Objazdy i inne okresowe zmiany tras autobusów - 2023

Moderator: Wiliam

Georg
Posty: 5991
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 08 lis 2023, 16:07

ashir pisze:
08 lis 2023, 16:00
Nie dotyczy tramwajów.
Apropo tramwajów - zawieszenie 22 to rozumiem. Ale co ma do Alej i Mostu Poniatowskiego 73?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25359
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 lis 2023, 16:18

Bieg niepodległości i przeciążenie Kercelaku 17+33.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25359
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 lis 2023, 16:19

michael112 pisze:
08 lis 2023, 15:06
Georg pisze:
08 lis 2023, 13:52
Natomiast nie bardzo wiem po co przy takich dniach w ogóle wypisywać zmiany z podziałem na godziny i warianty objazdów zamiast napisać po prostu, że będą jeździć najbliższymi ciągami.
A ludzie mają wróżyć z kryształowej kuli, jaką trasą mają dojechać do celu. :D
Mogą zawsze oddać te szklane kule nadzorowi ruchu. Przydadzą im się we wróżeniu, co gdzie skierować.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

reserved
Posty: 14615
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 09 lis 2023, 8:11

mb112 pisze:
08 lis 2023, 9:56
reserved pisze:
07 lis 2023, 22:48

Jak Ty chcesz się łamać przegubem na prawoskręcie z Al. Jerozolimskich w Ryżową? Jak tam nawet solówki mają problem gdy auta stoją na światłach. Chyba że się przesunie linię zatrzymania ale kiepsko to widzę.
No tak, to jest faktycznie dość newralgiczne miejsce, ale może by rzeczywiście wystarczyło przesunąć linię zatrzymania.
Moim zdaniem sztuka dla sztuki. Zwłaszcza że dodatkowo 220 utknie na lewoskręcie w Aleje w korku.

mb112
Posty: 969
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 09 lis 2023, 9:55

reserved pisze:
09 lis 2023, 8:11
Zwłaszcza że dodatkowo 220 utknie na lewoskręcie w Aleje w korku.
To też racja, czyli wychodzi że w sumie obecna trasa jest optymalna.
Ale i tak obstawiam, że to kiedyś będzie kolejna linia do zmiany na przeguby. 178 by się przydało już teraz (trafiają się sporadycznie, wiem), ale tu chyba największy problem by był ze skrętem Prystora / Skoroszewska (była już mowa o tym). Chyba żeby 178 przesunąć na Dzieci Warszawy (Ryżowa - Dzieci Warszawy - Skoroszewska), to wtedy obie linie byłyby na całej długości Skoroszewskiej (na przystanku Prystora zostałoby tylko 207).

rudy
Posty: 1802
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 09 lis 2023, 10:15

mb112 pisze:
09 lis 2023, 9:55
Chyba żeby 178 przesunąć na Dzieci Warszawy (Ryżowa - Dzieci Warszawy - Skoroszewska), to wtedy obie linie byłyby na całej długości Skoroszewskiej (na przystanku Prystora zostałoby tylko 207).
Ale wtedy byłby problem ze skrętem Skoroszewska - Dzieci Warszawy (kierunek Centrum). Trzeba by linię zatrzymania na pasie do skrętu w Skoroszewską, przesunąć mocno do tyłu.
I ZP Prystora tylko z 207 to nieakceptowalne, moim zdaniem.
Pozdrawiam

Gdynianin
Posty: 641
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 09 lis 2023, 11:21

mb112 pisze:
09 lis 2023, 9:55
reserved pisze:
09 lis 2023, 8:11
Zwłaszcza że dodatkowo 220 utknie na lewoskręcie w Aleje w korku.
To też racja, czyli wychodzi że w sumie obecna trasa jest optymalna.
Ale i tak obstawiam, że to kiedyś będzie kolejna linia do zmiany na przeguby.
Wydaje się, że pożądane mogłoby tu być ujednolicenie częstotliwości z WKD (co 10 w szczycie po czerwcu 2024) i pomysł na umożliwienie przesiadek rano w relacji Skorosze->WKD do centrum; WKD z centrum->Szyszkowa i popołudniem w odwrotnym kierunku. Problemem jest jednak brak zatok przystankowych gdzie takie 220 mogłoby poczekać te 2 minuty.

Autobus Czerwon
Posty: 4108
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 09 lis 2023, 11:56

Jeżeli 220 miałoby jeździć co 10' (heh, niezłe sci-fi) to wystarczyłoby żeby po prostu przyjeżdżało w półtaktu WKD i nie musiałoby nigdzie nic odstawać. W praktyce rozmawiamy o mieście w którym wczoraj w szczycie B 75% autobusów jeździło z opóźnieniem pow. 3 minut, więc ustawianie takich rozkładowych koordynacji to wręcz rosyjska ruletka.

reserved
Posty: 14615
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 09 lis 2023, 22:11

Autobus Czerwon pisze:
09 lis 2023, 11:56
Jeżeli 220 miałoby jeździć co 10' (heh, niezłe sci-fi) to wystarczyłoby żeby po prostu przyjeżdżało w półtaktu WKD i nie musiałoby nigdzie nic odstawać.
Dopóki ZTM nie wpadnie na to, żeby zrobić normalne przerwy kierowcom to możemy sobie robić dowolne takty, i tak będzie to jeździło jak chciało.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25359
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 lis 2023, 22:54

Żaden rozkład z jakimikolwiek postojami nie pomoże, jeśli 148 przyjeżdża zza Wisły na Gocław na -40 a za dwie minuty kolejny z -27.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

reserved
Posty: 14615
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 10 lis 2023, 12:21

pawcio pisze:
09 lis 2023, 22:54
Żaden rozkład z jakimikolwiek postojami nie pomoże, jeśli 148 przyjeżdża zza Wisły na Gocław na -40 a za dwie minuty kolejny z -27.
Na 220 akurat przy rozkładowych półgodzinnych postojach na Rebusowej autobusy jeździły całkiem sprawnie. Ale trwało to krótko bo niedługo potem ZTM zabrał brygadę i poucinał postoje. Od tamtej pory codziennie są sterowania.

Awatar użytkownika
sprinter
(ziuuu.ex.1205)
Posty: 3549
Rejestracja: 10 sie 2012, 20:49
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: sprinter » 10 lis 2023, 12:25

pawcio pisze:
09 lis 2023, 22:54
Żaden rozkład z jakimikolwiek postojami nie pomoże, jeśli 148 przyjeżdża zza Wisły na Gocław na -40 a za dwie minuty kolejny z -27.
Pomoże za to na liniach obarczonych opóźnieniami typu -15/-20, a z postojami rzędu 9, czy 11 na obydwu krańcach - na przykład 173
15, 116, 122, 157, 181, 185, 186, 205, 518, N46 :mewa:
Phototrans | Omni-Bus | WGKM

Leitner98
Posty: 90
Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:29

Post autor: Leitner98 » 10 lis 2023, 20:20

168
w kierunku Witolin:
od skrzyżowania al. Niepodległości/ Rakowiecka: Rakowiecka – Waryńskiego – Puławska – Dolna – Belwederska – Nabielaka i dalej swoją trasą

w kierunku Spartańska:
od skrzyżowania al. Polski Walczącej/ Czerniakowska/ Gagarina: Czerniakowska – Chełmska – Dolna – Puławska – Waryńskiego – Rakowiecka i dalej swoją trasą
W kierunku Witolin "Waryńskiego" pojawiło się chyba przypadkiem?
Za to w kierunku Spartańskiej jak ma skręcić z Puławskiej/Waryńskiego w Rakowiecką? Na skrzyżowaniu z Boya sygnalizator nie zezwala na zawracanie.

Łukasz
Posty: 10622
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 10 lis 2023, 21:01

Nie zdziwiłbym się, gdyby jakiś geniusz wymyślił zawracanie na Rondzie Jazdy Polskiej. Wszak najlepiej objechać pół dzielnicy, zamiast skręcić w Madalińskiego. Raczej zawracania przy Batorego bym nie próbował.
ŁK

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36650
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 10 lis 2023, 21:36

A może brakuje Boya?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ