Bilety, kontrole, taryfa
Moderator: JacekM
Wątpię aby posiadali jakikolwiek dokument... A zabranie ich na komisariat to strata czasu i zarobku dla kontrolera. Tak to jest niestety.
To zależy, czy będzie wracać autobusem czy piechotą
ŁK
Prawda jest taka ze pasażerowie sami pozwalają im jeździć. A w przypadku kontroli nawet stanąć w ich obronie
Maleńczuk w piosence 'Synu' pisze: Nie możesz tak jak ja ciągle autobusem
Jeździć do pośredniaka na gapę
Tobie też pewnie już nie piszą mandatów
826 KPC bezskuteczność
Egzekucji wszelkich po samą wieczność
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
UM Ząbki ogłosiło 9 kwietnia, że od 1 czerwca 2024 roku oferta dopłat do biletu metropolitalnego zostanie rozszerzona o bilety normalne, a nie tak jak dotychczas – tylko bilety ulgowe. Tym samym nie będzie już tego typu wyjątku w ofercie Warszawa+. To kolejny dobry krok w kierunku ujednolicania taryfy dla aglomeracji.
A w odpowiedzi na pytanie o rozszerzenie I strefy dla KM możemy przeczytać:
A w odpowiedzi na pytanie o rozszerzenie I strefy dla KM możemy przeczytać:
– to prawda, że umowa z KM to wyklucza?Nigdzie nie ma I strefy biletowej ZTM na kolej w ramach wspólnego biletu ZTM-KM poza granicami administracyjnymi Warszawy, wyklucza to umowa Warszawy z Kolejami Mazowieckimi, takie strefowania dotyczy to również SKM - wszystkie przystanki kolejowe poza Warszawą są w II strefie biletowej ZTM. Sytuację dodatkowo gmatwa również to, że same Koleje Mazowieckie mają w swojej taryfie również bilety strefowe ale strefy KM nie pokrywają się ze strefowaniem ZTM. KM ma 3 strefy biletowe w aglomeracji stołecznej.
Bzdura, 15 lat temu stacja Ząbki była w pierwszej strefie biletowej ZTM, a Zielonka w drugiej strefie i tam był koniec taryfy ZTM. Później Ząbki i Zielonka w ogóle wycofały się z finansowania biletu, a jak Ząbki wróciły to już od razu do drugiej strefy ZTM i tak jest do dziś. Raczej to wymówka, bo Opacz na sieci WKD jest po dziś dzień w pierwszej strefie i tam też są bilety strefowe, chociaż czasowe.
Ale dalej w KM pozostanie absurd honorowania jedynie wybranych rodzajów biletów ZTM. Choć wyświetlacze we Flirtach pokazują strefy ZTM bez gwiazdki.
Często mi się zdarzało, że czytniki kierowników w pociągach twierdziłi, że mam nieważny (czasem że od minuty) bilet 90-dniowy, ale jak wczoraj kierownik stwierdził, że mój 3 miesięczny to (nieważny tutaj) bilet 90 minutowy postanowiłem sprawdzić go w metrze i faktycznie wyświetliło się, że bilet za 3 minuty straci ważność. Ciekawiej było na innej stacji metra, bo już w ogóle wyświetlił się jako nieważny. Po ponownym zalogowaniu wyświetliła się ważność biletu, ale tylko przez 5 minut. Wychodzi na to, że ZTM zabezpieczył się przed klonowaniem eWKM owymi 5 minutami ważnośći QR kodu. Tylko wówczas, na logikę, powinien być zegar odliczający czas ważności QR kodu albo taki QR kod powinien zniknąć/wyszarzyć się, cokolwiek. Często w pociągach jest problem z zalogowaniem się i widząc kierownika odpalam aplikację, aby nie musiał stał mi na głową i czekać na zalogowanie. I potem to nie jest nic przyjemnego usłyszeć przy ludziach, że ma się nieważny (ważny) bilet, bo minęło już 5 minut od zalogowania - ale to wiedza tajemna. To wczorajsze błędne wyświetlenie rodzaju biletu pominę, bo to było pierwszy raz.
A przy okazji narzekania na eWKM, to czy aby wyświetlić wejściówkę do metra trzeba koniecznie się logować? Nie ma na niej ani zdjęcia ani innych danych osobowych, a idąc w tłumie ciężko jeszcze ten PIN wklepywać. To temat do przemyślenia, gdyby przeczytał ktoś mający wpływ na działanie aplikacji.
A przy okazji narzekania na eWKM, to czy aby wyświetlić wejściówkę do metra trzeba koniecznie się logować? Nie ma na niej ani zdjęcia ani innych danych osobowych, a idąc w tłumie ciężko jeszcze ten PIN wklepywać. To temat do przemyślenia, gdyby przeczytał ktoś mający wpływ na działanie aplikacji.
Bzdurą to jest że Zielonka sama z siebie Wycofała się z finansowania wspólnego biletu.ashir pisze: ↑18 kwie 2024, 18:05Bzdura, 15 lat temu stacja Ząbki była w pierwszej strefie biletowej ZTM, a Zielonka w drugiej strefie i tam był koniec taryfy ZTM. Później Ząbki i Zielonka w ogóle wycofały się z finansowania biletu, a jak Ząbki wróciły to już od razu do drugiej strefy ZTM i tak jest do dziś. Raczej to wymówka, bo Opacz na sieci WKD jest po dziś dzień w pierwszej strefie i tam też są bilety strefowe, chociaż czasowe.
Po tym jak Ząbki się wypięły na współfinansowanie a w międzyczasie ruszył remont linii kolejowej 449 (w ramach Modernizacji Rail Baltica) to nagle Zielonka, Kobyłka, Wołomin oraz Zagościniec zostały postawione pod Murem. Mniej więcej podobnie jak w poprzednich latach Grodzisk Mazowiecki starał się o SKM, ale Brwinów wszystko torpedował i o ile autobusom można w sposób bezkarny "wyciąć" przystanki jak to było kiedyś na przykładzie miasta Jabłonna, taki "myk" na kolei to już trudniej było, szczególnie że każde odstępstwo, to słony rachunek od PKP-PLK.
Mały OT. A to przewoźnicy płacą jakąś podwyższoną stawkę jeśli pociąg nie zatrzymuje się na stacji/p.o.?
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36859
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Gdzie miałby się nie zatrzymywać, w Ząbkach? A z jakiej paki, skoro mówimy o taryfie, a nie o obsłudze w ogóle? W jaki sposób niechęć Ząbek do wspólnego biletu miałaby wpłynąć na zatrzymywanie się tam pociągów Kolei Mazowieckich (a nie SKM, w której przypadku byłoby to możliwe)?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Hahaha, przemyśl problem jeszcze raz, bo palnąłeś niczym łysy warkoczemo kant kuli.
Dla przypomnienia:
Przewoźnik - Koleje Mazowieckie;
Bilety - ZTM (Oferta Wspólny Bilet ZTM i KM).