Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 31 paź 2023, 8:27

O czym my w ogóle mówimy. W centrum miasta jeżdżą linie których częstotliwość można określić jako skandaliczna - co 20 a nawet 30 minut i to przecież przez obszary z gęstą śródmiejską zabudową. Już widzę częstotliwość co 15 minut w międzyszczycie na linii jadącej kilka kilometrów bez zatrzymania, a potem kolejne kilka przez osiedla domków ulepionych z dykty czy jakieś inne getta postawione na polu. To jest częściej niż jeździ m.in. na 222, 138, 168, 117, 108, 192, 166 i taka sama częstotliwość z jaką jeżdżą m.in. 218, 165, 174, 187, 107, 159 czy 158. Jednym słowem, bez szans i tak dziwne że to 319 jadące puste przez większość trasy jeździ jeszcze co 15 minut.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 paź 2023, 8:42

Tylko wiele z tych "dziadów w centrum miasta" to socjale dublujące szynę, dogęszczające siatkę przystanków do 150 m itp., których jedyny sens ekonomiczny jest w likwidacji, a nie - zwiększeniu częstotliwości, co zjada brygady i wozokilometry na podniesienie taktu na pozostałych, sensownych liniach.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25414
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 31 paź 2023, 8:54

Glonojad pisze:
30 paź 2023, 21:55
Nie wiem, czy w Wawrze jest taki jeden punkt. Może Międzylesie?
No to masz 319 do Międzylesia. I mam wrażenie, że trasa 319 pod względem maksymalizowania popytu na prawym brzegu jest wytrasowana dobrze. Tylko to maximum jest dramatycznie niskie. Jedyne, co linię na S2 mogłoby uratować, to linia z Otwocka przez Falenicę w czasie kompletnego rozkopania LK7 i średnicy. Jeśli to nie zażre, to znaczy, że S2 jest z punktu widzenia komunikacji autobusowej do spisania na straty, może co najwyżej dla nieco ułomnego dzisiejszego 319 i nic ponadto.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 31 paź 2023, 9:13

A ja powtarzam: podstawowym problemem 319 jest nie trasa, nie częstotliwość, tylko brak jakichkolwiek kursów poza szczytem.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 31 paź 2023, 9:15

319 na prawym brzegu wytrasowane jest w istocie raczej poprawnie, ale nie może i nie będzie działać poprawnie żadna linia o silnie unikalnej relacji, która kursuje wyłącznie w bardzo ograniczonych czasowo szczytach. Póki linia będzie zaczynała półgodzinną częstotliwość przed 18 (!!!!), póty jakiekolwiek ocenianie jej frekwencji mija się z celem.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 31 paź 2023, 9:20

Prawobrzeżne 401/402 zażarło dlatego, że dojeżdżało do Mordoru. Gdyby dojeżdżało do Metra Wilanowska, to już dawno by go nie było.

Dlatego też dobrze tzreba się zastanowić, czy coś z Idzikowskiego kończyć już przy Wierzbnie - a może to jest miejsce dla 319 przez Wiertniczą. 172 jednak puste nie jeździło na Sadybę.

To nie może być tak, że trzeba najpierw dojechać metrem na koniec świata, a potem liczyć, że to 319 jeszcze jeździ, tylko raczej niestety od razu musi być przystanek z 319 w punkcie docelowym.

Potem można sobie coś kombinować ze skracaniem. Na razie to ta linia jeździ donikąd, a z metra Imielin też trzeba się przesiadać, żeby gdzieś dojechać (chyba że się wybierze 136).
ŁK

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 31 paź 2023, 10:37

zxcvbnm pisze:
31 paź 2023, 8:01
- Większość z tych osób i tak wybierze auto.
Ten argument to przecież - gdyby był decydujący - błędne koło. Nie, nie, nie. Nie można tak myśleć, bo żaden transport zbiorowy nie będzie mieć sensu.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 sty 2024, 10:28

"W imieniu i interesie mieszkańców i mieszkanek Wawra zachodniego, borykających się z problemem rosnącego smogu komunikacyjnego, wykluczeniem transportowym oraz brakiem alternatywnych dla transportu indywidualnego form zrównoważonej mobilności miejskiej - wysłaliśmy do Zarządu Transportu Miejskiego wniosek o przedłużenie trasy autobusu linii 507 o osiedla Las, Zerzeń, Nadwiśle, z uwzględnieniem przystanków znajdujących się w bliskiej okolicy dużych placówek szkolno-opiekuńczych, tj. Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 9 przy ul. Kadetów (przystanek Kadetów-Szkoła 01 i 02), Szkoła Podstawowa nr 109 (przystanki Zerzeń 01 i 02) oraz Szkoła Podstawowa przy ul. Cyklamenów i Żłobek nr 64 (przystanek Ośrodek Szkoleniowy 02 lub/i Skalnicowa 04)."

https://www.facebook.com/stowarzyszenie ... cale=pl_PL

Może nowe, dłuższe 507 miałoby wciąż być przegubowe i z obecną częstotliwością?
IMHO jeśli coś przedłużać, to 117 lub podbijać (choćby odcinkowo) obecne 146 i 147. Change my mind

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3816
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 15 sty 2024, 10:41

Wyśle się wariantowe 507 co 30'.

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 15 sty 2024, 10:44

primoż pisze:
15 sty 2024, 10:41
Wyśle się wariantowe 507 co 30'.
Też o tym pomyślałem

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5298
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 15 sty 2024, 11:10

Na 519 sprawdza się to wyśmienicie. Kilkanaście minut opóźnienia na Przyczółkowej i w Wilanowie można sobie wybrać do którego wozu wsiąść bo dwa na raz na przystanek podjeżdżają.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

man1956
Posty: 1574
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 15 sty 2024, 11:31

person pisze:
15 sty 2024, 10:28
"W imieniu i interesie mieszkańców i mieszkanek Wawra zachodniego, borykających się z problemem rosnącego smogu komunikacyjnego, wykluczeniem transportowym oraz brakiem alternatywnych dla transportu indywidualnego form zrównoważonej mobilności miejskiej - wysłaliśmy do Zarządu Transportu Miejskiego wniosek o przedłużenie trasy autobusu linii 507 o osiedla Las, Zerzeń, Nadwiśle, z uwzględnieniem przystanków znajdujących się w bliskiej okolicy dużych placówek szkolno-opiekuńczych, tj. Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 9 przy ul. Kadetów (przystanek Kadetów-Szkoła 01 i 02), Szkoła Podstawowa nr 109 (przystanki Zerzeń 01 i 02) oraz Szkoła Podstawowa przy ul. Cyklamenów i Żłobek nr 64 (przystanek Ośrodek Szkoleniowy 02 lub/i Skalnicowa 04)."

https://www.facebook.com/stowarzyszenie ... cale=pl_PL

Może nowe, dłuższe 507 miałoby wciąż być przegubowe i z obecną częstotliwością?
IMHO jeśli coś przedłużać, to 117 lub podbijać (choćby odcinkowo) obecne 146 i 147. Change my mind


Nasuwają się dwa pytania:

* gdzie miałaby być pętla takiego przedłużonego 507?
* czy na sugerowanej trasie zmieściłyby się wozy przegubowe?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 15 sty 2024, 11:36

Wozy przegubowe dadzą radę, ale z pętlą cienko do tego - trasa nierealna
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 15 sty 2024, 13:42

Pomijając sensowność to akurat miejsce na postój jest. Zatoka autobusowa naprzeciwko tej dla 142 KS. I nawet to uwzględnili na mapce. Ja osobiście uważam że w pierwszej kolejności to powinni wydłużyć kursy skrócone 142 do Aleksandrowa oraz zmiany dla 115 i 213. 142 przez Tawułkową i Liliowa [ co nastąpi w tym roku]. A w przyszłości jak powstanie więcej zabudowy wielorodzinnej[niskiej] w obszarze Zerznia można pomyśleć nad wydłużeniem chociażby 117 lub 159.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 15 sty 2024, 15:23

Serce mówi tak, praktyka mówi: "Teraz w Aleksandrowie to naprawdę mało ludzi jeździ". Praktycznie jakiś większy ruch to jest tylko rano, zbity koło 7, a także powrót z PKP Falenica lub Radośc po południu. Więc osobiście wątpię, że coś się tu zmieni przez 10 następnych lat...
A 507 - może i tak, ludzie jakoś mają zamiłowanie do czerwonych numerków więc ruch by był.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ