Przecież w takim przypadku jeszcze może być 32 i 6 minutCzytałem ostatnio o identycznym problemie w Bydgoszczy. Ścięto częstotliwości, a jak autobus jeździ co 30 minut, to postój może wynosić 2 i 6 minut lub 32 i 36 minut, więc wybierana jest często ta druga opcja.
Postoje na krańcach
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
Tak. W ZTMie było też, że "nikt nie każe tu pracować".Autobus Czerwon pisze: ↑08 wrz 2023, 11:25Coraz więcej osób postępuje według takich właśnie złotych rad i to nie tylko w tym sektorze. I nie jest to chyba zjawisko pozytywne.
Jest też grupa ludzi którzy piszą "widziały gały co brały" w kontekście piszczących tramwajów koło bloku. I w sumie to "wiedziałeś gdzie kupujesz mieszkanie, więc możesz sam do siebie mieć pretensje".
Nie podobają mi się takie argumenty. Cieszę się, że Tobie również.
BTW - koło którego bloku tramwaje aktualnie piszczą? Chyba coś mnie ominęło.
Sam się raz na coś takiego załapałem, na początek pewne 15 minut później w trakcie dnia drugie 15 da się gdzieś wykręcić.vernalisadonis pisze: ↑08 wrz 2023, 11:19Czasem jest tak, że wyjazd z zajezdni. Stanie na krańcu 16-18 minut, a potem jazda przez całą zmianę w kółko.
A ja podkreślę po raz enty:ZielonyJamnik pisze: ↑08 wrz 2023, 11:20@BrdzJkb podkreślę po raz enty, na wielu liniach nie ma wcale realnych ustawowych przerw
1. 90% kierowców nie zna przepisów albo interpretuje je na własny sposób
2. W zasadzie w trakcie pracy nie da się policzyć czasu prowadzenia (siedź sobie nad kartą i sumuj liczbę minut), a to od niego zależy wymiar przerwy.
3. Albo czas pracy 8 godzin i jazda w kółko i 30 minut przerwy, albo 10 godzin i więcej przerw. Nie ma innej opcji.
Inb4 - nie to nie znaczy, że jest dobrze i przyjemnie się pracuje.
-
- Posty: 4374
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
- ZielonyJamnik
- Posty: 1055
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Akurat wtedy jak się zatrudniałem były inne warunki. Teraz jedyną opcją na pozytywne zmiany jest wypowiedzenie.
@BrdzJkb
Ad. 2 da się bardzo łatwo. Na karcie drogowej masz napisany teoretyczny twój czas jazdy, do niego dodajesz opóźnienia z krańców i masz odpowiedź czy przekroczysz 6h czy 8h jazdy
Mkną po koleinach zielone jamniki...
- vernalisadonis
- Posty: 3240
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Ja to robię tak.
Jak mam brygadę od początku do końca mniej niż 6h, to nie robię przerwy.
Jak więcej brygada wynosi niz 6h. To do szóstej godziny od rozpoczęcia zmiany robię 15 i jadę dalej.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Nie ma słowa o piskach w tym tekście
Redahtor Osowski zrobił czarny pijar i tyle w temacie.
EOT
Ale od marca zeszłego roku są już inne przepisy. 6h prowadzenia oznacza 2x15 lub 1x30.vernalisadonis pisze: ↑08 wrz 2023, 12:11Ja to robię tak.
Jak mam brygadę od początku do końca mniej niż 6h, to nie robię przerwy.
Jak więcej brygada wynosi niz 6h. To do szóstej godziny od rozpoczęcia zmiany robię 15 i jadę dalej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
176 zm. B
Od 14.30 do 19 jazda w kółko.
Przydałby się jeszcze dodatek 05 lub zabrana trzecia całka
- ZielonyJamnik
- Posty: 1055
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Chyba nie. Mi się wydaje tak:
Do 6h pracy - 0min
Powyzej 6h pracy - 15min
Powyżej 6h JAZDY - drugie 15min
Powyzej 8h JAZDY - trzecie 15min
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Od 6h prowadzenia może być 1x30 zamiast 2x15 a powyżej 8h zamiast 3x15 może być 1x45 lub 20+25 (i podobne kombinacje). Nie ma obowiązku dzielenia przerwy na części, a każda z części musi mieć co najmniej 15 minut a nie dokładnie 15 minut.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Z czego wynika nierównomierne rozłożenie postoju na 167 w popołudniowym szczycie? Siekierki: 44 minuty, a Fort Radiowo już tylko 9.
- ZielonyJamnik
- Posty: 1055
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Objazd przez Trasę Łazienkowską dodał przerwy na Siekierkach, okrojone przerwy wrócą prawdopodobnie od 18 września
Mkną po koleinach zielone jamniki...
W piątek miałem 159 i chwaliłem w myślach postoje prawie 40-minutowe na Siekierkach bo mimo ponad 20-minutowych opóźnień nie dość że szybko wracałem do rozkładu to jeszcze miałem chwilę przerwy. Co więc zrobił ZTM? Zlikwidował jedną brygadę i autobusy znowu jeżdżą na dużych opóźnieniach. Niech żyje ZTM!
Od dziś ciche cięcia brygad na wielu liniach, poobcinane brygady bez zmniejszania częstotliwości co równa się z powrotem kiepskim przerwom w szczycie i dzięki temu brakiem punktualności. Na 112 już było dobrze, linia jeździła regularnie..
Tak dokładnie, na wielu liniach od dziś nastąpiły cięcia. 106, 112, 126, 159, 500 i inne..reserved pisze: ↑20 wrz 2023, 19:26W piątek miałem 159 i chwaliłem w myślach postoje prawie 40-minutowe na Siekierkach bo mimo ponad 20-minutowych opóźnień nie dość że szybko wracałem do rozkładu to jeszcze miałem chwilę przerwy. Co więc zrobił ZTM? Zlikwidował jedną brygadę i autobusy znowu jeżdżą na dużych opóźnieniach. Niech żyje ZTM!
6, 20, 23, 26, 160, 509, N03