Przystanki (lokalizacja)
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 564
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Marszałkowska główną trasą tramwajową? Nie wydaje mi się. No i ile zyskuje ten tramwaj na tym odcinku jadąc 50 zamiast tych "trochę wolniej"?
Wdrożenie priorytetu od Bankowego do Zbawiciela o okolicach początku remontu Agrykoli pozwoliło zdjąć z rozkładu po dwie minuty w każdym kierunku.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Krzysztof_J
- Posty: 485
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Owszem, są w Warszawie bardziej istotne trasy, jednak tramwajami na Marszałkowskiej też jeździ dość dużo pasażerów. Zresztą tramwajów nie należy rozpatrywać punktowo, tylko jako większą całość i czasem nawet te z pozoru nic nie znaczące 20-30 sekund może zadecydować o tym, że na którymś kolejnym skrzyżowaniu (lub kilku skrzyżowaniach) tramwaj nie zdąży przejechać na danym świetle i potem z tych straconych sekund robią się minuty. Poza tym, im mniej sygnalizacji na danym ciągu, tym łatwiej jest je skoordynować (a przynajmniej tak wskazuje logika).Matt Cubis pisze: ↑21 lut 2024, 7:56Marszałkowska główną trasą tramwajową? Nie wydaje mi się. No i ile zyskuje ten tramwaj na tym odcinku jadąc 50 zamiast tych "trochę wolniej"?
-
- Posty: 5909
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Dlatego tramwaj od Placu Konstytucji do Centrum staje przy każdym sygnalizatorze, łącznie z przejściem dla pieszych przed patelnią. Zaznaczam, że od Hożej do Centrum jest dwie minuty, a Centrum -Świętokrzyska cała jedna minuta.
miłośnik 13N
Taką możliwość wprost przewiduje Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego dla okolic PKiN.Krzysztof_J pisze: ↑20 lut 2024, 21:43Gdzie i kiedy były jakiekolwiek plany dodatkowych przystanków na tamtym odcinku? Jakoś nie kojarzę niczego takiego.
https://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp/dan ... 7_plan.pdf
Wcześniej o zamiarach wyznaczenia tych przystanków wypowiadał się bodajże Zarząd Dróg Miejskich w komentarzach na facebooku, gdy ogłaszano przetarg na projekt zmian.
Dotychczas mogliśmy faktycznie mówić o niskiej liczbie pieszych po zachodniej stronie Marszałkowskiej. Z czego to wynikało? Oprócz dużego parkingu nie było tam właściwie nic. Pomijając Pałac, przed nim samym będzie duży plac pieszy z (zapowiadaną) zielenią, zaraz obok Muzeum Sztuki Nowoczesnej, w planach także Emilka i TR. Po drugiej stronie powstanie duża przestrzeń piesza z (też zapowiadaną) zielenią. A dzielić to wszystko będzie pas startowy z torowiskiem po środku. Uważam zatem, że przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów są w tym miejscu niezbędne.Krzysztof_J pisze: ↑20 lut 2024, 21:43Jeszcze zrozumiałbym, gdyby ten odcinek wyglądał chociażby jak ten od Alej Jerozolimskich do pl. Konstytucji, gdzie jest zwarta zabudowa po obu stronach, ale na wysokości pl. Defilad takowa jest tylko po jednej stronie, a obiekty znajdujące się/powstające na samym placu raczej nie będą generować jakichś bardzo dużych tłumów pieszych (nie ma tam np. bazaru, centrum handlowego, szpitala, czy przychodni). Zresztą są naziemne przejścia przy Świętokrzyskiej i rondzie Dmowskiego.
Co do przystanków: niewątpliwie generują one potoki pieszych. Odległość pomiędzy Centrum a Metrem Świętokrzyska jest spora, szczególnie jak na Centrum. Jeżeli chciałbym wybrać szybki przejazd przez Marszałkowską, np. z placu Bankowego do Politechniki to wybieram metro, jeżeli chciałbym po drodze wysiąść przy Królewskiej, Hożej, pl. Konstytucji (lub właśnie Złotej) – wybieram tramwaj. Naprawdę dobry priorytet na całym ciągu pozwoliłby na minutę pomiędzy Świętokrzyską a Złotą, Złotą a Centrum, Centrum a Hożą, Hożą a pl. Konstytucji – jakie są szanse na taki priorytet nie jestem w stanie ocenić, ale nie można z tego powodu robić przystanków co kilometr i rezygnować z przejść naziemnych.
Dlaczego właściwie tramwaje nie mają przystanku Strzelecka skoro miejsce jest, a nawet się prosi wręcz żeby ja jakoś sensownie wykorzystać
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
-
- Posty: 3018
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
-
- Posty: 5909
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Na Mokotowie przystanek tramwajowy Puławska/Dolna się przyda, oraz przy Narbutta Centrum. Jak spowalniać tramwaje, to spowalniać.
miłośnik 13N
Ma ktoś pomysł po co właściwie są osobne przystanki dla wysiadających i wsiadających tuż obok siebie na Niedźwiadku albo na Regulskiej ? Albo na Pl. Narutowicza są osobne dla wysiadających i krańcowy ale i tak na żadnym 2 przeguby się nie mieszczą i jeszcze z tego dla wysiadających nie widać czy coś stoi na krańcowym (tu to ogólnie cały plac miał być przebudowany już dawno).
Odpowiedź to,
Żeby głupi miał zagadkę.
Tak odpowiadamy na pytania bez dobrej odpowiedzi.
Tylko nie weź tego do siebie.
Żeby głupi miał zagadkę.
Tak odpowiadamy na pytania bez dobrej odpowiedzi.
Tylko nie weź tego do siebie.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Zna ktoś powód dlaczego przystanki przy skrzyżowaniu Mazowiecka/Świętokrzyska/pl. Powstańców będą przed skrzyżowaniem, a nie za? Czy chodzi o obsługę przystanku w relacji Mazowiecka-Świętokrzyska dla 106 (którego wcześniej w ciągu Świętokrzyskiej nie było)?
https://um.warszawa.pl/documents/61166/ ... 6801609584
https://um.warszawa.pl/documents/61166/ ... 9345099892
https://um.warszawa.pl/documents/61166/ ... 6801609584
https://um.warszawa.pl/documents/61166/ ... 9345099892
Czy to nie będą przystanki dla 107? (Praise the Lord - wyniesione przejście dla pieszych na trasie autobusu!)
Nie widzę przystanków w Świętokrzyskiej...
Nie widzę przystanków w Świętokrzyskiej...
Przystanek w stronę placu Małachowskiego to standardowo tam stoi, może już z przyzwyczajenia tam pozostawiono? Choć bardziej bym obstawiał, że na wysokości tego przystanku pl. Powstańców Warszawy rozszerzać się będzie do łącznie trzech pasów ruchu (2 N i 1 S), a na północnym wlocie masz tych pasów łącznie dwa (1 N i 1 S), więc teoretycznie może chodzić o kwestię ominięcia autobusu obsługującego przystanek. Z kolei w stronę pl. Pięciu Rogów to umieszczenie przystanku przed Świętokrzyską to nie jest kwestia wjazdu do garażu niż jego potencjalnej obsługi przez 106 w DŚ? Przed wjazdem się nie zmieści, za wjazdem pewnie masz jakąś ściankę czy coś, więc podejrzewam, że miejsca tam za wiele nie będzie. Potem wyniesione przejście dla pieszych, więc ten przystanek wypadłby pomiędzy tymi dwoma przejściami dla pieszych albo to wyniesione przejście trzeba by przenieść na północny wlot pl. Powstańców x Warecka. Biorąc pod uwagę to, że te pasy będą łączyły południowy chodnik Moniuszki ze schodami do NBP (wejście do nowego budynku?), to nie wiem, czy ich przesunięcie nie byłoby przerwaniem jakiegoś ciągu pieszego lub coś takiegoKM pisze: ↑16 lip 2024, 13:56Zna ktoś powód dlaczego przystanki przy skrzyżowaniu Mazowiecka/Świętokrzyska/pl. Powstańców będą przed skrzyżowaniem, a nie za? Czy chodzi o obsługę przystanku w relacji Mazowiecka-Świętokrzyska dla 106 (którego wcześniej w ciągu Świętokrzyskiej nie było)?
https://um.warszawa.pl/documents/61166/ ... 6801609584
https://um.warszawa.pl/documents/61166/ ... 9345099892
Zawsze mnie bawił opór wobec wyniesionych przejść dla pieszych, bo autobusy już jeżdżą po takowych, choćby na pętli DWC
A w ogóle miały być?person pisze:Nie widzę przystanków w Świętokrzyskiej...
Niestety nie, bo <snurp snurp> pod spodem jest metro i niech dochodzą pieszo </snurp snurp>
Niemniej - tak, źle sobie zwizualizowałem weekendowy objazd dla 106 i tym samym umieściłem relację w nieodpowiednim wektorze