Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Twmastersky
Posty: 94
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:36
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Twmastersky » 28 lis 2023, 22:28

fik pisze:
28 lis 2023, 16:02
Przecież tam jest tylko szkoła, ze swojej natury nieczynna w DS, jak również dosłownie kilka domów z mozliwością dojścia do Jarzębinowej lub Zdziarskiej. Więcej sensu miałoby przekierowanie 326 przez Verdiego.

Tylko że na tej Zdziarskiej też zostało tylko nieszczęsne 234, a tam zbierała się cała chmara ludzi ze wschodniej części ulicy często dochodząca 1-2km do normalnych autobusów.
Obrazek

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 lis 2023, 9:46

Bastian pisze:
28 lis 2023, 18:24
No właśnie, kładka się zmarnuje...

Przecież nikt chyba nie postuluje likwidacji lekcji WF 8-(

Twmastersky pisze:
28 lis 2023, 22:28
fik pisze:
28 lis 2023, 16:02
Przecież tam jest tylko szkoła, ze swojej natury nieczynna w DS, jak również dosłownie kilka domów z mozliwością dojścia do Jarzębinowej lub Zdziarskiej. Więcej sensu miałoby przekierowanie 326 przez Verdiego.

Tylko że na tej Zdziarskiej też zostało tylko nieszczęsne 234, a tam zbierała się cała chmara ludzi ze wschodniej części ulicy często dochodząca 1-2km do normalnych autobusów.
Wbrew pozorom, 234 też jest całkiem normalną linią. Zdaję sobie sprawę, że te wszystkie łanowe osiedla Olesin i Słoneczne Poranki istnieją, ale mimo wszystko uważam że obsługa bardzo dużego (jak na lokalne warunki) blokowiska przy Verdiego jest istotniejsza niż osiedli szeregowców - zwłaszcza, że poziom zamożności mieszkańców obu rejonów nieco się pewnie różni i spodziewałbym się zupełnie innego udziału podróży zbiorkomem w obu miejscach.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

CafeKaskada
Posty: 16
Rejestracja: 08 lis 2023, 21:04

Post autor: CafeKaskada » 29 lis 2023, 14:32

Blokowisko przy Verdiego ma już 3 linie dowożące do metra, więc myślę, że dodatkowa linia zwiedzająca dzielnicę i dowożąca najwyżej do innych autobusów lub do tramwaju nie jest im potrzebna, a dla mieszkańców Augustowa oznaczałoby to jeszcze więcej kręcenia.

Natomiast w kwestii 326, to myślę, że samej trasy w tym rejonie nie ma co zmieniać, tym bardziej, że słyszałem, że niektórzy mieszkańcy mają żal o zabranie 134 z przystanku Zdziarska, a moim zdaniem nie wszystko musi iść na Verdiego. Jak już przy 326 jesteśmy, to jak myślicie, czy taka długa trasa tej linii faktycznie jest potrzebna? Czy nie byłoby lepiej tego 326 podzielić i przywrócić jej starą trasę, a na trasie Olesin - Metro Bródno uruchomić np. 334?

Jurand
Posty: 1080
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 29 lis 2023, 14:36

CafeKaskada pisze:
29 lis 2023, 14:32
Blokowisko przy Verdiego ma już 3 linie dowożące do metra, więc myślę, że dodatkowa linia zwiedzająca dzielnicę i dowożąca najwyżej do innych autobusów lub do tramwaju nie jest im potrzebna, a dla mieszkańców Augustowa oznaczałoby to jeszcze więcej kręcenia.

Natomiast w kwestii 326, to myślę, że samej trasy w tym rejonie nie ma co zmieniać, tym bardziej, że słyszałem, że niektórzy mieszkańcy mają żal o zabranie 134 z przystanku Zdziarska, a moim zdaniem nie wszystko musi iść na Verdiego. Jak już przy 326 jesteśmy, to czy ktoś może się wypowiedzieć, czy taka długa trasa tej linii faktycznie jest potrzebna? Czy nie byłoby lepiej tego 326 podzielić i przywrócić jej starą trasę, a na trasie Olesin - Metro Bródno uruchomić np. 334?
326 jak najbardziej powinno wrócić na starą trasę, a wzmocnione 226 powinno ją zastąpić na Białołęckim odcinku

CafeKaskada
Posty: 16
Rejestracja: 08 lis 2023, 21:04

Post autor: CafeKaskada » 29 lis 2023, 15:15

226 akurat nie za bardzo może zastąpić 326, bo musiałoby albo zostać skądś wycofane, albo bardzo krążyć. Ja to bym raczej uruchomił jakieś 334, które by jeździło z Olesina i dalej jak 326 do Metra Bródno. Może by i to był lekki dubel 226, ale z drugiej strony 326 obecnie funkcjonuje tak samo, a biorąc pod uwagę liczbę ulic do obsłużenia w tamtym rejonie, to może być jedyna opcja.

Ale niezależnie od tego, jak to rozwiązać, pojawia się pytanie, czy na Olesinie zmieści się 5 linii?

ashir
Posty: 27731
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 29 lis 2023, 15:23

Na Olesinie to jest nadpodaż linii.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36646
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 29 lis 2023, 15:33

Trudno żeby jej nie było, skoro to jedyna poważniejsza pętla na pół (no dobra, ćwierć) dzielnicy.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 lis 2023, 16:27

Augustów nic powagą Olesinowi nie ustępuje.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Jurand
Posty: 1080
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 29 lis 2023, 18:14

CafeKaskada pisze:
29 lis 2023, 15:15
226 akurat nie za bardzo może zastąpić 326, bo musiałoby albo zostać skądś wycofane, albo bardzo krążyć. Ja to bym raczej uruchomił jakieś 334, które by jeździło z Olesina i dalej jak 326 do Metra Bródno. Może by i to był lekki dubel 226, ale z drugiej strony 326 obecnie funkcjonuje tak samo, a biorąc pod uwagę liczbę ulic do obsłużenia w tamtym rejonie, to może być jedyna opcja.

Ale niezależnie od tego, jak to rozwiązać, pojawia się pytanie, czy na Olesinie zmieści się 5 linii?
No to 314 zawsze można zabrać z Olesina i puścić Ruskowym na Augustów przez Verdiego (ta linia i tak codziennie jest na sterowaniu, więc dodatkowe 5km jej nie zaszkodzi).
326 na starą trasę i 134 również, prosto Ruskowym z pominięciem Verdiego.
226 wzmocnione, tak jak to było przed wakacjami.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 lis 2023, 18:51

ashir pisze:
29 lis 2023, 15:23
Na Olesinie to jest nadpodaż linii.
Na Regatach trochę linii ludzi mieszka, zaś na rubieżach Warszawy w tamtym rejonie pętli trochę brakuje. I w sumie przez brak planu i zabudowę gdzie się da - raczej trudno z tym coś sensownego zrobić.

EDIT: Się rypłem, to poprawiłem :P
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 lis 2023, 18:54

Linie mieszkają czy ludzie mieszkają?

Czy oba? :P
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Jurand
Posty: 1080
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 29 lis 2023, 19:02

KwZ pisze:
29 lis 2023, 18:54
Linie mieszkają czy ludzie mieszkają?

Czy oba? :P
Regaty to potrafią już przed 6 rano 326 zatowarować pod sufit, w kierunku Marymontu.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4769
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 29 lis 2023, 21:54

Poczułem się ogromnie uprzywilejowany że o tej godzinie mogę się jeszcze obkręcać pod kołdrą :)
Obrazek

CafeKaskada
Posty: 16
Rejestracja: 08 lis 2023, 21:04

Post autor: CafeKaskada » 29 lis 2023, 22:39

Jurand pisze:
29 lis 2023, 18:14
No to 314 zawsze można zabrać z Olesina i puścić Ruskowym na Augustów przez Verdiego (ta linia i tak codziennie jest na sterowaniu, więc dodatkowe 5km jej nie zaszkodzi).
326 na starą trasę i 134 również, prosto Ruskowym z pominięciem Verdiego.
226 wzmocnione, tak jak to było przed wakacjami.
Tylko, że przekierowanie 314, jak i jakiejkolwiek innej linii z Olesina na Augustów wiązałoby się z dodaniem kilku kilometrów, na których linia miałaby raczej małe wykorzystanie, bo by krążyła. No i nie zapominajmy, że przy pętli Olesin też mieszkają ludzie, którzy z tych autobusów korzystają. Moim zdaniem najlepszą opcją jest po prostu przebudowa pętli Olesin tak, żeby pomieściła więcej autobusów.

Jurand
Posty: 1080
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 30 lis 2023, 6:33

CafeKaskada pisze:
29 lis 2023, 22:39
Jurand pisze:
29 lis 2023, 18:14
No to 314 zawsze można zabrać z Olesina i puścić Ruskowym na Augustów przez Verdiego (ta linia i tak codziennie jest na sterowaniu, więc dodatkowe 5km jej nie zaszkodzi).
326 na starą trasę i 134 również, prosto Ruskowym z pominięciem Verdiego.
226 wzmocnione, tak jak to było przed wakacjami.
Tylko, że przekierowanie 314, jak i jakiejkolwiek innej linii z Olesina na Augustów wiązałoby się z dodaniem kilku kilometrów, na których linia miałaby raczej małe wykorzystanie, bo by krążyła. No i nie zapominajmy, że przy pętli Olesin też mieszkają ludzie, którzy z tych autobusów korzystają. Moim zdaniem najlepszą opcją jest po prostu przebudowa pętli Olesin tak, żeby pomieściła więcej autobusów.
326 na odcinku od Kobiałki do Zdziarskiej też ma małe wykorzystanie, a mimo to jedzie Ruskowym.

ODPOWIEDZ