Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 mar 2024, 11:34

Pierwszym przykładem linii zewsząd-dowsząd były Kielce (i Targówek), któremu kiedyś policzyłem, że ma mniej więcej 50 linii jeżdżących co 50 min. Gdyby zamiast tego zrobić 15 linii jeżdżących co 12/15/20, myślę, że byłoby lepiej.

Acz liczba linii jest tylko pewnym wyznacznikiem. Linia 2 ma osiem wariantów, ale linia 40 jest funkcjonalnie kolejnym wariantem.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

elslovako
Posty: 12
Rejestracja: 27 lip 2019, 14:48

Post autor: elslovako » 18 mar 2024, 12:29

Odrobinę zmian w Kielcach jednak zaszło - 2 ma już tylko cztery warianty i w dni powszednie 3-4 kursy na godzinę na wspólnym odcinku trasy (oczywiście bez taktowania), a 40 została zlikwidowana

Krzysiek_S
Posty: 5137
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 23 kwie 2024, 14:04

Tymczasem po komisji z udziałem ZTM/ MZA i ZDM itd. zniesiono zakaz dla autobusów 18 metrowych wprowadzony w 2014 roku na skrzyżowaniu Zwoleńska/ Trakt Lubelski. W relacji północ - wschód bez uwag, w relacji wschód- północ z uwagą że należy zachować szczególną uwagę bo autobus nachodzi na jezdnie w przeciwnym kierunku. Jednak ruch 18m dopuszczono z zachowaniem azyli. Za to komisja wykazała problemy na rondzie na skrzyżowaniu Zwoleńska/ Patriotów na nawrotce dlatego ZDM zaprojektował nową OR którą złożył do Biura Zarządzania Ruchem Drogowym do zatwierdzenia. Chodzi o usunięcie/ przestawienie barierki, słupka drogowego oraz znaku drogowego.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 kwie 2024, 14:10

Jaki to będzie mieć wpływ na funkcjonowanie obecnych linii?

Krzysiek_S
Posty: 5137
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 23 kwie 2024, 14:23

person pisze:
23 kwie 2024, 14:10
Jaki to będzie mieć wpływ na funkcjonowanie obecnych linii?
Możliwość wprowadzenia autobusów 18 metrowych na linii 147 oraz ewentualnie kiedyś nocny w tych relacjach skrętnych na skrzyżowaniu Zwoleńska/ Trakt Lubelski. Co do skrzyżowania z Patriotów to też linia 119 na 18m [ ewentualność] i inne jeśli tam się pojawią w formie nawrotki na rondzie, w celu obsłużenia przystanków blisko PKP Międzylesie.

Woronicz
Posty: 206
Rejestracja: 20 cze 2015, 15:31
Lokalizacja: skrzyżowanie Woroniczej i Wołowskiej

Post autor: Woronicz » 23 kwie 2024, 17:42

Czytałem jakiś czas temu o postulatach mieszkańców Wawra dotyczących kursowania autobusów przez most południowy przez cały tydzień. I pomyślałem o takiej linii 148, która ma bardzo długą i trasę i pracuje odcinkowo (nikt przecież nie jeździ tym z lotniska na Wiatraczną mając 188 czy nawet 175+9). Może skierowanie 148 od Metra Imielin do Międzylesia po trasie 319 jest pomysłem godnym rozważenia? Na zastępstwie relacji Ursynów - Gocław widziałbym 166, ponieważ odchudzanie Sobieskiego z autobusów jest nieuniknione po otwarciu tramwaju. A połączenie P3+ - Ludna - Zieleniecka może 138 przekierowane z Saskiej Kępy?... No ale to już dyskusja na oddzielny temat.
Ale podstawowe pytanie brzmi czy takie połączenie jest w ogóle potrzebne bo obecnie linia najlepiej pracuje na odcinki Ursynów - Wilanów, a po wyjechaniu z miasteczka autobus mocno się opróżnia.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 kwie 2024, 8:49

Woronicz pisze:Na zastępstwie relacji Ursynów - Gocław widziałbym 166, ponieważ odchudzanie Sobieskiego z autobusów jest nieuniknione po otwarciu tramwaju. A połączenie P3+ - Ludna - Zieleniecka może 138 przekierowane z Saskiej Kępy?... No ale to już dyskusja na oddzielny temat.
Bez większego gmerania że 138 i 166 się nie obędzie przy takich zmianach, bo Saska Kępa i kawałek Mokotowa potrzebują połączenia z Torwarem/Legią, choć nawet ja jako częsty pasażer 138 z Wołoskiej na Zabkowską uważam, że raczej jest za mocno przeciągnięta z obu stron.

W święta to na Pl.Hallera może pojechać 222, ale w DP przydałoby się jakieś 322 do Politechniki, jak dawne 509, bo opieranie Joliot-Curie na korkach z Pragi to średni pomysł.
ŁK

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 24 kwie 2024, 12:02

Krzysiek_S pisze:
23 kwie 2024, 14:23
person pisze:
23 kwie 2024, 14:10
Jaki to będzie mieć wpływ na funkcjonowanie obecnych linii?
Możliwość wprowadzenia autobusów 18 metrowych na linii 147 oraz ewentualnie kiedyś nocny w tych relacjach skrętnych na skrzyżowaniu Zwoleńska/ Trakt Lubelski. Co do skrzyżowania z Patriotów to też linia 119 na 18m [ ewentualność] i inne jeśli tam się pojawią w formie nawrotki na rondzie, w celu obsłużenia przystanków blisko PKP Międzylesie.
A to nocny już kiedyś jeździł Zwoleńską.

patryk148
Posty: 569
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 08 sie 2024, 23:57

Odgrzebałem swój projekt sprzed kilku miesięcy. Trochę uzupełniłem o to co może się wydarzyć w związku z tramwajem. W założeniu minimalizacja linii, trochę kosztem wydłużenia tras, ale z w zasadzie wszystko z większą częstotliwością. W projekcie chodziło o dołożenie maksymalnie 4 całek, ale znaczący wzrost podaży przez powiększenie tabory z 10 do 12 i z 12 do 18 metrów (czyli kosztowo też więcej może być).

115
skierowanie od Radości przez Most Siekierkowski na Ursynów za zastępstwo 319, z jednoczesnym jednokierunkową całodzienną i całotygodniową obsługą Centrum Kardiologii

CH URSYNÓW – Płaskowickiej – Pileckiego – Gandhi – Rosoła – Branickiego – Przyczółkowa – Południowa Obwodnica Warszawy – Wał Miedzeszyński – Skalnicowa – Panny Wodnej – Patriotów wschodnia – Żegańska – Pożaryskiego – Kajki – Kościuszkowców – (powrót: Czecha – Wierzchowskiego – Alpejska) – Marysin – Korkowa (w dni robocze – Korkowa – Łysakowska – Korkowa) – Wspólna – trasa 115 – MOKRY ŁUG

częstotliwość 30/20/30/20 i na trasie Marysin – CH Ursynów kursy skrócone co 30 minut uzupełniające takt do 15 minut 15/20/15/20.
tabor: w założeniu 12 m, na kursach skróconych może być 18 m

319
likwidacja

113
wyodrębnienie z kursów skróconych linii 142, wydłużenie za 125 do metra ze względu na brak połączenia ciągu M2 z Traktem Lubelskim oraz przejęcie połączenia Borkowa za 219 w relacji do PKP Radość i do Wiatracznej oraz przejęcie trasy 115 na południe od Radości

DW. WSCHODNI KIJOWSKA – Kijowska – Targowa – Zamoyskiego – Grochowska – Płowiecka – Trakt Lubelski (powrót: przez Floriana) – Borków – Juhasów – Mrówcza – Panny Wodnej – Patriotów wschodnia – Walcownicza – trasa 115 – ALEKSANDRÓW
dodatkowo 2 kursy szkolne z podjazdem do ZP Ośrodek Szkoleniowy

częstotliwość: 20/30/20/30
tabor: 12 m

142
skierowanie od PKP Falenica do Błot zamiast do Aleksandrowa oraz wydłużenie do M2

DW. WSCHODNI KIJOWSKA – Kijowska – Targowa – Zamoyskiego – Grochowska – Płowiecka – Trakt Lubelski (powrót: przez Floriana) – Wal Miedzeszyński – Przewodowa – Patriotów zachodnia – Michalinki – Olecka – Poezji – Bysławska – Wal Miedzeszyński – BŁOTA

częstotliwość: 20/30/20/30
tabor: w założeniu 12 m, z możliwością stosowania 18 m

161
wprowadzenie na nowym ciągu ulicy Liliowej, zapewnienie dojazdu na cmentarz w Radości całej parafii, zastąpienie linii 213 na Zagórzańskiej ze względu na wąską ulicę; linia ta jest predestynowana do wydłużenia zarówno w głąb Radości, jak i obsługi rejonu ulic Klimontowskiej i Działkowej w Starym Wawrze i być może wewnątrz Sadula (Mirtowa, Międzyosiedlowa) zamiast 119 szczególnie podczas prac na linii otwockiej – pętla PKP Wawer

PKP RADOŚĆ – Panny Wodnej – Zasadowa – Tawułkowa – Liliowa – Bysławska – Walcownicza – Bystrzycka – Ochocza – Narcyzowa – Techniczna – Zagórzańska – Izbicka – Patriotów wschodnia – Żegańska – MIĘDZYLESIE

częstotliwość: 20/30/20/30
tabor: do 10 m

146
wydłużenie w całości po jednolitej trasie do Aleksandrowa

DW. WSCHODNI LUBELSKA – … - Bysławska – Walcownicza – Bystrzycka – Ochocza – Narcyzowa – Techniczna – Złotej Jesieni – ALEKSANDRÓW

częstotliwość 15/20/15/20
tabor: 12 m lub 18 m w zależności od potrzeb

119
połączenie linii 213 i 219 i wydłużenie ze Starego Mokotowa na Ochotę i Dw. Zachodni za 167 oraz wprowadzenie pętli z ekspedycją

SZCZĘSLIWICE – Szczęśliwicka – Bitwy Warszawskiej – Dw. Zachodni – Al. Jerozolimskie – Grzymały – Kopińska – Wawelska – Al. Niepodległości – Madalińskiego – Puławska – Dolna – Chełmska – Bobrowiecka – Beetovena – Witosa – al. Becka – Most Siekierkowski – Wieniawy-Długoszewskiego – pętla Gocław – Stoczniowców (z powrotem z pominięciem pętli) – Łasaka – Kadetów – Wąbrzeska – Lucerny – Mrówcza – Piechurów – Mirtowa – Międzyosiedlowa – Biegunowa – Zwoleńska – Mrówcza (powrót: bezpośrednio Mrówczą) – Panny Wodnej – Izbicka – Kwitnącej Akacji – ZBÓJNA GÓRA

częstotliwość 15/20/15/20, w mikroszczycie dodatkowo co 15 minut kursy SZCZĘŚLIWICE – BEETOVENA lub PKP ANIN
tabor: 12 m lub 18 m w zależności od potrzeb, na kursach skróconych tabor 18 m, na Sadulu 18 metrów odpada

213 likwidacja
219 likwidacja

125
pozostawienie na trasie wakacyjnej Wiatraczna – Międzylesie, a na Grochowską skierowanie 113 i 142

147
częstotliwość: 15/20/15/20
tabor: 12 lub 18 m w zależności od potrzeb

521
bez zmian

167 zmiana, która wejdzie w 2025 r. to prawdopodobnie skierowanie bezpośrednio od Bartyckiej, Czerniakowską i Trasą Łazienkowską

702 bez zmian

adam2239
Posty: 22
Rejestracja: 10 lis 2013, 4:44

Post autor: adam2239 » 09 sie 2024, 0:16

Bardzo podoba mi się 113 w relacji: Dworzec Wschodni Kijowska - Aleksandrów, która dodatkowo stwarza wygodną opcję dojazdu z Dworca Wschodniego dla mieszkańców Grochowskiej i okolic (tak, wiem, można wysiąść z tramwaju na Lubelskiej i dymać pieszo 5 minut, ale to jednak nie to samo). :wink:

Odnośnie 142, optowałbym bardziej za trasą: Dworzec Wschodni Kijowska - Kijowska - Metro Stadion Narodowy - Most Świętokrzyski - Wybrzeże Szczecińskie - Rondo Waszyngtona - Park Skaryszewski - Kinowa - Grenadierów - Wiatraczna i dalej według Twojego projektu (mieszkańcy okolic Grenadierów, Kinowej i Waszyngtona zyskują bezpośredni dojazd do drugiej linii metra i na Dworzec). 8-)

Zacementowany
Posty: 11
Rejestracja: 28 lip 2024, 22:36

Post autor: Zacementowany » 09 sie 2024, 0:41

Ogólnie projekt bardzo ciekawy.
patryk148 pisze:
08 sie 2024, 23:57
521
bez zmian
Ja bym jednak był za skróceniem do Wiatracznej :D

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7828
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 09 sie 2024, 6:32

Fajne linie, nie za krótkie takie ;-)
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3602
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 09 sie 2024, 6:55

adam2239 pisze:
09 sie 2024, 0:16
Bardzo podoba mi się 113 w relacji: Dworzec Wschodni Kijowska - Aleksandrów, która dodatkowo stwarza wygodną opcję dojazdu z Dworca Wschodniego dla mieszkańców Grochowskiej i okolic (tak, wiem, można wysiąść z tramwaju na Lubelskiej i dymać pieszo 5 minut, ale to jednak nie to samo). :wink:

Odnośnie 142, optowałbym bardziej za trasą: Dworzec Wschodni Kijowska - Kijowska - Metro Stadion Narodowy - Most Świętokrzyski - Wybrzeże Szczecińskie - Rondo Waszyngtona - Park Skaryszewski - Kinowa - Grenadierów - Wiatraczna i dalej według Twojego projektu (mieszkańcy okolic Grenadierów, Kinowej i Waszyngtona zyskują bezpośredni dojazd do drugiej linii metra i na Dworzec). 8-)
Fajna trasą 142, tylko że.... póki co powrót tą trasą do Wschodniego od strony Kijowskiej jest co najmniej problematyczny. Jakbyś nie zauważył Sokola nie ma połączenia z Kijowską. Drugi problem to poranne korki na Waszyngtona i popołudniowe na Wale Miedzyszyńskim/Zielenieckiej. Zresztą Wał potrafi i rano się zakorkować.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

ashir
Posty: 28032
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 sie 2024, 9:10

Można wyjechać przez Marcinkowskiego. ;-)

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2374
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 09 sie 2024, 9:25

Fajnie, ale co za 213 na trasie Radośc - Aleksandrów? :D
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ