Oczywiście można dać Relobusowi, który ma bazę w Mościskach linię bardziej na południe, a 210, 114, czy 103 (do niedawna) oddać nowej zajezdni MZA, tylko potem niech się Organizator nie dziwi, że kilometry za dojazdy na pusto będą wliczone w nowe stawki. Oczywiście nowa zajezdnia się przyda, jeśli chodzi o rozluźnienie zagęszczenia wozów na pozostałych zajezdniach.
Quo vadis, MZA?
Czy na Bielanach i szerokiej północy są tylko 210, 114 i 103?
IMHO takie licytowanie się nie ma sensu.
IMHO takie licytowanie się nie ma sensu.
Zawsze jak coś nie pasuje do Twojego wywodu mówisz, że to nie ma sensu. Relobus ma w sumie 100 brygad na przeguby + solówki 12 metrowe. Ozywiście na 210, 114 i 103 nie jeździ tyle wozów, ale chyba nie muszę tego tłumaczyć. Otokarów nie liczę, bo MZA nie eksploatuje tego rodzaju wozów. Plus jest jeszcze KMŁ, która obsługuje Łomianki.
Moim zdaniem jedno nie ma związku z drugim. Obecne zajezdnie MZA są jednak znacznie większe, a w szczególności Stalowa. Nie wiem która zajezdnia mieści mniej wozów czy Woronicza czy Kleszczowa, ale na Kleszczowej jest obecnie około 320 wozów, a to ma się nijak do małej zajezdni przy Płochocińskiej. Dla mnie to ona powinna być trakowana jako nowa dodatkową zajezdnia. W końcu teoretycznie komunikacja się rozwija, tworzy się nowe połączenia i dojazdy. Niestety w praktyce na chwilę obecną zmniejsza się udział autobusów na rzecz innych środków transportu. Może kiedyś to się zmieni...
Było o tym słychać już jakiś czas temu, tylko kwota się nie zgadzała
Bogata miejska spółka, to kto im zabroni kupić. Ten szkielet może uda się przerobić na biura. Dogodny dojazd pociągiem, a potem od Żerania jedź sobie rowerem
Gdzieś tam była płota że biuro z Włościańskiej + Stalowa maja być na P33.
Nie widzę sensu w licytowaniu się na znajomość tras linii (w tym wątku), co nie znaczy, że nie widze sensu w dyskusji w temacie.fraktal pisze: ↑05 wrz 2024, 16:11Zawsze jak coś nie pasuje do Twojego wywodu mówisz, że to nie ma sensu. Relobus ma w sumie 100 brygad na przeguby + solówki 12 metrowe. Ozywiście na 210, 114 i 103 nie jeździ tyle wozów, ale chyba nie muszę tego tłumaczyć. Otokarów nie liczę, bo MZA nie eksploatuje tego rodzaju wozów. Plus jest jeszcze KMŁ, która obsługuje Łomianki.
Czy Relobus obsługuje WYŁĄCZNIE północ Warszawy? Czy 210, 114 i 103 to JEDYNE linie na północy? MZA nie obsługuje 7xx z Modlińskiej, 518, 186, 509, 511, 145, 184, 116, 180, 171 i innych solówkowych linii na północy?
Na mój chłopski rozum (autoironia) przy trzech dużych zajezdniach na południu aż prosi się o cokolwiek na północy.
Niedawno o Redutowej prezes mówił tak:
Pojawiają się też pytania o zamkniętą kilka lat temu zajezdnię Redutowa. MZA mają projekt jej przebudowy, który jednak dotąd wciąż nie mógł wyjść z fazy przygotowawczej. – Czekamy tylko i wyłącznie na pozwolenie na budowę. Wszystkie uzgodnienia mamy za sobą. Będziemy starali się zapewnić finansowanie i ogłaszać przetarg na budowę – wskazuje prezes. Ma to być najnowocześniejszy obiekt w stolicy. – Pod ziemią będzie autonomiczny parking. Nie będzie tam żywej obsługi – zaznacza prezes.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 81158.html
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Wydaje się, że sprzedający dobrze wyszedł na tej transakcji.
Jeżeli sprzedana została tylko ta duża działka 20/1 to cena wychodzi dokładnie 1800 zł/m2. Patrząc na mapę średnich cen transakcyjnych to na Białołęce faktycznie zdarzają się takie kwoty, ale raczej za tereny bliżej Modlińskiej czy S8, w tej dalszej części raczej z przedziału 500-1000 zł/m2 a nawet poniżej 500 zł/m2. Chociaż tutaj fakt, że to jest zagospodarowana działka może podnosić cenę.
Warto też zauważyć, że ta działka nie była prywatna tylko Skarbu Państwa, oddana w użytkowanie wieczyste. Czyli wychodzi, że nie kupili własności, tylko użytkowanie wieczyste.
W ogóle to na tym terenie są jeszcze dwie mniejsze działki, należące do Skarbu Państwa, nie oddane w użytkowanie wieczyste, to nie wiem, może są jakoś dzierżawione czy jak.
Tak czy inaczej, zajezdnia się przyda, i mam nadzieję, że ją szybko włączą do użytku, a nie będzie stała pusta jak Redutowa od parunastu lat już chyba.
Jeżeli sprzedana została tylko ta duża działka 20/1 to cena wychodzi dokładnie 1800 zł/m2. Patrząc na mapę średnich cen transakcyjnych to na Białołęce faktycznie zdarzają się takie kwoty, ale raczej za tereny bliżej Modlińskiej czy S8, w tej dalszej części raczej z przedziału 500-1000 zł/m2 a nawet poniżej 500 zł/m2. Chociaż tutaj fakt, że to jest zagospodarowana działka może podnosić cenę.
Warto też zauważyć, że ta działka nie była prywatna tylko Skarbu Państwa, oddana w użytkowanie wieczyste. Czyli wychodzi, że nie kupili własności, tylko użytkowanie wieczyste.
W ogóle to na tym terenie są jeszcze dwie mniejsze działki, należące do Skarbu Państwa, nie oddane w użytkowanie wieczyste, to nie wiem, może są jakoś dzierżawione czy jak.
Tak czy inaczej, zajezdnia się przyda, i mam nadzieję, że ją szybko włączą do użytku, a nie będzie stała pusta jak Redutowa od parunastu lat już chyba.
No z tym to chyba przesadzili. Byłoby super, gdyby był jakiś autonomiczny system parkowania, możliwość zgłaszania online od razu wszystkich usterek czy wirtualne karty drogowe (widziałem że coś takiego jest w testach, ale nie wiem o co w tym chodzi dokładnie). No ale bez żywych ludzi to się raczej nie obejdzie. Jasne, że w obecnych czasach powinny być systemy które bardziej ułatwią pracę mechaników, dyspozytorów czy ochrony, zamiast papierowo jak obecnie, ale jednak bez ich obecności się nie obejdzie.Nie będzie tam żywej obsługi
No to konkretnie:Czy 210, 114 i 103 to JEDYNE linie na północy? MZA nie obsługuje 7xx z Modlińskiej, 518, 186, 509, 511, 145, 184, 116, 180, 171 i innych solówkowych linii na północy?
Na mój chłopski rozum (autoironia) przy trzech dużych zajezdniach na południu aż prosi się o cokolwiek na północy.
Stalowa - Chomiczówka: 10,5 km
Stalowa - Gwiaździsta: 9 km
Stalowa - Nowodwory: 13 km
Stalowa - Żerań FSO: 6 km
Stalowa - Olesin: 14 km
Stalowa - Metro Młociny: 13,5 km
Płochocińska - Chomiczówka: 10,5 km
Płochocińska - Gwiaździsta: 7 km
Płochocińska - Nowodwory: 7,5 km
Płochocińska - Żerań FSO: 4,5 km
Płochocińska - Olesin: 7,5 km
Płochocińska - Metro Młociny: 8 km
Z kolei do krańców na Pradze-Północ czy Targówku będzie bliżej ze Stalowej, wiadomo, ale też mam nadzieję, że nie będzie się nikt spieszył z likwidacją Stalowej.
Zawsze brakowało zajezdni na północy, szczególnie w lewobrzeżnej Warszawie, nawet Inflancka zlokalizowana była jednak w Śródmieściu, a obsługiwała obecny Żoliborz i Bielany plus startujące stamtąd linie podmiejskie. Po prawej stronie była Pożarowa, która jednak najszybciej poległa z likwidowanych w ostatnich dekadach zajezdni.
Tak czy inaczej zajezdnia na północy z pewnością się przyda...
Tak czy inaczej zajezdnia na północy z pewnością się przyda...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.