Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

jaNÓŻ
Posty: 23
Rejestracja: 11 sie 2013, 15:46

Post autor: jaNÓŻ » 26 maja 2024, 11:06

Ja rano jeszcze nigdy nie przejechałem tak zeby wjechać na przystanek i z niego wyjechać za jednym razem..

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 26 maja 2024, 11:09

Po południu wykonalne.
miłośnik 13N

Jelcz4755
Posty: 145
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 26 maja 2024, 13:21

jaNÓŻ pisze:
26 maja 2024, 10:38
Doraźnie to najlepiej zawiesić przystanek Park Olszyna w stronę centrum i już - od razu się odkorkuje
Wyjaśnij to w komunikacie. Nie działa piorytet, bo nie możemy dogadać się z Gdaką, więc zawieszamy przystanek. Czyste kuriozum.

Łukasz
Posty: 10681
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 maja 2024, 13:26

Jelcz4755 pisze:
jaNÓŻ pisze:
26 maja 2024, 10:38
Doraźnie to najlepiej zawiesić przystanek Park Olszyna w stronę centrum i już - od razu się odkorkuje
Wyjaśnij to w komunikacie. Nie działa piorytet, bo nie możemy dogadać się z Gdaką, więc zawieszamy przystanek. Czyste kuriozum.
Przenieść za skrzyżowanie na jakieś tymczasowe wypłytowanie, nawet pojedyncze.
ŁK

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 456
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 26 maja 2024, 19:50

Łukasz pisze:
26 maja 2024, 13:26
Jelcz4755 pisze:
Wyjaśnij to w komunikacie. Nie działa piorytet, bo nie możemy dogadać się z Gdaką, więc zawieszamy przystanek. Czyste kuriozum.
Przenieść za skrzyżowanie na jakieś tymczasowe wypłytowanie, nawet pojedyncze.
Przenoszenie za skrzyżowanie to jest bez sensu, bo stamtąd to już jest bardzo blisko do Włościańskiej.

I przede wszystkim, to głównym problemem na Parku Olszyna jest chyba to, że na przystanku w stronę centrum nie mieszczą się dwa tramwaje, a światła są raczej kwestią drugorzędną.

Jelcz4755
Posty: 145
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 26 maja 2024, 22:47

Krzysztof_J pisze:
26 maja 2024, 19:50
Przenoszenie za skrzyżowanie to jest bez sensu, bo stamtąd to już jest bardzo blisko do Włościańskiej.
Swoją drogą docelowo przystanki Park Olszyna i Włościańska powinno się skomasować w jeden pomiędzy Al. Armii Krajowej i Elbląską. Miejsca jest tam raczej sporo.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 26 maja 2024, 23:36

Jelcz4755 pisze:
26 maja 2024, 13:21
Wyjaśnij to w komunikacie. Nie działa piorytet, bo nie możemy dogadać się z Gdaką, więc zawieszamy przystanek. Czyste kuriozum.
Wymiany tam szałowe poza kilkoma godzinami nie są, więc nie takie kuriozum.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3817
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 26 maja 2024, 23:47

Paweł D. pisze:
26 maja 2024, 8:19
Dziwisz się, że GDDKiA bardziej dba o ruch kołowy niż szynowy?
Niby ugrupowania przy władzy się zmieniają, a i tak cały czas w Polsce rządzi partia kierowców samochodów.
Stary Pingwin pisze:
26 maja 2024, 9:19
Przecież nie chcemy GDDKiA zabrać wiaduktu nad Broniewskiego. Chodzi o to, co pod wiaduktem.
GDDKiA upiera się, że musi być maksymalna przepustowość przez skrzyżowanie dla al. AK, bo jak coś się stanie na wiadukcie i trzeba będzie wstrzymać ruch...

Tak w ogóle, to może tę A50/S50 to powinno się zacząć od budowy jej północnej części, zamiast jak chce gdaka od zachodu i południa?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26849
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 maja 2024, 8:07

Krzysztof_J pisze:
26 maja 2024, 19:50
Łukasz pisze:
26 maja 2024, 13:26

Przenieść za skrzyżowanie na jakieś tymczasowe wypłytowanie, nawet pojedyncze.
Przenoszenie za skrzyżowanie to jest bez sensu, bo stamtąd to już jest bardzo blisko do Włościańskiej.

I przede wszystkim, to głównym problemem na Parku Olszyna jest chyba to, że na przystanku w stronę centrum nie mieszczą się dwa tramwaje, a światła są raczej kwestią drugorzędną.
To dlaczego gdy nie działają światła kolejek tramwajów nie ma?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

jaNÓŻ
Posty: 23
Rejestracja: 11 sie 2013, 15:46

Post autor: jaNÓŻ » 27 maja 2024, 8:56

Tam wystarczy żeby tramwaj dostał 5 sekund wcześniej pionowe przed wjazdem na Park Olszyna w stronę centrum. Wtedy obsługuje przystanek i odjeżdża w stronę Włościańskiej. A teraz to wjeżdża, obsługuje przystanek, zamyka drzwi i zbiera się do ruszenia i właśnie wtedy zapala się poziome. Rano zawsze tak to wygląda. Totalne zaprzeczenie priorytetu

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 27 maja 2024, 10:31

Coś się dzieje złego z sygnalizacją świetlną na mieście. Garść z ubiegłego tygodnia-
1. Światła przy wjeździe na pętlę Wola Cmentarz Katolicki tak długo trzymają czerwone dla 10/11/26, że tramy nie zdążają na Fort Wola/Sowińskiego. Z pętli nic nie wyjeżdża, samochody mają zielone, piesi przez pdp przy wjeździe radośnie przechodzą, a tramwaj kwitnie.
2. Po ostatniej awarii rozjechały się światła przy Dworcu Południowym. Zdarza się, że jadąc do miasta, ruszamy z przeplotki i w tym momencie zapala się czerwone dla trama przy Alei Wilanowskiej. Z historii nie pamiętam takiego przypadku, przelot do miasta zawsze był swobodny.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4910
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 27 maja 2024, 11:08

Jelcz4755 pisze:
26 maja 2024, 22:47
Krzysztof_J pisze:
26 maja 2024, 19:50
Przenoszenie za skrzyżowanie to jest bez sensu, bo stamtąd to już jest bardzo blisko do Włościańskiej.
Swoją drogą docelowo przystanki Park Olszyna i Włościańska powinno się skomasować w jeden pomiędzy Al. Armii Krajowej i Elbląską. Miejsca jest tam raczej sporo.
Taki też jest plan, wstępnie do realizacji podczas modernizacji trasy tramwajowej na Broniewskiego, więc.... jeszcze kilka lat poczekamy :P
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1634
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 27 maja 2024, 18:26

Jadąc blaszkiem od pl. Grunwaldzkiego do parku olszyna naliczyłem 5 razy 33 i inne drobiazgi.
Może nie wspułczuje pasażerom, ale trochę nie rozumiem 5-6 składów na Grunwaldzie.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Jelcz4755
Posty: 145
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 27 maja 2024, 18:29

Bywalec pisze:
27 maja 2024, 11:08
Jelcz4755 pisze:
26 maja 2024, 22:47


Swoją drogą docelowo przystanki Park Olszyna i Włościańska powinno się skomasować w jeden pomiędzy Al. Armii Krajowej i Elbląską. Miejsca jest tam raczej sporo.
Taki też jest plan, wstępnie do realizacji podczas modernizacji trasy tramwajowej na Broniewskiego, więc.... jeszcze kilka lat poczekamy :P
Dzięki za info! Szkoda, że tak późno.

Flash8222
Posty: 7624
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 01 cze 2024, 21:18

Gdzieś od 16, priorytet na skrzyżowaniu Powstańców i Radiowej zaczął podawać dodatkowe pionowe dla nieistniejących tramwajów linii 23 oraz 24.

ODPOWIEDZ