Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

KR88
Posty: 175
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 29 gru 2023, 15:39

ZielonyJamnik pisze:
29 gru 2023, 15:21
Moim zdaniem trzeba to liczyć wg najniższych stawek podstawy z premiami, ale bez dodatków.

MZA 6900/176h= 39,20brutto
Relobus 36*176h= 6336brutto
No ale te 36 to ktoś napisał że stara gwardia dostanie a na e świeżaki

michael112
Posty: 2836
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 29 gru 2023, 17:09

fraktal pisze:
29 gru 2023, 10:32
Mobilis nie chciał realizować przewozów 50 Alpinami, bo prawdopodobniechce wykorzystać część tych pojazdów w innych miastach. Gdyby było inaczej, na pewno przystąpiliby do drugiego przetargu ogłoszonego przez ZTM. Tymczasem Mobilis wolał się dogadać na mniejszą liczbę pojazdów, trzeba się z tym pogodzić i tyle.
Gdyby ZTM przyjął ofertę z pierwszego przetargu, to problemu by nie było. :wink:
Jurand pisze:
29 gru 2023, 10:43
Jak ITS nie wyjedzie na Twoją brygadę i przyjedzie coś bez guzika przy siedzeniu, to co wtedy?
Ta firma jest nie przewidywalna i jak na razie to 110 i 736 to jedyne linie które w miarę udaje im się planowo obsługiwać
( priorytet w postaci dużej ilości wzkm?), czy jak?
Chyba nigdy żaden przewoznik tak nie nawalał, wypadające drzwi w Solinach i Scanie PKS zgłoszone planowo do wyjazdu, będące w rzeczywistości wydmuszkami przeznaczonymi na częśc,i to było dobre 10-15 lat temu, teraz ITS jest napiętnowanym przewoznikiem w mieście (-(
Scanie w Warszawie przynoszą pecha. Jak miał je Grodzio, był "szrotowym" przewoźnikiem. Teraz mają Solarisy i są uważani za najsolidniejszych, za to ITS ma problemy, wprawdzie od innej strony, ale ma.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2232
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 03 sty 2024, 18:15

No dobra.
Mamy środę 3 stycznia 2024 r.
Zmiana dotycząca zmniejszenia ilości brygad Mobilisu MIDI nastąpiła.

Co dalej?
Czy ZTM ma już jakieś plany?
25 wozów z wolnej ręki jest tylko na rok. A co wtedy? Czy już nie powinno być przygotowań do przetargu?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Flash8222
Posty: 7603
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 03 sty 2024, 18:40

Juz pisałem, że nie będzie przetargu na nowe wozy w ilości 50 sztuk. Będą pewnie przez dwa lata wydłużać kontrakt na te 25 brygad.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2232
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 03 sty 2024, 19:27

Serio już taka bieda jest w domenie transportu publicznego w Warszawie? Nie da się zoptymalizować wydatków w innych miejscach?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2213
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 03 sty 2024, 21:21

Wydaje mi się, że ZTM sam się wrobił w problem deklarując, że będzie wymagać tylko "ekologicznych" autobusów. Z tego co się orientuję to nie ma na rynku tak małych autobusów innych niż elektryczne czy spalinowe diesle.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7082
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 03 sty 2024, 21:38

MJ pisze:
03 sty 2024, 21:21
Z tego co się orientuję to nie ma na rynku tak małych autobusów innych niż elektryczne czy spalinowe diesle.
Do głowy przychodzi mi kilka egzotycznych modeli jak np. MMI Urby CNG czy BMC Neocity 9m CNG.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2213
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 03 sty 2024, 21:46

No właśnie miałem dodać, że chodziło o takie w miarę poważne marki, ale każdy inaczej to zdefiniuje. :D

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 699
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 04 sty 2024, 3:53

Z drugiej strony co obchodzi ZTM czy marka egzotyczna czy nie. Ma to jeździć, a przewoźnik podejmuje się zadania, że będzie to sprawne
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

piorunus
Posty: 253
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 04 sty 2024, 8:59

Wygląda na to, że mamy 3-letnią przedłużkę za / dla Relobusowych Solarek. Klik.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2232
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 04 sty 2024, 9:02

PKS też pewnie będzie z przedłużką
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

piorunus
Posty: 253
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 04 sty 2024, 9:05

Tylko pewnie wyjdzie ciut później ze względu na to, że Grodzo kończy miesiąc później niż Relo.

michael112
Posty: 2836
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 04 sty 2024, 9:23

piorunus pisze:
04 sty 2024, 8:59
Wygląda na to, że mamy 3-letnią przedłużkę za / dla Relobusowych Solarek. Klik.
O ile się dogadają co do kosztów. Mobilis też miał być przedłużony na 3 lata w całości...

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2232
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 04 sty 2024, 10:01

ZielonyJamnik pisze:
04 sty 2024, 3:53
Z drugiej strony co obchodzi ZTM czy marka egzotyczna czy nie. Ma to jeździć, a przewoźnik podejmuje się zadania, że będzie to sprawne
A według mnie na MIDI powinny być odstępstwa od wymogu elektryków/gazowców. Bo co im to zmienia?
Weźmy pod uwagę, że bierzemy wozy elektryczne 9m. No to gdzie ładowarki wtedy? Na jakie linie? A może nie 9, tylko 10-10,5m?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Autobus Czerwon
Posty: 4102
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 04 sty 2024, 10:58

Na Słowacji robią całkiem fajne buski z napędem elektrycznym lub na CNG, ale osobiście także nie widzę sensu zamawiania wozów o takiej długości z takim napędem (w sumie to nie widzę sensu w przypadku wozów o każdej długości, ale to już temat na dłuższą dyskusję xd). W kazdym razie coś tam na rynku da się znaleźć.

ODPOWIEDZ