrzegane jako wzór do naśladowania w kwestii rozwiązań w komunikacji miejskiej, przy całym szacunku do Łodzi i łodzian?
Fantastyczny obrazek, gdy stadnie jadą po Broniewskiego 33f i 22, a następnie za kilka minut 33 po pełnej trasie i na przystanku Piaski tłum ludzi już czeka, żeby dojechać do Reymonta i Aspekt.
- Krzysztof_J
- Posty: 459
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Podobnie jest często ze skróconą 1, gdzie większość osób też się przesiada na linie jadące dalej na Banacha/Okęcie, co tylko pokazuje, że należałoby przeanalizować najlepiej wszystkie takowe warianty i część z nich na pewno powinno być zastąpione kursami pełnymi.