Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36661
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 18 maja 2024, 16:59

Łukasz pisze:
18 maja 2024, 16:33
Nie wszyscy jeżdżą pod kolumnę. Ogólnie też można M1 plus M2 a nawet piechotą
Nie umiem tego na poważnie skomentować :boohoo:
Łukasz pisze:
18 maja 2024, 16:33
(nie licząc szczytu)
W zasadzie w tym miejscu mogę po prostu przestać komentować :twisted:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 maja 2024, 17:26

Rozumiem że wydłużenie 1 też jest gorsze politycznie niż kursy skrócone dziewiątki do Pl.Narutowicza od Okęcia?
ŁK

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 maja 2024, 17:29

Bastian pisze:
Łukasz pisze:
18 maja 2024, 16:33
Nie wszyscy jeżdżą pod kolumnę. Ogólnie też można M1 plus M2 a nawet piechotą
Nie umiem tego na poważnie skomentować :boohoo:
Łukasz pisze:
18 maja 2024, 16:33
(nie licząc szczytu)
W zasadzie w tym miejscu mogę po prostu przestać komentować :twisted:
Wyciąłeś argumenty, a potem się dziwisz, że nie rozumiesz. Ogólnie to mam w ogóle wrażenie, że ostatnio mało rozumiesz - co oczywiście nie znaczy, że masz rację. Widzę, że wracają stare zwyczaje.
ŁK

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 maja 2024, 17:37

pawcio pisze: Nawet gdyby, to wciąż do rozwiązania jest zagadka, dokąd od pl. Bankowego puścić pięć slotów z pl. Zbawiciela (Nowowiejska, Służewiec, Wyścigi, dwa razy Wilanów).
O tym Służewcu to tak imo wcale mocno nie trzeba pamiętać, kluczowe jest Wierzbno i może kawałek Puławskiej (i to ten bez 222 czy 138). Sam jeżdżę czasem 18 zamiast metrem, ale sensu to żadnego nie ma, bo można spokojnie pójść coś zjeść w centrum i dogonić 18 metrem na Wierzbnie. Raczej na skręcie przy Krolikarni są pustki. Nawet jeśli 18 jest niezabieralna na Służewcu, to przy skręcie są wolne siedzące - a jej rola ciągle spada, bo co święto, kiedy rzeczywiście może lepiej jechać bezpośrednio, to jest zawieszona.

Na Służewcu bardziej jest potrzebny slot na JPII, stąd skręt na Feminie, co jest już trochę nawiązaniem futurystycznym. Jeszcze bardziej futurystycznym jest skręt na Bankowym w lewo, przy Feminie w prawo i powrót Stawkami jako drugie pół 35.
ŁK

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3814
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 18 maja 2024, 19:19

Georg pisze:
18 maja 2024, 16:53
Link Gdynianina opisywał plan wydłużenia tramwaju do Os. Ruda. Nawet gdyby wybudowano tory, to pojechałaby tam pewnie 15.
Ale to źle, że pojechałoby 15?
Łukasz pisze:
18 maja 2024, 17:37
Na Służewcu bardziej jest potrzebny slot na JPII, stąd skręt na Feminie, co jest już trochę nawiązaniem futurystycznym. Jeszcze bardziej futurystycznym jest skręt na Bankowym w lewo, przy Feminie w prawo i powrót Stawkami jako drugie pół 35.
Jako pasażer dość często korzystający z 17 i 33 nie bardzo widzę korzyści z relacji skrętnej na Feminie, albowiem według moich obserwacji jednak większość pasażerów jedzie dalej na północ niż przesiada się na Trasę W-Z. Pomimo mojej niechęci do uruchamiania nowych szynowych relacji skrętnych to chyba prędzej zrozumiałbym utworzenie takowej na DWC, gdyby była odpowiednia infrastruktura, bo tam faktycznie prawie cały tramwaj potrafi się wyludnić na rzecz przesiadki na Alej Jerozolimskie i linii średnicowej.

Natomiast jeśli nowe 4 skrętne przy Kinie Biedronka miałoby być kosztem ścięcia RJ 17, to jestem temu pomysłowi więcej niż przeciwny🖕

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4910
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 18 maja 2024, 20:01

Łukasz pisze:
18 maja 2024, 17:26
Rozumiem że wydłużenie 1 też jest gorsze politycznie niż kursy skrócone dziewiątki do Pl.Narutowicza od Okęcia?
Oczywiście. Zabierając 1 zabierasz potencjalną tarczkę dla krzykaczy (o zgrozo dla ZTM taka relacja może mieć wzięcie choć nie pasuje do obecnej wizji układu sieci). Zabierając kursy skrócone 9 krzykacz nie zauważy różnicy.
ObrazekObrazek

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 maja 2024, 20:33

Bywalec pisze:
Łukasz pisze:
18 maja 2024, 17:26
Rozumiem że wydłużenie 1 też jest gorsze politycznie niż kursy skrócone dziewiątki do Pl.Narutowicza od Okęcia?
Oczywiście. Zabierając 1 zabierasz potencjalną tarczkę dla krzykaczy (o zgrozo dla ZTM taka relacja może mieć wzięcie choć nie pasuje do obecnej wizji układu sieci). Zabierając kursy skrócone 9 krzykacz nie zauważy różnicy.
Na razie zauważyli brak 15 :) I tak źle, i tak niedobrze.
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 18 maja 2024, 20:48

Sprawdźcie, jak koordynacja 3+6 na Gocławku wychodzi na Okęciu i na odwrót. Bo to niestety byłby to eszelon Okęcie-Goclawek.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 maja 2024, 21:02

pawcio pisze:Sprawdźcie, jak koordynacja 3+6 na Gocławku wychodzi na Okęciu i na odwrót. Bo to niestety byłby to eszelon Okęcie-Goclawek.
Czyli jak 9 ;p
ŁK

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3814
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 19 maja 2024, 2:27

pawcio pisze:
18 maja 2024, 20:48
Sprawdźcie, jak koordynacja 3+6 na Gocławku wychodzi na Okęciu i na odwrót. Bo to niestety byłby to eszelon Okęcie-Goclawek.
Jak się nie obrócisz... :term:

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 455
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 23 maja 2024, 9:15

Tramwajowa linia uzupełniająca 73 będzie jeździła (w kierunku Kawęczyńska -Bazylika) z Czynszowej przez Stalową, 11 Listopada, Targową, Kijowską, al. Tysiąclecia i Kawęczyńską do pętli Kawęczyńska-Bazylika, (a w kierunku Czynszowa) wyjedzie z pętli Kawęczyńska- Bazylika i przez al. Tysiąclecia, Kijowską, Targową, 11 Listopada, Stalową, Środkową, Wileńską i Czynszową dojedzie do pętli Czynszowa.

Tramwaje linii 13 i 23 nie będą jeździły, a kursujące według specjalnych rozkładów linie nr 18, 20, 26 pojadą zmienionymi trasami:

18 (w obu kierunkach) dojedzie do Placu Bankowego i skręci w al. Solidarności i dalej pojedzie Targową, Ratuszową , Jagiellońską do pętli Żerań FSO.

20 (w obu kierunkach) z al. Solidarności skręci w al. Jana Pawła i przez Słomińskiego, Starzyńskiego i Jagiellońską dojedzie do zajezdni Żerań FSO.

26 (w obu kierunkach) z al. Solidarności pojedzie w al. Jana Pawła i przez Słomińskiego, Starzyńskiego, Jagiellońską, Ratuszową, Targową, i Zamoyskiego do zajezdni Wiatraczna.
O kwestiach językowych już było w innym temacie, ja chciałbym zwrócić uwagę na samo meritum.
Dlaczego 23 nie mogłoby po prostu pojechać od Feminy jak 26 (i potem skręcić w 11 Listopada), a na Kawęczyńską wydłużyć 28? Wtedy też nie byłoby potrzebne 73.

Paweł D.
Posty: 5314
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 23 maja 2024, 9:25

Tylko czy dubel 26 na trasie objazdowej byłby potrzebny? Tłumów w takim 23 bym się nie spodziewał, a kilometrów do zrobienia by było.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 maja 2024, 9:28

A jeszcze Wileński byłby ominięty.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 maja 2024, 19:18

Chyba tylko w Warszawie da się zastąpić 4 linie tramwajowe jeżdżące co 15 minut (16 kursów/h, 3200 miejsc/h) jedną linią autobusową jeżdżącą co...15 minut xD (4 kursy/h, 520 miejsc/h).

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 maja 2024, 19:23

Autobus Czerwon pisze:
23 maja 2024, 19:18
Chyba tylko w Warszawie da się zastąpić 4 linie tramwajowe jeżdżące co 15 minut (16 kursów/h, 3200 miejsc/h) jedną linią autobusową jeżdżącą co...15 minut xD (4 kursy/h, 520 miejsc/h).
Dziś ok. 16 zamiast 17, 18 i 31 kazali korzystać ze 138.
ŁK

ODPOWIEDZ