Linie nocne po reformie

Moderator: Wiliam

KM
Posty: 133
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 17 wrz 2023, 13:25

ashir pisze:
17 wrz 2023, 12:50
Na N12 są pustki i zdecydowanie nie potrzeba przegubów. Prędzej przydałyby się dodatkowe kursy 500.
W DP na N12 przegubów nie potrzeba, na N62 także - w weekendy owszem. Pustki w nich widzę tylko srogą zimą. Podbicie 500 dodatkowymi kursami jest też potrzebne.
Autobus Czerwon pisze:
17 wrz 2023, 11:39
Po prostu trzeba przekazać obsługę na Woronicza, problem sam by się rozwiązał xd
Albo po prostu sprawić, żeby na Stalowej lub w ZTMie ktoś pomyślał. Zdarza się, że wyjeżdża przegub, ale tylko wtedy, gdy wywalczy go sobie kierowca.

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 17 wrz 2023, 14:00

Na N12 nawet w weekendy nie potrzeba przegubów.

reserved
Posty: 14622
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 17 wrz 2023, 17:04

mb112 pisze:
15 wrz 2023, 22:16
Czyżby pan radny czytał ten wątek ? W sumie wszystko racja, tylko raczej tych wszystkich miejsc nie obsłuży się tylko istniejącymi liniami, niektóre już i tak są pokręcone.
Ja mam takie pytanie - czy są jeszcze ludzie, którzy w nocy podróżują przez Warszawę z przesiadką na Centralnym? Może sabat już nie jest taki ważny jak kiedyś?

KM
Posty: 133
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 17 wrz 2023, 19:56

ashir pisze:
17 wrz 2023, 14:00
Na N12 nawet w weekendy nie potrzeba przegubów.
Jeździsz N12 regularnie, czy raz na kilka tygodni/miesięcy?

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 17 wrz 2023, 20:05

Regularnie, różnymi kursami w różne dni tygodnia, głównie w kierunku Metro Trocka, rzadziej w kierunku Dw. Centralnego. Jeśli już coś zmieniać to zamiast gigantycznych postojów na Metro Trocka przydałoby się wydłużenie kursów na Bródno-Podgrodzie. Na Targówek Mieszkaniowy dojeżdżam jako jeden z nielicznych, najdalej do Kołowej prawie wszyscy wysiadają. ;-)

Łukasz
Posty: 10641
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 wrz 2023, 8:59

reserved pisze:
17 wrz 2023, 17:04
mb112 pisze:
15 wrz 2023, 22:16


Czyżby pan radny czytał ten wątek ? W sumie wszystko racja, tylko raczej tych wszystkich miejsc nie obsłuży się tylko istniejącymi liniami, niektóre już i tak są pokręcone.
Ja mam takie pytanie - czy są jeszcze ludzie, którzy w nocy podróżują przez Warszawę z przesiadką na Centralnym? Może sabat już nie jest taki ważny jak kiedyś?
Dobre spostrzeżenie. Trzeba by zrobić badania. Wydaje się, że w ogóle cel komunikacji nocnej przechyla się z dojazdów do pracy na szalę imprezowych/podróżnych powrotów z miasta. Ogólnie tacy ludzie są, ale myślę, że można by im zaproponować inne rozwiązania.
ŁK

BrdzJkb
Posty: 200
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 18 wrz 2023, 9:25

Mając na uwadze istnienie nocnych kursów metra naturalnym punktem przesiadkowym jednak chyba powinna być Świętokrzyska. Co wymagałoby infrastrukturalnego dostosowania.

eloelo520
Posty: 59
Rejestracja: 07 gru 2022, 11:07

Post autor: eloelo520 » 18 wrz 2023, 9:57

reserved pisze:
17 wrz 2023, 17:04
Ja mam takie pytanie - czy są jeszcze ludzie, którzy w nocy podróżują przez Warszawę z przesiadką na Centralnym? Może sabat już nie jest taki ważny jak kiedyś?
Z braku wyjścia się tak robi, oczywiście że każdy by wolał długie linie typu Młociny-Kabaty albo Bemowo-Grochów.

No i często z szacunku do własnego czasu / zmęczenia, zamawia się tego przysłowiowego Uberka. No bo już wolę zapłacić te kilkanaście złotych i wracać 10-15 minut zamiast godziny.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8392
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 wrz 2023, 11:02

BrdzJkb pisze:
18 wrz 2023, 9:25
chyba powinna być Świętokrzyska. Co wymagałoby infrastrukturalnego dostosowania.
Mógłbyś rozwinąć swoją myśl? Jak dostosować infrastrukturę tego skrzyżowania do dodatkowej liczby przystanków?

reserved
Posty: 14622
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 18 wrz 2023, 11:14

eloelo520 pisze:
18 wrz 2023, 9:57
No i często z szacunku do własnego czasu / zmęczenia, zamawia się tego przysłowiowego Uberka.
O to to to! Teraz jest o wiele większa dostępność przewozów osób. Dawniej taksówka była oznaką jakiegoś luksusu że się sporo kasy wyda ale się ma własnego szofera. A teraz mam wrażenie, że jak ktoś miałby się turlać nocnymi z przesiadką na Centralnym to woli zamówić takiego ubera i szybko wrócić do domu. Oczywiście to nie znaczy że należy komunikację nocną zwinąć tylko może po prostu te założenia systemu które były w 2007 roku (na tamte czasy słuszne) już się stały archaiczne i trzeba myśleć o czymś innym? A może jednak to metro jest dobrym sposobem na przemieszczanie się w nocy? Mamy teraz jego większą dostępność niż kilkanaście lat temu. Wiele osób wybierze ubera niż autobus nocny. Ale jakby miał już do wyboru metro a uber to być może być chętniej przerzucił się na transport publiczny. A przy okazji takie Nxx zamiast kursować na długich trasach zrobiłoby więcej kółek jako dowozówka do metra. Mogłoby kursować i sprawniej, i punktualniej, i częściej. Ja wiem - w nocy w metrze prowadzone są różne prace techniczne. Pytanie czy każdej nocy? Czy okazjonalnie? Być może po prostu co jakiś czas na okres tych prac wystarczy puścić autobus zastępczy i tyle.

BrdzJkb
Posty: 200
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 18 wrz 2023, 11:53

person pisze:
18 wrz 2023, 11:02
Mógłbyś rozwinąć swoją myśl? Jak dostosować infrastrukturę tego skrzyżowania do dodatkowej liczby przystanków?
Najpierw to myślę, że zagadnienie powinno zostać dogłębnie przebadane przez organizatora i jeżeli rzeczywiście jest to optymalny punkt do stworzenia takiego centrum przesiadkowego (a może Dworzec Centralny wcale nie jest jakimś tam generatorem i źródłem podróży tylko na przykład odpowiada za połowę realizowanych podróży?) to tam powinno ono powstać. Rozkład powinien kształtować infrastrukturę nie na odwrót, szczególnie że jak widać - siatka nocna to perspektywa prawie dwóch dekad funkcjonowania.

Natomiast, na Centralnym mamy łącznie z przystankami na Emilii Plater ~450 metrów krawędzi peronowej. Na skrzyżowaniu Świętokrzyskiej z Marszałkowską mamy 4 wloty (czyli potencjalnie 8 krawędzi) i 2 przystanki tramwajowe. Chyba temat jest zarządzalny.

mb112
Posty: 973
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 18 wrz 2023, 12:03

person pisze:
18 wrz 2023, 11:02
BrdzJkb pisze:
18 wrz 2023, 9:25
chyba powinna być Świętokrzyska. Co wymagałoby infrastrukturalnego dostosowania.
Mógłbyś rozwinąć swoją myśl? Jak dostosować infrastrukturę tego skrzyżowania do dodatkowej liczby przystanków?
Jakby nie kombinować, to tam ciężko z miejscem na postój 23 autobusów.
Powiedzmy że można upchnąć:
- 3 na Metro Świętokrzyska 04,
- 3 na 03,
- nawet z 5-6 na 02 + dodatkowo przed nim,
- też z 5-6 na 01 i przed nim, pewnie likwidując trawnik,
- żeby kolejne upchnąć na jezdni wschodniej w stronę Królewskiej to trzeba by pewnie zlikwidować parkowanie na chodniku,
- na Świętokrzyskiej po wschodniej stronie to nie bardzo jest miejsce na jakikolwiek przystanek,
Ogólnie strasznie ciężko i ciasno by było. Pytanie czy jest sens tak kombinować, jak do pętli na Centralnym nie jest daleko, jest to naturalne miejsce na pętlę od dawna a dodatkowo i tak część linii jedzie przez Metro Świętokrzyska.

mb112
Posty: 973
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 18 wrz 2023, 12:10

BrdzJkb pisze:
18 wrz 2023, 11:53
i 2 przystanki tramwajowe. Chyba temat jest zarządzalny.
A, no chyba żeby jeszcze przystanki tramwajowe w to włączyć, w nocy faktycznie nie są używane, a były już przypadki, że autobusy jeździły torowiskiem na Marszałkowskiej (karetki regularnie jeżdżą). Tylko wtedy trzeba by tak rozkład rozplanować, żeby już po 23.00 żadne tramwaje tu się nie plątały.
No i też pytanie, czy jednak to ma sens. M1 i M2 nie kursują całą dobę, z kolei na Centralnym jest trochę późno przyjeżdżających pociągów (no teraz chwilowo pewnie mniej), z których ludzie powinni mieć łatwy dostęp do autobusów.
Konkurencja uberów, taksówek itd. wiadomo, że jest większa niż kiedyś, ale jednak zawsze były osoby, które za nic by nie wsiadły do nocnego i wolały zawsze zamawiać taksówkę, może na początek trzeba zacząć od uzupełnienia sieci tam gdzie nie ma w ogóle.

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 wrz 2023, 12:20

reserved pisze:
18 wrz 2023, 11:14
eloelo520 pisze:
18 wrz 2023, 9:57
No i często z szacunku do własnego czasu / zmęczenia, zamawia się tego przysłowiowego Uberka.
O to to to! Teraz jest o wiele większa dostępność przewozów osób. Dawniej taksówka była oznaką jakiegoś luksusu że się sporo kasy wyda ale się ma własnego szofera. A teraz mam wrażenie, że jak ktoś miałby się turlać nocnymi z przesiadką na Centralnym to woli zamówić takiego ubera i szybko wrócić do domu. Oczywiście to nie znaczy że należy komunikację nocną zwinąć tylko może po prostu te założenia systemu które były w 2007 roku (na tamte czasy słuszne) już się stały archaiczne i trzeba myśleć o czymś innym? A może jednak to metro jest dobrym sposobem na przemieszczanie się w nocy? Mamy teraz jego większą dostępność niż kilkanaście lat temu. Wiele osób wybierze ubera niż autobus nocny. Ale jakby miał już do wyboru metro a uber to być może być chętniej przerzucił się na transport publiczny. A przy okazji takie Nxx zamiast kursować na długich trasach zrobiłoby więcej kółek jako dowozówka do metra. Mogłoby kursować i sprawniej, i punktualniej, i częściej. Ja wiem - w nocy w metrze prowadzone są różne prace techniczne. Pytanie czy każdej nocy? Czy okazjonalnie? Być może po prostu co jakiś czas na okres tych prac wystarczy puścić autobus zastępczy i tyle.
Kursowanie metra przez całą noc z pewnością nie będzie tańsze od autobusów. :-)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8392
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 wrz 2023, 12:43

BrdzJkb pisze:
18 wrz 2023, 11:53
Rozkład powinien kształtować infrastrukturę nie na odwrót, szczególnie że jak widać - siatka nocna to perspektywa prawie dwóch dekad funkcjonowania.

Natomiast, na Centralnym mamy łącznie z przystankami na Emilii Plater ~450 metrów krawędzi peronowej. Na skrzyżowaniu Świętokrzyskiej z Marszałkowską mamy 4 wloty (czyli potencjalnie 8 krawędzi) i 2 przystanki tramwajowe. Chyba temat jest zarządzalny.
Jak wygląda punkt przesiadkowy wzdłuż ulicy można zobaczyć np. w Łodzi, gdzie Sabat urządzono wzdłuż al. Kościuszki. Szczerze? Straaaasznie dużo biegania, miejsce zatrzymania autobusu danej linii losowe (kto pierwszy, ten lepszy), a na Świętokrzyskiej miałbyś cztery, a nie jedną ulicę. No nie wiem, ale jestem ciekaw szczegółów ;-)

ODPOWIEDZ