Czy jest ona gdzieś na piśmie (bo poprzednia numeracja chyba jest)?
P.S. Powyższe nie stanowi krytyki, ataku, ani oceny kogokolwiek i czegokolwiek. Jest jedynie pytaniem.
Moderator: Wiliam
Czy jest ona gdzieś na piśmie (bo poprzednia numeracja chyba jest)?
No chyba, że mówimy o 715, to wtedy takie linie zawsze były z zakresu podmiejskich.michael112 pisze: ↑05 gru 2023, 14:45Linie takie jak 145 zawsze były z zakresu zwykłych, bo tam autobus po prostu przejeżdża przez podwarszawską miejscowość, ale oba krańce ma w Warszawie. Inaczej musielibyśmy zmienić np. 139 na 7XX bo wyjeżdża na moment do Konstancina.
Raczej odwrotnie, bo chociażby 350 funkcjonowało jako linia całotygodniowa i pomijająca przystanki przez wiele lat i nie budziło to specjalnych kontrowersji, a ludzie z połączenia korzystaliTym bardziej że system, z niewielkimi zmianami, działa prawie od końca II wojny.
Już były takie sytuacje że narobiono trochę bałaganu w numeracji i potem to odkręcano. Była taka sytuacja w latach 90., najpierw całotygodniowe 350, a później kilka linii 1XX kursujących od poniedziałku do piątku. Notabene, był to efekt cięć oszczędnościowych, chyba z powodu braku kierowców, dokładnie jak teraz. Jak pisałem, później stopniowo wszystko posprzątano i część linii wróciło do kursowania cały tydzień, a pozostałe zmieniono na 3XX. Dokładniej, to dokonano wchłonięcia takich linii przez inne 3XX bo chyba nie było zmiany jako takiej. I tak 301 wchłonęło ówczesne quasi-okresowe 168, a 382 wchłonęło quasi-okresowe 114.
To dowód że system numeracji ma sens.
Ale przyjęło się że linie 1XX/2XX itp. kursują we wszystkie dni tygodnia. 129 kursuje? W przeciwieństwie do 31 chociażby.fik pisze: ↑05 gru 2023, 15:03De facto w tym sztywnym systemie linie z ograniczonymi godzinami kursowania jak 249 czy 129 też powinny mieć numerki z zakresu 3xx, przecież pasażer widząc linię zwykłą ma prawo oczekiwać, że będzie kursować od 4 do 23, a tu zonk. Wszakże żadną miarą nie można nazwać tego linią całodzienną, a numery 3xx, zgodnie z św. systemem "należą do linii okresowych kursujących w określonych porach doby lub tygodnia"
Do przykładu 736, czy masz coś innego na myśli, tylko nie napisałeś?
A teraz się przyjęło, że nie zmienia się numeru linii bez zmiany trasy.michael112 pisze: ↑05 gru 2023, 15:14Ale przyjęło się że linie 1XX/2XX itp. kursują we wszystkie dni tygodnia. 129 kursuje? W przeciwieństwie do 31 chociażby.fik pisze: ↑05 gru 2023, 15:03De facto w tym sztywnym systemie linie z ograniczonymi godzinami kursowania jak 249 czy 129 też powinny mieć numerki z zakresu 3xx, przecież pasażer widząc linię zwykłą ma prawo oczekiwać, że będzie kursować od 4 do 23, a tu zonk. Wszakże żadną miarą nie można nazwać tego linią całodzienną, a numery 3xx, zgodnie z św. systemem "należą do linii okresowych kursujących w określonych porach doby lub tygodnia"
Poprzednia miała paragraf, że dyrektor może zarządzić odstępstwo. Wiec mogło się pojawić odstępstwo generalnie od zmiany numerów przy zmianie charakteru linii.
Jakież to linie zwykłe, pomijające wybrane ZP, bo nie przypominam sobie.
Chciałbym przypomnieć, że literka w oznaczeniu E-x/Exx, znaczy ekspresowa, a nie przyspieszona. To dwie różne rodzaje.Autobus Czerwon pisze: ↑05 gru 2023, 14:27Raczej powinno się maksymalnie uprościć te zakresy, one dzisiaj już i tak praktycznie nikomu nic nie mówią. Zostawić dzienne zwykłe w zakresie 100-399, linie przyspieszone przenumerować na jeden zakres E01-E99, zostawić jeszcze nocne na N, lokalne na L, podmiejskie na 7xx i w zupełności by starczyło. Przy okazji możnaby zrobić trochę porządku i w końcu zmienić numerki 516 czy 521 na te z zakresu dla linii zwykłychmichael112 pisze: ↑05 gru 2023, 14:14
Rzeczywiście, są ważniejsze problemy niż nieprawidłowe oznaczenie 11 na 4 miesiące. 31, 25, 163, 171 itd.
To co następne? Przyspieszona linia 1XX pomijająca wybrane przystanki? Strefowa linia 1XX? Nocne 3XX i dzienne NXX?
Nie mów tego na głos, bo jeszcze to zostanie wprowadzonemb112 pisze: ↑05 gru 2023, 14:30No właśnie, to może już idźmy na całość i jeszcze wymieszajmy ze sobą numery tramwajowe z autobusowymi, nie rozróżniajmy czy dana linia jest lokalna czy zastępcza czy nocna tylko wszystko 1xx, 2xx, 3xx itd. (...)michael112 pisze: ↑05 gru 2023, 14:14To co następne? Przyspieszona linia 1XX pomijająca wybrane przystanki? Strefowa linia 1XX? Nocne 3XX i dzienne NXX?
Nowi mieszkańcy powinni nauczyć się systemu, który będzie logiczny, czyli dany prefiks - dany typ linii. Nie raz spotkałem się z sytuacją, gdzie ktoś w weekend pytał czy przyjedzie 25, bo czekał jakiś czas i dopiero wtedy dowiedział się, że w weekendy linia nie kursuje, patrząc z niedowierzaniem, bo przecież to numer dla linii całotygodniowej.mb112 pisze: ↑05 gru 2023, 14:30(...) I tak, wiem, że nowi mieszkańcy się i tak nie łapią w numeracji, ale po co z tego powodu robić jeszcze większy bałagan, gdyby wiedzieli, że faktycznie 1xx to zawsze linia całotygodniowa, a 3xx okresowa to byłoby im jednak trochę prościej niekiedy.michael112 pisze: ↑05 gru 2023, 14:14To co następne? Przyspieszona linia 1XX pomijająca wybrane przystanki? Strefowa linia 1XX? Nocne 3XX i dzienne NXX?
736 to linia zwykła stała/okresowa czy masz na myśli inną linię?
To, że coś się przyjmuje, nie znaczy, że jest poprawnie (podobnie jak uważane przez niektórych za tożsame zwroty uruchamiać/wznawiać(przywracać) ). Ponadto 163 mimo zmiany trasy niektórych kursów w styczniu 2022 jakoś nie zmieniło oznaczenia. Wytłumaczysz to jakoś?fik pisze: ↑05 gru 2023, 15:30A teraz się przyjęło, że nie zmienia się numeru linii bez zmiany trasy.michael112 pisze: ↑05 gru 2023, 15:14
Ale przyjęło się że linie 1XX/2XX itp. kursują we wszystkie dni tygodnia. 129 kursuje? W przeciwieństwie do 31 chociażby.
Pytanie właśnie, czy się pojawiło, czy też nie, bo jednak mówimy o sytuacji faktycznej, a nie teoretycznej
Na przykład 191, 736, 207...AdamKlocusky pisze: ↑05 gru 2023, 16:03Jakież to linie zwykłe, pomijające wybrane ZP, bo nie przypominam sobie.
Jaka jest według Ciebie różnica pomiędzy linią przyspieszoną i ekspresową na przykładzie warszawskiej sieci? Oprócz tej nazewniczej oczywiście.AdamKlocusky pisze: ↑05 gru 2023, 16:03Chciałbym przypomnieć, że literka w oznaczeniu E-x/Exx, znaczy ekspresowa, a nie przyspieszona. To dwie różne rodzaje.
W określonych porach doby to kursują wszystkie linie WTP. To nie ZTM GZM, żebyśmy mieli linie całodobowe.fik pisze: ↑05 gru 2023, 15:03No chyba, że mówimy o 715, to wtedy takie linie zawsze były z zakresu podmiejskich.michael112 pisze: ↑05 gru 2023, 14:45Linie takie jak 145 zawsze były z zakresu zwykłych, bo tam autobus po prostu przejeżdża przez podwarszawską miejscowość, ale oba krańce ma w Warszawie. Inaczej musielibyśmy zmienić np. 139 na 7XX bo wyjeżdża na moment do Konstancina.
Raczej odwrotnie, bo chociażby 350 funkcjonowało jako linia całotygodniowa i pomijająca przystanki przez wiele lat i nie budziło to specjalnych kontrowersji, a ludzie z połączenia korzystaliTym bardziej że system, z niewielkimi zmianami, działa prawie od końca II wojny.
Już były takie sytuacje że narobiono trochę bałaganu w numeracji i potem to odkręcano. Była taka sytuacja w latach 90., najpierw całotygodniowe 350, a później kilka linii 1XX kursujących od poniedziałku do piątku. Notabene, był to efekt cięć oszczędnościowych, chyba z powodu braku kierowców, dokładnie jak teraz. Jak pisałem, później stopniowo wszystko posprzątano i część linii wróciło do kursowania cały tydzień, a pozostałe zmieniono na 3XX. Dokładniej, to dokonano wchłonięcia takich linii przez inne 3XX bo chyba nie było zmiany jako takiej. I tak 301 wchłonęło ówczesne quasi-okresowe 168, a 382 wchłonęło quasi-okresowe 114.
To dowód że system numeracji ma sens.
De facto w tym sztywnym systemie linie z ograniczonymi godzinami kursowania jak 249 czy 129 też powinny mieć numerki z zakresu 3xx, przecież pasażer widząc linię zwykłą ma prawo oczekiwać, że będzie kursować od 4 do 23, a tu zonk. Wszakże żadną miarą nie można nazwać tego linią całodzienną, a numery 3xx, zgodnie z św. systemem "należą do linii okresowych kursujących w określonych porach doby lub tygodnia"
Moim zdaniem zaczyna to przypominać sytuację, jak nie chce się zrobić porządku w domu, bo i tak jest bałagan, więc dorzucenie jeszcze paru śmieci nie zrobi większej różnicy.
Nie no, już bez przesady, trudno oczekiwać, że każda linia będzie miała dokładnie te same godziny kursowania, to nawet z różnych długości tras i częstotliwości wychodzi, że tak się nie da. Natomiast też nie należy przeginać w drugą stronę, jak jakaś linia kursuje np. 8-17 jak obecnie 171 w sobotę to raczej świadczy o tym, że w ogóle można by się bez niej obyć i to kursowanie jest 'na odwal się'.
No właśnie, czyli, że się to sprawdza i po co to ruszać.michael112 pisze: ↑05 gru 2023, 14:45Tym bardziej że system, z niewielkimi zmianami, działa prawie od końca II wojny.
Już były takie sytuacje że narobiono trochę bałaganu w numeracji i potem to odkręcano.
207 nie pomija żadnego ZP w obu kierunkach (ZP SKOROSZE nie ma przystanku przelotowego w kierunku PKP URSUS)fik pisze: ↑05 gru 2023, 16:10Na przykład 191, 736, 207...AdamKlocusky pisze: ↑05 gru 2023, 16:03
Jakież to linie zwykłe, pomijające wybrane ZP, bo nie przypominam sobie.
Zasadnicza — ekspresowe pomijają większą ilość przystanków niż przyspieszone. I tak, obecne ekspresówki pozostawiają wiele do życzenia, co nie zmienia faktu, że różnica jest zasadnicza zgodnie z nadal obowiązującym systemem.Autobus Czerwon pisze: ↑05 gru 2023, 16:11Jaka jest według Ciebie różnica pomiędzy linią przyspieszoną i ekspresową na przykładzie warszawskiej sieci? Oprócz tej nazewniczej oczywiście.AdamKlocusky pisze: ↑05 gru 2023, 16:03Chciałbym przypomnieć, że literka w oznaczeniu E-x/Exx, znaczy ekspresowa, a nie przyspieszona. To dwie różne rodzaje.