Wow dzięki za fajne dane, są jakieś nowsze?
@Autobus Czerwon dziś już nie jest tak trudno jak kiedyś dostać się na dodatki.
Wow dzięki za fajne dane, są jakieś nowsze?
Kod: Zaznacz cały
Wiek Stan na: Zmiana r/r
2019-12-31 2020-12-31
18-24 2750 2450 -11%
25-34 67406 64628 -4%
35-44 174500 177386 2%
45-54 228221 224362 -2%
55-64 293610 298048 2%
OD 65 420306 450862 7%
SUMA 1186793 1217736 3%
Bo w ogóle u młodych jest tendencja do wybierania zawodów mniej męczących. Założę się, że więcej młodych idzie na ciężarówki, bo się z ludźmi nie trzeba użerać, a często załadunek i rozładunek takiej ciężarówki to już zadanie nie dla kierowcy.KwZ pisze: ↑15 wrz 2023, 11:36Skoro nie ma nowszych, spojrzałem na starsze. Różnice między 2019 a 2020 wyglądają tak:Czyli ogólnie kierowców przybywało, ale starszych.Kod: Zaznacz cały
Wiek Stan na: Zmiana r/r 2019-12-31 2020-12-31 18-24 2750 2450 -11% 25-34 67406 64628 -4% 35-44 174500 177386 2% 45-54 228221 224362 -2% 55-64 293610 298048 2% OD 65 420306 450862 7% SUMA 1186793 1217736 3%
Gdyby przewoźnicy na liniach zagranicznych oferowaliby mniej niż na miejskich, to raczej byłoby mało chętnych. Chyba że ktoś nie lubi w domu siedzieć.ZielonyJamnik pisze: ↑15 wrz 2023, 12:2018-24 tak naprawdę daje prawdziwy zarys, szczególnie że na D można robić od 21roku życia.
Ciekawe też za ile % zrobionych prawek odpowiadają firmy typu mza czy jakieś mpk, ale z pewnością bez tego byłoby znacznie gorzej.
@Autobus Czerwon pełna zgoda. Nawet polskie firmy typu Sindbad oferują na trasach zagranicznych typu Amsterdam - Londyn ponad 10tys na rękę. No ale kosztem braku w domu przez 3 tygodnie.
Tiry obecnie bez łaski za granicą to stawka w okolicach 2800€ na rękę.
Aż mi się przypomniała legenda o docencie z KMMF-u*, któremu znudziło się badanie wiązek kostycznych nad kategoriami, i zaczął jeździć tirem do Kazachstanu.ZielonyJamnik pisze: ↑15 wrz 2023, 12:20Tiry obecnie bez łaski za granicą to stawka w okolicach 2800€ na rękę.
Za kółkiem, za kółkiem...
W ciężarówkach wcale nie jest lepiej. Ratują nas rzesze kierowców ze dość dalekiego wschodu. Taka Girteka ma szkołę kierowców w Kazachstanie. Szkoli tam ludzi by jeździli po Europie.fraktal pisze: ↑15 wrz 2023, 12:10Bo w ogóle u młodych jest tendencja do wybierania zawodów mniej męczących. Założę się, że więcej młodych idzie na ciężarówki, bo się z ludźmi nie trzeba użerać, a często załadunek i rozładunek takiej ciężarówki to już zadanie nie dla kierowcy.KwZ pisze: ↑15 wrz 2023, 11:36Skoro nie ma nowszych, spojrzałem na starsze. Różnice między 2019 a 2020 wyglądają tak:Czyli ogólnie kierowców przybywało, ale starszych.Kod: Zaznacz cały
Wiek Stan na: Zmiana r/r 2019-12-31 2020-12-31 18-24 2750 2450 -11% 25-34 67406 64628 -4% 35-44 174500 177386 2% 45-54 228221 224362 -2% 55-64 293610 298048 2% OD 65 420306 450862 7% SUMA 1186793 1217736 3%
Z PZU też 🫣