Komunikacja miejska w Wawrze [II]
Moderator: Wiliam
Linia 115 już ma przewidzianą inną trasę przez WTP. Według twojego pomysłu łączy wszystkie możliwe typy relacji, od lokalnych, międzydzielnicowych, dowozowych z jednoczesnym przejazdem przez most i korkogenny przejazd w Rembertowie. To nie ma prawa się udać.
Swoją drogą @Krzysiek_S gdzie ma być zlokalizowana ta pętla przy Gocławku? Wczoraj przechodząc tamtędy próbowałem sobie wyobrazić przejeżdżający autobus 12 metrowy i nie widzę tego
Swoją drogą @Krzysiek_S gdzie ma być zlokalizowana ta pętla przy Gocławku? Wczoraj przechodząc tamtędy próbowałem sobie wyobrazić przejeżdżający autobus 12 metrowy i nie widzę tego
Na Zagorzańskiej 161, bo tabor inny jak 10 metrow nie moze tam jechać.
115 jest taka choc mozna ja do Marysina skrocić, a do Rembertowa 215 jak kiedys. Po proatu w Wawrze prY tak ekstensywnej jednak zabudoqie trudno tworzyc linie lokalne, dowozowe i miedzydzielnicowe. Jedna musi miec rozne funkcje.
Chodzilo o prosty uklad z kilkoma liniami. Wszystkie powiazane z szyna metra lub tramwaju.
115 jest taka choc mozna ja do Marysina skrocić, a do Rembertowa 215 jak kiedys. Po proatu w Wawrze prY tak ekstensywnej jednak zabudoqie trudno tworzyc linie lokalne, dowozowe i miedzydzielnicowe. Jedna musi miec rozne funkcje.
Chodzilo o prosty uklad z kilkoma liniami. Wszystkie powiazane z szyna metra lub tramwaju.
12m może i jeździ. Na 213 to częsta sytuacja, wczoraj 3/5 brygad było na 12m. Zresztą w przyszłosci, wobec planów zastąpienia 10m wozami 12m w MZA, takową raczej będzie.
IMHO, mi osobiście podobają sie pomysły Krzysiek_S. Też kibicuję, żeby wypalil ten mały mikroplan dotyczacy 161, małych korekt 115, 142, a także planu na zachodnią część Wawra.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Zakaz taborowy jest na 213. Chodzi o fragment z drzewami. N22, 142 i 115 tam akurat nie przejeżdżają.
Liniowo oczywiście nie, ale mówię o N22 wyjeżdżającym z R-3 i zaczynającym na Aleksandrowie, które czasami dojeżdżają właśnie przez PKP Radość, Izbicką, Zagórzańską, Złotej Jesieni do pętli.
Zakaz na 12 został zniesiony jakiś czas temu. Był sztucznie utrzymywany przez skrzyżowanie Izbicka/Zagórzańska. W obsłudze jest dalej 10m, ale to wynika raczej z potoków niż tego, że ktoś zabrania. Często można spotkać tu 12m.
Np. Dziś
4326 1/213.
Np. Dziś
4326 1/213.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Ale serio kierowcy tędy dojeżdżają? Przecież skręt Zagórzańska - Złotej Jesieni jest ciasny na autobusy 10/12m (przez co aktualnie żadna linia nie może dojeżdżać do Aleksandrowa ze strony Radości). a co dopiero na 18m xD
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
A na Liliowej też planowana jest jakaś komunikacja skoro przygotowano przystanki?
185 - najlepsza linia w mieście!
Albo 142, albo 161. Ja proponuję 161.
Na 90% 142.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27616
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Interesujący i przemyślany projekt, ale mam dosłownie kilka drobnych uwag.patryk148 pisze: ↑08 sie 2024, 23:57Odgrzebałem swój projekt sprzed kilku miesięcy. Trochę uzupełniłem o to co może się wydarzyć w związku z tramwajem. W założeniu minimalizacja linii, trochę kosztem wydłużenia tras, ale z w zasadzie wszystko z większą częstotliwością. W projekcie chodziło o dołożenie maksymalnie 4 całek, ale znaczący wzrost podaży przez powiększenie tabory z 10 do 12 i z 12 do 18 metrów (czyli kosztowo też więcej może być).
Bardzo dobry pomysł, uwzględniający obecną sytuację geopolityczną. Ważnym jest, aby zapewnić kluczowe bezpośrednie połączenie AONu z rejonem Świątyni Opatrzności Bożej, bo tylko zawierzenie opiece sił wyższych może pomóc polskim siłom zbrojnym. Linia wydaje się predestynowana do połączenia z 209, dzięki czemu mieszkańcy Marysina zyskają całotygodniową możliwość przesiadki na pociągi na linii radomskiej, obecnie realizowane tylko w dni robocze przez 402.115
skierowanie od Radości przez Most Siekierkowski na Ursynów za zastępstwo 319, z jednoczesnym jednokierunkową całodzienną i całotygodniową obsługą Centrum Kardiologii
CH URSYNÓW – Płaskowickiej – Pileckiego – Gandhi – Rosoła – Branickiego – Przyczółkowa – Południowa Obwodnica Warszawy – Wał Miedzeszyński – Skalnicowa – Panny Wodnej – Patriotów wschodnia – Żegańska – Pożaryskiego – Kajki – Kościuszkowców – (powrót: Czecha – Wierzchowskiego – Alpejska) – Marysin – Korkowa (w dni robocze – Korkowa – Łysakowska – Korkowa) – Wspólna – trasa 115 – MOKRY ŁUG
częstotliwość 30/20/30/20 i na trasie Marysin – CH Ursynów kursy skrócone co 30 minut uzupełniające takt do 15 minut 15/20/15/20.
tabor: w założeniu 12 m, na kursach skróconych może być 18 m
Ciekawa idea, jednak wydaje mi się, że dynamiczny rozwój Zerznia i okolic powinien zostać dostrzeżony i to jest właściwy moment, aby rozpocząć dyskusję o bezpośredniej linii autobusowej do ściślego centrum miasta. Proponuję 113 na trasie:113
wyodrębnienie z kursów skróconych linii 142, wydłużenie za 125 do metra ze względu na brak połączenia ciągu M2 z Traktem Lubelskim oraz przejęcie połączenia Borkowa za 219 w relacji do PKP Radość i do Wiatracznej oraz przejęcie trasy 115 na południe od Radości
DW. WSCHODNI KIJOWSKA – Kijowska – Targowa – Zamoyskiego – Grochowska – Płowiecka – Trakt Lubelski (powrót: przez Floriana) – Borków – Juhasów – Mrówcza – Panny Wodnej – Patriotów wschodnia – Walcownicza – trasa 115 – ALEKSANDRÓW
dodatkowo 2 kursy szkolne z podjazdem do ZP Ośrodek Szkoleniowy
częstotliwość: 20/30/20/30
tabor: 12 m
142
skierowanie od PKP Falenica do Błot zamiast do Aleksandrowa oraz wydłużenie do M2
DW. WSCHODNI KIJOWSKA – Kijowska – Targowa – Zamoyskiego – Grochowska – Płowiecka – Trakt Lubelski (powrót: przez Floriana) – Wal Miedzeszyński – Przewodowa – Patriotów zachodnia – Michalinki – Olecka – Poezji – Bysławska – Wal Miedzeszyński – BŁOTA
częstotliwość: 20/30/20/30
tabor: w założeniu 12 m, z możliwością stosowania 18 m
GROTY - Hubala-Dobrzańskiego - Bolimowska (powrót: Spychowska) - Kocjana - Lazurowa - Górczewska - Powstańców Śląskich - Połczyńska - Wolska - aleja "Solidarności" - most Śląsko-Dąbrowski - Targowa - Kłopotowskiego - Jagiellońska (powrót: Okrzei) - Zamoyskiego - Grochowska - Lubelska - zawrotka na pętli DW. WSCHODNI (LUBELSKA) - Lubelska - Grochowska - Płowiecka - Trakt Lubelski (powrót: przez Floriana) - Borków – Juhasów – Mrówcza – Panny Wodnej – Patriotów wschodnia – Walcownicza – trasa 115 – ALEKSANDRÓW.
Dzięki temu mieszkańcy Aleksandrowa zyskają dogodne bezpośrednie połączenie nie tylko z dalekobieżnym dworcem kolejowym, ale także zachodnią dzielnicą biurową, a nawet sądami na Kocjana. Warto zauważyć, że linia zapewni bezpośrednie połączenie Mazowieckiego Parku Krajobrazowego z Kampinoskim Parkiem Narodowym, w związku z czym przynajmniej część kursów powinna być realizowana przez łosiowozy.
Logiczną konsekwencją powinno być również połączenie 142 ze 156. Pozostawienie jednej z linii po "kijowskiej" stronie dworca Wschodniego zagwarantuje, że nawet pijani bądź niespełna rozumu mieszkańcy Wawra będą w stanie wrócić do domu, niezależnie od stopnia zagubienia w przejściach podziemnych głównego dworca prawobrzeżnej Warszawy. Jednocześnie warto zauważyć, że takie połączenie daje możliwość wprowadzenia sezonowych wydłużonych kursów wariantowych w relacji BŁOTA - PALMIRY, co należy również uwzględnić w przetargu na łosiowozy.
Pragnę zauważyć, że dotychczasowa praktyka jednokierunkowej obsługi podjazdów do cmentarza na Izbickiej była prawidłową - statystycznie rzecz biorąc, więcej ludzi do cmentarza dojeżdża niż z niego wraca, co powoduje konieczność asymetrycznej obsługi takich relacji.161
wprowadzenie na nowym ciągu ulicy Liliowej, zapewnienie dojazdu na cmentarz w Radości całej parafii, zastąpienie linii 213 na Zagórzańskiej ze względu na wąską ulicę; linia ta jest predestynowana do wydłużenia zarówno w głąb Radości, jak i obsługi rejonu ulic Klimontowskiej i Działkowej w Starym Wawrze i być może wewnątrz Sadula (Mirtowa, Międzyosiedlowa) zamiast 119 szczególnie podczas prac na linii otwockiej – pętla PKP Wawer
Połączenie Szczęśliwic ze Zbójną Górą jest iście nowatorskim spojrzeniem na planowanie sieci transportowych. Nazwałbym to swoistym dadaizmem komunikacyjnym, myślę że reprezentanci ZTM będą rozchwytywani na międzynarodowych konferencjach i rozpytywani o tę ideę, co z kolei przyniesie szum medialny i publicity, a co za tym idzie - inwestycje zagraniczne, tak potrzebne i niezbędne w stolicy. Do tej trasy mam jedynie drobną uwagę, albowiem wkradła się nieznaczna nieścisłość związana z niedoskonałością infrastruktury - na pętlę Gocław nie można wjechać od strony Trasy Siekierkowskiej. Wydaje mi się, że logicznym w tym przypadku będzie wprowadzenie 119 na całą długość obwodnicy Gocławia - połowa kursów lewoskrętnie jako 119L, połowa kursów prawoskrętnie jako 119P.SZCZĘSLIWICE – Szczęśliwicka – Bitwy Warszawskiej – Dw. Zachodni – Al. Jerozolimskie – Grzymały – Kopińska – Wawelska – Al. Niepodległości – Madalińskiego – Puławska – Dolna – Chełmska – Bobrowiecka – Beetovena – Witosa – al. Becka – Most Siekierkowski – Wieniawy-Długoszewskiego – pętla Gocław – Stoczniowców (z powrotem z pominięciem pętli) – Łasaka – Kadetów – Wąbrzeska – Lucerny – Mrówcza – Piechurów – Mirtowa – Międzyosiedlowa – Biegunowa – Zwoleńska – Mrówcza (powrót: bezpośrednio Mrówczą) – Panny Wodnej – Izbicka – Kwitnącej Akacji – ZBÓJNA GÓRA
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Super zloscliwosci. Ciekawe dlaczego mieszkańcy Wawra wybieraja samochód? I te przesiadki 20 minutowe. I płaćmy kierowcom za stanie na petlach. Udzial transportu zbiorowego w aglo w modal split spada. Miasto zakłada, że te wszystkie domy, ktore nie mają meldunków stoja puste. A tak nie jest.
Ja wiem, że miasto inwestuje w tzw. "Dobre osiedla". A reszta ma placic i plakac, ale to skazane jest raczej na porażkę.
Ja wiem, że miasto inwestuje w tzw. "Dobre osiedla". A reszta ma placic i plakac, ale to skazane jest raczej na porażkę.
Łosiowozy? Co to za neologizm?fik pisze: ↑16 sie 2024, 12:00
Ciekawa idea, jednak wydaje mi się, że dynamiczny rozwój Zerznia i okolic powinien zostać dostrzeżony i to jest właściwy moment, aby rozpocząć dyskusję o bezpośredniej linii autobusowej do ściślego centrum miasta. Proponuję 113 na trasie:
GROTY - Hubala-Dobrzańskiego - Bolimowska (powrót: Spychowska) - Kocjana - Lazurowa - Górczewska - Powstańców Śląskich - Połczyńska - Wolska - aleja "Solidarności" - most Śląsko-Dąbrowski - Targowa - Kłopotowskiego - Jagiellońska (powrót: Okrzei) - Zamoyskiego - Grochowska - Lubelska - zawrotka na pętli DW. WSCHODNI (LUBELSKA) - Lubelska - Grochowska - Płowiecka - Trakt Lubelski (powrót: przez Floriana) - Borków – Juhasów – Mrówcza – Panny Wodnej – Patriotów wschodnia – Walcownicza – trasa 115 – ALEKSANDRÓW.
Dzięki temu mieszkańcy Aleksandrowa zyskają dogodne bezpośrednie połączenie nie tylko z dalekobieżnym dworcem kolejowym, ale także zachodnią dzielnicą biurową, a nawet sądami na Kocjana. Warto zauważyć, że linia zapewni bezpośrednie połączenie Mazowieckiego Parku Krajobrazowego z Kampinoskim Parkiem Narodowym, w związku z czym przynajmniej część kursów powinna być realizowana przez łosiowozy.
Logiczną konsekwencją powinno być również połączenie 142 ze 156. Pozostawienie jednej z linii po "kijowskiej" stronie dworca Wschodniego zagwarantuje, że nawet pijani bądź niespełna rozumu mieszkańcy Wawra będą w stanie wrócić do domu, niezależnie od stopnia zagubienia w przejściach podziemnych głównego dworca prawobrzeżnej Warszawy. Jednocześnie warto zauważyć, że takie połączenie daje możliwość wprowadzenia sezonowych wydłużonych kursów wariantowych w relacji BŁOTA - PALMIRY, co należy również uwzględnić w przetargu na łosiowozy.
Nie wyjechałeś trochę za daleko poza Wawer (Groty)?
Fragment o połączeniu AON ze Świątynią Opatrzności jest nomen omen boski.
Tu kilka fragmentów wyląduje w Cycatach.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem