Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5419
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 10 cze 2024, 17:48

I dlaczego tramwaj 19 a nie 16 skoro będzie 15? A na Broniewskiego 16 też było. Numery kolejne na Sobieskiego ładnie by się ułożyły...
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4120
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 10 cze 2024, 17:57

TGM pisze:
10 cze 2024, 17:48
I dlaczego tramwaj 19 a nie 16 skoro będzie 15? A na Broniewskiego 16 też było. Numery kolejne na Sobieskiego ładnie by się ułożyły...
Przy Sobieskiego jest szpital psychiatryczny, może tam pomogą w rozwiązaniu tego problemu.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 10 cze 2024, 18:08

Emyl pisze:Ciekawe ile z tego się ostanie do uruchomienia. Awantura o zostawienie 131 na Waryńskiego i chociaż co godzinę 519 za 3, 2, 1... :term:
Dokładnie.

Ciekawe czy 15 do Muranowskiej oznacza co 8 minut do momentu zbudowania przelotki (czyli za 5 lat).

Czy 130 znów umrze szybciej niż powstało? I dlaczego nie do Spartańskiej? Żeby nie kusić połączeniem z 1 sierpnia?

Że też wcisnęli w ten projekt wygaszenie 518…

E-2 ze wszystkimi przystankami, żeby się nie okazało, że tramwaj wolniejszy od ekspresu? Ta linia przetrwa wszystko (w przeciwieństwie do 130).
ŁK

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 10 cze 2024, 18:21

518 to dobry pomysł. Ale liczyłem, że projekt założy odwrotnie - podstawowa trasa do Marymontu i kursy wydłużone do Centrum. Wtedy łatwiej by było się ich pozbyć.
Edward jest do wycięcia, ale boją się krzyku o zabranie ostatniej linii ekspresowej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 cze 2024, 18:24

Wolfchen pisze:
10 cze 2024, 17:46
Tramwaje między św. Bonifacego a Branickiego będą miały dziury w takcie, co delikatnie mówiąc jest niezrozumiałe dla mnie - więc szumnie zapowiadanego "co 2 minuty w szczycie" nie będzie, za to będzie coś takiego:
Szczyt: 00 02 04 08 10 12 16 18 20 ...
Międzyszczyt: 00 03 06 12 15 18 24 27 ...
DS: 00 07 11 15 22 26 30 ...
15 i 15bis mogą mieć nierówny takt, tak jak np. obecna 9 w weekendy. Co by się zresztą dobrze z zgrywało z pozostałymi trzema slotami na Marszałkowskiej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5122
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 10 cze 2024, 18:25

Łukasz pisze:
10 cze 2024, 18:08
Ciekawe czy 15 do Muranowskiej oznacza co 8 minut do momentu zbudowania przelotki (czyli za 5 lat).
Przelotka ma być budowana teraz w wakacje.
Obrazek

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 cze 2024, 18:29

pawcio pisze:
10 cze 2024, 18:24
15 i 15bis mogą mieć nierówny takt, tak jak np. obecna 9 w weekendy. Co by się zresztą dobrze z zgrywało z pozostałymi trzema slotami na Marszałkowskiej.
W pierwszej wchwili tak pomyślałem, natomiast po wczytaniu się w komunikat do konsultacji, to wychodzi, że taki takt ma być na północ od Bonifacego, bo na południe odpada 19, a jest ona wliczana do częstotliwości taktu na wspólnym odcinku. :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

bentes
Posty: 98
Rejestracja: 30 sie 2020, 13:23

Post autor: bentes » 10 cze 2024, 18:30

Widzę dwie poważne wady:
1. Brak funkcjonującego od kilkudziesięciu lat połączenia Siekierek i Augustówki, realizowanego do niedawna przez 108,
2. Skrócenie 163 (263) do Natolina Północnego, bez oberka przez Dereniową i Centrum Onkologii. Wbrew pozorom, była to fajna dowozówka z osiedli przy Pileckiego do metra. Na plus zwiększona częstotliwość.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 cze 2024, 18:31

Nie przywiązywałbym się na etapie tego komunikatu do takich szczegółów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Delwin
Posty: 301
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 10 cze 2024, 18:43

Do czego ma być teraz 131? Kursy co 6 minut i po rejonie gdzie są nonstop korki? No i oczywiście częstotliwość tramwajów - linie "wilanowskie" dostają 30 kursów a 11 ma 7,5...

adam2239
Posty: 22
Rejestracja: 10 lis 2013, 4:44

Post autor: adam2239 » 10 cze 2024, 18:45

O ile likwidacja 501 i 522 jest zasadna, o tyle należy zachować linię nr 519, która zapewnia dodatkową funkcję w postaci skomunikowania z Powsińskim Parkiem Kultury.

Kolejna sprawa, zaproponowana zmiana na linii 518 jest totalnym nieporozumieniem, gdyż ta linia - co do zasady - ma łączyć Białołękę z Uniwersytetem oraz Traktem Królewskim, więc przystanek końcowy/początkowy przy placu Trzech Krzyży jest jak najbardziej optymalny (co pokazują również zapełnienia na tej linii).

Linia 517 – zamiast do Placu Trzech Krzyży niech pojedzie do Placu Konstytucji

Do rozważenia:
Linia 108 – wydłużenie z Placu Trzech Krzyży do Dworca Centralnego lub Emilii Plater;
Linia 159 – wydłużenie z Małych Siekierek na Gocław;
Linia 19 - zmiana krańca z Nowego Bemowa na os. Górczewską.

Delwin
Posty: 301
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 10 cze 2024, 18:53

131 moim zdaniem jest szykowane do całkowitej kasacji: redukcja częstotliwości i puszczenie jakąś małpią trasą...

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 10 cze 2024, 18:57

adam2239 pisze:
10 cze 2024, 18:45
O ile likwidacja 501 i 522 jest zasadna, o tyle należy zachować linię nr 519, która zapewnia dodatkową funkcję w postaci skomunikowania z Powsińskim Parkiem Kultury.

Kolejna sprawa, zaproponowana zmiana na linii 518 jest totalnym nieporozumieniem, gdyż ta linia - co do zasady - ma łączyć Białołękę z Uniwersytetem oraz Traktem Królewskim, więc przystanek końcowy/początkowy przy placu Trzech Krzyży jest jak najbardziej optymalny (co pokazują również zapełnienia na tej linii).

Linia 517 – zamiast do Placu Trzech Krzyży niech pojedzie do Placu Konstytucji

Do rozważenia:
Linia 108 – wydłużenie z Placu Trzech Krzyży do Dworca Centralnego lub Emilii Plater;
Linia 159 – wydłużenie z Małych Siekierek na Gocław;
Linia 19 - zmiana krańca z Nowego Bemowa na os. Górczewską.
Czytałeś w ogóle ten projekt? 519 będzie się nazywało 239.
517 na pl. Konstytucji? W jakim celu?
Odkąd uruchomiono 518 na Tarchominie jest już 2 i 17. Od biedy może być też przesiadka drzwi w drzwi 116<->518. No i M2 też dowozi do UW i traktu.
159 na Gocław to zupełnie nie rozumiem.

Krokiet
Posty: 45
Rejestracja: 13 lis 2018, 17:38

Post autor: Krokiet » 10 cze 2024, 19:04

517 na Konstytucji wydaje się dobrym pomysłem na zwiększenie podaży między Śródmieściem Płd. a Centralnym, w końcu znika tam 131,501,519 i 522…

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1023
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 10 cze 2024, 19:11

517 to wbrew pozorom genialny pomysł. Oberek przez Metro Świętokrzyska sporo opóźniał. Znowuż teraz z Torwaru, który często jest zastawiony, łapie się opóźnienie na Książęcej. Pl. 3 Krzyży spowoduje mniejsze opóźnienia.

107 jest do podziału na Torwarze.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

ODPOWIEDZ