Jak kształtować układ komunikacyjny?

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Łukasz
Posty: 11055
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 gru 2023, 8:56

Nordyk110 pisze:
ZielonyJamnik pisze:
26 gru 2023, 8:19
Póki jest taka wola polityczna pogódźcie się z tym, że tak będzie i naprawdę przestańcie co chwilę wypisywać o 112,171 i 190, bo to nudne. Po za tym przejedźcie się 190, bo ja jak mam kursy na Górczewską to często jest przyzwoite obłożenie.
Bo to dobra linia, jeżdżąca czasem z metrem czasem koło metra.
Nie dla wszystkich najlepsze są dowozówk.
249 zlikwidowali?
ŁK

Georg
Posty: 6297
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 26 gru 2023, 9:11

Akurat argument nietrafiony. Raz, że 249 jest zawieszane kiedy tylko się da, a druga rzecz to częstotliwość PKS to nie jest oferta na potrzeby mieszkańców. Częstotliwość ma mnie zachęcić, żebym pojechał autobusem, a nie wsiadał do samochodu. A na Górczewskiej zachęca mnie obecnie tylko 523. Reszta tylko zniechęca.

Łukasz
Posty: 11055
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 gru 2023, 9:22

Georg pisze:Akurat argument nietrafiony. Raz, że 249 jest zawieszane kiedy tylko się da, a druga rzecz to częstotliwość PKS to nie jest oferta na potrzeby mieszkańców. Częstotliwość ma mnie zachęcić, żebym pojechał autobusem, a nie wsiadał do samochodu. A na Górczewskiej zachęca mnie obecnie tylko 523. Reszta tylko zniechęca.
Końcówka 190 ma za to zachęcającą częstotliwość i z pewnością punktualność.

Argument, że to, że 249 jest zawsze zawieszane, ma znaczyć, że 249 już zawsze będzie zawieszane, jest za to fantastyczny.

Szkoda czasu na takie dyskusje.

Nad metrem wszystko powinno zniechęcać tak btw.
ŁK

ashir
Posty: 27967
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 gru 2023, 9:30

ZielonyJamnik pisze:
26 gru 2023, 8:19
Póki jest taka wola polityczna pogódźcie się z tym, że tak będzie i naprawdę przestańcie co chwilę wypisywać o 112,171 i 190, bo to nudne. Po za tym przejedźcie się 190, bo ja jak mam kursy na Górczewską to często jest przyzwoite obłożenie.
A jakie fajne opóźnienia, w szczycie mam niemal gwarancję, że najpierw przyjedzie kolejny kurs ze Znanej niż z Os. Górczewska i tu mówię oczywiście o normalnej sytuacji, bez armagedonu na mieście. W efekcie z linii kursującej co 7,5 minuty robi się linia z losowymi odstępami i stadami. Ale tego nikt nie widzi. Podobnie jak mieszanie się opóźnionych kursów 112 z Karolina z tymi startującymi z Nowego Bemowa.

Georg
Posty: 6297
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 26 gru 2023, 9:34

Nie. Powinno kłaść się nacisk na mniejszą liczbę linii o większej częstotliwości. Zobacz jak po zmianach wygląda punktualność 122. Krótka trasa z Nowego Bemowa na Gwiaździstą zapewniała, że nawet jeśli autobus złapał opóźnienie na trasie to mógł je zlikwidować na pętli. Teraz trasa jest tak długa, że opóźnienia w zależności od dnia wynoszą nawet godzinę.

Łukasz
Posty: 11055
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 gru 2023, 9:40

Georg pisze:Nie. Powinno kłaść się nacisk na mniejszą liczbę linii o większej częstotliwości.
Dlatego zanegowałeś 249 na rzecz ogryzka po 190?
ŁK

ashir
Posty: 27967
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 gru 2023, 9:40

Georg pisze:
26 gru 2023, 9:11
Akurat argument nietrafiony. Raz, że 249 jest zawieszane kiedy tylko się da, a druga rzecz to częstotliwość PKS to nie jest oferta na potrzeby mieszkańców. Częstotliwość ma mnie zachęcić, żebym pojechał autobusem, a nie wsiadał do samochodu. A na Górczewskiej zachęca mnie obecnie tylko 523. Reszta tylko zniechęca.
Ale to do Marek musisz jechać tym 190?
Georg pisze:
26 gru 2023, 9:34
Nie. Powinno kłaść się nacisk na mniejszą liczbę linii o większej częstotliwości. Zobacz jak po zmianach wygląda punktualność 122. Krótka trasa z Nowego Bemowa na Gwiaździstą zapewniała, że nawet jeśli autobus złapał opóźnienie na trasie to mógł je zlikwidować na pętli. Teraz trasa jest tak długa, że opóźnienia w zależności od dnia wynoszą nawet godzinę.
To właśnie ZTM na wniosek radnych zrobił na odwrót.

ashir
Posty: 27967
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 gru 2023, 9:45

Łukasz pisze:
26 gru 2023, 9:40
Georg pisze:Nie. Powinno kłaść się nacisk na mniejszą liczbę linii o większej częstotliwości.
Dlatego zanegowałeś 249 na rzecz ogryzka po 190?
Jedno i drugie kursuje co 30 minut z ograniczonymi godzinami i bez niedziel. :D

Georg
Posty: 6297
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 26 gru 2023, 10:08

Łukasz pisze:
26 gru 2023, 9:40
Georg pisze:Nie. Powinno kłaść się nacisk na mniejszą liczbę linii o większej częstotliwości.
Dlatego zanegowałeś 249 na rzecz ogryzka po 190?
Uważam że 190 obecnie nie jest już tam potrzebne, ale warunkiem do jego wycofania jest częste 249.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25760
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 gru 2023, 10:46

Bo problemem jest rozsądne obsłużenie lokalnych relacji na Jelonkach, Bemowie i dalekiej Woli. Projekt ZTM czegoś tu nie dopracował, a polityka potem rozwaliła do szczętu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Flash8222
Posty: 7809
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 26 gru 2023, 11:02

ZielonyJamnik pisze:
26 gru 2023, 8:19
Póki jest taka wola polityczna pogódźcie się z tym, że tak będzie i naprawdę przestańcie co chwilę wypisywać o 112,171 i 190, bo to nudne. Po za tym przejedźcie się 190, bo ja jak mam kursy na Górczewską to często jest przyzwoite obłożenie.
Bo ludzie wsiadający w 190 na Ulrychowie i metrze Bemowo, czekają na cokolwiek co pierwsze podjedzie. Jeśli długo nic nie było to to wtedy i 190 ma przyzwoite obłożenie. Nie raz jechałem z pojedynczymi osobami od Księcia Janusza Nosacza.

Łukasz
Posty: 11055
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 gru 2023, 11:30

ashir pisze:
Łukasz pisze:
26 gru 2023, 9:40


Dlatego zanegowałeś 249 na rzecz ogryzka po 190?
Jedno i drugie kursuje co 30 minut z ograniczonymi godzinami i bez niedziel. :D
Bie jeździ w niedziele to już NIGDY NIE BĘDZIE JEŹDZIĆ W NIEDZIELE”?
ŁK

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4093
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 26 gru 2023, 11:59

Glonojad pisze:
26 gru 2023, 6:51
Myślę, że świetny czas na to będzie w maju-czerwcu.
Myślisz, że hokejowe MŚ w maju i piłkarskie Euro w czerwcu wystarczająco odwrócą uwagę społeczną?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36836
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 26 gru 2023, 12:57

A ja zawsze byłem za zostawieniem 190 w spokoju. Na odcinku kilku stacji pokrywało się z metrem (jak 116), a poza tym odcinkiem odgrywało ważne role obsługi ciągów (al. Solidarności - Leszno - Górczewska; w sumie jak 116) oraz dowozu dużego osiedla do tego ciągu oraz do metra (też jak 116). Tymczasem od lat tu czytam, jakie to 116 jest dobre i wymagające wzmocnienia, podczas gdy 190 jest złe i wymagające wygaszania.

BTW, na tym samym odcinku z metrem pokrywa się 523. Ja bym akurat te linie obydwie zostawił, bo ich eliminacja prowadzi do łataniny dziadami, których własne funkcje (nie podlegające sumowaniu) nie wystarczają, by zrobić z nich w naszych warunkach porządne linie.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Georg
Posty: 6297
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 26 gru 2023, 13:10

Z tą wspaniałością 116 bym nie przesadzał. To jest dobra linia ale ma bardzo długą trasę i jest podatna na opóźnienia. Nie wiem w jakim stopniu to się skończy po wybudowaniu tramwaju do Wilanowa, ale w godzinach szczytu po południu tam jest duży kłopot. Idea powstania tej linii była znakomita (inaczej do dziś jeździłoby z Huty 195). Ale zawsze się zastanawiam czy pasażerowie z Żoliborza muszą odczuwać skutki korków na Wilanowie.

ODPOWIEDZ