Przystanki (lokalizacja)

Moderator: Wiliam

Matt Cubis
Posty: 564
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 21 lut 2024, 7:56

Marszałkowska główną trasą tramwajową? Nie wydaje mi się. No i ile zyskuje ten tramwaj na tym odcinku jadąc 50 zamiast tych "trochę wolniej"?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25760
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 lut 2024, 9:24

Wdrożenie priorytetu od Bankowego do Zbawiciela o okolicach początku remontu Agrykoli pozwoliło zdjąć z rozkładu po dwie minuty w każdym kierunku.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 485
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 21 lut 2024, 17:44

Matt Cubis pisze:
21 lut 2024, 7:56
Marszałkowska główną trasą tramwajową? Nie wydaje mi się. No i ile zyskuje ten tramwaj na tym odcinku jadąc 50 zamiast tych "trochę wolniej"?
Owszem, są w Warszawie bardziej istotne trasy, jednak tramwajami na Marszałkowskiej też jeździ dość dużo pasażerów. Zresztą tramwajów nie należy rozpatrywać punktowo, tylko jako większą całość i czasem nawet te z pozoru nic nie znaczące 20-30 sekund może zadecydować o tym, że na którymś kolejnym skrzyżowaniu (lub kilku skrzyżowaniach) tramwaj nie zdąży przejechać na danym świetle i potem z tych straconych sekund robią się minuty. Poza tym, im mniej sygnalizacji na danym ciągu, tym łatwiej jest je skoordynować (a przynajmniej tak wskazuje logika).

Stary Pingwin
Posty: 5909
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 21 lut 2024, 22:32

Dlatego tramwaj od Placu Konstytucji do Centrum staje przy każdym sygnalizatorze, łącznie z przejściem dla pieszych przed patelnią. Zaznaczam, że od Hożej do Centrum jest dwie minuty, a Centrum -Świętokrzyska cała jedna minuta.
miłośnik 13N

KM
Posty: 174
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 22 lut 2024, 15:50

Krzysztof_J pisze:
20 lut 2024, 21:43
Gdzie i kiedy były jakiekolwiek plany dodatkowych przystanków na tamtym odcinku? Jakoś nie kojarzę niczego takiego.
Taką możliwość wprost przewiduje Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego dla okolic PKiN.
https://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp/dan ... 7_plan.pdf
Wcześniej o zamiarach wyznaczenia tych przystanków wypowiadał się bodajże Zarząd Dróg Miejskich w komentarzach na facebooku, gdy ogłaszano przetarg na projekt zmian.
Krzysztof_J pisze:
20 lut 2024, 21:43
Jeszcze zrozumiałbym, gdyby ten odcinek wyglądał chociażby jak ten od Alej Jerozolimskich do pl. Konstytucji, gdzie jest zwarta zabudowa po obu stronach, ale na wysokości pl. Defilad takowa jest tylko po jednej stronie, a obiekty znajdujące się/powstające na samym placu raczej nie będą generować jakichś bardzo dużych tłumów pieszych (nie ma tam np. bazaru, centrum handlowego, szpitala, czy przychodni). Zresztą są naziemne przejścia przy Świętokrzyskiej i rondzie Dmowskiego.
Dotychczas mogliśmy faktycznie mówić o niskiej liczbie pieszych po zachodniej stronie Marszałkowskiej. Z czego to wynikało? Oprócz dużego parkingu nie było tam właściwie nic. Pomijając Pałac, przed nim samym będzie duży plac pieszy z (zapowiadaną) zielenią, zaraz obok Muzeum Sztuki Nowoczesnej, w planach także Emilka i TR. Po drugiej stronie powstanie duża przestrzeń piesza z (też zapowiadaną) zielenią. A dzielić to wszystko będzie pas startowy z torowiskiem po środku. Uważam zatem, że przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów są w tym miejscu niezbędne.

Co do przystanków: niewątpliwie generują one potoki pieszych. Odległość pomiędzy Centrum a Metrem Świętokrzyska jest spora, szczególnie jak na Centrum. Jeżeli chciałbym wybrać szybki przejazd przez Marszałkowską, np. z placu Bankowego do Politechniki to wybieram metro, jeżeli chciałbym po drodze wysiąść przy Królewskiej, Hożej, pl. Konstytucji (lub właśnie Złotej) – wybieram tramwaj. Naprawdę dobry priorytet na całym ciągu pozwoliłby na minutę pomiędzy Świętokrzyską a Złotą, Złotą a Centrum, Centrum a Hożą, Hożą a pl. Konstytucji – jakie są szanse na taki priorytet nie jestem w stanie ocenić, ale nie można z tego powodu robić przystanków co kilometr i rezygnować z przejść naziemnych.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5405
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 10 kwie 2024, 23:00

Dlaczego właściwie tramwaje nie mają przystanku Strzelecka skoro miejsce jest, a nawet się prosi wręcz żeby ja jakoś sensownie wykorzystać :-k :?:
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

michael112
Posty: 3018
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 11 kwie 2024, 21:12

KM pisze:
22 lut 2024, 15:50
minutę pomiędzy Świętokrzyską a Złotą, Złotą a Centrum
To nie lepiej już tam zrobić przystanki dla autobusów a nie spowalniać tramwaj?

Stary Pingwin
Posty: 5909
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 11 kwie 2024, 21:21

TGM pisze:
10 kwie 2024, 23:00
Dlaczego właściwie tramwaje nie mają przystanku Strzelecka skoro miejsce jest, a nawet się prosi wręcz żeby ja jakoś sensownie wykorzystać :-k :?:
Na Mokotowie przystanek tramwajowy Puławska/Dolna się przyda, oraz przy Narbutta :arrow: Centrum. Jak spowalniać tramwaje, to spowalniać.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27567
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 kwie 2024, 21:28

TGM pisze:
10 kwie 2024, 23:00
Dlaczego właściwie tramwaje nie mają przystanku Strzelecka skoro miejsce jest, a nawet się prosi wręcz żeby ja jakoś sensownie wykorzystać :-k :?:
Zaryzykowałbym tezę, że brak przystanku Strzelecka jest bardzo sensownym wykorzystaniem tego miejsca.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

mb112
Posty: 1140
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 24 maja 2024, 16:21

Ma ktoś pomysł po co właściwie są osobne przystanki dla wysiadających i wsiadających tuż obok siebie na Niedźwiadku albo na Regulskiej ? Albo na Pl. Narutowicza są osobne dla wysiadających i krańcowy ale i tak na żadnym 2 przeguby się nie mieszczą i jeszcze z tego dla wysiadających nie widać czy coś stoi na krańcowym (tu to ogólnie cały plac miał być przebudowany już dawno).

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1640
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 24 maja 2024, 18:10

Odpowiedź to,
Żeby głupi miał zagadkę.
Tak odpowiadamy na pytania bez dobrej odpowiedzi.

Tylko nie weź tego do siebie.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

KM
Posty: 174
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 16 lip 2024, 13:56

Zna ktoś powód dlaczego przystanki przy skrzyżowaniu Mazowiecka/Świętokrzyska/pl. Powstańców będą przed skrzyżowaniem, a nie za? Czy chodzi o obsługę przystanku w relacji Mazowiecka-Świętokrzyska dla 106 (którego wcześniej w ciągu Świętokrzyskiej nie było)?

https://um.warszawa.pl/documents/61166/ ... 6801609584
https://um.warszawa.pl/documents/61166/ ... 9345099892

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8816
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 16 lip 2024, 14:23

Czy to nie będą przystanki dla 107? (Praise the Lord - wyniesione przejście dla pieszych na trasie autobusu!)
Nie widzę przystanków w Świętokrzyskiej...

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4093
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 16 lip 2024, 15:40

KM pisze:
16 lip 2024, 13:56
Zna ktoś powód dlaczego przystanki przy skrzyżowaniu Mazowiecka/Świętokrzyska/pl. Powstańców będą przed skrzyżowaniem, a nie za? Czy chodzi o obsługę przystanku w relacji Mazowiecka-Świętokrzyska dla 106 (którego wcześniej w ciągu Świętokrzyskiej nie było)?

https://um.warszawa.pl/documents/61166/ ... 6801609584
https://um.warszawa.pl/documents/61166/ ... 9345099892
Przystanek w stronę placu Małachowskiego to standardowo tam stoi, może już z przyzwyczajenia tam pozostawiono? ;) Choć bardziej bym obstawiał, że na wysokości tego przystanku pl. Powstańców Warszawy rozszerzać się będzie do łącznie trzech pasów ruchu (2 :arrow: N i 1 :arrow: S), a na północnym wlocie masz tych pasów łącznie dwa (1 :arrow: N i 1 :arrow: S), więc teoretycznie może chodzić o kwestię ominięcia autobusu obsługującego przystanek. Z kolei w stronę pl. Pięciu Rogów to umieszczenie przystanku przed Świętokrzyską to nie jest kwestia wjazdu do garażu niż jego potencjalnej obsługi przez 106 w DŚ? Przed wjazdem się nie zmieści, za wjazdem pewnie masz jakąś ściankę czy coś, więc podejrzewam, że miejsca tam za wiele nie będzie. Potem wyniesione przejście dla pieszych, więc ten przystanek wypadłby pomiędzy tymi dwoma przejściami dla pieszych albo to wyniesione przejście trzeba by przenieść na północny wlot pl. Powstańców x Warecka. Biorąc pod uwagę to, że te pasy będą łączyły południowy chodnik Moniuszki ze schodami do NBP (wejście do nowego budynku?), to nie wiem, czy ich przesunięcie nie byłoby przerwaniem jakiegoś ciągu pieszego lub coś takiego :-k
person pisze:
16 lip 2024, 14:23
Czy to nie będą przystanki dla 107? (Praise the Lord - wyniesione przejście dla pieszych na trasie autobusu!)
Zawsze mnie bawił opór wobec wyniesionych przejść dla pieszych, bo autobusy już jeżdżą po takowych, choćby na pętli DWC :lol:
person pisze:Nie widzę przystanków w Świętokrzyskiej...
A w ogóle miały być?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8816
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 16 lip 2024, 16:04

primoż pisze:
16 lip 2024, 15:40
person pisze:Nie widzę przystanków w Świętokrzyskiej...
A w ogóle miały być?
Niestety nie, bo <snurp snurp> pod spodem jest metro i niech dochodzą pieszo </snurp snurp>

Niemniej - tak, źle sobie zwizualizowałem weekendowy objazd dla 106 i tym samym umieściłem relację w nieodpowiednim wektorze ;)

ODPOWIEDZ