Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie
Moderator: Wiliam
I dlaczego tramwaj 19 a nie 16 skoro będzie 15? A na Broniewskiego 16 też było. Numery kolejne na Sobieskiego ładnie by się ułożyły...
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
Dokładnie.Emyl pisze:Ciekawe ile z tego się ostanie do uruchomienia. Awantura o zostawienie 131 na Waryńskiego i chociaż co godzinę 519 za 3, 2, 1...
Ciekawe czy 15 do Muranowskiej oznacza co 8 minut do momentu zbudowania przelotki (czyli za 5 lat).
Czy 130 znów umrze szybciej niż powstało? I dlaczego nie do Spartańskiej? Żeby nie kusić połączeniem z 1 sierpnia?
Że też wcisnęli w ten projekt wygaszenie 518…
E-2 ze wszystkimi przystankami, żeby się nie okazało, że tramwaj wolniejszy od ekspresu? Ta linia przetrwa wszystko (w przeciwieństwie do 130).
ŁK
518 to dobry pomysł. Ale liczyłem, że projekt założy odwrotnie - podstawowa trasa do Marymontu i kursy wydłużone do Centrum. Wtedy łatwiej by było się ich pozbyć.
Edward jest do wycięcia, ale boją się krzyku o zabranie ostatniej linii ekspresowej.
Edward jest do wycięcia, ale boją się krzyku o zabranie ostatniej linii ekspresowej.
15 i 15bis mogą mieć nierówny takt, tak jak np. obecna 9 w weekendy. Co by się zresztą dobrze z zgrywało z pozostałymi trzema slotami na Marszałkowskiej.Wolfchen pisze: ↑10 cze 2024, 17:46Tramwaje między św. Bonifacego a Branickiego będą miały dziury w takcie, co delikatnie mówiąc jest niezrozumiałe dla mnie - więc szumnie zapowiadanego "co 2 minuty w szczycie" nie będzie, za to będzie coś takiego:
Szczyt: 00 02 04 08 10 12 16 18 20 ...
Międzyszczyt: 00 03 06 12 15 18 24 27 ...
DS: 00 07 11 15 22 26 30 ...
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
W pierwszej wchwili tak pomyślałem, natomiast po wczytaniu się w komunikat do konsultacji, to wychodzi, że taki takt ma być na północ od Bonifacego, bo na południe odpada 19, a jest ona wliczana do częstotliwości taktu na wspólnym odcinku.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Widzę dwie poważne wady:
1. Brak funkcjonującego od kilkudziesięciu lat połączenia Siekierek i Augustówki, realizowanego do niedawna przez 108,
2. Skrócenie 163 (263) do Natolina Północnego, bez oberka przez Dereniową i Centrum Onkologii. Wbrew pozorom, była to fajna dowozówka z osiedli przy Pileckiego do metra. Na plus zwiększona częstotliwość.
1. Brak funkcjonującego od kilkudziesięciu lat połączenia Siekierek i Augustówki, realizowanego do niedawna przez 108,
2. Skrócenie 163 (263) do Natolina Północnego, bez oberka przez Dereniową i Centrum Onkologii. Wbrew pozorom, była to fajna dowozówka z osiedli przy Pileckiego do metra. Na plus zwiększona częstotliwość.
Nie przywiązywałbym się na etapie tego komunikatu do takich szczegółów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Do czego ma być teraz 131? Kursy co 6 minut i po rejonie gdzie są nonstop korki? No i oczywiście częstotliwość tramwajów - linie "wilanowskie" dostają 30 kursów a 11 ma 7,5...
O ile likwidacja 501 i 522 jest zasadna, o tyle należy zachować linię nr 519, która zapewnia dodatkową funkcję w postaci skomunikowania z Powsińskim Parkiem Kultury.
Kolejna sprawa, zaproponowana zmiana na linii 518 jest totalnym nieporozumieniem, gdyż ta linia - co do zasady - ma łączyć Białołękę z Uniwersytetem oraz Traktem Królewskim, więc przystanek końcowy/początkowy przy placu Trzech Krzyży jest jak najbardziej optymalny (co pokazują również zapełnienia na tej linii).
Linia 517 – zamiast do Placu Trzech Krzyży niech pojedzie do Placu Konstytucji
Do rozważenia:
Linia 108 – wydłużenie z Placu Trzech Krzyży do Dworca Centralnego lub Emilii Plater;
Linia 159 – wydłużenie z Małych Siekierek na Gocław;
Linia 19 - zmiana krańca z Nowego Bemowa na os. Górczewską.
Kolejna sprawa, zaproponowana zmiana na linii 518 jest totalnym nieporozumieniem, gdyż ta linia - co do zasady - ma łączyć Białołękę z Uniwersytetem oraz Traktem Królewskim, więc przystanek końcowy/początkowy przy placu Trzech Krzyży jest jak najbardziej optymalny (co pokazują również zapełnienia na tej linii).
Linia 517 – zamiast do Placu Trzech Krzyży niech pojedzie do Placu Konstytucji
Do rozważenia:
Linia 108 – wydłużenie z Placu Trzech Krzyży do Dworca Centralnego lub Emilii Plater;
Linia 159 – wydłużenie z Małych Siekierek na Gocław;
Linia 19 - zmiana krańca z Nowego Bemowa na os. Górczewską.
131 moim zdaniem jest szykowane do całkowitej kasacji: redukcja częstotliwości i puszczenie jakąś małpią trasą...
Czytałeś w ogóle ten projekt? 519 będzie się nazywało 239.adam2239 pisze: ↑10 cze 2024, 18:45O ile likwidacja 501 i 522 jest zasadna, o tyle należy zachować linię nr 519, która zapewnia dodatkową funkcję w postaci skomunikowania z Powsińskim Parkiem Kultury.
Kolejna sprawa, zaproponowana zmiana na linii 518 jest totalnym nieporozumieniem, gdyż ta linia - co do zasady - ma łączyć Białołękę z Uniwersytetem oraz Traktem Królewskim, więc przystanek końcowy/początkowy przy placu Trzech Krzyży jest jak najbardziej optymalny (co pokazują również zapełnienia na tej linii).
Linia 517 – zamiast do Placu Trzech Krzyży niech pojedzie do Placu Konstytucji
Do rozważenia:
Linia 108 – wydłużenie z Placu Trzech Krzyży do Dworca Centralnego lub Emilii Plater;
Linia 159 – wydłużenie z Małych Siekierek na Gocław;
Linia 19 - zmiana krańca z Nowego Bemowa na os. Górczewską.
517 na pl. Konstytucji? W jakim celu?
Odkąd uruchomiono 518 na Tarchominie jest już 2 i 17. Od biedy może być też przesiadka drzwi w drzwi 116<->518. No i M2 też dowozi do UW i traktu.
159 na Gocław to zupełnie nie rozumiem.
517 na Konstytucji wydaje się dobrym pomysłem na zwiększenie podaży między Śródmieściem Płd. a Centralnym, w końcu znika tam 131,501,519 i 522…
- ZielonyJamnik
- Posty: 1023
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
517 to wbrew pozorom genialny pomysł. Oberek przez Metro Świętokrzyska sporo opóźniał. Znowuż teraz z Torwaru, który często jest zastawiony, łapie się opóźnienie na Książęcej. Pl. 3 Krzyży spowoduje mniejsze opóźnienia.
107 jest do podziału na Torwarze.
107 jest do podziału na Torwarze.
Mkną po koleinach zielone jamniki...