Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

Moderator: Wiliam

michael112
Posty: 2882
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 20 lip 2024, 10:42

To chyba kwestia dojechania do najbliższej pętli.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3997
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 20 lip 2024, 22:46

Łukasz pisze:
20 lip 2024, 4:33
No to zobacz, że ostatnio Z17 kończyło przy Centralnym. Jakas nowa praktyka z tym…
Mimo wszystko było wydłużone 33 do PDPS-u (fakt, że z rozrzedzonym rozkładem), więc tutaj jeszcze nie było najgorzej. Ciekawszym przypadkiem jest skrócone do Dzikiej 35, które nie ma styczności z Z33 :term:
Autobus Czerwon pisze:
20 lip 2024, 10:17
Sprawdzić czy przypadkiem nie ma deficytu kierowców autobusów do obsadzenia zetek
Jakiś radny dzielnicowy nie jechał zetką w dzieciństwie? Albo redahtor nie ma jakiejś pocztówki z zetkami? Wtedy od razu znaleźliby się kierowcy :twisted:

Łukasz
Posty: 10843
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 lip 2024, 0:04

Kompletnie mnie nie przekonuje wydłużone 33. Zamiast podwójnego 33 i podwójnej 17 z Centralnego było pojedyncze 33. Być może przynajmniej należało zamienić 10 i 17 końcami na Mokotowie. Wtedy 10+33 na Służewiec a 17 na Wyścigi. Wyobrażanie sobie, że akurat na Służewiec ktoś musi masowo jechać siedemnastką z Żoliborza przez Marszałkowską było daleko na wyrost. Jednak głównym generatorem na Służewiec jest Centralny i ONZ a nie Centrum. Potem rzeczywiście Metro Pole Mokotowskie. Tymczasem 10+11 skręcały podwójnie w Nowowiejską a 33 było pojedyncze. Ewentualna przesiadka przy Nowowiejskiej groziła zgubieniem 33, bo 17 jeździły opóźnione i trafiały prawie w 33.
ŁK

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36735
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 lip 2024, 0:44

pawcio pisze:
19 lip 2024, 19:48
Bastian pisze:
19 lip 2024, 16:56
A ktoś mi wytłumaczy, czemu Z33 jedzie jak 114, zamiast na Wólczyńską? ASPEKT oraz CMENTARZ WAWRZYSZEWSKI to jakieś przeklęte przystanki?
Tam są tramwaje. :D
A na Reymonta nie ma?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Autobus Czerwon
Posty: 4204
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 lip 2024, 13:16

primoż pisze:
20 lip 2024, 22:46
Autobus Czerwon pisze:
20 lip 2024, 10:17
Sprawdzić czy przypadkiem nie ma deficytu kierowców autobusów do obsadzenia zetek
Jakiś radny dzielnicowy nie jechał zetką w dzieciństwie? Albo redahtor nie ma jakiejś pocztówki z zetkami? Wtedy od razu znaleźliby się kierowcy :twisted:
Może dlatego nie było protestów przeciwko likwidacji 222, bo nie było tej linii na żadnych pocztówkach :D

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25565
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 lip 2024, 18:00

Bastian pisze:
21 lip 2024, 0:44
pawcio pisze:
19 lip 2024, 19:48

Tam są tramwaje. :D
A na Reymonta nie ma?
Na Reymonta masz punkt styku Zetki z tramwajami. Wszystko dalej na północny zachód w doktrynie trasowania zetek ma charakter techniczny, bo kraniec i ekspedycja by się przydały.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36735
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 lip 2024, 20:58

No i gdyby na Reymonta/Broniewskiego była zawrotka, to bym machnął ręką. Ale skoro już ma "na darmo" gnać na Chomiki, to powinna przez Wólczyńską, by to "na darmo" było jak najmniej darmowe. Czyli po trasie zawieszonego tramwaju, a nie czynnego 114.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

piterett
Posty: 13
Rejestracja: 11 cze 2023, 18:52

Post autor: piterett » 21 lip 2024, 22:02

Bastian pisze:
21 lip 2024, 20:58
No i gdyby na Reymonta/Broniewskiego była zawrotka, to bym machnął ręką. Ale skoro już ma "na darmo" gnać na Chomiki, to powinna przez Wólczyńską, by to "na darmo" było jak najmniej darmowe. Czyli po trasie zawieszonego tramwaju, a nie czynnego 114.
Na Wólczyńskiej lubią się tworzyć korki przed skrzyżowaniem z Sokratesa (i tak większe niż na prawoskręcie z al. Reymonta w Conrada). Szkoda ryzykować skracanie (ew. wypadanie przerw) dla linii, której cel zasadniczy jest nieco inny. Poza tym, to już trzecia odsłona Z33 w tej formie, bo objazdy są niemal analogiczne do tych z grudnia oraz marca. ;)

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3997
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 21 lip 2024, 23:28

Autobus Czerwon pisze:
21 lip 2024, 13:16
Może dlatego nie było protestów przeciwko likwidacji 222, bo nie było tej linii na żadnych pocztówkach :D
W takim razie całe szczęście, że nie zmieniono św. numerka na 144, bo jakieś pocztówki z tą linią były.

Na Twoim miejscu tak bym się nie cieszył, bo na razie są wakacje. Przyjdzie wrzesień i jakiś radny przejdzie do ofensywy w sprawie przywrócenia rzekomo niezbędnego połączenia Górnego Mokotowa z Traktem Królewskim i pojawi się kolejna linia co 30'.
Bastian pisze:
21 lip 2024, 20:58
Ale skoro już ma "na darmo" gnać na Chomiki, to powinna przez Wólczyńską, by to "na darmo" było jak najmniej darmowe. Czyli po trasie zawieszonego tramwaju, a nie czynnego 114.
Weź pod uwagę, że mimo wszystko trasa Reymonta - Wólczyńska - Conrada jest nieco dłuższa niż Reymonta - Conrada, co z pewnością determinowało ustalenie przebiegu trasy.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8606
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 lip 2024, 10:50

piterett pisze:
21 lip 2024, 22:02

Na Wólczyńskiej lubią się tworzyć korki przed skrzyżowaniem z Sokratesa (i tak większe niż na prawoskręcie z al. Reymonta w Conrada). Szkoda ryzykować skracanie (ew. wypadanie przerw) dla linii, której cel zasadniczy jest nieco inny. Poza tym, to już trzecia odsłona Z33 w tej formie, bo objazdy są niemal analogiczne do tych z grudnia oraz marca. ;)
Mamy środek wakacji, ruch dużo mniejszy niż zazwyczaj - serio, piszesz o obecnym stanie, czy "lubią tworzyć się korki" w czasie roku szkolnego?
primoż pisze:
21 lip 2024, 23:28
Weź pod uwagę, że mimo wszystko trasa Reymonta - Wólczyńska - Conrada jest nieco dłuższa niż Reymonta - Conrada, co z pewnością determinowało ustalenie przebiegu trasy.
Nie nos dla tabakiery, lecz tabakiera dla nosa.
Zetka ma służyć pasażerom, czy ma być listkiem figowym?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25565
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 lip 2024, 11:44

person pisze:
22 lip 2024, 10:50
primoż pisze:
21 lip 2024, 23:28
Weź pod uwagę, że mimo wszystko trasa Reymonta - Wólczyńska - Conrada jest nieco dłuższa niż Reymonta - Conrada, co z pewnością determinowało ustalenie przebiegu trasy.
Nie nos dla tabakiery, lecz tabakiera dla nosa.
Zetka ma służyć pasażerom, czy ma być listkiem figowym?
A co nosowi po pustej tabakierze?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3997
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 22 lip 2024, 15:24

person pisze:
22 lip 2024, 10:50
Nie nos dla tabakiery, lecz tabakiera dla nosa.
Zetka ma służyć pasażerom, czy ma być listkiem figowym?
primoż pisze:
20 lip 2024, 0:45
Nie piszę, że konkretnie w przypadku zamknięcia Broniewskiego, ale czasem jest dobrze, żeby zetka pełniła nie tylko suchą opcję za tramwaju/kolei/metra, ale jeszcze dodatkową, np. dowiezienia do pobliskiego istotnego węzła przesiadkowego.

Paweł D.
Posty: 5437
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 23 lip 2024, 7:33

A tak przy okazji. Czy po zakończeniu objazdu Broniewskiego 35 dalej będzie miała na wyświetlaczach ten nieszczęsny dopisek "kurs skrócony", bo oficjalnie na papierze zmieni trasę dopiero po otwarciu Wilanowa?

ITS A 218
Posty: 3169
Rejestracja: 30 cze 2006, 16:29
Lokalizacja: stąd

Post autor: ITS A 218 » 24 lip 2024, 0:26

Tak ciut na marginesie, ale dotyczące wydłużonego 121
Conrada-Szkoła na żądanie, inne dzienne linie przystanek stały od pewnego czasu...
RELOBUS A38 ESTRADY

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8606
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 lip 2024, 10:03

Wczoraj dropnęło ogłoszenie (w necie i na przystankach) o zamknięciu Puławskiej:
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2024/07/2 ... -gagarina/

BTW:
w ciągu ul. Marszałkowskiej i Pułaskie od pl. Zbawiciela do ul. Woronicza
Co to Pułaska?
Na mapce brakuje opisu, że 74/78 kursują do OSG/NB (analogicznie do Żerania FSO/Wschodniego)

Okazuje się, że jednak 2 wrześnie tramwaje POJADĄ linią wilanowską!
(Co prawda tylko do Sielc, ale to też fragment linii do Wilanowa, prawda? ;)))))))))))

BTW2:
Obczajcie jak objazdowe mapy robią teraz w Gdańsku (spuśćmy się zasłoną milczenia na hiperpoprawność w opisywaniu słupków 01/02) - zwłaszcza na powiększenie miejsca przesiadkowego A<->T
https://ztm.gda.pl/komunikaty/remont-to ... ka,a,10122

ODPOWIEDZ