Nowy system biletowy
Moderator: JacekM
-
- Posty: 1231
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Nowy system biletowy
Wygląda na to że nareszcie pożegnamy się z beznadziejnym i przestarzałym Monetelem.
https://www.facebook.com/10006453781795 ... 776873543/
https://www.facebook.com/10006453781795 ... 776873543/
To wszystko nie tak szybko...
Zresztą co po nowoczesnym systemie biletowym jak kontrola biletów jest na dość niskim poziomie. Nie dość że tych ludzi jest mało, to jeszcze są widoczni z daleka. Teraz też ma być tylko 250 czytników, więc nie za bogato.
Zobaczymy ile firmy zaśpiewają za ten nowy system, bo oj tanio nie będzie.
A przy okazji to pisząc specyfikację do tak dużego przetargu warto zrobić to porządnie i chociażby zdecydować się czy w Warszawie mamy kontrolerów czy rewizorów. Bo pewnie coś skopiowano bezrefleksyjnie.... O wymianie kasowników w pociągach KM też chyba zapomniano.
Zresztą co po nowoczesnym systemie biletowym jak kontrola biletów jest na dość niskim poziomie. Nie dość że tych ludzi jest mało, to jeszcze są widoczni z daleka. Teraz też ma być tylko 250 czytników, więc nie za bogato.
Zobaczymy ile firmy zaśpiewają za ten nowy system, bo oj tanio nie będzie.
A przy okazji to pisząc specyfikację do tak dużego przetargu warto zrobić to porządnie i chociażby zdecydować się czy w Warszawie mamy kontrolerów czy rewizorów. Bo pewnie coś skopiowano bezrefleksyjnie.... O wymianie kasowników w pociągach KM też chyba zapomniano.
-
- Posty: 3035
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Oby nie wprowadzili czegoś takiego jak we Wrocławiu, że kupując bilet w pojeździe nie dostajesz żadnego!!! potwierdzenia że kupiłeś bilet, przez co jesteś bezradny w obliczu awarii podczas kontroli biletów. A niestety wszystko na to wskazuje.
Obecne automaty pojazdowe nie są najgorsze.
Obecne automaty pojazdowe nie są najgorsze.
To jest standardowe rozwiązanie w przypadku zakupu biletu w kasowniku, dotyczy wielu miast i jest coraz popularniejsze. Potwierdzenie transakcji wyświetla się na ekranie. Można też sprawdzić ważność swojego biletu w kasowniku. Nikt nikogo nie zmusza do korzystania z tego rozwiązania, dalej można zakupić bilet papierowy w kiosku i biletomatach stacjonarnych, jak również można skorzystać z aplikacji.
https://www.wroclaw.pl/komunikacja/spra ... -kasowniku
https://www.wroclaw.pl/komunikacja/spra ... -kasowniku
-
- Posty: 568
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Są tragiczne pod względem zajmowanej przestrzeni co było wielokrotnie tutaj wspominane.
No i automat jest jeden na pojazd (w innych miastach czasem dwa), a kasowników z funkcją płatności bez problemu może być więcej. Istotne, gdy więcej osób chce jednocześnie zakupić bilet.
-
- Posty: 3035
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Ale to jest pogorszenie oferty względem tego co obecnie.
To wolę mieć jeden automat dotychczasowego typu, a drugi może być ten nowy.
Poza tym, już nie narzekajmy - kiedyś to dopiero były automaty w niektórych autobusach, np te z A7XX Mobilisu...
To już Twoja subiektywna opinia. Jak w sobotę byłem we Wrocławiu to zdecydowanie więcej osób płaciło za bilet za pomocą karty niż kasowało papierowy bilet. Pewnie dlatego, że jest to szybka i wygodna forma płatności. Tak jak pisałem pasażer ma zawsze możliwość sprawdzenia czy bilet został kupiony.
ZTM nie będzie przecież kupować kasowników dla KM.
Hanoi, Pekin, Hong Kong, Polska: http://pl.youtube.com/65floyd65
Pamiętnik sprzed lat: http://blogsprzedlat.blogspot.com/
Życie na dalekim wschodzie: http://ssm2003.blogspot.com/
Zawodowo
Pamiętnik sprzed lat: http://blogsprzedlat.blogspot.com/
Życie na dalekim wschodzie: http://ssm2003.blogspot.com/
Zawodowo
To w pociągach pozostaniemy przy kartonikach? Bo skoro kupują dla ajentów to czemu KM pozostaną poza nowym systemem?
Nie zostajemy przy kartonikach. KM same muszą wymienić kasowniki.
Hanoi, Pekin, Hong Kong, Polska: http://pl.youtube.com/65floyd65
Pamiętnik sprzed lat: http://blogsprzedlat.blogspot.com/
Życie na dalekim wschodzie: http://ssm2003.blogspot.com/
Zawodowo
Pamiętnik sprzed lat: http://blogsprzedlat.blogspot.com/
Życie na dalekim wschodzie: http://ssm2003.blogspot.com/
Zawodowo
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27588
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
A czy przyjdzie kiedyś czas, w którym KM będą zobowiązane do instalacji kasowników w każdym pojeździe, czy do końca świata trzeba być skazanym na oczekiwanie na kierownika przy pierwszych drzwiach itd.?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Spodziewasz się że KM wyłożą sporą kasę aby okablować kible i zamontować kasowniki? Prędzej krzykną niebotyczną kasę za pockm honorowania biletów.... Zresztą ciągle się mówi o wymianie taboru.
Przy częściowym honorowaniu na obecnych zasadach przecież nie potrzeba kasowników w każdym pociągu, wystarczy kasownik/automat na peronie i wyposażenie konduktorów w terminale EMV.
Pozostali więksi dostawcy - Mennica, Mera i RG, mają systemy, które chyba nawet jakoś tam działają ale są bardzo ograniczone. Mennica daje albo biletomat bez biletów albo taki sobie system przystankowy, nigdy coś kompletnego, Mera tylko opcję numer 1. A RG chyba nie ma jeszcze wdrożenia, w którym można w pojeździe kupić bilet inny niż jednorazowy, to jest trochę lipa.
Bo w sumie wychodzi na to, że taki system biletowy online to absolutnie olbrzymi projekt, być może zbyt duży dla naszych firm. Tak naprawdę dopiero SKUP2 jest kompletnym systemem biletowym o sensownej funkcjonalności, no ale jego wdrożenie póki co pozostawia wiele do życzenia. System z Trójmiasta chyba też będzie całkiem funkcjonalny, ale jego założenia to czyste zło.Piottr pisze: ↑23 paź 2023, 15:54Z jednej strony wypada się cieszyć, że po 24 latach eksploatacji pożegnamy zabytkowy system biletowy Monetela, który już w momencie uruchomienia był o jakieś 10 lat przestarzały.
Z drugiej strony obawiam się wjazdu na białym koniu wykonawcy, który drugi raz na Śląsku nie umie uruchomić systemu taryfowego i testuje wersję beta na pasażerach...
Co by dużo nie mówić, to w porównaniu ze ŚKUP (i jego następcą) jednak system Monetela był dojrzały i dopracowany, a najczęstszą awarią na początku było zapchanie wlotu kasownika starym biletem złożonym na pół.
Pozostali więksi dostawcy - Mennica, Mera i RG, mają systemy, które chyba nawet jakoś tam działają ale są bardzo ograniczone. Mennica daje albo biletomat bez biletów albo taki sobie system przystankowy, nigdy coś kompletnego, Mera tylko opcję numer 1. A RG chyba nie ma jeszcze wdrożenia, w którym można w pojeździe kupić bilet inny niż jednorazowy, to jest trochę lipa.
W teorii tak. Ale biorąc pod uwagę, że czasem pociąg potrafi wjechać na stację i postać 10-15 minut (bo trzeba przepuścić opóźnione IC) pomysł z kasowaniem biletów na zewnątrz... może się nie sprawdzić.