Rozkłady tramwajowe - 2023

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4922
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 01 paź 2023, 5:41

Będą realizowane. Problem dotyczy tylko kilku brygad chociaż nawet jeśli to miałaby być tylko 1 brygada to uważam że jakaś informacja by się należała pasażerom.
Obrazując na przykładzie - czekasz o 4.30 na tramwaj który jest w rozkładzie ale obsługuje go dziś inny zakład i u Ciebie go nie będzie bo włączy się do ruchu 5 przystanków dalej. Analogicznie na zjeździe, gdzie zjedzie z trasy podstawowej wcześniej niż rozkładowy kurs zjazdowy, który powinien być realizowany do innego zakładu. W skrajnych godzinach ludzie wychodzą na konkretny kurs, gdzie znają nawet trasy wyjazdowe/zjazdowe jadąc lub wracając z pracy. Rozumiem, że dziś niedziela i skala pracujących jest inna ale jednaj niektórzy też pracują...
ObrazekObrazek

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 paź 2023, 10:02

Zrobi zjazd do zajezdni Praga, a potem do domu na Mokotów :)
ŁK

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 01 paź 2023, 10:03

Czy ja dobrze pacze, że mokotowskie 4 chowają się na R1?
miłośnik 13N

Matt Cubis
Posty: 476
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 01 paź 2023, 10:19

Bywalec pisze:
01 paź 2023, 5:41
Będą realizowane. [...] Obrazując na przykładzie - czekasz o 4.30 na tramwaj który jest w rozkładzie ale obsługuje go dziś inny zakład i u Ciebie go nie będzie bo włączy się do ruchu 5 przystanków dalej.
Czyli kurs rozkładowy nie będzie realizowany z kilku przystanków 🙃

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 paź 2023, 17:50

ZTM sobie wymyślił, że dziś TW mają w ogóle nie wypuszczać wagonów 134N (tylko długie niskie) i w piątek trzeba było coś na szybko wyrzeźbić. Mokotów na 73 włącza/wyłącza się na Kercelaku. Żoliborz na 6 pod własną bramą. Tyle byłem w stanie uratować.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 01 paź 2023, 19:57

A jednak widziałem i na 6 i na 22 U-Booty ;)

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 01 paź 2023, 20:30

116Na liczy się jako skład. ;-)

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 01 paź 2023, 21:26

A on nie ma mniejszej pojemności niż szczenię?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 paź 2023, 21:40

Na pewno nie. A nominalną to ma na poziomie składu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 paź 2023, 9:14

pawcio pisze:
09 wrz 2023, 9:15
fraktal pisze:
08 wrz 2023, 20:08
Dzisiaj skrócone 33 pięknie przyblokowało 3 kolejne tramwaje przy wjeździe na pętlę Piaski, bo akurat dostał światło do jazdy na wprost, a musiał niestety skręcić. W związku z tym przyblokował 22i 35 również kończące na Piaskach oraz 33 na pełnej trasie. To byłoby nawet zabawne, gdyby nie to, że cały tłum z tego pierwszego 33 musiał czekać na ten ostatni tramwaj.Przez najbliższy miesiąc sporo sobie poobserwuję sytuację na bielańsko-żoliborskim torowisku. I oczywiście nadal na 33 dodarki są niskie, a całki wysokie.
Widzę opcję, żeby przynajmniej zrotować układ i żeby na Piaski w szczycie przechodziły niskie całki a wysokie dodatki jeździły do Młocin.
Od października widzę, że jest nowy rozkład 33, gdzie dodatki są wysokie, a całki niskopodłogowe. Dzięki temu w międzyszczycie są wszystkie kursy niskopodłogowe. Zmiana na plus, biorąc pod uwagę ile czasem 2 brygada "musiała" zabierać osób czekających na kurs niskopodłogowy -czasem trafiał się pasażer na wózku, pasażer z chodzikiem, pasażerowie z wózkiem dziecięcym i to wszystko nieraz w jednym kursie. Wieczór trochę gorzej wygląda jeśli chodzi o rozkład niskich kursów, ale wtedy zapotrzebowanie na takie kursy jest nieco mniejsze niż za dnia. Moim zdaniem, zmiana na plus. ;)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 paź 2023, 9:51

Nie można mieć wszystkiego. Pod kątem niskiej podłogi międzyszczyt na pewno jest ważniejszy niż wieczór.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 02 paź 2023, 15:15

pawcio pisze:
02 paź 2023, 9:51
Nie można mieć wszystkiego. Pod kątem niskiej podłogi międzyszczyt na pewno jest ważniejszy niż wieczór.
Uważam że przy takiej nadwyżce wagonów nispodłogowych wszystkie linie udało by się zrobić w ten sposób.

Brygady całodzienne niska podłoga.
Dodatki miks wysokiej i niskiej.
Przy ponad 400 wagonów niskopodłogowych póki co można by zrobić.

282 brygady całodzienne niskie
38/39 dodatki niskie A/B
77/78 dodatki wysokie A/B

Razem
Niskie 320/321
Wysokie 77/78

Tylko trza chcieć i zrobić plan obsadowy po całości.

Dodatki niskie zostały by na 1, 2, 10, 17, 26, 31, 76.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 02 paź 2023, 15:20

To znaczy, że nie ma niskopodłogowych, bo się komuś nie chce? Może rozmiar tramwaju jest nieodpowiedni. W końcu na 17 czy 33 lepiej dać wysoki skład dwuwagonowy niż szczeniaki.

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 02 paź 2023, 15:49

Georg pisze:
02 paź 2023, 15:20
To znaczy, że nie ma niskopodłogowych, bo się komuś nie chce? Może rozmiar tramwaju jest nieodpowiedni. W końcu na 17 czy 33 lepiej dać wysoki skład dwuwagonowy niż szczeniaki.
Jeśli ma być rezerwa w postaci 150 wozów niskich to ok. Bogata stolica.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 paź 2023, 15:55

Georg pisze:
02 paź 2023, 15:20
To znaczy, że nie ma niskopodłogowych, bo się komuś nie chce? Może rozmiar tramwaju jest nieodpowiedni. W końcu na 17 czy 33 lepiej dać wysoki skład dwuwagonowy niż szczeniaki.
Pawcio pisał kiedyś, że 105tki będą musiały wyjeżdżać, bo trzeba je trzymać w rezerwie, gdy na nowe trasy będzie potrzeba więcej taboru. Jedyne co można zrobić, to żeby wyjeżdżały minimalne ilości wozokilometrów na dodatkach zamiast na całkach.

Zablokowany