Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5021
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 04 wrz 2024, 22:08

Możemy się tak licytować w nieskończoność. Ja znajdę punktualne przejazdy a Ty opóźione. Wszystkie 4 linie z Marszałkowskiej na screenach. Uważam, że potencjał tego tematu już chyba wygasł. Nie przekonam Cię że tam się da jeździc punktualnie mimo takich dowodów bo i tak znajdzie się jakiś opóźniony tramwaj #-o
Załączniki
Screenshot_20240904_220508_Chrome.jpg
Screenshot_20240904_220526_Chrome.jpg
Screenshot_20240904_220543_Chrome.jpg
Screenshot_20240904_220602_Chrome.jpg
Obrazek

Paweł D.
Posty: 5469
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 04 wrz 2024, 22:15

Ależ oczywiście, szczególnie że mówię o szczycie. Ale spójrz jak wygląda ta punktualna 4 z 22:03
Załączniki
Screenshot_20240904-221304.png

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5021
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 04 wrz 2024, 22:24

Szukasz teraz dziury w całym. Podobno do Centrum nie da się dojechać o czasie - minus 3 to minimum (teoria upadła) to szukasz teraz że złapała opóźnienie na dalszym odcinku. Na jakim odcinku? 15 jadąca za 4 jedzie o czasie więc nie była to wina odcinka do al.Solidarności. Może miał wózek inwalidzki, może trafił na zablokowany przejazd? (Na Placu Bankowym, do skrętu). A może za chwilę złapie opóźnienie na Odlewniczej i to też będzie argument, że DO CENTRUM nie da się o czasie?
Bez odbioru ](*,)
Krzysztof_J pisze:
04 wrz 2024, 22:06
pawcio pisze:
04 wrz 2024, 21:53
Legalnie na drugiego tam się nie da zatrzymać.
O jaki typ taboru chodzi? Owszem, np. 2x 140N/141N to na pewno się nie zmieści (ale z nimi to problem jest też w innych miejscach, widać to np. na Banacha na 35), ale już np. 2x skład 105Na, to już chyba raczej się zmieszczą (a przynajmniej większość tak staje). Poza tym, na 15 jeżdżą też krótkie 142N, więc wtedy to już chyba w ogóle nie powinno być problemu.
Nie ma szans na 2 stopiątki na tym przystanku by zrobiły to legalnie. A nawet i krótki Hyundai jest tu dyskusyjny ale on chociaż nie otworzy drzwi na trawnik a na wjazd drogi pożarowej.
Obrazek

jaNÓŻ
Posty: 29
Rejestracja: 11 sie 2013, 15:46

Post autor: jaNÓŻ » 04 wrz 2024, 22:34

Jestem ciekaw jak za komuny wyglądały priorytety dla tramwajów- było wtedy w ogóle coś takiego, ktoś pamięta? Czy tramwaje sobie stały na każdych światłach?

Stary Pingwin
Posty: 5889
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 04 wrz 2024, 22:41

Nie było nic takiego jak priorytety. Nie było też organizatora, minutowych rozkładów i internetu. Na całej trasie było kilka punktów, w których nie można było być szybciej niż plus 3. Nie było też infotronów. Przystanków było mniej i sygnalizacji świetlnych przy każdym śmietniku też nie było.
Jeszcze uwaga- motorniczowie znali cykle świetlne na swojej trasie, nie zmieniały się one kilka razy dziennie, jak teraz. To pomagało w codziennej pracy.
miłośnik 13N

Paweł D.
Posty: 5469
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 05 wrz 2024, 9:01

jaNÓŻ pisze:
04 wrz 2024, 22:34
Jestem ciekaw jak za komuny wyglądały priorytety dla tramwajów- było wtedy w ogóle coś takiego, ktoś pamięta? Czy tramwaje sobie stały na każdych światłach?
Były stało czasówki, które czasem całkiem nieźle się sprawdzały. Pamiętam, że jadąc od Feminy przy Nowolipkach zawsze po chwili dostawało się pałkę. W zeszłym tygodniu jak jechałem, to zapaliła się kreska. No i oczywiście świateł było dużo mniej i ruch mniejszy.

Autobus Czerwon
Posty: 4218
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 wrz 2024, 10:26

Niech mnie ktoś poprawi - ale to Siskom zaczął walczyć i pierwszy raz mówić o priorytetach dla tramwajów i było to zaledwie około 10 (?) lat temu: https://www.siskom.waw.pl/komunikacja/priorytety/ . Szkoda że poznikały te wszystkie filmiki pokazujące ile tramwaj traci w oczekiwaniu na światło. Oczywiście potem upłynęło jeszcze trochę czasu zanim pojawiła się polityczna akceptacja tego wywrotowego pomysłu, potem wprowadzanie na małą skalę i dopiero relatywnie niedawno stały się w miarę powszechnym elementem krajobrazu.

Stary Pingwin
Posty: 5889
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 05 wrz 2024, 10:40

Ja pisałem o latach 80. W przeliczeniu na składy podwójne, wysyłano do ruchu tyle samo, jak nie więcej wagonów niż teraz. Dwa potrójniaki-trzy składy. Oczywiście, komfort podróżowania i prowadzenia jest lepszy. Odnośnie priorytetów- sygnalizacja była stało czasowa, do bólu przewidywalna. Zaczęło przybywać samochodów i pojawiły się nowe wyzwania dla projektowania sygnalizacji.
miłośnik 13N

jaNÓŻ
Posty: 29
Rejestracja: 11 sie 2013, 15:46

Post autor: jaNÓŻ » 05 wrz 2024, 12:46

Dzięki:)

Paweł D.
Posty: 5469
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 10 wrz 2024, 8:10

Czy coś się może ruszyło w ciągu Puławska - Marszałkowska? Wczoraj kurs o 18:40 z Malczewskiego. Aż do przeplotki praktycznie bez żadnych niepotrzebnych zatrzymań. Kilka minut straty na przeplotkę i Rakowiecką, ale dalej pl. Konstytucji obsługa na kresce, Wilcza zamiast kreski podała pałkę, Hoża też dość szybko. Złapała chyba Żurawia, ale z Centrum odjazd w miarę rozkładowy. Ja miałem szczęście czy coś poprawiono i wreszcie rozkład można spokojnie zrobić, bo ubyło tak z 5 minut jak nic.

EDIT
No niestety, radość była przedwczesna. Wygląda, że lewoskręt w Wilczą jest wzbudzany i blokuje jazdę do Centrum. Wczoraj (13.9) wszystko po staremu i -5 z Centrum (choć Puławska ładnie na 0).

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8643
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 wrz 2024, 14:37

W październiku w Krakowie odbędzie się Kongres Mobilności 2024 r.
W agendzie są tematy autobusowe i tramwajowe:
https://www.media-prof.pl/kongres-mobil ... rogram_24d

Mnie zaciekawił punkt:
„Priorytety dla transportu publicznego na nowo otwartej trasie tramwajowej na ul. Kasprzaka w Warszawie”
Czy światła na przejściu dla pieszych w osi Grabowskiej wciąż zatrzymują bez sensu tramwaje? ;)

Natomiast naprawdę ciekawie wygląda pozycja:
"Klasyczny tramwaj też może być szybki - no tak przynajmniej do połowy”. [15’] dr inż. Jacek Makuch, Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego, Politechnika Wrocławska;"

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5021
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 17 wrz 2024, 21:14

pawcio pisze:
02 wrz 2024, 17:52
Zniknęło tłumienie dojazdu kolejnych wagonów do Parku Olszyna poprzez słabe programy sygnalizacji świetlnej na poprzednich skrzyżowaniach. Teraz wszystko sprawnie wbija się w przejazd ukośny.
I wiele na to wskazuje, że na dniach problem zniknie - choć możliwe, że tylko pozornie. Dziś rozpoczęto wydłużanie przystanku Park Olszyna kierunek Centrum. Teraz korek przeniesie się na Włościańską, która nie mieści dwóch wagonów (no chyba, że co odważniejsi będą zastawiać przejście dla pieszych). Aha, kolejny przystanek Sady Żoliborskie w stronę Centrum jakby ktoś pytał to też nie mieści dwóch wagonów :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25609
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 wrz 2024, 21:17

Sady Żoliborskie to najmniejszy problem, bo są poza skrzyżowaniem.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5889
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 17 wrz 2024, 21:25

Ciekawi mnie wydłużenie przystanku Park Olszyna. Przenoszą przejazd ukośny do tyłu?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25609
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 wrz 2024, 21:28

Zwężają.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ