Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2527
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 08 gru 2023, 15:10

zxcvbnm pisze:
08 gru 2023, 14:08
Paweł D. pisze:
08 gru 2023, 9:34
Dobry dowcip. Każda korekta rozkładu to cięcie połączeń (PLK się rozkręca z remontami). A zestawienia 3xEN57 to już tylko linia wołomińska. KM mają duże zasługi w zniechęcaniu ludzi do jeżdżenia pociągami.
Już bez przesady. Gdyby PLK sprawnie przeprowadzały modernizacje to by takich cyrków nie było.
EDIT: z SIWZ specyfikacja EZT lekko luźniejsza, inne terminy, ale 30 miesięcy na dostawę 15 EZT. Ciekawe czy tym razem oprócz Stadlera ktoś sie jeszcze zgłosi - według mnie - nie. Zbyt rygorystyczne terminy jak na możliwości PESY. Nie bez powodu były od nich pytania o terminy. Newag? Chyba wiele się nie zmieni i znów nie wezmą udziału. FPS - odpada. Inny gracz? Raczej też odpadają.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Paweł D.
Posty: 5649
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 08 gru 2023, 16:04

zxcvbnm pisze: Już bez przesady. Gdyby PLK sprawnie przeprowadzały modernizacje to by takich cyrków nie było.
Oczywiście. Skracając relacje czy odwołując połączenia nie byłoby argumentu że to przez PLK.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 gru 2023, 6:42

A właściwie czemu Newag nie startuje? KM za bardzo pilnuje systemów IT? :P
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2527
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 12 gru 2023, 7:17

Newag nie jest nasycony zamówieniami?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Łukasz
Posty: 11594
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 gru 2023, 8:16

Glonojad pisze:A właściwie czemu Newag nie startuje? KM za bardzo pilnuje systemów IT? :P
Obrazek

KM pewnie jak SKM - samo sobie naprawia haki, więc nie jest newagowi potrzebne.
ŁK

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2527
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 12 gru 2023, 8:29

Ja akurat w tym przetargu życze PESIE udziału w przetargu i wygranej.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2527
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 10 maja 2024, 12:42

Uwaga, aż 3 oferty w przetargu na pociągi akumulatorowe!
- Pesa
- Skoda
- Stadler
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

lumx
Posty: 154
Rejestracja: 02 kwie 2016, 19:02

Post autor: lumx » 16 sie 2025, 13:04

Czy ktoś mógłby wyjaśnić jak wygląda kwestia taboru KM na linii radomskiej? Zazwyczaj widzę nowsze pociągi na trasach do Góry Kalwarii, a do Radomia/Warki EN57 bez klimy. To kwestia projektów unijnych? Jest szansa na poprawę w najbliższym czasie? Jakieś zakupy? Jest tutaj gorzej niż na innych warszawskich liniach kolejowych czy to subiektywne odczucie?

Łukasz
Posty: 11594
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 sie 2025, 13:42

lumx pisze:Czy ktoś mógłby wyjaśnić jak wygląda kwestia taboru KM na linii radomskiej? Zazwyczaj widzę nowsze pociągi na trasach do Góry Kalwarii, a do Radomia/Warki EN57 bez klimy. To kwestia projektów unijnych? Jest szansa na poprawę w najbliższym czasie? Jakieś zakupy? Jest tutaj gorzej niż na innych warszawskich liniach kolejowych czy to subiektywne odczucie?
Jak dobrze pamiętam, to tak, był projekt UE Góra Kalwaria - Działdowo
Dlaczego jest tak dużo AKM, to nie wiem. Zostają REx
ŁK

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2527
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 16 sie 2025, 20:56

Łukasz pisze:
16 sie 2025, 13:42
lumx pisze:Czy ktoś mógłby wyjaśnić jak wygląda kwestia taboru KM na linii radomskiej? Zazwyczaj widzę nowsze pociągi na trasach do Góry Kalwarii, a do Radomia/Warki EN57 bez klimy. To kwestia projektów unijnych? Jest szansa na poprawę w najbliższym czasie? Jakieś zakupy? Jest tutaj gorzej niż na innych warszawskich liniach kolejowych czy to subiektywne odczucie?
Jak dobrze pamiętam, to tak, był projekt UE Góra Kalwaria - Działdowo
Dlaczego jest tak dużo AKM, to nie wiem. Zostają REx
1. Każda linia ma spory udział EN57A, oprócz R9.
2. Zakupy łącznie 101 składów powinny trochę poprawić sytuację na całym Mazowszu. Cześć z nich nie będzie mieć przypisania tras (spoza KPO). EZT z KPO są na poniższe trasy:
A. 14 EZT 5czł Dęblin/Pilawa - Skierniewice/Żyrardów
B. 11 EZT 5czł Łowicz Główny/Sochaczew - Mińsk Mazowiecki
C. 10 EZT 5czł Płock/Sochaczew - Otwock/Pilawa
Reszta, czyli:
14 + 15 EZT 5czł - bez sztywnych tras - domyślać się można, że między innymi Siedlce i Radom, Małkinia, Ostrołęka.
11 EZT 5czł - ta transza jeszcze nie jest wdrożona do realizacji, czeka na źródło finansowania więc może będą ramy, ale raczej nie.

Po za tym zamówiono:
- 16 EZT 2czł - bez sztywnego przypisania formalnie, ale dedykowane dla regionu Radomskiego.
- 6+4 SZT 2czł na linie niezelektryfikowane.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Paweł D.
Posty: 5649
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 17 sie 2025, 18:00

Są już znane realne terminy dostaw składów z poszczególnych projektów?

kajo
Posty: 2849
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 18 sie 2025, 8:02

Paweł D. pisze:
17 sie 2025, 18:00
Są już znane realne terminy dostaw składów z poszczególnych projektów?
Pierwsze dwie transze były podpisane w czerwcu 2024, powinny być za niecały rok. Kolejna jakoś na początku tego roku, to będzie początek 2027. Reszta jeszcze czeka na podpisanie.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2527
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 01 wrz 2025, 13:39

Jak dobrze pójdzie, to w tym tygodniu pierwszy ER160 pojedzie do Żmigrodu.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Walas
Posty: 6763
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 01 wrz 2025, 14:29

zxcvbnm pisze:
01 wrz 2025, 13:39
Jak dobrze pójdzie, to w tym tygodniu pierwszy ER160 pojedzie do Żmigrodu.
Przed chwilą Ożarów Mazowiecki minął jakiś transport i ciągnął któregoś ER160 w kierunku Łowicza
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2527
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 01 wrz 2025, 15:51

Walas pisze:
01 wrz 2025, 14:29
zxcvbnm pisze:
01 wrz 2025, 13:39
Jak dobrze pójdzie, to w tym tygodniu pierwszy ER160 pojedzie do Żmigrodu.
Przed chwilą Ożarów Mazowiecki minął jakiś transport i ciągnął któregoś ER160 w kierunku Łowicza
Kurka, kojarzysz jaki lok?

EDIT: Podobno o 12:00 z Siedlec wyjechał transport z pierwszymi ER160 z nowej tury.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ