Komunikacja miejska na Woli

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 lut 2024, 21:53

Matt Cubis pisze:228 to przecież powinno być dawno wydłużone na wschód, a nie jakieś ciachanie XD

No ale chyba szybciej wydłużą je na lotnisko niż do metra.
Wtedy można by skręcić do Wierzbna 188, albo nawet dodatkowo porzeźbić ze 172 i 136.
ŁK

reserved
Posty: 14771
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 26 lut 2024, 21:54

Ja to bym widział 228 na Habicha jak już porządną infrastrukturę tam zbudują.

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 26 lut 2024, 22:05

Generalnie w rejonie P7P w przyszłości z pewnością będzie więcej ulic dostosowanych do komunikacji miejskiej. Na Silnikowej to już nawet co najmniej jedna wiata stoi. Tylko póki co problemem jest niewydolne skrzyżowanie Szamoty/Traktorzystów, a nie bardzo jest miejsce żeby zrobić tam rondo. W mpzp jest połączenie ul. Hennela do Traktorzystów i przyszłości chyba tamtędy powinien iść główny ruch, łącznie z komunikacją miejską.
Tylko to już nie KM na Woli się zrobiło :) Może niepotrzebnie zacząłem to w tym temacie, bo Odolany to formalnie Wola, ale tutaj temat bardziej zahacza o Ursus/Włochy.

Gdynianin
Posty: 677
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 26 lut 2024, 23:59

Matt Cubis pisze:
26 lut 2024, 16:24
228 to przecież powinno być dawno wydłużone na wschód, a nie jakieś ciachanie XD

No ale chyba szybciej wydłużą je na lotnisko niż do metra.
A gdzie niby napisałem o ciachaniu od wschodu? Czytaj ze zrozumieniem...

P.S: Jak zabudują się Szamoty to i takie "nowe" 206 (na Daszynskiego) i 228 (na Wierzbno) byłyby pełne. Ale to wymagać będzie i tak kilku nowych brygad.

Matt Cubis
Posty: 571
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 27 lut 2024, 7:30

Nigdzie nie napisałem, że chcesz je skrócić od wschodu. Ale skrócenie go do Popularnej jest równie bez sensu, bo powinno obsługiwać okolice P7P.

reserved
Posty: 14771
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 27 lut 2024, 10:02

mb112 pisze:
26 lut 2024, 22:05
Tylko póki co problemem jest niewydolne skrzyżowanie Szamoty/Traktorzystów, a nie bardzo jest miejsce żeby zrobić tam rondo.
A ja właśnie uważam odwrotnie. Tam jest miejsce na ogrooomne rondo z wieloma wlotami. I chyba tylko jako takie byłoby w stanie zaradzić obecnej sytuacji.

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 27 lut 2024, 10:10

reserved pisze:
27 lut 2024, 10:02
A ja właśnie uważam odwrotnie. Tam jest miejsce na ogrooomne rondo z wieloma wlotami. I chyba tylko jako takie byłoby w stanie zaradzić obecnej sytuacji.
A, w sensie żeby 4IV też w to włączyć. Niby można, ale to by z kolei utrudniło ruch na wprost 4IV, a jednak największy ruch idzie właśnie w tej relacji.

reserved
Posty: 14771
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 27 lut 2024, 10:13

mb112 pisze:
27 lut 2024, 10:10
reserved pisze:
27 lut 2024, 10:02
A ja właśnie uważam odwrotnie. Tam jest miejsce na ogrooomne rondo z wieloma wlotami. I chyba tylko jako takie byłoby w stanie zaradzić obecnej sytuacji.
A, w sensie żeby 4IV też w to włączyć. Niby można, ale to by z kolei utrudniło ruch na wprost 4IV, a jednak największy ruch idzie właśnie w tej relacji.
Tylko pytanie czy w sytuacji gdy ruch na Szamotach się będzie zwiększał dalej chcemy żeby na Al.4IV była "autostrada". Zobacz że od południa i tak samochody do skrętu w lewo blokują dość spory kawałek lewego pasa, powoduje się zamieszanie. Wydaje mi się że to jest idealne miejsce na duże dwupasmowe rondo. Ewentualnie takie turbinowe, że wjeżdżając na nie już wiesz gdzie danym pasem wyjedziesz. Przy tak dużym rozwoju okolicy chyba uspokojenie ruchu na Al. Czerwca wydaje się nieuknione. Traktorzystów i Szamoty to już nie jest lokalna uliczka Ursusa gdzie skręcają tylko nieliczne auta.

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 27 lut 2024, 11:06

No tak, ten lewoskręt też się już korkuje. Jeszcze teoretycznie jest możliwość zrobienia dodatkowej jezdni pod wiaduktem al. 4IV, przed torami, ale trochę nie mam pomysłu jak to wszystko logicznie połączyć.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36879
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 27 lut 2024, 15:30

4VI, nie 4IV.

Ja się dziwię, że nie puszczono jej górą, z dużym rondem pod spodem.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2716
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 27 lut 2024, 16:03

Potem jest przejście pod linią kolejową w nasypie. Może być to wysokościowo niemożliwe.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 lut 2024, 19:16

mb112 pisze:
26 lut 2024, 22:05
Generalnie w rejonie P7P w przyszłości z pewnością będzie więcej ulic dostosowanych do komunikacji miejskiej.
MPZP przewiduje ponad dzisiejszy stan obsługę komunikacją publiczną ciągu Taylora od Gierdziejewskiego do torów LK3 i dalej przedłużeniem Zielonej Gęsi do Kadłubka, wraz z nową pętlą między Kadłubka a wiaduktem Gierdziejewskiego (na tyłach osiedla przy Konotopskiej), oraz na Leszczyńskiego między Gierdziejewskiego a Taylora. Trochę dziwi mnie, że wybrano ciąg leżący stosunkowo blisko ulicy obsługiwanej już komunikacyjnie, a nie bardziej w głębi osiedla Herbu Oksza.


Solaris U10 pisze:
27 lut 2024, 16:03
Potem jest przejście pod linią kolejową w nasypie. Może być to wysokościowo niemożliwe.
A konsekwentnie dołem od Poczty Gdańskiej do Mikowej, pod linią skierniewicką, może rokowałoby lepiej?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 27 lut 2024, 19:42

fik pisze:
27 lut 2024, 19:16
A konsekwentnie dołem od Poczty Gdańskiej do Mikowej, pod linią skierniewicką, może rokowałoby lepiej?
No ale przecież nikt nie będzie teraz rozbierał wiaduktu wybudowanego kilkanaście lat temu i mającego się całkiem dobrze.
Mnie chodziło tylko o lokalną jezdnię, tylko pod wiaduktem Al. 4 VI, przed LK1, która pozwoliłaby zastąpić lewoskręt 4IV -> Traktorzystów/Szamoty. Jasne że na mapie lepiej wygląda wyprostowanie Traktorzystów i przebicie nowego wiaduktu bliżej LK3, ale to bez sensu, bo akurat ruch Świerszcza <-> Traktorzystów zbyt duży nie jest.
Ale tak generalnie najprościej pewnie będzie udrożnić którąś z kolejnych przecznic Traktorzystów (i zrobienie porządnego skrzyżowania ze światłami), a wtedy samą Szamoty można nawet zaślepić.
Kolejna możliwość to połączenie Herbu Oksza/Licencyjnej z przedłużeniem Chrościckiego. Jest tam taki wiadukt pod torami LK3, gdzie kiedyś była bocznica kolejowa a teraz jeżdżą ciężarówki pomiędzy budowami w rejonie P7P a cementownią w rejonie Grodziskiej (w sumie warto aby taki przejazd, gdyby powstał w porządniejszej wersji, był np. tylko autobusowo-pieszo-rowerowy, żeby nie zachęcać za bardzo do zwiększania ruchu samochodowego, teraz jest tam taka brama otwierana dla ciężarówek).

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7086
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 28 lut 2024, 8:06

mb112 pisze:
27 lut 2024, 19:42
Kolejna możliwość to połączenie Herbu Oksza/Licencyjnej z przedłużeniem Chrościckiego. Jest tam taki wiadukt pod torami LK3, gdzie kiedyś była bocznica kolejowa a teraz jeżdżą ciężarówki pomiędzy budowami w rejonie P7P a cementownią w rejonie Grodziskiej (w sumie warto aby taki przejazd, gdyby powstał w porządniejszej wersji, był np. tylko autobusowo-pieszo-rowerowy, żeby nie zachęcać za bardzo do zwiększania ruchu samochodowego, teraz jest tam taka brama otwierana dla ciężarówek).
Wydaje mi się, że dopóki tam będzie teren kolejowy to trudno będzie zbudować cokolwiek dopuszczonego do publicznego ruchu. Bardziej realnym rozwiązaniem będzie jedynie połączenie Licencyjnej z Chrościckiego.

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 28 lut 2024, 8:57

Szymon pisze:
28 lut 2024, 8:06
Bardziej realnym rozwiązaniem będzie jedynie połączenie Licencyjnej z Chrościckiego.
No właśnie to by wystarczyło. I to by nie była inwestycja wymagająca jakiś kosmicznych inwestycji, bo sam wiadukt w zasadzie jest. No tylko w tym mieście to nawet takie rzeczy się robi 10 lat...

ODPOWIEDZ