Sygnalizacja świetlna (skrzyżowania bez tramwajów!)
Moderator: Wiliam
Od kiedy jest zrobiona oddzielna faza do skrętu w lewo z Powązkowskiej w Krasińskiego?
Od której strony ? Jeszcze jakoś na początku stycznia jej nie było. Przynajmniej jeżeli chodzi o skręt od strony Prymasa w stronę Broniewskiego, bo w przeciwną stronę to formalnie jest już Ficowskiego, a nie Krasińskiego i nie wiem jak jest teraz ale patrząc na streetview to w październiku 2020 jeszcze też nie tam oddzielnej sygnalizacji do skrętu.
- ZielonyJamnik
- Posty: 977
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
2 tygodnie temu tam jechałem i jeszcze nie było uruchomione.
Mkną po koleinach zielone jamniki...
W zeszłym tygodniu jeszcze nie było. Tam, gdzie 122 skręca w lewo w Krasińskiego w kierunku Gwiaździstej.
Duże to skrzyżowanie i sygnalizacja się przyda, w Warszawie za to coraz więcej problemów robi się z prawoskrętami.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Skrzyżowanie Lazurowa x Sternicza. Samochody skręcające na lewoskręcie z Lazurowej w Sterniczą blokują skrzyżowanie ponieważ na Sterniczej tworzy się zator przed Lidlem. Auta na Lazurowej od północy ruszają i zonk - przejechać nie mogą. Tak się zastanawiam - czy nie powinno się odwrócić kolejności tych faz (czy tam cykli, nie znam się na fachowym nazewnictwie) i po zielonym dla skręcających w lewo dawać zielone wyjeżdżającym ze Sterniczej? Wtedy nie będzie tak niebezpiecznych i kolizyjnych sytuacji jak teraz.
Cykl to coś w kółko
A te zmiany będą zgodne z zaleceniami, że lewoskręty są przyklejone do początku i do końca fazy?
A te zmiany będą zgodne z zaleceniami, że lewoskręty są przyklejone do początku i do końca fazy?
ŁK
Obecnie jest:
1 zielone dla Lazurowej od południa - na wprost i do lewoskrętu
2 zielone dla Lazurowej w obie strony (i tu powstaje konflikt dla jadących od północy bo samochody skręcające na lewoskręcie nie są w stanie zjechać ze skrzyżówania)
3 zielone dla Lazurowej od północy - na wprost i do lewoskrętu
4 zielone dla Sterniczej.
A wprowadziłbym kolejno: 3, 2, 1, 4.
Faktycznie zmiana kolejności faz mogłaby pomóc, chociaż tak generalnie to tam miało być rondo na skrzyżowaniu Szeligowska / Kopalniana / Moździerzy, było w którymś projekcie rozbudowy Lazurowej, nie wiem dlaczego ostatecznie nie powstało. A to by pomogło, bo głównie tam ruch blokuje się przez lewoskręt Szeligowska Kopalniana (w stronę Lidla), gdzie trzeba ustąpić pierwszeństwa jadącym prosto Szeligowską, dodatkowo jest słaba widoczność i jeszcze często jadący prosto Szeligowską wjeżdżają na to skrzyżowanie i utykają przed światłami zamiast wpuścić tych skręcających w Kopalnianą. Rondo by pewnie pomogło, nowo-Człuchowska pewnie też odciąży trochę to miejsce.
Myślę że nic tam ruszać nie będą dopóki nie powstanie tam metro bo wtedy generalnie organizacja ruchu całej okolicy się zmieni. Dlatego zaproponowałem rozwiązanie, które poprawi sytuację już teraz.
Dlaczego jak jest remont to sygnalizator jest zakryty czarną folią i dalej spod niego przebija światło, zamiast go wyłączyć ? Tak jest na Popularnej teraz, bez sensu, marnowanie prądu i mylące.
Prąd jest marginalny, bo to ledy. Może jest jakieś sprzężenie sygnalizatora ze sterownikiem w 2 strony, żeby np. w razie zwarcia od razu się resetowało i nie pokazywało wszystkim zielonego.mb112 pisze:Dlaczego jak jest remont to sygnalizator jest zakryty czarną folią i dalej spod niego przebija światło, zamiast go wyłączyć ? Tak jest na Popularnej teraz, bez sensu, marnowanie prądu i mylące.
Pytanie inne, dlaczego w ogóle w czasie remontów i stałoczasówek przestają działać strzałki itp. Bo komuś się nie chce robić programu ze strzałką, bo to za dużo pracy?
ŁK