[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

gfedorynski
Posty: 757
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 06 paź 2024, 17:44

mkm101 pisze:
06 paź 2024, 13:23
Odpowiada ta sama osoba, która chciała w 2008r. przemalować całą warszawską komunikację miejską na kremowo-czerwony z żółtym paskiem (na szczęście to malowanie zostało tylko na SKM).
No jedno drugiemu nie przeszkadza, inwazja żółtego była wcześniej.

Ale wiadomo, że to była ironia, chodzi o mentalność zmiany dla zmiany bez żadnych konsultacji. I sensu.

W SKM największym problemem są te kretyńskie czerwone czoła, gdyby takie coś zafundować tramwajom czy autobusom, to by dopiero było, niektóre miasta zresztą próbowały.

Flash8222
Posty: 7759
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 06 paź 2024, 19:48

Obecnie obowiązujące barwy zaczęto wprowadzać w 2010 albo 2011 na autobusach.

wincenty
Posty: 1469
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 06 paź 2024, 20:42

Flash8222 pisze:
06 paź 2024, 19:48
Obecnie obowiązujące barwy zaczęto wprowadzać w 2010 albo 2011 na autobusach.
W 2010, jako pierwsze dostały je solarisy 1000-1015.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

gfedorynski
Posty: 757
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 06 paź 2024, 21:52

Flash8222 pisze:
06 paź 2024, 19:48
Obecnie obowiązujące barwy zaczęto wprowadzać w 2010 albo 2011 na autobusach.
Nie pisałem o obecnym schemacie, tylko ahistorycznym (i paskudnym) zwiększaniu udziału żółtego koloru. Na autobusach nastąpiło to jeszcze w poprzednim tysiącleciu, na tramwajach zaczęło się od bulw i u-bootów, hipolity też przyjeżdżały żółte, a tramicusy zaczynały nieźle, ale zżółkły bodajże w 2009.

Flash8222
Posty: 7759
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 07 paź 2024, 0:15

wincenty pisze:
06 paź 2024, 20:42
Flash8222 pisze:
06 paź 2024, 19:48
Obecnie obowiązujące barwy zaczęto wprowadzać w 2010 albo 2011 na autobusach.
W 2010, jako pierwsze dostały je solarisy 1000-1015.
Te wozy mają barwy przejściowe, bo stary schemat ale RAL zgodny z obecnym.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2264
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 07 paź 2024, 8:50

gfedorynski pisze:
06 paź 2024, 21:52
Flash8222 pisze:
06 paź 2024, 19:48
Obecnie obowiązujące barwy zaczęto wprowadzać w 2010 albo 2011 na autobusach.
Nie pisałem o obecnym schemacie, tylko ahistorycznym (i paskudnym) zwiększaniu udziału żółtego koloru. Na autobusach nastąpiło to jeszcze w poprzednim tysiącleciu, na tramwajach zaczęło się od bulw i u-bootów, hipolity też przyjeżdżały żółte, a tramicusy zaczynały nieźle, ale zżółkły bodajże w 2009.
Czy ja wiem czy paskudnym? Dla mnie zarówno tramwaje i autobusy wyglądają lepiej z większą ilością żółtego. Zresztą dzięki temu są trochę odmłodzone wizualnie.

gfedorynski
Posty: 757
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 07 paź 2024, 11:05

MJ pisze:
07 paź 2024, 8:50
Czy ja wiem czy paskudnym? Dla mnie zarówno tramwaje i autobusy wyglądają lepiej z większą ilością żółtego. Zresztą dzięki temu są trochę odmłodzone wizualnie.
Gdzie są ładniejsze tramwaje - w Wiedniu czy Berlinie?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26891
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 paź 2024, 13:11

Zdecydowanie w Berlinie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

gfedorynski
Posty: 757
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 07 paź 2024, 14:47

No to możemy podpisać protokół rozbieżności w tym miejscu.

Albo: pomyśl jakie mogłyby być piękne, gdyby nie były żółte!

Łukasz
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 paź 2024, 15:09

Ale wiecie, że o gustach się nie dyskutuje? Dla mnie nie ma nic rażącego w wyglądzie tramwajów, co nie znaczy, że nie mogłyby być ładniejsze. Żółte tramwaje lepiej widać (chyba nie bez powodu epoki dostały żółte czoła) niż czarne.

Myślę też że dla N-100, gdzie N to liczba użytkowników, nie ma znaczenia jakim fontem są numery taborowe. Jeśli historycy chcą o to walczyć, to niech walczą, ale raczej to nie jest coś, co powinno być poddawane pod publiczną dyskusję.

Czytelność wyświetlaczy to jest jakaś inna sprawa, która została ekstremalnie spi**na, ale może nie będzie trwać wiecznie. Na razie też razi, bo jest inna niż była.
ŁK

gfedorynski
Posty: 757
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 07 paź 2024, 15:33

Łukasz pisze:
07 paź 2024, 15:09
Myślę też że dla N-100, gdzie N to liczba użytkowników, nie ma znaczenia jakim fontem są numery taborowe. Jeśli historycy chcą o to walczyć, to niech walczą, ale raczej to nie jest coś, co powinno być poddawane pod publiczną dyskusję.
Jeśli nie ma znaczenia, to po co zmieniać.

Jeśli bez konsultacji eliminuje się element tradycji i tożsamości miejskiej, bo ktoś sobie jednosobowo zdecydował, to jest to złe.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25660
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 paź 2024, 15:42

Zasadniczo komunikacja powinna wozić pasażerów a nie tradycję.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

gfedorynski
Posty: 757
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 07 paź 2024, 15:54

pawcio pisze:
07 paź 2024, 15:42
Zasadniczo komunikacja powinna wozić pasażerów a nie tradycję.
Jeśli nie ma znaczenia, po co zmieniać.

Oraz oczywiście, że komunikacja jest elementem tożsamości miasta. Nawet u nas zaczęli to kumać, tylko oczwiście opornie idzie, jak ze wszystkim.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27525
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 paź 2024, 15:58

No właśnie zaczęli kumać, dlatego zmienili ten paskudny archaiczny font upośledzający wizerunek transportu publicznego na coś robiącego wrażenie choćby minimalnie współczesnego.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8740
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 07 paź 2024, 16:02

gfedorynski pisze:
07 paź 2024, 15:33
bo ktoś sobie jednosobowo zdecydował
Skąd pewność, że była to jednoosobowa decyzja?

ODPOWIEDZ