O chłodzeniu i niechłodzeniu

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5057
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 02 paź 2023, 8:25

fraktal pisze:
01 paź 2023, 11:17
Od siebie dodam kamyczek do TW: spróbujcie jechać w tłoku Swingiem przy słabej klimatyzacji (przykręcono ją po protestach, że w środku jest "lodówka"). Teraz chłodzi tyllo przy wylotach, których trzeba poszukać, a dalej jest duchota.
Tak jest ale w małych Jazzach (wagonach 134N) :> W Swingach nic nie zarywano (wyjątkiem jest wagon 3185, w którym zrobiono to testowo i nie wdrożono na pozostałe wagony).
Obrazek

fraktal
Posty: 5584
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 paź 2023, 8:57

Bywalec pisze:
02 paź 2023, 8:25
fraktal pisze:
01 paź 2023, 11:17
Od siebie dodam kamyczek do TW: spróbujcie jechać w tłoku Swingiem przy słabej klimatyzacji (przykręcono ją po protestach, że w środku jest "lodówka"). Teraz chłodzi tyllo przy wylotach, których trzeba poszukać, a dalej jest duchota.
Tak jest ale w małych Jazzach (wagonach 134N) :> W Swingach nic nie zarywano (wyjątkiem jest wagon 3185, w którym zrobiono to testowo i nie wdrożono na pozostałe wagony).
Małym jazzem raz jechałem we wrześniu i akurat klima była spoko, za to w swingach było różnie (pomijając to, że raz trafiłem na swinga z zupełnie niesprawną klimą i ludzie zamiast spróbować jednak otworzyć okna tak jak ja zrobiłem byli skąpani w pocie). Może to wina konkretnych egzemplarzy. Ciekawe było inne spostrzeżenie: teraz "Żoliborz" ciągnie za sobą składy, a "Mokotów" zasuwa. :razz: Chwila przerwy od podróży tramwajami, a tu takie zmiany. ;)

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5359
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 07 cze 2024, 23:09

Jakim cudem w starych solarisach (ale tych z klimą) nie czuć chłodu na wysokości drugich drzwi, tam gdzie jest kartka od klimy, ale czuć całkiem dobrze przy pierwszych drzwiach :-k :?:
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
Twmastersky
Posty: 97
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:36
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Twmastersky » 07 cze 2024, 23:19

Kratka od klimy wciąga ciepłe powietrze, zimne wylatuje z kanałów wzdłuż lamp i okien + wywiewy kierowcy
Obrazek

SU89
Posty: 447
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 08 cze 2024, 8:59

TGM pisze:
07 cze 2024, 23:09
Jakim cudem w starych solarisach (ale tych z klimą) nie czuć chłodu na wysokości drugich drzwi, tam gdzie jest kartka od klimy, ale czuć całkiem dobrze przy pierwszych drzwiach :-k :?:
Bo tam są dmuchawy i jednocześnie brak otworów w kanałach powietrznych, żeby zimne powietrze nie było wtłaczane z powrotem przez kratkę z filtrem do jednostki, tylko w miarę równomiernie rozprowadzane po wnętrzu.

ctl83
Posty: 274
Rejestracja: 24 mar 2006, 19:49
Lokalizacja: Wola

Post autor: ctl83 » 19 cze 2024, 22:06

Czy to że dzisiaj, przy temperaturze około 30 st. C w tramwaju jest włączone ogrzewanie to jest normalne? Chodzi o wóz typu 105N2k/2000. Ja rozumiem że w autobusie spalinowym się tak robi żeby się silnik nie przegrzał ale nie w tramwaju elektrycznym.
Zgłaszaliśmy to motorniczemu, ale powiedział że to nie on włączał i że jak nam nie odpowiada komfort podróży, to mamy pisać reklamację. Marnotrawstwo energii to jedno, ale czy jazda takim czymś jest bezpieczna? Czy to nie grozi pożarem albo porażeniem prądem elektrycznym?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25660
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 cze 2024, 22:53

Silniki elektryczne też się grzeją. Odkurzacza w domu nie masz?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1517
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 20 cze 2024, 11:04

Te wagony maja wyciągane bezpieczniki od ogrzewania na sezon letni.

Autobus Czerwon
Posty: 4253
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 20 cze 2024, 11:09

Z ciekawości - dlaczego?

ctl83
Posty: 274
Rejestracja: 24 mar 2006, 19:49
Lokalizacja: Wola

Post autor: ctl83 » 20 cze 2024, 22:28

Kelly pisze:
20 cze 2024, 11:04
Te wagony maja wyciągane bezpieczniki od ogrzewania na sezon letni.
Ten którym ja jechałem jak widać miał bezpiecznik wciągnięty, a nie wyciągnięty :) A tak na poważnie, to nie da się tego wyłączyć w jakiś ludzki sposób przez motorniczego? Jakimś przyciskiem, pokrętłem czy wajchą?

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7791
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 21 cze 2024, 7:49

ctl83 pisze:
20 cze 2024, 22:28
Ten którym ja jechałem jak widać miał bezpiecznik wciągnięty, a nie wyciągnięty :) A tak na poważnie, to nie da się tego wyłączyć w jakiś ludzki sposób przez motorniczego? Jakimś przyciskiem, pokrętłem czy wajchą?
Na 100% układ był unieruchomiony. Gdyby w wagonie serii 105Nx włączyć latem ogrzewanie to nikt by w środku nie wytrzymał, a nie ponarzekał na ciepło. Dlatego wymontowuje się zabezpieczenia, żeby nie doszło do przypadkowego załączenia ogrzewania. Wagon jest zamkniętym pudłem, gdzie dodatkowo pod podłogą krąży gorące powietrze po ochłodzeniu silników oraz aparatury. Prawa fizyki i tyle.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1517
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 22 cze 2024, 9:00

Jedyne co mogło być, to nieprzestawienie klap wywiewu na zewnątrz. Ale to jest kwestia zaplecza a nie motorniczego.

ODPOWIEDZ