Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10707
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 cze 2024, 10:33

person pisze:
Krzysztof_J pisze:
18 cze 2024, 10:09
pozwalający na płynną i dość szybką jazdę,
Chyba jeżdżę inną Marszałkowską, bo pomimo braku przejść nie jest ani płynnie, ani szybko.

P.S. IMHO to straszenie przejściami jest zwykłym strachem przed zmianą. To jest centrum miasta i naprawdę przejścia (oraz przystanki) nie powinny być rzadko.
Poza tym raczej są skoordynowane.
ŁK

Paweł D.
Posty: 5336
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 18 cze 2024, 10:35

Między Centrum a pl. Konstytucji przejść nie brakuje i można było napisać program pozwalający zminimalizować straty. Ale mówimy o czasie przeszłym dokonanym (było-minęło). Więc, a i owszem. Można coś zrobić dobrze i to samo za chwilę sp....

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25436
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 18 cze 2024, 10:52

Ten program wciąż istnieje, ale jego przywrócenie w trybie stałej organizacji ruchu okazuje się być bardziej skomplikowane techniczno-formalnie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 460
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 18 cze 2024, 10:55

person pisze:
18 cze 2024, 10:22
Chyba jeżdżę inną Marszałkowską, bo pomimo braku przejść nie jest ani płynnie, ani szybko.
Ja jak tamtędy jeździłem, to jednak przejazd tamtędy z reguły był dość szybki (oczywiście mówię tylko o odcinku Centrum - Świętokrzyska, a nie sąsiednich, zwłaszcza tym od Świętokrzyskiej do Królewskiej).
person pisze:
18 cze 2024, 10:22
P.S. IMHO to straszenie przejściami jest zwykłym strachem przed zmianą. To jest centrum miasta i naprawdę przejścia (oraz przystanki) nie powinny być rzadko.
To zależy o czym mówimy. Straszeniem jest gadanie, że nowe przejścia spowodują kroki w połowie dzielnicy, ale niestety w przypadku tramwajów każde kolejne światła mogą powodować problemy (jakby wszystko było idealnie, to pewnie nie byłoby tego tematu). Zresztą, nawet biorąc na logikę, to jak jest mniej świateł na danym odcinku, to chyba łatwiej je skoordynować ze sobą?

Autobus Czerwon
Posty: 4147
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 18 cze 2024, 10:58

Ekspresową komunikację na tym odcinku Marszałkowskiej zapewnia M1, tramwaje chyba nie muszą z nimi konkurować czasem przejazdu, tylko innymi atutami?

Paweł D.
Posty: 5336
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 18 cze 2024, 11:02

pawcio pisze:
18 cze 2024, 10:52
Ten program wciąż istnieje, ale jego przywrócenie w trybie stałej organizacji ruchu okazuje się być bardziej skomplikowane techniczno-formalnie.
Mam nadzieję, że nikt nie ćwiczył na nim działania klawisza [Delete]. Czy jest jest szansa przezwyciężenia kwestii techniczno-formalnych?
Autobus Czerwon pisze:
18 cze 2024, 10:58
Ekspresową komunikację na tym odcinku Marszałkowskiej zapewnia M1, tramwaje chyba nie muszą z nimi konkurować czasem przejazdu, tylko innymi atutami?
Wybacz, ale nie każdy ma na tyle zdrowe nogi, aby z pl. Zbawiciela do Centrum jechać metrem. Bo wychodzi nawet na jedno.

Autobus Czerwon
Posty: 4147
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 18 cze 2024, 11:09

Miałem na myśli odcinek Centrum-pl.Bankowy i obawy co do wydłużenia czasu przejazdu; to że między pl.Zbawiciela a Centrum tramwaje tyle czasu tracą na sygnalizacjach świetlnych osobiście uważam za skandal.

Jelcz4755
Posty: 150
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 18 cze 2024, 11:59

Paweł D. pisze:
18 cze 2024, 11:02
Wybacz, ale nie każdy ma na tyle zdrowe nogi, aby z pl. Zbawiciela do Centrum jechać metrem. Bo wychodzi nawet na jedno.
Tu i tak jest hojnie, bo jest alternatywa w formie tramwajów. A inkluzywnej komunikacji nie robi się, tworząc duble, tylko poprawiając dostępność, np.: poprzez dobrze rozplanowane i regularnie serwisowane windy.

Dodatkowe przejścia centrum są atutem i są potrzebne. Na odcinku plac Zbawiciela - MRM spokojnie można dogęścić przystanki tramwajowe, żeby zapewnić atrakcyjną ofertę dla podróży na krótkich trasach. Nie priorytetyzujmy czasów przejazdu, bo szybie połączenia zapewnia M1.

Paweł D.
Posty: 5336
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 18 cze 2024, 12:03

A gdzie chcesz te przystanki podokładać, tak z ciekawości. Bo co do samych przejść, to zgoda.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 cze 2024, 12:26

Autobus Czerwon pisze:
18 cze 2024, 10:58
Ekspresową komunikację na tym odcinku Marszałkowskiej zapewnia M1, tramwaje chyba nie muszą z nimi konkurować czasem przejazdu, tylko innymi atutami?
Rozumiem, że celem nie jest konkurencja i kanibalizacja pomiędzy różnymi rodzajami transportu zbiorowego, tylko zapewnienie atrakcyjności zbiorkomu w całości oraz każdego jego rodzaju z osobna. W szczególności szybszy transport będzie zawsze atrakcyjniejszy od wolniejszego. Powiem więcej, to najważniejsza cecha dla większości pasażerów (klientów). Pamiętam wyniki sondażu na Bielanach przed otwarciem ostatniego odcinka M1 i że tak wskazało 80% respondentów.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Jelcz4755
Posty: 150
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 18 cze 2024, 12:34

Paweł D. pisze:
18 cze 2024, 12:03
A gdzie chcesz te przystanki podokładać, tak z ciekawości. Bo co do samych przejść, to zgoda.
Złota, oraz dwa przystanki między Centrum a pl. Konstytucji, z przesunięciem obecnego przystanku Hoża. Myślę, że jeśli obecny parking na placu Konstytucji zamieni się w prawdziwy plac, to przystanek 05 można przesunąć za Piękną.

Paweł D.
Posty: 5336
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 18 cze 2024, 12:49

Nie, no bez przesady. Między Złotą a Widok (dojście do przystanku) jest 250 m. Żeby tam była gęsta zabudowa mieszkaniowa, to może byłoby o czym dyskutować. To już jest robienie przystanków pod każdym większym sklepem. Owszem, może paść argument że skoro tramwaj zatrzymuje się na światłach, to może przy okazji obsłużyć przystanek. Ale skończy się to tym, że będzie stał na przystanku, a potem na światłach.

Jelcz4755
Posty: 150
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 18 cze 2024, 13:59

Teorytycznie, wschodnia część PKiN nie znajduje się w strefie dojścia do tramwajów na Marszałkowskiej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 cze 2024, 14:10

Nie no, Złota to jest jakiś głęboki nonsens. Dojście do Widoku jest, dojście do Świętokrzyskiej od południa powstanie w ramach zielonej Marszałkowskiej - i wystarczy.

Z PKiN do Widoku jest dokładnie 400 m (po chodnikach, na skróty przez Plac Centralny będzie krócej) - do Świętokrzyskiej też.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4924
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 24 cze 2024, 9:24

Wlasnie jadę i oczom nie wierzę - co się stało, że po kilku tygodniach przywrócono śluzę - podwójne światło na Deotymy? Tam przecież jest już platforma przystankowa, nie ma nawet przejścia dla pieszych, po prostu światło przed wjazdem na przystanek. Absurd jakiś! 🤔
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ