Czasy przejazdu – 2024

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Georg
Posty: 6163
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 30 sie 2024, 12:23

reserved pisze:
30 sie 2024, 12:18
Georg pisze:
30 sie 2024, 12:06
Do tego dochodzi zbyt długa trasa. Ludzie chcą mieć wszędzie bezpośredni autobus, a nie zdają sobie sprawy, że to wiąże się z tym, że będzie mniej punktualny.
Tylko że jeśli ja próbuję jechać ile fabryka dała, gdzieś tam jeszcze przejeżdżam na żółtym by nadrobić czas, mam pusty autobus, puste ulice, a na sterowniku rośnie mi minus - to coś jest nie tak. Tu naprawdę nie chodzi o to że jest dużo zatorów po drodze czy korków. Tu chodzi o puste ulice. Naprawdę da się zorganizować rozkład jazdy tak by uwzględnił sygnalizacje świetlne.

Jedyny plus jaki zauważam jest taki, że dłuższe postoje na wielu liniach porobili. Dzięki temu na takim 168 wczoraj na wieczór miałem "tylko" -30 zamiast -100. I nie było nawet potrzeby robienia PTR tylko gdzieś tam opóźniony trochę dojeździłem do końca.
Czasy przed 6 i po 21 to niestety pamiątka z przeszłości, gdy ulice były prawie puste, nie było tylu sygnalizacji, a jeździł tylko ten kto musiał. W wielu miejscach wieczorem widełki zaczęto przesuwać na 22, a nawet 23, ale to niestety rzadkość. To samo jest w DS przed 8 i po 20. Tu też się zmienia ale bardzo powoli.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25606
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 sie 2024, 12:27

Obecnie ZTM może sobie robić analizy z danych z autokomputerów. Tylko musi mieć do tego ludzi a oni jeszcze muszą mieć na to czas wolny od zajęć bardziej pilnych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

man1956
Posty: 1618
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 30 sie 2024, 12:29

reserved pisze:
30 sie 2024, 12:18
Georg pisze:
30 sie 2024, 12:06
Do tego dochodzi zbyt długa trasa. Ludzie chcą mieć wszędzie bezpośredni autobus, a nie zdają sobie sprawy, że to wiąże się z tym, że będzie mniej punktualny.
Tylko że jeśli ja próbuję jechać ile fabryka dała, gdzieś tam jeszcze przejeżdżam na żółtym by nadrobić czas, mam pusty autobus, puste ulice, a na sterowniku rośnie mi minus - to coś jest nie tak. Tu naprawdę nie chodzi o to że jest dużo zatorów po drodze czy korków. Tu chodzi o puste ulice. Naprawdę da się zorganizować rozkład jazdy tak by uwzględnił sygnalizacje świetlne.

Jedyny plus jaki zauważam jest taki, że dłuższe postoje na wielu liniach porobili. Dzięki temu na takim 168 wczoraj na wieczór miałem "tylko" -30 zamiast -100. I nie było nawet potrzeby robienia PTR tylko gdzieś tam opóźniony trochę dojeździłem do końca.
Flash8222 pisze:
30 sie 2024, 11:45
To jest bardzo proste, czasy które obecnie są ze starej bazy która od kilkunastu lat nie była aktualizowana. Zdają sobie sprawę, że trzeba zrobić rewolucję i na nowo nadać czasy czy nawet zlikwidować wieczorne strefy, ale nie ma ludzi do tego a obecni pracownicy mają na głowie masę innych spraw na głowie ze względu na braki.
Może po prostu trzeba spytać kierowców? Wielu bardzo chętnie powie gdzie jest problem. Są konsultacje wśród pasażerów ws. zmian tras, to czemu by nie zrobić konsultacji wśród kierowców ws. rozkładów? Kto jak oni lepiej nie wie z czym jest problem? Przy obecnej technice w której w prosty sposób da się też zobaczyć gdzie ile autobus dany jechał to nie będzie trudne.
A nie dałoby się na wszystkich zajezdniach zorganizować jakichś kompleksowych badań ankietowych, w których kierowcy wypowiadaliby się na temat poszczególnych linii - ich rozkładów, czasów przejazdu, długości postojów?

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7793
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 30 sie 2024, 12:30

Żeby tylko w kartach drogowych było miejsce na wpisywanie uwag... ;-) Wiem, nikt i tak tego nie czyta
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

reserved
Posty: 14701
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 30 sie 2024, 12:30

Georg pisze:
30 sie 2024, 12:23
Czasy przed 6 i po 21 to niestety pamiątka z przeszłości, gdy ulice były prawie puste, nie było tylu sygnalizacji, a jeździł tylko ten kto musiał. W wielu miejscach wieczorem widełki zaczęto przesuwać na 22, a nawet 23, ale to niestety rzadkość. To samo jest w DS przed 8 i po 20. Tu też się zmienia ale bardzo powoli.
Na liniach gdzie jest buspas bardzo często czas przejazdu wiele się nie różni pomiędzy tym co jest w dzień a co jest w nocy skoro i w dzień często przejeżdża się na pierwszym cyklu na światłach. Rozkłady mówią zupełnie co innego. Nagle gdy przychodzi wieczór to trzeba zapierdzielać. Najgorsze w tym temacie są weekendy. Często w taką niedzielę o 16:00 i o 23:00 jedzie się tyle samo. Tyle że o 16:00 jestem w stanie się wyrobić, o 23:00 choćbym nie wiem jak się ścigał to jestem na dużym minusie. Gdzie tu sens? Gdzie logika?

Georg
Posty: 6163
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 30 sie 2024, 12:31

Pewnie by się dało, ale Pawcio napisał, że nie ma czasu i osób, żeby nad tym posiedzieć. Poza tym nawet tutaj masz różne opinie dotyczące tego samego odcinka. I jak to pogodzić?

man1956
Posty: 1618
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 30 sie 2024, 12:46

R-9 Chełmska pisze:
30 sie 2024, 12:30
Żeby tylko w kartach drogowych było miejsce na wpisywanie uwag... ;-) Wiem, nikt i tak tego nie czyta
Uważam, że niezależnie od różnych komputerków i maszynek zliczających pasażerów itp. powinno się jednak bardzo uważnie słuchać tego, co mówią (a także piszą) kierowcy. Finalnie to na ich głowie jest jedzenie tej żaby (korków na mieście, awantur ze strony pasażerów, niedopasowanych czasów przejazdu i postojów). Jak nie będą słuchane ich głosy, to kierowcy ZTM pójdą szukać innej roboty. A bez kierowców nie będzie komunikacji. Krótka piłka.

Flash8222
Posty: 7725
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 30 sie 2024, 13:04

Wait what? Kierowcy ZTM? 🧐

fraktal
Posty: 5552
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 30 sie 2024, 13:27

pawcio pisze:
30 sie 2024, 12:27
Obecnie ZTM może sobie robić analizy z danych z autokomputerów. Tylko musi mieć do tego ludzi a oni jeszcze muszą mieć na to czas wolny od zajęć bardziej pilnych.
Jeśli nie ma zgody na dodatkowe etaty, to niech przyjmują stażystów, ewentualnie ludzi na zlecenie. Może nie są to ogromne możliwości, ale jakieś są. Tylko trzeba chcieć. Nie wiem jak teraz, ale kiedyś stażyści byli traktowani jak samo zło, bo się trzeba nimi jakoby dodarkowo zajmować.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27485
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 sie 2024, 13:31

O tak, nie mogę się doczekać, aż czasy przejazdu będą określać stażyści :term:
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

fraktal
Posty: 5552
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 30 sie 2024, 13:40

fik pisze:
30 sie 2024, 13:31
O tak, nie mogę się doczekać, aż czasy przejazdu będą określać statyści :term:
Tak pobieżnie przeglądając ten temat, to chyba dużo gorzej już być nie może. :razz:

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36742
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 sie 2024, 17:37

fraktal pisze:
30 sie 2024, 13:27
Jeśli nie ma zgody na dodatkowe etaty, to niech przyjmują stażystów, ewentualnie ludzi na zlecenie.
A to im już nie trzeba płacić?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Łukasz
Posty: 10857
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 30 sie 2024, 17:44

Bastian pisze:
fraktal pisze:
30 sie 2024, 13:27
Jeśli nie ma zgody na dodatkowe etaty, to niech przyjmują stażystów, ewentualnie ludzi na zlecenie.
A to im już nie trzeba płacić?
Nie :p
ŁK

fraktal
Posty: 5552
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 30 sie 2024, 18:50

Bastian pisze:
30 sie 2024, 17:37
fraktal pisze:
30 sie 2024, 13:27
Jeśli nie ma zgody na dodatkowe etaty, to niech przyjmują stażystów, ewentualnie ludzi na zlecenie.
A to im już nie trzeba płacić?
Nie płaci im miasto (ZTM) tylko inne jednostki samorządowe - Samorząd Województwa czy fundusze unijne, tak jak kiedyś. Tu jednak nie fundusze są słabym punktem, a dobry opiekun stażu. No ale to zupełnie inny temat. ;)

BrdzJkb
Posty: 232
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 30 sie 2024, 23:12

W ankiecie pod okienkiem dyspozytora to chyba z góry wiadomo co wyjdzie. Od czego są związki zawodowe, sip czy przełożeni?

ODPOWIEDZ