mb112 pisze: ↑06 sie 2024, 18:17
Wczoraj sprawdzałem osobiście to nowe 168 i potwierdzam opinię, że w obecnej postaci to raczej bez sensu. Gdyby było prosto przez Dolną, to może byłoby ok, ale na obecnej trasie przez Batorego traci się bez sensu czas, nie zaobserwowałem żeby ludzie tym jeździli na jakiś dłuższych odcinkach, raczej tylko na krótkich kawałkach, ogólnie raczej tłumów nie było. Chociaż na Okęciu / Ochocie to w ogóle jeszcze niektórzy dziwnie się patrzyli, nie wiedzieli co to za zjawisko. Na pierwszym kółku wyszło po ok. -17, mimo że w paru miejscach się trochę po chamsku wepchnąłem, po wakacjach to pewnie będzie kolejna nieprzewidywalna linia. Potem wieczorem trochę było lepiej, ale ogólnie coś jest skopane z czasami przejazdu, bo w stronę Witolina wyszło mi na +1, nawet z odstawaniem w paru miejscach w zasadzie aż do Metra Pole Mokotowskie, potem na Witolin i tak przyjeżdża się parę minut po czasie, a w drugą stronę to w ogóle wyszło -10 i -7, mimo, że w zasadzie nie było żadnych utrudnień. Wolę nie myśleć jak obecnie wygląda 172. Po prostu trzeba było podzielić 141 na dwie linie kończące na Mokotowie, a 168 i 172 zostawić w spokoju.
Masz rację, to rozwiązanie z objazdami jest kompletnie bez sensu. Ze 172 zrobiono potwora o półkursie 77 min. Pasażerom 141 wywinięto numer z zawieszeniem linii i zamianą na 168, które oczywiście nie ma częstotliwości jak 141, czyli 10/15, tylko 15/20.
Jedynym, moim zdaniem, powodem tej zmiany jest okazja do urwania kolejnych brygad - w tym wypadku czterech.
Inna sprawa, że pretekstu do takiej przewalanki dostarczyło Miasto, które bezsensownie zaplanowanym terminem remontu ul. Odyńca dołożyło się do ogólnego bałaganu, związanego z budową tramwaju do Wilanowa. Czy w ogóle w mieście stołecznym ktoś zna takie pojęcie jak "koordynacja"?
W dodatku perspektywy poprawy tej sytuacji nie są dobre: remont Odyńca przewidziany jest na 6 miesięcy, natomiast obiecywane na początek września odblokowanie Dolnej to, zdaje się, była PR-owa zagrywka, o której budowniczowie linii tramwajowej już nie chcą pamiętać. Nic nie wiadomo też, kiedy 172 znów będzie mogło kursować ul. św. Bonifacego.
I jeszcze dwie kwestie: zbliża się początek nowego roku szkolnego. Czy 168 wróci od września na wyremontowaną ul. Spartańską?
Czy linia startująca z Pralki na Witolin (numeracja w tym wypadku nie ma znaczenia) będzie miała przywróconą częstotliwość 10/15?